Yhdessä tekeminen ja ryhmät

Anonyymi-ap

JT uskonnossa on motto, että tehdään yhdessä ja ryhmässä. Täytyy olla ”mukana”. Olen tottunut tekemään yksin. En tee mitään toisten kanssa enkä ryhmässä. Olen itsenäinen ihminen. Milloin siellä aletaan antamaan ihmisten toimia yksin. Kaikki eivät pidä ryhmistä ja yhdessä tekemisestä.

21

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En myöskään tykkää siitä että uskontoa tyrkytetään ja markkinoidaan. Ei sovi suomalaiseen kulttuuriin ja on rasittavaa muutenkin. Jokainen löytää ne asiat itsekin jos kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä minäkin olen. Minäkin aikoinani tutkin asioita itsenäisesti. Otin selvää asioista. Minullekaan kukaan ei tuonut kotiovelle mitään, vaan aloin ottamaan itsenäisesti selvää asioista. JT pitävät itseään liian suuressa roolissa. Kyllä ihmiset osaavat useimmat itsekin noita asioita tutkia.


    • Anonyymi

      Nykypäivänä työelämäkin on jo usein niin raskasta ettei enää jää virtaa mihinkään suorittamiseen. Ehkä max pari kokousta kuukaudessa voisi ajatella.

      • Anonyymi

        Minä olen samaa mieltä. Pidän vapaamuotoisuudesta, ja siitä, että saan itse päättää mitä luen ja tutkin, miten paljon ja millä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä. Pidän vapaamuotoisuudesta, ja siitä, että saan itse päättää mitä luen ja tutkin, miten paljon ja millä tavalla.

        Itseasiassa en tarvitse kokouksia ollenkaan.


    • Ei pidä olla niin kriittinen. Olen nimittäin monelta jt kuullut, että salilla ryhmässä Peräilman laskeminen on jopa kivanpaa kuin yksin salasuhnaten vaikkapa hississä, ruuhkabussissa, kampaajalla tai hampilääkärissä. Sillä sanoihan Haamunraabi kakkonenkin daanielille, että muista laskea Peräilmaa isolla äänellä leijonan luolassa.

    • Anonyymi

      Todellakin. Kieltääkö Raamattu yksinäisiltä Jumalan Valtakunnan ja uudesti syntymisen? Aika moni haluaa syystä ta toisesta elää yksin tai vain muutaman henkilön seurassa. Kaikki seurakunnat taitavat olla samanlaisia tässä suhteessa. Yksinäisiä ei suvaita eikä heille sallita mitään hyvää.

      • Anonyymi

        Kieltämättä kaikkia eivät ryhmät ja ihmisjoukot vedä. Jostain kumman syystä heille ei sallittaisi millään omaa rauhaa.


    • Anonyymi

      Luopioiden suurenmoinen peräilma toimii pahana henkenä suhnauttaapa sen yksin tai porukalla. Pierudemoni tykkää kun olette erossa JT porukoista.

      • Anonyymi

        Pieru on Jehovan luomistyö, valita hänelle.


      • Anonyymi

        En ole luopunut mistään, vaikka en koskaan ole vastannut enkä esiintynyt kokouksissa, enkä pidä kenenkään toisen kanssa kiertelystä ovilla tai kaduilla. Olen inhonnut aina niitä JT uskonnossa. En ole luopunut mistään koskaan, koska en ole koskaan ottanut yhdessä tekemiseen osaa.En ole koskaan toiminut sillä tavalla, mitä JT vaativat. Olen omanlaiseni, ja olen vain vältellyt aina koko JT historian aikana liiallista sosiaalisuutta ja esiintymisiin en suostu edes yhtä kertaa. Kaikki ihmiset eivät puhu yleisön kuullen.enkä sitäpaitsi usko, että ihminen on tarkoitettu tekemään kaikkea sitä, mitä JT vaativat ihmisiltä. Jumala ei niitä vaadi. Jumalalle on merkitystä vain sillä, minkälainen ihminen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole luopunut mistään, vaikka en koskaan ole vastannut enkä esiintynyt kokouksissa, enkä pidä kenenkään toisen kanssa kiertelystä ovilla tai kaduilla. Olen inhonnut aina niitä JT uskonnossa. En ole luopunut mistään koskaan, koska en ole koskaan ottanut yhdessä tekemiseen osaa.En ole koskaan toiminut sillä tavalla, mitä JT vaativat. Olen omanlaiseni, ja olen vain vältellyt aina koko JT historian aikana liiallista sosiaalisuutta ja esiintymisiin en suostu edes yhtä kertaa. Kaikki ihmiset eivät puhu yleisön kuullen.enkä sitäpaitsi usko, että ihminen on tarkoitettu tekemään kaikkea sitä, mitä JT vaativat ihmisiltä. Jumala ei niitä vaadi. Jumalalle on merkitystä vain sillä, minkälainen ihminen on.

        Hengellisyyttä saa lukemalla. Siihen ei mitään yleisökokouksia tarvita. Jos joku tykkää, senkun, mutta kaikki eivät hyödy siitä puuduttavasta ja kuivasta istumisesta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengellisyyttä saa lukemalla. Siihen ei mitään yleisökokouksia tarvita. Jos joku tykkää, senkun, mutta kaikki eivät hyödy siitä puuduttavasta ja kuivasta istumisesta mitään.

        Niin. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Vartiokornityhmyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengellisyyttä saa lukemalla. Siihen ei mitään yleisökokouksia tarvita. Jos joku tykkää, senkun, mutta kaikki eivät hyödy siitä puuduttavasta ja kuivasta istumisesta mitään.

        Kyllä se on niin kun kotiovella lähtiessä päästää peräilmaa oikeen antaumuksella niin jo kohta torilla joku tulee kehumaan, että olet kuulemma pskannut housuun.

        Mutta kun ei menekään torille vaan siihen kadulle kärryvahtien viereen mystisesti hiljaa hymyillen seisomaan ja päätä nyökyttelemään.
        Niin heiltä saa takaisin iloisia, myöntyväisiä ja tyytyväisen oloisia nyökkäyksiä.
        Vaikka onkin pskat housussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin kun kotiovella lähtiessä päästää peräilmaa oikeen antaumuksella niin jo kohta torilla joku tulee kehumaan, että olet kuulemma pskannut housuun.

        Mutta kun ei menekään torille vaan siihen kadulle kärryvahtien viereen mystisesti hiljaa hymyillen seisomaan ja päätä nyökyttelemään.
        Niin heiltä saa takaisin iloisia, myöntyväisiä ja tyytyväisen oloisia nyökkäyksiä.
        Vaikka onkin pskat housussa.

        Kuka tuollaisiin kärryvahtien viereen haluaa mennä? Kun jossakin seisoo kärryvahteja, käännän pääni muualle, ja kävelen ohi. Onhan se hyvä JT porukan kannalta, että kärryvahteja on joka nurkalla, että saavat toimia hengellisinä poliiseina, ja vahtia omiaan, että eivät tee mitään väärää, ja pääsevät juoksemaan tuli takapuolessa juoruamaan toisten tekemisistä, ja mieluiten vanhimmille. Saavat siitä sitten sulan hattuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuollaisiin kärryvahtien viereen haluaa mennä? Kun jossakin seisoo kärryvahteja, käännän pääni muualle, ja kävelen ohi. Onhan se hyvä JT porukan kannalta, että kärryvahteja on joka nurkalla, että saavat toimia hengellisinä poliiseina, ja vahtia omiaan, että eivät tee mitään väärää, ja pääsevät juoksemaan tuli takapuolessa juoruamaan toisten tekemisistä, ja mieluiten vanhimmille. Saavat siitä sitten sulan hattuunsa.

        Kärrynvahti saa samat tunnit täyteen, kävipä siellä joku juttelemassa tai ei. Ovat salaa tyytyväisiä, jos kukaan ei tule haastamaan heidän näkemyksiään. Tuntien takia sitä tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärrynvahti saa samat tunnit täyteen, kävipä siellä joku juttelemassa tai ei. Ovat salaa tyytyväisiä, jos kukaan ei tule haastamaan heidän näkemyksiään. Tuntien takia sitä tehdään.

        Se ei kiinnosta, mitä kärryvahdit siitä ympäristön vahtimisesta saavat. Mutta lehtiä voisi joskus ottaa. Mutta olen kuullut, että niitä ei ihan helpolla anneta. Vastalahjaksi täytyy suostua kuuntelemaan puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei kiinnosta, mitä kärryvahdit siitä ympäristön vahtimisesta saavat. Mutta lehtiä voisi joskus ottaa. Mutta olen kuullut, että niitä ei ihan helpolla anneta. Vastalahjaksi täytyy suostua kuuntelemaan puhetta.

        Ennen lehdet annettiin helposti, ainakin ovityössä, jos avaaja oli vähänkään kiinnostunut ja halukas ottamaan. Lehtiä oli yleensä liikaa, eikä niitä saanut kaikkia kappaleita levitettyä, vaan niitä jäi nurkkiin pyörimään tai paperinkeräykseen vietäväksi. Lieneekö seuran talous tiukalla?


    • Anonyymi

      Joko huumoripäällikkö on perustanut kuusiryhmän pikkujouluja silmällä pitäen?

    • Anonyymi

      Anonyymi 23.09.2022 13:36

      "JT uskonnossa on motto, että tehdään yhdessä ja ryhmässä. Täytyy olla ”mukana”. Olen tottunut tekemään yksin. "

      -Tämä on osa kurinpitoa. Ryhmässä vartiotornikaupittelijat valvovat ja tulee valvoa toisiaan.
      Ja lahkorikkeistä on käräytysvelvollisuus lahkopomolle, vanhimmalle.
      Suurin lahkorike on ajattelurikos, eli vartiotornin epäileminen. Siitä saa ikuisen Kainin merkin.

      • Anonyymi

        Ryhmässä pysyminen on myös varmaan paimennusta. Eräs tuttuni sanoi äskettäin, että häntä yritettiin eräässä tilanteessa käydessään väkisin painostaa ryhmiin. Hän sanoi, että hän ei siedä missään ryhmissä olemista. Hän lopetti käymästä koko paikassa ryhmään painostuksen takia. Hän on samanlainen kuin minäkin. Minäkään en siedä ryhmissä olemista. Vetäydyn vaistomaisesti pois, jos huomaan joutuneeni sellaiseen tilanteeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      861
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe