Kerro omia esimerkkejä ja todista, kuinka sosiaalilautakunnat vääristävät asiat.
Kiipeilin päiväkodin telineeseen, koska tahdoin olla esimerkiksi pojalle, jonka pitäisi piristyä. Hän ei halunnut jäädä sinne ilman isää. Päiväkodin johtaja ilmoitti lasuun, etten osaa erottaa aikuisen ja lapsen roolia.
Sosiaalityöntekijä kirjoitti, että lapsi on alipainoinen, eikä isä suostu antamaan normaalia ruokaa. Olin tunnollisesti ja luottavaisesti kertonut hänelle, että dieetti onnistuu hyvin, mutta joskus lapsi ei syö jotain. Eli siis "en suostu antamaan muuta" on käännetty merkityksestä "joskus lapsi ei syö jotain ainesta".
Tällöin haemme R-kioskin nakkilihiksen tai Prisman salaattibaarisekoituksen. Lastenlääkäri oli maininnut -2 SD käyrän ja että koska se on tasainen koko kehityksen ajan, lapsi ei ole alipainoinen. Kutsun tätä urheilijan ruoaksi, koska se on niin terveellistä, että se sopii urheilijalle. Minua syytetään urheilijan dieetistä lapselle. Hain huostaanoton jälkeen vielä saman lääkärin lausunnon painon normaaliudesta. Sosiaalityöntekijä jätti sen merkitsemättä. Sosiaalityöntekijä käytti lääkärinlausuntoa hyväkseen voidakseen löytää syitä minua vastaan.
Puhun pojalleni rehellisesti lastensuojelusta. "Sinä et saa tulla isän kotiin, koska täti ei osaa. Täti luulee, että isä on huono isä". Sosiaalityöntekijä keksi, että se tarkoittaa minun mentalisaatiohäiriötäni ja teki rajoittamispäätöksen. Halusin valmistaa poikaani siihen, että lastensuojelu vie hänet pois, jotta hän ei järkyttyisi.
Pidin poikaani kainalossa sohvalla niin kuin kotona , mutta itkin huostaanottoa tapaamisessa. Sossu kirjoitti, että lapsi jää yksin tapaamisissa.
Puhuin lapselleni lastensuojelusta tapaamisessa ja poikani pissasi housuun saavuttuaan pakkokotiin. Lisäksi lauleskeli ja puhui epäselvemmin. Sossu kirjoitti, että lapsella on psyykkisiä oireita isän puheesta ja tilanne on huonontunut tapaamisten aikana. Lapseni lähti iloisin mielin pois. Minulla on se kyky aina rauhoittaa ja turvata hänen olonsa ja kohdella reilusti.
Yksi ryhmän jäsen kertoi:
"Minut taas vastapuolen avustaja ja tuomari yritti leimata oikeustoimikyvyttömäksi, kun en vastannut ajoissa. Lakimies teki oharin ja olin kaikin puolin loppu vuosien kiusaamisen jälkeen, rahaton ja elin päivän kerrallaan. Tuli sitten selväksi että aiheeton väittämä.
Sossu ei meidän kohdalla suoraan ole minua mollannut, mutta ylistänyt ja vähätellyt toisen osapuolen roolia.
Tarkoitin että nehän yrittivät provosoida. Entäs sitten tuomari? Samaa paskasakkia näkyy olevan kaikki.
Sinä olet katkera. Sitä ne hoki, kun puhuin lapsista."
Eräs ryhmän jäsen kommentoi, että
"Sanottiin heti ettei kotiudu kun kaikki on jo tehty eikä enää ole rahaa. Kunnalle on aina,halpaa sijoittaa kun sen maksaa valtio ja on kunnalle ilmaista"
Sosiaalityöntekijä on kirjoittanut äidin asiakassuunnitelmaan, että huostaanottoa ei voida päättää ennen oikeutta, koska vanhempi on eri mieltä huostaanoton syistä.
Eräs perhe joutui huostaanottoon, joka purettiin vähän liioiteltuna. Palaverissa kaksi lasta itki sen julmuuden takia. Sosiaalityöntekijä sanoi, että "ette saa itkeä. Ennen vanhaan jos lapset itkivät, laitettiin kuritustuoliin. Itku loppui". Vanhemman mielestä kuritustuolipuhe oli julmaa väärin perustein huostaanottaneelta sosiaalityöntekijältä.
"Opettaja ilmoitti, että tekee pojasta lastensuojeluilmoituksen, koska hän käyttäytyy päivittäin väkivaltaisesti. Laitoksessakin on kiinnipitoja ja suuri huoli pojan käytöksestä. Jännä nähdä, missä kohtaa lastensuojelu myöntää, että poika ei hyödy laitoshoidosta. Poika kuitenkin käy säännöllisesti kotilomilla eikä meillä ole koskaan mitään ongelmia."
Joku kirjoitti:
"Tuo kielen käyttö asiakirjoissa,pelkkä sossun mielipide tuo paskapuhe🤦♀️ ja toisekseen mä itse olen päiväkodilta varmistanut ja kyl vain sinne oli ilmoitettu parin päivän poissa olosta. Että sellaista "paskapuhetta"
Sosiaalityöntekijä oli kirjoittanut päätökseen
"kertoo ilmoittaneensa päiväkotiin, että ovat pari päivää poissa, se on paskapuhetta"
Miten pari päivää poissa päiväkodista tarkoittaa lapsenkasvatuksen puutteellisuutta tai akuuttia lapsen hätää, ellei sosiaalilautakunta tätä käytä tekosyynä toimintaan vanhemman mustamaalaamiseksi ja syrjimiseksi?
Kootut sosiaalityöntekijän valheet
2
118
Vastaukset
Lapsen pahoinpitelyvideot (lapset ovat iloisia)
Pyysin pari viikkoa sitten videolla poikani serkkua moikkaamaan poikaani. Olin laulanut serkulle syntymäpäivälaulun yksin ja lähettänyt veljelleni ja pakkokotiin pojalleni. Lähetin serkun moikkauksenkin pakkokotiin pojalleni. Sitten sosiaalityöntekijä soitti hädissään isoisälle ja halusi tietää, onko Teemu ahdistellut todella serkkutyttöä ja paljonko Teemu on häneen yhteydessä.
Sama juttu kuin tammikuussa 22, kun lähetin sossulle videon tapaamisesta poikani kanssa, jossa pidimme hauskaa lumikelkalla ja poikani kertoi edellisen pakkokodin sedän olevan epämukava. Kerroin pojalleni, ettei hän saa tulla kotiin, koska täti luulee, että isä ei ole hyvä isä. Hän tietää, että minä olen mukava. Ulosmeneminen kiellettiin ja minulle tekaistiin mentalisaatiohäiriön diagnoosi(huoli).- Anonyymi
Teemu, oliko lapsesi paino siis 2 keskihajontaa normin alapuolella? Tuo kuulostaa aika huolestuttavalta. Minun älykkyysosamääräni on 2 keskihajontaa normin yläpuolella ja mielestäni se on paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174416
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261354Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 114944
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 171914
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75904Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon18871