Miksi Toyotilla ajetaan niin vähän?

Anonyymi-ap

Taulukossa ensimmäisenä ovat eri merkkien vm. 2012 eli kymmenen vuotta vanhojen autojen ajetut keskimääräiset kilometrit, seuraavana mediaanikilometrit, sitten ero prosenteissa keskimääräisten kilometrien osuus verrattuna Toyotaan ja lopuksi mediaanikilometrien osuus verrattuna Toyotaan.
Havaitaan, että Mersuilla ja Volvoilla ajetaan selvästi eniten. VW-konsernin, BMW:n ja Subarun autoilla ajetaan myös paljon enemmän kuin Toyotilla. Melko selvästi enemmän ajetaan myös Alfoilla, Dacioilla, Fordilla sekä Opelilla Toyotaan verrattuna. Ranskalaisilla Citroenilla, Peugeotilla ja Renaultilla ajetaan aika saman verran kuin Toyotilla. Samoin Chevroletilla. Korealaisilla Hyundailla ja Kialla ajetaan käytännössä saman verran kuin Toyotilla.
Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän kuin Toyotilla.

Alfa 164 tkm 153 tkm +16% / +19%
Audi 180 tkm 176 tkm +28 % / +38%
BMW 188 tkm 184 tkm +33% / +43%
Citroen 141 tkm 128 tkm 0% / -1%
Chevolet 146 tkm 136 tkm +4 % / +5%
Dacia 150 tkm 145 tkm+ 6 % /+12%
Fiat 113 tkm 98 tkm -20 % / -24 %
Ford 161 tkm 150 tkm +14 % /+16%
Honda 117 tkm 112 tkm -17 % / -13%
Hyundai 137 tkm 126 tkm -3 % / -2%
Kia 135 tkm 126 tkm -4% / 2 %
Lexus 147 tkm 144 tkm +4% / +12%
Mercedes 210 tkm 186 tkm 50 % / +44%
Nissan 145 tkm 137 tkm +3% / +6%
Opel 153 tkm 146 tkm +9% / +13 %
Peugeot 141 tkm 131 tkm 0% / +2%
Renault 142 tkm 136 tkm + 1% / +5%
Seat 159 tkm 148 tkm +13% / +15%
Subaru 180 tkm 175 tkm +28% / +37%
Skoda 176 tkm 166 tkm +25 % / +29 %
Toyota 141 tkm 129 tkm - -
Volkswagen 171 tkm 157 tkm +21% / +22 %
Volvo 205 tkm 198 tkm + 45% /+53%

Lopuksi on verrattu muutamaa suomalaisten suosikkimallia Toyota Corollaan. Huomataan, että Skoda Octavialla ajetaan selvästi enemmän kuin Corollalla. Myös VW Golfilla ajetaan paljon enemmän. Auriksella ajetaan aivan vähän enemmän kuin Corollalla.

Skoda Octavia 178 tkm 168 tkm +59% / +51 %
VW Golf 150 tkm 142 tkm +28% / +28%
Toyota Auris 120 tkm 112 +3% / 1%
Toyota Corolla 117 tkm 111 tkm - -

Lähde: Trafi

129

1252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika karua luettavaa Toyotan kannalta. Arvelen Toyotan pieniin kilometreihin syyksi karmean huonot ajo-ominaisuudet, kämäiset penkit, huonon ergonomian, hirveän melun ja ämpärimuovisisustuksen.

      • Anonyymi

        Itse kaksi toyoa omistaneena, voin ihan kokemuksesta, ettei niin hyviä autoja ole vielä kohdalle osunut. Tähdennän, että olivat vähän vanhempaa kategoriaa, ei mitään sähkö-hyberitsoja.
        Kumpikin oli minulla yli 10 v. ja kilsoja kiitettävästi. Huolettomia edullisia kilometrejä kummassakin. Edelleen näistä kumpikin jatkavat matkaansa.
        Onko sulla joku trauma toyotoista?


    • Anonyymi

      Tojolla ajetaan vain K-markettiin ja lähi-ABC:n baariin. Todellinen kilometrilukema on vielä tuotakin pienempi johtuen Tojoille ominaisesta n. 20-30 % matkamittarivirheestä.

      Tojoilijoilla on epäterveelliset elämäntavat mikä aiheuttaa verhoiluun hajuhaittoja. Sen takia Tojossa ei viihdy pitkää matkaa. Tässä esimerkki Tojofanin normipäivästä:

      https://www.youtube.com/watch?v=bwCDeF-daGY

    • Anonyymi

      Ens viikolla uudet murskalukemat! Hah, vtuttaako?

      • Anonyymi

        Mitkä ihmeen murskalukemat? Tuossa on ajomäärät 10 vuoden ajalta, ei ne viikossa muutu.


      • Anonyymi

        Toyota murskaa omistajansa itsetunnon ja selän 99% varmuudella.


      • Anonyymi

        Viimekuussa VW Ag myi yli 700kpl enemmän, luuletko että luku kasvaa tuota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimekuussa VW Ag myi yli 700kpl enemmän, luuletko että luku kasvaa tuota?

        Kuukausittaista vaihtelua tulee, mutta kokonaisuutena VW AG kasvattaa eroa Toyota-konserniin loppuvuotta kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota murskaa omistajansa itsetunnon ja selän 99% varmuudella.

        Sinunhan tuo murskannut kun ei rahaa ostaa Toyotaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.

        Toyotalla ajavat papat, joilla ei ole varaa länsiautoon. Toyota lähinnä seisoo pihoissa. Kerran viikossa sillä käydään bingossa, terveyskeskuksessa ja maitokaupassa. Nolo "auto".


      • Anonyymi

        Jos tuo on saanut 5 tähteä törmäystestissä, niin millaisessa kunnossa oli 1-2 tähden auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.

        Ostin ensimmäisen uuden autoni vuonna 1988, se maksoi 138000 markkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.

        Märkä lapanen on arvostetumpi kuin tojo.


      • Anonyymi

        Kyllä keskiverto suomalainen mies tuosta vielä auton tekaseepi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.

        Suosituin ja arvostetuin ei tule tässäkään tapauksessa samassa paketissa .


    • Anonyymi

      Tojotan arvostus on vanhojen setämiesten huolella vaalimassa valheellisessa mielikuvitusmaailmassa. Todellisuus on juuri tuo mitä Trafin tilasto kertoo. Tojo on pihassa seisova ylihintainen koriste. Autmiehet jotka ajavat autolla eivät tojoon koske.

      Ja nyt vielä tojon sähköauto on laitettu ajokieltoon liikennekelvottomana ja jarruvikainen Yaris jouduttiin tuomaan hinurin lavalla pois TM:n talvitesteistä. Millä muulla automerkillä on noin paljon ongelmia jotka estävät ajamisen kokonaan? Ne kaikki sattuvat juurikin Tojolle.

      • Anonyymi

        Juuri näin se menee.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tässä ovat hinatuimmat auto pienessä keskiluokassa

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


    • Anonyymi

      Pelkkää valhetta kaikki, minäkin olen ajanut 315 000 kilometriä Toyotalla 20 vuoden aikana. Hiace, Carina, Corolla, Avensis, Auris, Yaris, Aygo, Corolla, Hilux, Camry, Corolla, ja Corolla Hybrid Premium. Ei koskaan mitään vikaa ja äärimmäisen mukavia ovat olleet.

      • Anonyymi

        Ehkä sitten osaat sanoa miksi Toyotilla ajetaan niin vähän? Sehän se on ketjun aiheena.


      • Anonyymi

        12:lla Toyotalla 20 vuoden aikana yhteensä 315000km? Sehän tekee keskimäärin 26250km ja 20 kuukautta autoa kohti.
        Jumalauta, minä olen ajanut usealla autolla yli 315000km pitemmillä huoltoväleillä ilman mainittavia vikoja kuin sinun keskimääräinen ajosuorite autoa kohti. Ne eivät ole olleetkaan Toyotia, joita pitää paapoa 15000km:n välein.
        Mistä näitä omassa todellisuudessaan eläviä tojon ylistäjiä sikiää?


      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä, että et ole paljoa ajanut sellaisilla autoilla millä on mukava ajaa. Listasi autoista monet ovat suorastaan karmivia ajaa. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      Mikä ihme tuo nyt on. Kuka Toyotalla kilkeää ajella muuta kuin ihan pakolliset ajot: mamman kanssa kirkolle ääsmarkettiin ja viinakauppaan. Eihän siinä paljoa kilometrejä kerry.

      • Anonyymi

        Ja näppis. Tietysti kuka Toyotalla ilkeää.....


    • Anonyymi

      POP Vakuutus tutki: Näillä autoilla päädyt varmimmin hinattavaksi

      BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.

      • Anonyymi

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on hinatuin.


      • Anonyymi

        POP vakuutuksen edustaja sanoi tuossa jutussa, että tietysti ne autot joilla ajetaan eniten, niin myös hinataan eniten. Toyotalla ajetaan vähiten ja useilla ei vaarit lähde liikkeelle jos on enemmän pakkasta jolloin on ison riski jäädä tielle.


    • Anonyymi

      Olisko syy se, että toyotaaa omistaa enimmäkseen vanhemmat eläkelläis papat joilla ei ole enää työmatka ajoa. Sekä maajussit joiden työmaa on ihan vieressä, Pari kertaa viikossa kaupoille ja takaisin ei muuta ajoa.

      • Anonyymi

        Näinhän se on. Toyotan vähäisiin ajokilometreihin ovat syynä karmea ajettavuus, huonot penkit, kamala ergonomia, suuri melu ja huonot penkit. Eläkeläispappoja nuo ominaisuudet eivät niin haittaa.


    • Anonyymi

      Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

      http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

      Tässä yksi otanta:
      Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
      2019 -2009
      Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
      Toyota COROLLA 157 656 -150 892
      Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

      Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.

      • Anonyymi

        Ero on vielä kasvanut nykyään kun katsotaan 2022-2012 aikaväliä. Octavialla ajetaan lähes 60 % enemmän kuin Corollalla:

        Skoda Octavia 178 tkm 168 tkm 59% / 51 %
        VW Golf 150 tkm 142 tkm 28% / 28%
        Toyota Auris 120 tkm 112 3% / 1%
        Toyota Corolla 117 tkm 111 tkm - -


    • Anonyymi

      Skodillaceilla tulee paljon kilometria kun ajetaan korjaamolle ja takaisin. Jollekin pajon ajetut skodat voivat olla ylpistelyn aihe. Itse en piittaa moisesta. T-mies.

    • Anonyymi

      Vm. 2018 eli uusimmat autot, jotka on katsastettu. Octavialla ajetaan keskimäärin 92 % enemmän kuin Corollalla. VW Caddylla ajetaan keskimäärin 3.7 kertaa enemmän kuin Corollalla!

      Skoda Octavia 71 tkm 63 tkm 92% / 80 %
      Toyota Corolla 37 tkm 35 tkm --
      VW Caddy 137 tkm 105 tkm 370 % / 300 %

      Isommat autot

      Superbilla ajetaan 73 % enemmän kuin RAV4:llä keskimäärin.

      Toyota RAV4 55 tkm 51 tkm - -
      Skoda Superb 95 tkm 80 tkm 73%/ 57%

      • Anonyymi

        Nyt ei voi edes omapoika väittää, että Toyotilla ajetaan paljon. Jopa edullisella Dacialla ajetaan selvästi enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei voi edes omapoika väittää, että Toyotilla ajetaan paljon. Jopa edullisella Dacialla ajetaan selvästi enemmän.

        Dacialla onkin parempi ajaa pitkää matkaa.


      • Anonyymi

        On siinä ylpistelyn aihe kun elvistellään kenen skoodalla on ajettu eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä ylpistelyn aihe kun elvistellään kenen skoodalla on ajettu eniten.

        Seuraavaksi voisitte vertailla kenellä on vanhin ja epäkuntoisin skooda. Kenellä kallimmat korjaukset ja huonoimmat renkaat. Nämä kaikki korreloi ajosuorituksen määrän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä ylpistelyn aihe kun elvistellään kenen skoodalla on ajettu eniten.

        Meikäläisen Superbilla 420 tkm mittarissa. Ei syö desiäkään öljyä ja kaikki voima tallessa. Stage 1 lastulla ajeltu viimeset 200 tkm ja vieläkin löytyy se 207 heppaa ja 430 Nm. Dynolla testattu. Keskikulutus 5 litraa sadalla, maantiellä pääsee 4:n pintaan. Tee perässä Tojottimellasi ja tuu viivalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaksi voisitte vertailla kenellä on vanhin ja epäkuntoisin skooda. Kenellä kallimmat korjaukset ja huonoimmat renkaat. Nämä kaikki korreloi ajosuorituksen määrän kanssa.

        Superbilla ikää 13 vuotta. Alustan palikoiden uusimiseen menee pari sataa per vuosi. Öljyt suodatin 50 €/kerta, vaihto 2 kertaa vuodessa, vaihtoväli 20 tkm, työt 0 €. Eli satanen per vuosi. Öljyn taso pysyy samana vaihtojen välillä. Vaihteistoöljyjen huuhteluvaihto joka toinen vuosi. Pari sataa per kerta. Perushuollot yhteensä muutama satanen per vuosi jakohihnan vaihto 180 tkm välein 600 €/kerta. Alla pyörii kesällä Nokialaiset ja talvella Michelinin kitkat. Tuumakoko maltilliset 16 tuumaa ja lievä ylikoko 205/60R16, nappi valinta rakkaan nälkämaamme kehitysmaita lähentelevällä teiden kunnolle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tojota on kaikkein eniten huollettu auto. Kova fakta on, että huoltoväli on 15tkm, joka lyhin autoista.


    • Anonyymi

      Asiaan on ihan luonnollinen selitys. Minun asunnoltani on vain 3 km viinakauppaan, joten kauppareissuilla ei tule paljon ajoa. Kun olen tullut kaupasta kotiin, niin alan hissukseen maistella tuliaisia, ja tietenkään en ole sen jälkeen ajokunnossa. Kun ajokuntoni on palannut taas normaaliksi, niin sitten alkaa olla jo pimeää, enkä tykkää ajella pimeässä. Mihinkäs minä sitten ajelisinkaan, sillä viinakauppa on pimeällä kiinni.

      • Anonyymi

        Tuo selittää jo paljon.


    • Anonyymi

      Oma kokemus, ajan Toyotalla:

      -merkki vetää nykyisin agressiivisia audi-bemari-mersumulkeroita hanuriin ja ohittavat aivan eteen kiilaten, ja välillä jopa aloittavat kiusaamisen esimerkiksi hidastamalla ja sitten estämällä ohitukseni kiihdyttämällä rinnalla lisää

      -Toyotan melutaso nousee valtavasti yli satasessa

      -hybridimallinkin bensankulutus nousee jyrkästi yli satasessa ja moottori alkaa huudahdella vaatiessaan lisävoimaa

      -ajettavuus heikkenee yli satasessa, niin se on aina ollut Toyotassa, kokemusta on!

      • Anonyymi

        En ole nähnyt ikinä Toyotan ohittavan. Vaarit ajavat hiljaa. Toyotan ajo-ominaisuudet ovat kyllä surkeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt ikinä Toyotan ohittavan. Vaarit ajavat hiljaa. Toyotan ajo-ominaisuudet ovat kyllä surkeat.

        Niin, motarilla ajetaan 70 ja kehutaan pienellä kulutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, motarilla ajetaan 70 ja kehutaan pienellä kulutuksella.

        Aika harvoin motarilla Toyotia näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvoin motarilla Toyotia näkee.

        Valitettavasti näkee turhankin usein...


    • Anonyymi

      Toyota on nin huono.

    • Anonyymi

      Toyota on niin hyvä.

    • Anonyymi

      Toyotan ajo-ominaisuudet ovat kehnot, siksi sillä räppänällä ajetaan niin vähän.

      • Anonyymi

        Että, keskellä yötäkin tulee vikavagenmyyjllä tämmönen paniikkihäiriökohtaus kun pelkää maanantaipäivää ja trafin ilmoittamaa toyotan etumatkaa. Ei muuta kuin laskemaan huijarikonsernin pikkusinttejä yhteen ja paniikissa höpöttämään jostain yhteenlaskettujen veeween autojen "voitosta"! Harmi kun ei trafi ymmärrä kertoa sellaisesta "voitosta" mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että, keskellä yötäkin tulee vikavagenmyyjllä tämmönen paniikkihäiriökohtaus kun pelkää maanantaipäivää ja trafin ilmoittamaa toyotan etumatkaa. Ei muuta kuin laskemaan huijarikonsernin pikkusinttejä yhteen ja paniikissa höpöttämään jostain yhteenlaskettujen veeween autojen "voitosta"! Harmi kun ei trafi ymmärrä kertoa sellaisesta "voitosta" mitään?

        Ei automyyjät kirjoittele Suomi24-sivustolle.
        Omapojalla on hätä kun huijari Tojo ei pärjää..


    • Anonyymi

      On kyllä valtavat nuo erot eri autojen kilometrimäärissä.

      • Anonyymi

        Tojojen pitkäikäisyys perustuu siihen että ne makaavat pihassa kaiket päivät kun saksalaiset autot ovat tien päällä.

        Ei se auton tekniikka pihassa seisomalla kulu varsinkin kun tojoja joutuu käyttämään huolloissa vähänväliä. Ruostumista ei kuitenkaan pihassa seisottamalla voi estää, siksi tojont paalataan ruosteongelmien takia vähän ajettuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojojen pitkäikäisyys perustuu siihen että ne makaavat pihassa kaiket päivät kun saksalaiset autot ovat tien päällä.

        Ei se auton tekniikka pihassa seisomalla kulu varsinkin kun tojoja joutuu käyttämään huolloissa vähänväliä. Ruostumista ei kuitenkaan pihassa seisottamalla voi estää, siksi tojont paalataan ruosteongelmien takia vähän ajettuina.

        Juurikin näin asiat on.


    • Anonyymi

      Toyotaa vastustajien pääkopalle on tärkeää että heidän edustamillaan autoillaan ajetaan tuhat kilometriä enemmän 100 000 km matkalla kuin Toyotalla. En tiedä kyllä miksi.

      • Anonyymi

        Etkö osaa lukea taulukoita? Otetaan esimerkki. Esim. 10-vuotiaalla Skoda Octavialla on ajettu 159.000 km lum Toyota Corollalla on ajettu 100.000 km! Toyotilla ajetaan todella vähän! Mistä mahtaa johtua?


      • Anonyymi

        Toyotaa ihannoivien pääkopalle on tärkeää, että heille epämieluisat faktat käännetään päälaelleen, kuten nyky-Venäjän propagandassa konsanaan.


    • Anonyymi

      Tojopapat eivät käy koeajolla muilla merkeillä.

    • Anonyymi

      Toyotilla ajetaan paljon koska ne kestävät kovaa käyttöä.

      • Anonyymi

        Katso taulukkoa, siellä on raakaa tilastodataa. Siinä on 23 merkkiä, ja vain kahdella, Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän. VW-konsernin tuotteilla, Mersulla ja Volvolla ajetaan valtavan paljon enemmän kuin Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso taulukkoa, siellä on raakaa tilastodataa. Siinä on 23 merkkiä, ja vain kahdella, Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän. VW-konsernin tuotteilla, Mersulla ja Volvolla ajetaan valtavan paljon enemmän kuin Toyotalla.

        Minä en oikein ymmärrä tilastoja.. Niitä ei opetettu apukoulussa. T. Omapoika


    • Anonyymi

      Minulle riittää Toyota kun ajan niin vähän. Pari kertaa viikossa maitokauppaan, kerran viikossa bingoon ja terveyskeskukseen ja kerran kuukaudessa KELA:aan. Oishan niitä hienompia merkkejä, esim. Skoda jolla ajetaan paljon, mutta se on länsiauto ja NATO-maassa valmistettu, niin en osta. Vastustan jyrkästi länsimaista hapatusta.

      • Anonyymi

        Toyotan takaloosterissa voi valmistaa Kimchiä, se on korealaista hapankaalia.


    • Anonyymi

      Luotettavien tilastojen mukaan Toyotalla ajetaan eninten ja usein jopa vielä enemmän.

      • Anonyymi

        Toyotalla ajetaan Trafin tilastojen mukaan erittäin vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ajetaan Trafin tilastojen mukaan erittäin vähän.

        Ajetaan vähän mutta huolletaan paljon!


    • Anonyymi

      Arvoautolla ei lähdetä huonolla kelillä ajamaan. Auto on tallin lämmössä.

      • Anonyymi

        Toyotat seisovat kerrosvuokratalojen parkkipaikoilla.


    • Anonyymi

      Miksi jonkun idiootin suurin murhe maailmassa on se, että Toyotilla ajetaan kaikkein vähiten? Mene sinne Ukrainaan vaan, ja puolusta tätä länsimaista demokratiaa, mitä ihailet niin suuresti, jos sinunlaisesi vellihousu edes uskaltaa!

      • Anonyymi

        En mä uskalla. En ole vielä edes armeijaa käynyt, joten ajattelin tuota siviilipalvelusta, jossa pääsee kaikkein helpoimmalla. Mulle on sama, kuka diktaattori maailmaa hallitsee, kunhan vaan saan itse pelata näitä pleikkaripelejä valtion maksamassa slummissani maailman tappiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä uskalla. En ole vielä edes armeijaa käynyt, joten ajattelin tuota siviilipalvelusta, jossa pääsee kaikkein helpoimmalla. Mulle on sama, kuka diktaattori maailmaa hallitsee, kunhan vaan saan itse pelata näitä pleikkaripelejä valtion maksamassa slummissani maailman tappiin.

        Jatka sitten vaan samalla linjalla. Aja Tuhnulla, hae rahaa Kelasta ja ole Puten puolella.


      • Anonyymi

        Miksi Tojotistit valehtelevat, että autot kestää paremmin kuin muut kun tosiasiassa niillä ajetaan vähemmän kuin muilla merkeillä. Mielestäni tällainen fanaattinen uskominen asioihin ilman tilastojen ja faktojen selvittämistä on idioottien hommaa.


    • Anonyymi

      Autoliikkeiden fixarit pakkeloi maalaa ruttuiset Toyot mittarit ettei oo paljon ajettu ollut talvet saaressa 20 vuotta

    • Anonyymi

      Mikähän siinä on että Toyotat kestävät parhaiten kovaa ajoa?
      Tekniikka on kyllä varminta mitä kaupasta saa.

      • Anonyymi

        Miksi niissä on kaikkein lyhin huoltoväli? Eivät kestä yhtä pitkää huoltoväliä kuin normiautot. Jos olisivat kestäviä niin ei olisi mitään syytä huoltaa 15 tkm välein. Trabanttikin on varmasti huoleton auto lyhyellä huoltovälillä.


      • Anonyymi

        Tojolla ei ajeta mitään kovaa ajoa joten täysin turha puhua sellaisesta. Oikeasti Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

        Tässä yksi otanta:
        Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
        2019 -2009
        Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
        Toyota COROLLA 157 656 -150 892
        Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

        Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.
        Tutkikaa tilastot ennenkuin tulette valehtelemaan tänne.


    • Anonyymi

      Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muilla, osalla enemmän ja toisilla taas vähemmän. Mediaaniluvut ovat mediaanilukuja.

      • Anonyymi

        Kun Skodan/Volsun mediaanikilometrit sekä myös keskiarvokilometrit ovt jopa yli 30% enemmän kuin Toyotan niin kyllä silloin voi hyvästä syystä sanoa että tojolla ajetaan selkeästi vähemmän. Kyseessä on niin massiivinen ero.

        Hyvin harvalla Tojo-yksilä ajetaan yhtä paljon kuin niillä perus Skodilla/Volsuilla. Jokainen joka ymmärtää tilastoista edes vähän tietää tämän.


      • Anonyymi

        Onko alakoulu jäänyt käymättä? Toyotilla ajetaan todella vähän moniin muihin merkkeihin verrattuna. Vain Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän. Fiatilla on mukana vain kaksi autoa, 500 ja Punto. Toyotalla on mukana mm. Land Cruiser.

        Neljävuotiaalla Octavialla on ajettu keskimäärin 92 % enemmän kuin neljävuotiaalla Corollalla. Neljävuotiaalla Superbeilla ajetaan keskimäärin 73 % enemmän kuin RAV4:llä. Nämä ovat järkyttävän suuria lukuja.


    • Anonyymi

      Tojotat on enemmän sellaisia city autoja. Paljon ajavat päätyvät muihin merkkeihin.

    • Anonyymi

      Toyotat ovat eniten ajettuja ja samalla silti kestävimpiä.

      • Anonyymi

        Siltäkö sinusta taulukko näyttää? Oletko "vähän" yksinkertainen?


      • Anonyymi

        Totuus on, että Tojotat on eniten huollettuja autoja. Katso vaikka huoltokirjastasi, siellä lukee 15 tkm.


    • Anonyymi

      Toyotat kestävät kovaa ammattikäyttöä kaikkein parhaiten sekä myöskin yksityisautoilua.

    • Anonyymi

      Toyotan mittariin kertyy tunnissa 70km ja samaan aikaan vaikka Bemariin 130 km. Tunnin väsyttävän veivaamisen jälkeen on pakko huilata tunti, kun taas Bemari kuski vaan jatkaa matkaansa.

    • Anonyymi

      Tojo kuski ajaa niin hiljaa, ettei kilometrejä kerkiä paljoa päivän aikana tulemaan

      • Anonyymi

        Tojokuski ajaa niin lujaa että kilometrejä kertyy.


    • Anonyymi

      Miten noin vähän voi kilometrejä kertyä? On varmasti huonot ajo-ominaisuudet Toyotassa kun noin vähän ajetaan.

      • Anonyymi

        Ajo-ominaisuudet ovat Toyotassa huonot.


    • Anonyymi

      Toyotan ajo-ominaisuudet ovat parhaita.

    • Anonyymi

      Käypä koeajolla, valitse tuulinen sää. Ei tarvitse edes paljon tuulla. Toyota ei mene metriäkään suoraan vaan kiemurtelee eikä kaista tahdo riittää. Aja perään sama reitti länsiautolla. Ymmärrät varmasti sitten miksi Toyotilla ajetaan vähän.

    • Anonyymi

      Käypä koeajolla, valitse tuulinen sää. Ei tarvitse edes paljon tuulla. Toyota menee kilometrittäin suoraan eikä kiemurtele ja on kaistalla kuin juna. Aja perään sama reitti länsiautolla. Ymmärrät varmasti sitten miksi Toyotilla ajetaan paljon enemmän kuin saksanseisojilla ja muilla.

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet? Toyota on erittäin huono ajaa ja sillä ajetaan erittäin vähän, kuten Trafin tilastot osoittavat.


      • Anonyymi

        Typerys! Kopioit pääosan tekstistä edellisestä viestistä!


    • Anonyymi

      Miksi verrata octaviaa ja corollaa kun octavia on suurempi kuin vaikka avensis.....

      • Anonyymi

        Olivathan nuo vertailutestissäkin. Luonnollisesti Corolla hävisi.


    • Anonyymi

      Vaarit ajavat vähän.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei tuo vuosia vanha katsastustilasto kerro muuta kuin sen millä ajetaan vähän ja huollatetaan aina ennen katsastusta. Varsinaiset tilastot jotka kertovat eri merkkien luotettavuudesta ja vikaisuudesta ovat tehty ulkomailla isosta määrästä dataa jotka kerätään korjaamoilta, autoliitoilta ja autopalveluista jne...


    • Anonyymi

      Kilometrejä ei kerry kun tyypillinen Toyota-kuski käy vain Alepassa, apteekissa, terveyskeskuksessa ja bingossa.

    • Anonyymi

      Toyota on vanhusten auto ja sen huolto-ohjelmat ovat sellaisia ettei kukaan joka ymmärtää ja ajaa paljon, ei halua maksaa ylläpidosta järjettömiä summia kun kyseessä on kuitenkin vain köyhän eläkeläiskansa auto.

      • Anonyymi

        Pitää silti varmaan huoltaa vuosittain, vaikka kilometrejä ei Toyotiin kerry.


    • Anonyymi

      Kun käy koeajolla, ymmärtää miksi Toyotilla ajetaan todella vähän.

    • Anonyymi

      Toyota kestää eniten kovaa käyttöä. Tarvitteko jälleen faktalinkin vai tuleeko taas märsy?

      • Anonyymi

        Toyota ei kestä kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei kestä kilometrejä.

        Kuski ei kestä kilometrejä Toyotassa.
        Valtava meteli ja kääpiöille suunniteltu penkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuski ei kestä kilometrejä Toyotassa.
        Valtava meteli ja kääpiöille suunniteltu penkki.

        Toyotalla ajetaan eniten ja se kestää parhaiten kovaa käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ajetaan eniten ja se kestää parhaiten kovaa käyttöä.

        Toyotilla ajetaan suurinpiirtein vähiten ja se kestää huonosti kilometrejä.


    • Anonyymi

      Seinänaapurilla on kohta 20 vuotias tai mitä lie Auris, eikä konepellin alla ole pölyhiukkastakaan, niin tarkasti tämä naapuri nuolee Tojoansa. Kilometrejäkin on kertynyt jo yli seitsemänkymmentätuhatta. Ei ihme että Toyota kestää. Ruostesuojauksessa se on käytetty ainakin kaksi kertaa, mikä on ihan järkevää merkistä riippumatta.

      • Anonyymi

        Tuo huolenpidon ymmärrän jos kyseessä on jokin ns. parempi auto. Tuollainen kurja kansanvankkuri on vaan niin jälkeen jäänyt kaikessa ja uudemmat kaikessa parempia. Ei tuollainen vanha Toyota peremmaksi muutu, ei millään,


    • Anonyymi

      Ei kukaan joka ajaa halustaan tai pakolla, niin Toyotaa hanki kun parempaa kyytiä saa samalla kustannuksella muista merkeistä. Ajomukavuus ja penkkien laatu alkaa olla tärkeä asia jos ajaa paljon.

    • Anonyymi

      Suurin osa Toyota kuskeista ostavat auton omilla rahoillansa, Haluavat luotettavan, pitkään kestävän, helppokäyttöisen auton jolla todellakin pääsee perille paikasta toiseen. Eivätkä halua mitään ylimääräisiä nykyajan hypetyksiä kuten kosketusnäyttöjä korvaamaan hyviksi ja toimiviksi todettuja nappuloita, nuppeja, vipuja.

      Sakemanniroskat kuten Audi/VAG, BMW, Mersu ovat pääosin joko työsuhde autoja tai rahoitusyhtiön kuten vaikka Santander leasing sopimuksella hankittuja autoja. Vain pieni vähemmistö Suomen yksityisistä autoilijoista ostaa näitä autoja uusina täysin omilla rahoillansa.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Kun on varaa kunnolliseen autoon ei laatutietoinen ihminen edes harkitse itäaasialaista Tojon romua.


    • Anonyymi

      Varmaankin kurjat ajo-ominaisuudet ovat yksi syy.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Premium-merkkejä kadehditaan:

        “TÜV-katsastusraportti kertoo: Mersu, Audi ja Porsche kärjessä, Toyota pudonnut”

        “Toyota ei yltänyt 10-kärkeen missään ikäryhmässä. Japanilaisten laatuvaltikka on nyt siirtynyt Hondan, Mazdan, Mitsubishin ja Suzukin haltuun”

        “Mersulle kultaa, Audi ja Porsche hopealle tasapistein, Volkkari nappasi neljännen tilan.
        TOP 10 -tuloslista näyttää tältä: ykkönen Mercedes-Benz (12 TOP 10 -sijoitusta), jaettu kakkostila Audi ja Porsche (8 TOP 10 -sijoitusta), Volkswagen neljäntenä (7), jaetulla 5. sijalla Honda ja Mazda (3), jaetulla 7. sijalla Hyundai, Mini, Mitsubishi ja Suzuki (2 TOP 10 -sijoitusta). Lisäksi BMW, Opel ja Volvo saivat yhden TOP 10 -sijoituksen.”

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-kertoo-mersu-audi-ja-porsche-karjessa-toyota-pudonnut/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Premium-merkkejä kadehditaan:

        “TÜV-katsastusraportti kertoo: Mersu, Audi ja Porsche kärjessä, Toyota pudonnut”

        “Toyota ei yltänyt 10-kärkeen missään ikäryhmässä. Japanilaisten laatuvaltikka on nyt siirtynyt Hondan, Mazdan, Mitsubishin ja Suzukin haltuun”

        “Mersulle kultaa, Audi ja Porsche hopealle tasapistein, Volkkari nappasi neljännen tilan.
        TOP 10 -tuloslista näyttää tältä: ykkönen Mercedes-Benz (12 TOP 10 -sijoitusta), jaettu kakkostila Audi ja Porsche (8 TOP 10 -sijoitusta), Volkswagen neljäntenä (7), jaetulla 5. sijalla Honda ja Mazda (3), jaetulla 7. sijalla Hyundai, Mini, Mitsubishi ja Suzuki (2 TOP 10 -sijoitusta). Lisäksi BMW, Opel ja Volvo saivat yhden TOP 10 -sijoituksen.”

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-kertoo-mersu-audi-ja-porsche-karjessa-toyota-pudonnut/

        Ja näin se sitten menee Suomessa:
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin se sitten menee Suomessa:
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.


    • Anonyymi

      Näitä hinataan eniten kun eivät kestä ajoa.
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      • Anonyymi

        Oikeaa tietoa:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi

        Toyotalla ei ole hinauspalvelua ja vanhoissa Tojoissa ei ole kaskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole hinauspalvelua ja vanhoissa Tojoissa ei ole kaskoa.

        "Toyotalla ei ole hinauspalvelua ja vanhoissa Tojoissa ei ole kaskoa."
        Äläpä valehtele! Toyotalla on Saksassa oma tiepalvelu kuten muillakin valtamerkeillä. Merkkien omien tiepalvelujen hinaukset tulevat Adacin tilastoihin joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Minä en aja Toyotalla edes taksilla täällä Kotkansaarella, koska täällä ei Luojan kiitos ole taksareilla ensimmäistäkään tojoa, ja jos olisi en ajaisi, sen verran aina hortoilee kotiin sen kymmenen euron verran mitä saarella maksaa mihinkään.

    • Anonyymi

      Ei kenenkään selkä ja mielenterveys kestä ajaa Toyotalla kuin pakolliset ja lyhyet matkat ja silloinkin pitää olla itsetunnoton vätys.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4928
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1180
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe