Taulukossa ensimmäisenä ovat eri merkkien vm. 2012 eli kymmenen vuotta vanhojen autojen ajetut keskimääräiset kilometrit, seuraavana mediaanikilometrit, sitten ero prosenteissa keskimääräisten kilometrien osuus verrattuna Toyotaan ja lopuksi mediaanikilometrien osuus verrattuna Toyotaan.
Havaitaan, että Mersuilla ja Volvoilla ajetaan selvästi eniten. VW-konsernin, BMW:n ja Subarun autoilla ajetaan myös paljon enemmän kuin Toyotilla. Melko selvästi enemmän ajetaan myös Alfoilla, Dacioilla, Fordilla sekä Opelilla Toyotaan verrattuna. Ranskalaisilla Citroenilla, Peugeotilla ja Renaultilla ajetaan aika saman verran kuin Toyotilla. Samoin Chevroletilla. Korealaisilla Hyundailla ja Kialla ajetaan käytännössä saman verran kuin Toyotilla.
Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän kuin Toyotilla.
Alfa 164 tkm 153 tkm +16% / +19%
Audi 180 tkm 176 tkm +28 % / +38%
BMW 188 tkm 184 tkm +33% / +43%
Citroen 141 tkm 128 tkm 0% / -1%
Chevolet 146 tkm 136 tkm +4 % / +5%
Dacia 150 tkm 145 tkm+ 6 % /+12%
Fiat 113 tkm 98 tkm -20 % / -24 %
Ford 161 tkm 150 tkm +14 % /+16%
Honda 117 tkm 112 tkm -17 % / -13%
Hyundai 137 tkm 126 tkm -3 % / -2%
Kia 135 tkm 126 tkm -4% / 2 %
Lexus 147 tkm 144 tkm +4% / +12%
Mercedes 210 tkm 186 tkm 50 % / +44%
Nissan 145 tkm 137 tkm +3% / +6%
Opel 153 tkm 146 tkm +9% / +13 %
Peugeot 141 tkm 131 tkm 0% / +2%
Renault 142 tkm 136 tkm + 1% / +5%
Seat 159 tkm 148 tkm +13% / +15%
Subaru 180 tkm 175 tkm +28% / +37%
Skoda 176 tkm 166 tkm +25 % / +29 %
Toyota 141 tkm 129 tkm - -
Volkswagen 171 tkm 157 tkm +21% / +22 %
Volvo 205 tkm 198 tkm + 45% /+53%
Lopuksi on verrattu muutamaa suomalaisten suosikkimallia Toyota Corollaan. Huomataan, että Skoda Octavialla ajetaan selvästi enemmän kuin Corollalla. Myös VW Golfilla ajetaan paljon enemmän. Auriksella ajetaan aivan vähän enemmän kuin Corollalla.
Skoda Octavia 178 tkm 168 tkm +59% / +51 %
VW Golf 150 tkm 142 tkm +28% / +28%
Toyota Auris 120 tkm 112 +3% / 1%
Toyota Corolla 117 tkm 111 tkm - -
Lähde: Trafi
Miksi Toyotilla ajetaan niin vähän?
129
1252
Vastaukset
- Anonyymi
Aika karua luettavaa Toyotan kannalta. Arvelen Toyotan pieniin kilometreihin syyksi karmean huonot ajo-ominaisuudet, kämäiset penkit, huonon ergonomian, hirveän melun ja ämpärimuovisisustuksen.
- Anonyymi
Itse kaksi toyoa omistaneena, voin ihan kokemuksesta, ettei niin hyviä autoja ole vielä kohdalle osunut. Tähdennän, että olivat vähän vanhempaa kategoriaa, ei mitään sähkö-hyberitsoja.
Kumpikin oli minulla yli 10 v. ja kilsoja kiitettävästi. Huolettomia edullisia kilometrejä kummassakin. Edelleen näistä kumpikin jatkavat matkaansa.
Onko sulla joku trauma toyotoista?
- Anonyymi
Tojolla ajetaan vain K-markettiin ja lähi-ABC:n baariin. Todellinen kilometrilukema on vielä tuotakin pienempi johtuen Tojoille ominaisesta n. 20-30 % matkamittarivirheestä.
Tojoilijoilla on epäterveelliset elämäntavat mikä aiheuttaa verhoiluun hajuhaittoja. Sen takia Tojossa ei viihdy pitkää matkaa. Tässä esimerkki Tojofanin normipäivästä:
https://www.youtube.com/watch?v=bwCDeF-daGY - Anonyymi
Ens viikolla uudet murskalukemat! Hah, vtuttaako?
- Anonyymi
Mitkä ihmeen murskalukemat? Tuossa on ajomäärät 10 vuoden ajalta, ei ne viikossa muutu.
- Anonyymi
Toyota murskaa omistajansa itsetunnon ja selän 99% varmuudella.
- Anonyymi
Viimekuussa VW Ag myi yli 700kpl enemmän, luuletko että luku kasvaa tuota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimekuussa VW Ag myi yli 700kpl enemmän, luuletko että luku kasvaa tuota?
Kuukausittaista vaihtelua tulee, mutta kokonaisuutena VW AG kasvattaa eroa Toyota-konserniin loppuvuotta kohti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota murskaa omistajansa itsetunnon ja selän 99% varmuudella.
Sinunhan tuo murskannut kun ei rahaa ostaa Toyotaa.
- Anonyymi
Minä en uskaltaisi ajaa tuollaisella pärekorilla metriäkään. Ruostekin kukkii heti.
https://www.copart.fi/lot/50188623- Anonyymi
Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.
Toyotalla ajavat papat, joilla ei ole varaa länsiautoon. Toyota lähinnä seisoo pihoissa. Kerran viikossa sillä käydään bingossa, terveyskeskuksessa ja maitokaupassa. Nolo "auto".
- Anonyymi
Jos tuo on saanut 5 tähteä törmäystestissä, niin millaisessa kunnossa oli 1-2 tähden auto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.
Ostin ensimmäisen uuden autoni vuonna 1988, se maksoi 138000 markkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.
Märkä lapanen on arvostetumpi kuin tojo.
- Anonyymi
Kyllä keskiverto suomalainen mies tuosta vielä auton tekaseepi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milläpä tuollainen köyhä edes ajaisi? Pitäisi tehdä töitä että saisi upean Toyotan, Suomen suosituimman ja arvostetuimman auton.
Suosituin ja arvostetuin ei tule tässäkään tapauksessa samassa paketissa .
- Anonyymi
Tojotan arvostus on vanhojen setämiesten huolella vaalimassa valheellisessa mielikuvitusmaailmassa. Todellisuus on juuri tuo mitä Trafin tilasto kertoo. Tojo on pihassa seisova ylihintainen koriste. Autmiehet jotka ajavat autolla eivät tojoon koske.
Ja nyt vielä tojon sähköauto on laitettu ajokieltoon liikennekelvottomana ja jarruvikainen Yaris jouduttiin tuomaan hinurin lavalla pois TM:n talvitesteistä. Millä muulla automerkillä on noin paljon ongelmia jotka estävät ajamisen kokonaan? Ne kaikki sattuvat juurikin Tojolle.- Anonyymi
Juuri näin se menee.
- Anonyymi
Toyota on Suomen arvostetuin auto.
Nämä ovat taas Suomen eniten hinattuja:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-automerkki-on-vakuutusyhtion-mukaan-moottorivikojen-kuningas/8254570
Toyota taas kestää kaikkein parhaiten erityisen kovaa käyttöä.
https://www.ts.fi/teemat/4884970- Anonyymi
Tässä ovat hinatuimmat auto pienessä keskiluokassa
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
- Anonyymi
Pelkkää valhetta kaikki, minäkin olen ajanut 315 000 kilometriä Toyotalla 20 vuoden aikana. Hiace, Carina, Corolla, Avensis, Auris, Yaris, Aygo, Corolla, Hilux, Camry, Corolla, ja Corolla Hybrid Premium. Ei koskaan mitään vikaa ja äärimmäisen mukavia ovat olleet.
- Anonyymi
Ehkä sitten osaat sanoa miksi Toyotilla ajetaan niin vähän? Sehän se on ketjun aiheena.
- Anonyymi
12:lla Toyotalla 20 vuoden aikana yhteensä 315000km? Sehän tekee keskimäärin 26250km ja 20 kuukautta autoa kohti.
Jumalauta, minä olen ajanut usealla autolla yli 315000km pitemmillä huoltoväleillä ilman mainittavia vikoja kuin sinun keskimääräinen ajosuorite autoa kohti. Ne eivät ole olleetkaan Toyotia, joita pitää paapoa 15000km:n välein.
Mistä näitä omassa todellisuudessaan eläviä tojon ylistäjiä sikiää? - Anonyymi
Vaikuttaa siltä, että et ole paljoa ajanut sellaisilla autoilla millä on mukava ajaa. Listasi autoista monet ovat suorastaan karmivia ajaa. Kokemusta on.
- Anonyymi
Mikä ihme tuo nyt on. Kuka Toyotalla kilkeää ajella muuta kuin ihan pakolliset ajot: mamman kanssa kirkolle ääsmarkettiin ja viinakauppaan. Eihän siinä paljoa kilometrejä kerry.
- Anonyymi
Ja näppis. Tietysti kuka Toyotalla ilkeää.....
- Anonyymi
POP Vakuutus tutki: Näillä autoilla päädyt varmimmin hinattavaksi
BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.- Anonyymi
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on hinatuin. - Anonyymi
POP vakuutuksen edustaja sanoi tuossa jutussa, että tietysti ne autot joilla ajetaan eniten, niin myös hinataan eniten. Toyotalla ajetaan vähiten ja useilla ei vaarit lähde liikkeelle jos on enemmän pakkasta jolloin on ison riski jäädä tielle.
- Anonyymi
Olisko syy se, että toyotaaa omistaa enimmäkseen vanhemmat eläkelläis papat joilla ei ole enää työmatka ajoa. Sekä maajussit joiden työmaa on ihan vieressä, Pari kertaa viikossa kaupoille ja takaisin ei muuta ajoa.
- Anonyymi
Näinhän se on. Toyotan vähäisiin ajokilometreihin ovat syynä karmea ajettavuus, huonot penkit, kamala ergonomia, suuri melu ja huonot penkit. Eläkeläispappoja nuo ominaisuudet eivät niin haittaa.
- Anonyymi
Trafin tilasto kertoo seuraavaa.
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Tässä yksi otanta:
Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
2019 -2009
Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
Toyota COROLLA 157 656 -150 892
Volkswagen GOLF 173 998 -166 474
Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.- Anonyymi
Ero on vielä kasvanut nykyään kun katsotaan 2022-2012 aikaväliä. Octavialla ajetaan lähes 60 % enemmän kuin Corollalla:
Skoda Octavia 178 tkm 168 tkm 59% / 51 %
VW Golf 150 tkm 142 tkm 28% / 28%
Toyota Auris 120 tkm 112 3% / 1%
Toyota Corolla 117 tkm 111 tkm - -
- Anonyymi
Skodillaceilla tulee paljon kilometria kun ajetaan korjaamolle ja takaisin. Jollekin pajon ajetut skodat voivat olla ylpistelyn aihe. Itse en piittaa moisesta. T-mies.
- Anonyymi
Vm. 2018 eli uusimmat autot, jotka on katsastettu. Octavialla ajetaan keskimäärin 92 % enemmän kuin Corollalla. VW Caddylla ajetaan keskimäärin 3.7 kertaa enemmän kuin Corollalla!
Skoda Octavia 71 tkm 63 tkm 92% / 80 %
Toyota Corolla 37 tkm 35 tkm --
VW Caddy 137 tkm 105 tkm 370 % / 300 %
Isommat autot
Superbilla ajetaan 73 % enemmän kuin RAV4:llä keskimäärin.
Toyota RAV4 55 tkm 51 tkm - -
Skoda Superb 95 tkm 80 tkm 73%/ 57%- Anonyymi
Nyt ei voi edes omapoika väittää, että Toyotilla ajetaan paljon. Jopa edullisella Dacialla ajetaan selvästi enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei voi edes omapoika väittää, että Toyotilla ajetaan paljon. Jopa edullisella Dacialla ajetaan selvästi enemmän.
Dacialla onkin parempi ajaa pitkää matkaa.
- Anonyymi
On siinä ylpistelyn aihe kun elvistellään kenen skoodalla on ajettu eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä ylpistelyn aihe kun elvistellään kenen skoodalla on ajettu eniten.
Seuraavaksi voisitte vertailla kenellä on vanhin ja epäkuntoisin skooda. Kenellä kallimmat korjaukset ja huonoimmat renkaat. Nämä kaikki korreloi ajosuorituksen määrän kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä ylpistelyn aihe kun elvistellään kenen skoodalla on ajettu eniten.
Meikäläisen Superbilla 420 tkm mittarissa. Ei syö desiäkään öljyä ja kaikki voima tallessa. Stage 1 lastulla ajeltu viimeset 200 tkm ja vieläkin löytyy se 207 heppaa ja 430 Nm. Dynolla testattu. Keskikulutus 5 litraa sadalla, maantiellä pääsee 4:n pintaan. Tee perässä Tojottimellasi ja tuu viivalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavaksi voisitte vertailla kenellä on vanhin ja epäkuntoisin skooda. Kenellä kallimmat korjaukset ja huonoimmat renkaat. Nämä kaikki korreloi ajosuorituksen määrän kanssa.
Superbilla ikää 13 vuotta. Alustan palikoiden uusimiseen menee pari sataa per vuosi. Öljyt suodatin 50 €/kerta, vaihto 2 kertaa vuodessa, vaihtoväli 20 tkm, työt 0 €. Eli satanen per vuosi. Öljyn taso pysyy samana vaihtojen välillä. Vaihteistoöljyjen huuhteluvaihto joka toinen vuosi. Pari sataa per kerta. Perushuollot yhteensä muutama satanen per vuosi jakohihnan vaihto 180 tkm välein 600 €/kerta. Alla pyörii kesällä Nokialaiset ja talvella Michelinin kitkat. Tuumakoko maltilliset 16 tuumaa ja lievä ylikoko 205/60R16, nappi valinta rakkaan nälkämaamme kehitysmaita lähentelevällä teiden kunnolle.
- Anonyymi
Toyota kestää parhaiten kovaa käyttöä.
https://ilkkapohjalainen.fi/kotimaa/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-katsastustilastot-kertovat-mitka-autot-sailyvat-kymmenen-vuotta-muita-vahavikaisempina-1.3823760
Faktaa väliin suomalaiselta lehdistöltä.
Se ei riitä että Toyota kestää parhaiten vaan Toyota on myös arvostetuin automerkki. Siihen oli eilen linkki jossakin- Anonyymi
Tojota on kaikkein eniten huollettu auto. Kova fakta on, että huoltoväli on 15tkm, joka lyhin autoista.
- Anonyymi
Asiaan on ihan luonnollinen selitys. Minun asunnoltani on vain 3 km viinakauppaan, joten kauppareissuilla ei tule paljon ajoa. Kun olen tullut kaupasta kotiin, niin alan hissukseen maistella tuliaisia, ja tietenkään en ole sen jälkeen ajokunnossa. Kun ajokuntoni on palannut taas normaaliksi, niin sitten alkaa olla jo pimeää, enkä tykkää ajella pimeässä. Mihinkäs minä sitten ajelisinkaan, sillä viinakauppa on pimeällä kiinni.
- Anonyymi
Tuo selittää jo paljon.
- Anonyymi
Oma kokemus, ajan Toyotalla:
-merkki vetää nykyisin agressiivisia audi-bemari-mersumulkeroita hanuriin ja ohittavat aivan eteen kiilaten, ja välillä jopa aloittavat kiusaamisen esimerkiksi hidastamalla ja sitten estämällä ohitukseni kiihdyttämällä rinnalla lisää
-Toyotan melutaso nousee valtavasti yli satasessa
-hybridimallinkin bensankulutus nousee jyrkästi yli satasessa ja moottori alkaa huudahdella vaatiessaan lisävoimaa
-ajettavuus heikkenee yli satasessa, niin se on aina ollut Toyotassa, kokemusta on!- Anonyymi
En ole nähnyt ikinä Toyotan ohittavan. Vaarit ajavat hiljaa. Toyotan ajo-ominaisuudet ovat kyllä surkeat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole nähnyt ikinä Toyotan ohittavan. Vaarit ajavat hiljaa. Toyotan ajo-ominaisuudet ovat kyllä surkeat.
Niin, motarilla ajetaan 70 ja kehutaan pienellä kulutuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, motarilla ajetaan 70 ja kehutaan pienellä kulutuksella.
Aika harvoin motarilla Toyotia näkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harvoin motarilla Toyotia näkee.
Valitettavasti näkee turhankin usein...
- Anonyymi
Toyota on nin huono.
- Anonyymi
Toyota on niin hyvä.
- Anonyymi
Toyotan ajo-ominaisuudet ovat kehnot, siksi sillä räppänällä ajetaan niin vähän.
- Anonyymi
Että, keskellä yötäkin tulee vikavagenmyyjllä tämmönen paniikkihäiriökohtaus kun pelkää maanantaipäivää ja trafin ilmoittamaa toyotan etumatkaa. Ei muuta kuin laskemaan huijarikonsernin pikkusinttejä yhteen ja paniikissa höpöttämään jostain yhteenlaskettujen veeween autojen "voitosta"! Harmi kun ei trafi ymmärrä kertoa sellaisesta "voitosta" mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että, keskellä yötäkin tulee vikavagenmyyjllä tämmönen paniikkihäiriökohtaus kun pelkää maanantaipäivää ja trafin ilmoittamaa toyotan etumatkaa. Ei muuta kuin laskemaan huijarikonsernin pikkusinttejä yhteen ja paniikissa höpöttämään jostain yhteenlaskettujen veeween autojen "voitosta"! Harmi kun ei trafi ymmärrä kertoa sellaisesta "voitosta" mitään?
Ei automyyjät kirjoittele Suomi24-sivustolle.
Omapojalla on hätä kun huijari Tojo ei pärjää..
- Anonyymi
On kyllä valtavat nuo erot eri autojen kilometrimäärissä.
- Anonyymi
Tojojen pitkäikäisyys perustuu siihen että ne makaavat pihassa kaiket päivät kun saksalaiset autot ovat tien päällä.
Ei se auton tekniikka pihassa seisomalla kulu varsinkin kun tojoja joutuu käyttämään huolloissa vähänväliä. Ruostumista ei kuitenkaan pihassa seisottamalla voi estää, siksi tojont paalataan ruosteongelmien takia vähän ajettuina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojojen pitkäikäisyys perustuu siihen että ne makaavat pihassa kaiket päivät kun saksalaiset autot ovat tien päällä.
Ei se auton tekniikka pihassa seisomalla kulu varsinkin kun tojoja joutuu käyttämään huolloissa vähänväliä. Ruostumista ei kuitenkaan pihassa seisottamalla voi estää, siksi tojont paalataan ruosteongelmien takia vähän ajettuina.Juurikin näin asiat on.
- Anonyymi
Toyotaa vastustajien pääkopalle on tärkeää että heidän edustamillaan autoillaan ajetaan tuhat kilometriä enemmän 100 000 km matkalla kuin Toyotalla. En tiedä kyllä miksi.
- Anonyymi
Etkö osaa lukea taulukoita? Otetaan esimerkki. Esim. 10-vuotiaalla Skoda Octavialla on ajettu 159.000 km lum Toyota Corollalla on ajettu 100.000 km! Toyotilla ajetaan todella vähän! Mistä mahtaa johtua?
- Anonyymi
Toyotaa ihannoivien pääkopalle on tärkeää, että heille epämieluisat faktat käännetään päälaelleen, kuten nyky-Venäjän propagandassa konsanaan.
- Anonyymi
Tojopapat eivät käy koeajolla muilla merkeillä.
- Anonyymi
Toyotilla ajetaan paljon koska ne kestävät kovaa käyttöä.
- Anonyymi
Katso taulukkoa, siellä on raakaa tilastodataa. Siinä on 23 merkkiä, ja vain kahdella, Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän. VW-konsernin tuotteilla, Mersulla ja Volvolla ajetaan valtavan paljon enemmän kuin Toyotalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso taulukkoa, siellä on raakaa tilastodataa. Siinä on 23 merkkiä, ja vain kahdella, Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän. VW-konsernin tuotteilla, Mersulla ja Volvolla ajetaan valtavan paljon enemmän kuin Toyotalla.
Minä en oikein ymmärrä tilastoja.. Niitä ei opetettu apukoulussa. T. Omapoika
- Anonyymi
Minulle riittää Toyota kun ajan niin vähän. Pari kertaa viikossa maitokauppaan, kerran viikossa bingoon ja terveyskeskukseen ja kerran kuukaudessa KELA:aan. Oishan niitä hienompia merkkejä, esim. Skoda jolla ajetaan paljon, mutta se on länsiauto ja NATO-maassa valmistettu, niin en osta. Vastustan jyrkästi länsimaista hapatusta.
- Anonyymi
Toyotan takaloosterissa voi valmistaa Kimchiä, se on korealaista hapankaalia.
- Anonyymi
Luotettavien tilastojen mukaan Toyotalla ajetaan eninten ja usein jopa vielä enemmän.
- Anonyymi
Toyotalla ajetaan Trafin tilastojen mukaan erittäin vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ajetaan Trafin tilastojen mukaan erittäin vähän.
Ajetaan vähän mutta huolletaan paljon!
- Anonyymi
Arvoautolla ei lähdetä huonolla kelillä ajamaan. Auto on tallin lämmössä.
- Anonyymi
Toyotat seisovat kerrosvuokratalojen parkkipaikoilla.
- Anonyymi
Miksi jonkun idiootin suurin murhe maailmassa on se, että Toyotilla ajetaan kaikkein vähiten? Mene sinne Ukrainaan vaan, ja puolusta tätä länsimaista demokratiaa, mitä ihailet niin suuresti, jos sinunlaisesi vellihousu edes uskaltaa!
- Anonyymi
En mä uskalla. En ole vielä edes armeijaa käynyt, joten ajattelin tuota siviilipalvelusta, jossa pääsee kaikkein helpoimmalla. Mulle on sama, kuka diktaattori maailmaa hallitsee, kunhan vaan saan itse pelata näitä pleikkaripelejä valtion maksamassa slummissani maailman tappiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä uskalla. En ole vielä edes armeijaa käynyt, joten ajattelin tuota siviilipalvelusta, jossa pääsee kaikkein helpoimmalla. Mulle on sama, kuka diktaattori maailmaa hallitsee, kunhan vaan saan itse pelata näitä pleikkaripelejä valtion maksamassa slummissani maailman tappiin.
Jatka sitten vaan samalla linjalla. Aja Tuhnulla, hae rahaa Kelasta ja ole Puten puolella.
- Anonyymi
Miksi Tojotistit valehtelevat, että autot kestää paremmin kuin muut kun tosiasiassa niillä ajetaan vähemmän kuin muilla merkeillä. Mielestäni tällainen fanaattinen uskominen asioihin ilman tilastojen ja faktojen selvittämistä on idioottien hommaa.
- Anonyymi
Autoliikkeiden fixarit pakkeloi maalaa ruttuiset Toyot mittarit ettei oo paljon ajettu ollut talvet saaressa 20 vuotta
- Anonyymi
Mikähän siinä on että Toyotat kestävät parhaiten kovaa ajoa?
Tekniikka on kyllä varminta mitä kaupasta saa.- Anonyymi
Miksi niissä on kaikkein lyhin huoltoväli? Eivät kestä yhtä pitkää huoltoväliä kuin normiautot. Jos olisivat kestäviä niin ei olisi mitään syytä huoltaa 15 tkm välein. Trabanttikin on varmasti huoleton auto lyhyellä huoltovälillä.
- Anonyymi
Tojolla ei ajeta mitään kovaa ajoa joten täysin turha puhua sellaisesta. Oikeasti Trafin tilasto kertoo seuraavaa.
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Tässä yksi otanta:
Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
2019 -2009
Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
Toyota COROLLA 157 656 -150 892
Volkswagen GOLF 173 998 -166 474
Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.
Tutkikaa tilastot ennenkuin tulette valehtelemaan tänne.
- Anonyymi
Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muilla, osalla enemmän ja toisilla taas vähemmän. Mediaaniluvut ovat mediaanilukuja.
- Anonyymi
Kun Skodan/Volsun mediaanikilometrit sekä myös keskiarvokilometrit ovt jopa yli 30% enemmän kuin Toyotan niin kyllä silloin voi hyvästä syystä sanoa että tojolla ajetaan selkeästi vähemmän. Kyseessä on niin massiivinen ero.
Hyvin harvalla Tojo-yksilä ajetaan yhtä paljon kuin niillä perus Skodilla/Volsuilla. Jokainen joka ymmärtää tilastoista edes vähän tietää tämän. - Anonyymi
Onko alakoulu jäänyt käymättä? Toyotilla ajetaan todella vähän moniin muihin merkkeihin verrattuna. Vain Fiatilla ja Hondalla ajetaan vähemmän. Fiatilla on mukana vain kaksi autoa, 500 ja Punto. Toyotalla on mukana mm. Land Cruiser.
Neljävuotiaalla Octavialla on ajettu keskimäärin 92 % enemmän kuin neljävuotiaalla Corollalla. Neljävuotiaalla Superbeilla ajetaan keskimäärin 73 % enemmän kuin RAV4:llä. Nämä ovat järkyttävän suuria lukuja.
- Anonyymi
Tojotat on enemmän sellaisia city autoja. Paljon ajavat päätyvät muihin merkkeihin.
- Anonyymi
Toyotat ovat eniten ajettuja ja samalla silti kestävimpiä.
- Anonyymi
Siltäkö sinusta taulukko näyttää? Oletko "vähän" yksinkertainen?
- Anonyymi
Totuus on, että Tojotat on eniten huollettuja autoja. Katso vaikka huoltokirjastasi, siellä lukee 15 tkm.
- Anonyymi
Toyotat kestävät kovaa ammattikäyttöä kaikkein parhaiten sekä myöskin yksityisautoilua.
- Anonyymi
Toyotan mittariin kertyy tunnissa 70km ja samaan aikaan vaikka Bemariin 130 km. Tunnin väsyttävän veivaamisen jälkeen on pakko huilata tunti, kun taas Bemari kuski vaan jatkaa matkaansa.
- Anonyymi
Tojo kuski ajaa niin hiljaa, ettei kilometrejä kerkiä paljoa päivän aikana tulemaan
- Anonyymi
Tojokuski ajaa niin lujaa että kilometrejä kertyy.
- Anonyymi
Miten noin vähän voi kilometrejä kertyä? On varmasti huonot ajo-ominaisuudet Toyotassa kun noin vähän ajetaan.
- Anonyymi
Ajo-ominaisuudet ovat Toyotassa huonot.
- Anonyymi
Toyotan ajo-ominaisuudet ovat parhaita.
- Anonyymi
Käypä koeajolla, valitse tuulinen sää. Ei tarvitse edes paljon tuulla. Toyota ei mene metriäkään suoraan vaan kiemurtelee eikä kaista tahdo riittää. Aja perään sama reitti länsiautolla. Ymmärrät varmasti sitten miksi Toyotilla ajetaan vähän.
- Anonyymi
Käypä koeajolla, valitse tuulinen sää. Ei tarvitse edes paljon tuulla. Toyota menee kilometrittäin suoraan eikä kiemurtele ja on kaistalla kuin juna. Aja perään sama reitti länsiautolla. Ymmärrät varmasti sitten miksi Toyotilla ajetaan paljon enemmän kuin saksanseisojilla ja muilla.
- Anonyymi
Miksi valehtelet? Toyota on erittäin huono ajaa ja sillä ajetaan erittäin vähän, kuten Trafin tilastot osoittavat.
- Anonyymi
Typerys! Kopioit pääosan tekstistä edellisestä viestistä!
- Anonyymi
Miksi verrata octaviaa ja corollaa kun octavia on suurempi kuin vaikka avensis.....
- Anonyymi
Olivathan nuo vertailutestissäkin. Luonnollisesti Corolla hävisi.
- Anonyymi
Vaarit ajavat vähän.
- Anonyymi
Toyota kestää eniten kovaa käyttöä!
https://www.ts.fi/teemat/4884970- Anonyymi
Ei tuo vuosia vanha katsastustilasto kerro muuta kuin sen millä ajetaan vähän ja huollatetaan aina ennen katsastusta. Varsinaiset tilastot jotka kertovat eri merkkien luotettavuudesta ja vikaisuudesta ovat tehty ulkomailla isosta määrästä dataa jotka kerätään korjaamoilta, autoliitoilta ja autopalveluista jne...
- Anonyymi
Kilometrejä ei kerry kun tyypillinen Toyota-kuski käy vain Alepassa, apteekissa, terveyskeskuksessa ja bingossa.
- Anonyymi
Toyota on vanhusten auto ja sen huolto-ohjelmat ovat sellaisia ettei kukaan joka ymmärtää ja ajaa paljon, ei halua maksaa ylläpidosta järjettömiä summia kun kyseessä on kuitenkin vain köyhän eläkeläiskansa auto.
- Anonyymi
Pitää silti varmaan huoltaa vuosittain, vaikka kilometrejä ei Toyotiin kerry.
- Anonyymi
Kun käy koeajolla, ymmärtää miksi Toyotilla ajetaan todella vähän.
- Anonyymi
Toyota kestää eniten kovaa käyttöä. Tarvitteko jälleen faktalinkin vai tuleeko taas märsy?
- Anonyymi
Toyota ei kestä kilometrejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ei kestä kilometrejä.
Kuski ei kestä kilometrejä Toyotassa.
Valtava meteli ja kääpiöille suunniteltu penkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuski ei kestä kilometrejä Toyotassa.
Valtava meteli ja kääpiöille suunniteltu penkki.Toyotalla ajetaan eniten ja se kestää parhaiten kovaa käyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ajetaan eniten ja se kestää parhaiten kovaa käyttöä.
Toyotilla ajetaan suurinpiirtein vähiten ja se kestää huonosti kilometrejä.
- Anonyymi
Seinänaapurilla on kohta 20 vuotias tai mitä lie Auris, eikä konepellin alla ole pölyhiukkastakaan, niin tarkasti tämä naapuri nuolee Tojoansa. Kilometrejäkin on kertynyt jo yli seitsemänkymmentätuhatta. Ei ihme että Toyota kestää. Ruostesuojauksessa se on käytetty ainakin kaksi kertaa, mikä on ihan järkevää merkistä riippumatta.
- Anonyymi
Tuo huolenpidon ymmärrän jos kyseessä on jokin ns. parempi auto. Tuollainen kurja kansanvankkuri on vaan niin jälkeen jäänyt kaikessa ja uudemmat kaikessa parempia. Ei tuollainen vanha Toyota peremmaksi muutu, ei millään,
- Anonyymi
Ei kukaan joka ajaa halustaan tai pakolla, niin Toyotaa hanki kun parempaa kyytiä saa samalla kustannuksella muista merkeistä. Ajomukavuus ja penkkien laatu alkaa olla tärkeä asia jos ajaa paljon.
- Anonyymi
Suurin osa Toyota kuskeista ostavat auton omilla rahoillansa, Haluavat luotettavan, pitkään kestävän, helppokäyttöisen auton jolla todellakin pääsee perille paikasta toiseen. Eivätkä halua mitään ylimääräisiä nykyajan hypetyksiä kuten kosketusnäyttöjä korvaamaan hyviksi ja toimiviksi todettuja nappuloita, nuppeja, vipuja.
Sakemanniroskat kuten Audi/VAG, BMW, Mersu ovat pääosin joko työsuhde autoja tai rahoitusyhtiön kuten vaikka Santander leasing sopimuksella hankittuja autoja. Vain pieni vähemmistö Suomen yksityisistä autoilijoista ostaa näitä autoja uusina täysin omilla rahoillansa.- Anonyymi
Höpöhöpö. Kun on varaa kunnolliseen autoon ei laatutietoinen ihminen edes harkitse itäaasialaista Tojon romua.
- Anonyymi
Varmaankin kurjat ajo-ominaisuudet ovat yksi syy.
- Anonyymi
Toyotan menestys kaikkialla aiheuttaa kovaa kateutta.
https://www.ts.fi/teemat/4884970- Anonyymi
Premium-merkkejä kadehditaan:
“TÜV-katsastusraportti kertoo: Mersu, Audi ja Porsche kärjessä, Toyota pudonnut”
“Toyota ei yltänyt 10-kärkeen missään ikäryhmässä. Japanilaisten laatuvaltikka on nyt siirtynyt Hondan, Mazdan, Mitsubishin ja Suzukin haltuun”
“Mersulle kultaa, Audi ja Porsche hopealle tasapistein, Volkkari nappasi neljännen tilan.
TOP 10 -tuloslista näyttää tältä: ykkönen Mercedes-Benz (12 TOP 10 -sijoitusta), jaettu kakkostila Audi ja Porsche (8 TOP 10 -sijoitusta), Volkswagen neljäntenä (7), jaetulla 5. sijalla Honda ja Mazda (3), jaetulla 7. sijalla Hyundai, Mini, Mitsubishi ja Suzuki (2 TOP 10 -sijoitusta). Lisäksi BMW, Opel ja Volvo saivat yhden TOP 10 -sijoituksen.”
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-kertoo-mersu-audi-ja-porsche-karjessa-toyota-pudonnut/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Premium-merkkejä kadehditaan:
“TÜV-katsastusraportti kertoo: Mersu, Audi ja Porsche kärjessä, Toyota pudonnut”
“Toyota ei yltänyt 10-kärkeen missään ikäryhmässä. Japanilaisten laatuvaltikka on nyt siirtynyt Hondan, Mazdan, Mitsubishin ja Suzukin haltuun”
“Mersulle kultaa, Audi ja Porsche hopealle tasapistein, Volkkari nappasi neljännen tilan.
TOP 10 -tuloslista näyttää tältä: ykkönen Mercedes-Benz (12 TOP 10 -sijoitusta), jaettu kakkostila Audi ja Porsche (8 TOP 10 -sijoitusta), Volkswagen neljäntenä (7), jaetulla 5. sijalla Honda ja Mazda (3), jaetulla 7. sijalla Hyundai, Mini, Mitsubishi ja Suzuki (2 TOP 10 -sijoitusta). Lisäksi BMW, Opel ja Volvo saivat yhden TOP 10 -sijoituksen.”
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-kertoo-mersu-audi-ja-porsche-karjessa-toyota-pudonnut/Ja näin se sitten menee Suomessa:
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin se sitten menee Suomessa:
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.
- Anonyymi
Näitä hinataan eniten kun eivät kestä ajoa.
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.- Anonyymi
Oikeaa tietoa:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Toyotalla ei ole hinauspalvelua ja vanhoissa Tojoissa ei ole kaskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ei ole hinauspalvelua ja vanhoissa Tojoissa ei ole kaskoa.
"Toyotalla ei ole hinauspalvelua ja vanhoissa Tojoissa ei ole kaskoa."
Äläpä valehtele! Toyotalla on Saksassa oma tiepalvelu kuten muillakin valtamerkeillä. Merkkien omien tiepalvelujen hinaukset tulevat Adacin tilastoihin joka tapauksessa.
- Anonyymi
Minä en aja Toyotalla edes taksilla täällä Kotkansaarella, koska täällä ei Luojan kiitos ole taksareilla ensimmäistäkään tojoa, ja jos olisi en ajaisi, sen verran aina hortoilee kotiin sen kymmenen euron verran mitä saarella maksaa mihinkään.
- Anonyymi
Ei kenenkään selkä ja mielenterveys kestä ajaa Toyotalla kuin pakolliset ja lyhyet matkat ja silloinkin pitää olla itsetunnoton vätys.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059