Olkiluodon kaikki reaktorit tuottavat sähköä täydellä teholla – TVO:n turvallisuusjohtaja: ”Tätä päivää on odotettu”
Koekäytössä oleva Olkiluoto 3 on saavuttanut ensimmäistä kertaa maksimitehon. Noin 40 prosenttia Suomen sähkötehosta tulee tällä hetkellä Olkiluodosta.
Olkiluoto kolmonen on TVO:n mukaan nyt Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin sähköntuotantolaitos.
Nyt on taas se tuuleton päivä jolloin tuulivoima odottee tuulia parempia, ettei niiden varaan ole jatkuvuudessa niin luottaminen.
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
15 MW nyt oli tuulituotanto kokomaassa. Paljon nousee uusia "torneja, kun tuulee rivakasti tuotos on suurta. Pakasilla ei vain tuule niin. Kulutus nyt n 9000 MW, kovilla pakasilla mene jo yli 15000 MW, eli rajoituksia on siihen tulossa silloin.
Olisimme tarvinneet 90 luvulta jo pienempiä ydinvoimaloita jotka todettu toimiviksi.
Vihreä politiikka tuli ja sotki Hassin mukaololla näitten muutaman rakentamisen, taitolaisen piti päästä ideologiaansa tuomaan energia puolelle, kuten yhäkin vihreillä ollut yhteiskunta vastainen toiminta energian tuotantoon.Nyt Venäjä avasi silmämme miten vajavaisia silti yhä molemme OKL3 huolimatta. Vesivoimaa olisi ollut parennettavissa 1700 MW takavuosien tutkimuksen mukaan, silloin olisi puolet siitä laitoksien parantamisina, sen tutkimuksen mukaan.
Pojalla on täyssähköauto, ja sanoi lataavansa yösähköllä, kun laittanut pörssisähkön, kun entinen halpasopimus umpeutunut. Sanoi sen toimivan nyt ainakin toistaiseksi hyvin. Omalla kohdalla on omakotitalossa maalämpö, ja 1500 litran varaaja siihen, jos katkeinta tulee se riittää pakasella vuorokaudeksi, myös olen varannut puuta leivinuunia varten, myös takka on. Että täällä varaukset kunnossa. Myös kiertovesipumpun saan pyörimätän akkuvirralla invertterin kautta. Pieni Danfossin
kiertovesipumppu ei paljoa virtaa vaadi kun voi laittaa pienellekin teholle, jolla säästötilassa tulee hyvin toimeen katkoksien aikana. Lattialämmitys myös varaa
lämpöä useiksi tunneiksi yksinäänkin, kellä sellaisia vesikierrolla. Sähkölattialämmitykset ei niinkään varaa, kun piuhat niin pinnassa.
Kuumavesi yleensä se suurin energiasyöppö, jos siihen saa "kuria" se voittaa huoneilman lämmityksen laskun. Yhdessä sitten tulee tupla säästöt. esim. kalliina energian aikana ei suihkutella pitkään, sellainen nopea suihkuttelu kyllä riittää.
Nyt alkaa säätöt energialle jota ollut tähän asti yllinkyllin. Jäänytmieleen jotkin halvan öljyn aikaiset rakentamiset, kun yksikin sanoi, ettei ole tarvetta villa-eristeitä niin paksusti laittaa kun keskuslämmitys öljy niin halpaa. Myös vihreät takavuosikymmeninä toitotti ettei Helsingin alueilla tarvitse niin paksusti villoittaa uudisrakennuksia kun ilmat niin lämpenee. Ilmat etenee entiseen malliin 4 -vuodenaikoina.
Näin omaa jorinaa. Jos sinullakin on kerrottava toimistasi, mikset kerro. Pojan lähes naapuri Paloheinässä näin tehnyt, nehän tekee hyvää vain tallaisille palstoille, joissa kiinnostaa toistenkin asiat paljon.
Laitetaampa energia painotteinen kirjoitus
1
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754