Mauno Koivistolle pystytetään muistomerkki Kiasman eteen.
Kun Koivistolta teeveessä kysyttiin, onko Suomi tunnustanut Baltian maiden liittämisen Neuvostoliittoon, vastasi: "Eiköhän se ole jo de facto tunnustettu."
Moista törkeyttä ei KUKAAN toinen presidentti ole päästänyt suustaan. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että Viron ystävä ja yhteyksien rakentaja, Kekkonen, olisi lausunut jotakin näin pöyristyttävää.
Suomi ei ole koskaan tunnustanut Baltian maita kuuluviksi Neuvostoliittoon, eikä mikään muukaan sivistynyt maa.
Virossa Kekkosta muistetaan Viron hyvänä ystävänä, mutta Koivistoa inhotaan kuin kulkutautia. Haluammeko muistaa balttien kavaltajaa Helsingin keskeisimmällä paikalla eduskuntataloa vastapäätä?
Balttien kavaltajalle, Koivistolle, muistomerkki
3
<50
Vastaukset
Ovatkohan nykypäättäjät tietämättömiä, mitä Koivisto sanoi.
Kun Neuvostoliiton Omon-joukot riehuivat Baltiassa ja tappoivat ihmisiäkin, ei suinkaan moittinut Neuvostoliittoa, vaan Yleä siitä, että esitti tapahtumia "oikein värikuvina". Lienee tarkoittanut, että balttien veri näkyi oikean värisenä.
Suomettumisen pohja, vaikka aluksi luulimme Koivistosta päinvastoin.- Anonyymi
Ehkä kannattaisi tarkistaa mitä se de facto tarkoittaa?
Koivisto tarkoitti, että Viro on itsenäisyysjulistuksensa jo antanut 24. helmikuuta 1918.De facto tarkoittaa 'itse asiassa'. Koiviston sana siis tarkoitti, että Suomi on itse asiassa tunnustanut Baltian liittämisen Neuvostoliittoon.
Sama, kuin nykyinen presidenttimme selittäisi, että Suomi on itse asiassa tunnustanut, että Venäjän itseensä liittämät Ukrainan alueet ovat osa Venäjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857485- 965414
- 2604653
- 444535
- 623277
- 502718
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222368- 492343
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292342- 412204