Töihin ruokabaariin

Anonyymi-ap

Olemme vaimon kanssa eläkeläisiä, alle 70vuotta. Poikamme pyörittää lounasbaaria. Hän pyysi meitä sinne töihin. 4-6 tuntia päivässä, 4-5 päivää viikossa. Mitään työsopimuksia ei tehtäisi ja virallisesti emme saisi palkkaa kun sukulaisia ollaan. Työ olisi tarjoilua, tiskausta, kassalla oloa, siis ihan kaikkea . Miten tämä menee, onko lähisukulaiselle tehtävä työ ihan ok vai onko tämä ns. pimeää työtä? Miten verottaja tähän suhtautuu?

5

161

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedät varmasti itse vastauksen. Eli saatko siitö rahaa vai et?
      Jos tyhjennät käteiskassan taskuun, niin se on pimeää työtä. Jos harrastuksena auttelet siellä, niin anna mennä.

• Anonyymi

Ei kannata jäädä kiinni tosta kuviosta. Rapsut voi olla mojovat.

Ravintoloiden veronkiertoa kytätään nykyään aika tarkasti. En riskeeraisi.

Eri asia joskus hätätilanteessa tuuraamaan. Sitten voi vielä mennä läpi väite että ei tässä palkkatyössä vaan autellaan vaan vähän.

• Anonyymi

Mun mielestä vanhemmat voi tehdä töitä lastensa firmoissa eläkkeellä ollessaan ihan niin paljon kuin haluaa.Verottajalle voi aina sanoa että ruokapalkalla ollaan. Kenelle siitä rapsut tulis, firman pyörittäjälle vai eläkeläisvanhemmille.Olis kiva nähdä faktatietoa ettei tule pelkkiä mutu vastauksia.

• Anonyymi

Tottakai saa tehdä. Myös lapset saavat tehdä vanhempiensa firmassa toitä kuinka paljon vaan,
        verottajalle sanotaan, että mahapalkalla ollaan töissä.
        Jos rehellisesti yrittäjä ilmoittaa tulonsa verottajalle, ja tavallaan maksaa omasta pussistaan työntekijälle palkan, ei verottaja varmaan paljon menetä. Kuitenkin todennäköisesti maksamatta jäävät:
        Työeläkevakuutusmaksut
        Sairausvakuutusmaksu
        Työttömyysvakuutusmaksut
        Tapaturmavakuutus
        Ryhmähenkivakuutus

Noista joku saattaa olla kiinnostunut.

• Anonyymi

"ruokapalkalla" voi tehdä työtä, ruoastahan on se vero jo maksettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      2097
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      2012
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      13
      1541
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      62
      1352
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1319
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      845
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      88
      717
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      707
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      688
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      643
    Aihe