Kokemus JT uskonnosta on se, että he ovat kovia juruajia.
JT juoruaa
14
58
Vastaukset
- Anonyymi
Toisten uskontoverien käräyttämisestä vanhimmille saa varmaan sulan hattuunsa.
- Anonyymi
Säälittävää touhua.
Kuin pikkukakarat hiekkalaatikolla.
"Meidän äidit tekee teidän äitien ruoat."
Miten alas saattaakaan lahko mennä?- Anonyymi
Voivoi. Siellä oli eräskin, joka ei ollut enää edes nuori, joka meni kysymään lupaa vanhimmilta jonkun kanssa seurusteluun. Toisesta ihmisestä hän oli kysynyt, että tarvitseeko minun seurustella hänen kanssaan. Olin sitä mieltä, että suksi...Jos aikuinen ihminen ei osaa itse arvioida, kenen seurassa haluaa olla, on hän niin lapsen kengissä, että minä voin avittaa. Poistan välittömästi tuollaisen ihmisen elämästäni, ja todellakin kartan häntä. Jos minusta täytyy kysyä, voiko kanssani olla, niin minä autan tilanteen ratkaisemisessa. En halua olla missään tekemisissä noin loukkaavan ihmisen kanssa. Tuollainen ei unohdu.
- Anonyymi
Yksi syy kun jäin sivuun toiminnasta oli se pahansuopa juoruilu selän takana jota varsinkin pari vanhinta harrasti. Aina löytyi ystäviä jotka kertoivat, juoruakkoja hekin.
Keskinäinen rakkaus on Jehovan todistajien tunnusmerkki, HOHOHOO!!!- Anonyymi
Meillä vanhin ihmetteli mulle kaikki puhuu että
Asiat on hyvin.... mutta seurakunnassa niin paljon
Ongelmia...! No vanhimisto ei pidä asioista. Kaikki
Tiesi ongelmat mene siinä kertomaan sitten jotain.....! Hä .
Juruamisen lisäksi laskevat toisaalta aika hyvin Peräilmaa.
- Anonyymi
Meillä vanhimpien vaimot olivat pahimpia juoruilijoita ja toisten arvostelijoita Voi sitä joka heidän hampaisiinsa joutui! Erityisalaa oli sisarten pukeutumiseen puuttuminen, selän takana varsinkin.
- Anonyymi
Kun alat jehovan todistajaksi ja alat kiertämään ovilla niin sinulla täytyy olla muotivaatteet päälläsi. Naisilla on oltava hameet päällä. Täytyy mennä muotliikkeeseen ostamaan kalliit vaatteet, että voit kulkea kokouksissa ja saarnaamassa ihmisten ovilla.
- Anonyymi
Luulisi jollakin olevan hieman suurempiakin huolenaiheita näinä levottomina aikoina kuin se, juoruaako joku kuten aloittaja stressaa itseään aiheella.
Eiköhän kuule lähes jokaisen ihmisen perusvietteihin kuulu jonkinasteinen juoruilu. Ai niin, sinähän et varmastikaan ole koskaan sellaiseen syyllistynyt. Sori... ei aina meinaa muistaa sitä näillä puhtoisten enkeleitten foorumeilla.- Anonyymi
Vaikka olisikin suurempia huolenaiheita, mikä estää käsittelemästä tätä? Kommenttisi edustaa ns. whataboutismia.
- Anonyymi
Jos jonkun ihmisen maine tuhotaan valheellisilla juoruilla niin sekö on sinusta hyvä asia.
HOHOHOO!!!
- Anonyymi
Ei se ole hyvä asia jos jonkun maine pilataan juoruilla. Tarkoitus oli vain todeta, ettei hypetettäisi liikaa todistajien juoruiluun koska sitäkin siis tapahtuu lunnollisesti. Vanhimmat seurakunnissa tarvittaessa käsittelevät asiat, jotka vaativat heidän puuttumista asiaan. Niin, juoruilu on yksi tälläinen. Mutta ensiksi on syytä jo Jeesuksen antaman kehotuksen mukaan mennä rohkeasti selvittämään tapahtunutta juorun alkuunpanijan kanssa. Tämä on mielestäni reilu tapa aloittaa. Sitten tietenkin jos juttu edelleen jatkuu ikävänä on syytä kertoa asia vanhimmille. Juoruilu sekoittaa harmoniaa ja sopusointuista kanssakäymistä radikaalisti. Siksi vastaavat tilanteet on syytä käsitellä ennenkuin koko homma paisuu kuin pullataikina. Rauha ja rakkaus ovat asioita, joista todistajat myös tunnetaan.
- Anonyymi
Mökötys salataan ulospäin, sisässä päin sen saa tuntea nahoissaan.
Mutta kuinka se rakkaus on käsitettävä, mikä toisen käskystä muuttuu mökötykseksi ?
- Anonyymi
Niin….anna mököttäjän mököttää. Se on mököttäjän oma vika jos jatkaa lapsellista mökötystä. Pikku lapset mököttää. Sen ei pitäisi kuulua varsinkaan hengellisen ihmisen luonteen turhamaisuuksiin. Jos näin kuitenkin on niin mököttäjän olisi todella syytä katsoa hengellisen peiliin joka on Raamattu alkaa karsimaan luonteensa heikkouksia myönteisempään suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758