Kalle Rovanperä liittyi tähän legendaaristen sinivalkoisten rallimestarien joukkoon
ja se ei ole ihan ohut siivu. Suomella on upeat ralliperinteet. Kalle Rovanperä, 22, liittyy maailmanmestarina maineikkaaseen ja karismaattiseen joukkoon.
-maineikkaaseen sinivalkoiseen seuraan.
1981 Ari Vatanen
1983 Hannu Mikkola
1985 Timo Salonen
1986, 1987, 1991, 1993 Juha Kankkunen
1996, 1997, 1998, 1999 Tommi Mäkinen
2000, 2002 Marcus Grönholm
Kunniamaininta: Markku Alén
Vuonna 1978 Alén voitti FIA Cupin, joka vastaa nykyistä kuljettajien MM-sarjaa. Virallista MM-arvoa tittelillä ei kuitenkaan tuohon aikaan ollut.
Mister Maximum Attack Alén ehti vuonna 1986 olla joitain päiviä maailmanmestari, kunnes mestariksi julistettiin lopulta Juha Kankkunen.
Päätös juonsi Sanremon ralliin, jossa Peugeot-tallin autojen helmoja pidettiin sääntöjen vastaisina. Peugeotit hylättiin kesken kisan ja Alén junailtiin Lancian tallimääräyksellä voittajaksi.
Monia muita rallikuskeja Suomesta jotka hipoo kärkeä. Muistan nuoruudesta mm
Timo Mäkinen, jonka mini autoa joskus olin seuraamassa, lujaa meni silloinkin, ja isolla äänellä.
Rauno Aaltonen, Simo Lampinen, ... joista ei kontaktia, ilmeisesti olivat vanhempaa kaartia.
Monia muita ralliteiden professoreita.
Vihdoin kunnianpalautus Suomelle! Ralli MM
7
120
Vastaukset
- Anonyymi
Huippusuoritus.
- Anonyymi
Meille tuttua huippusuoritukset, jonka listakin näyttää mm taistoissa.
- Anonyymi
Todella loistava suoritus, mutta miten se liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Onnea vaan Ihana Kalle!
Toivottavasti muu nuoriväki ei kuvittele olevansa ja osaavansa kuin tämä talentti,
Puuppolasta ja pienestä pitäen toistakymmentävuotta treenannut ja hyvät taustat.
Tavis bmw mb audi ei ole välttämättä ole ralliohjus ja taidot tulee treenamalla. - Anonyymi
On hienoa , että Suomeen tuli viimein rallin mm. Kalle Rovsnperän / Jonne Halttusen toimesta. Se todella on kunniakasta . Jyväskylä kaupungin palkitseminen , ei sen sijaan ole kunniakasta ja maailmanmestarin arvolle sopivaa. Jyväskylä palkitsee 4000€ ;lla voi rakas vittu mikä arvonalennus …Hävetkää …
- Anonyymi
Kepupojat painaa että hiekka vain lentää.
- Anonyymi
Harvemmin "kepupoika" asuu Monacossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282045Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101778Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571299Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801175Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804