HSL:lla ajelu on yhteiskunnalle ja kuntalaisille hiton kallista

Anonyymi-ap

Tilikauden 2021 toimintatuotot olivat yhteensä 733,4 miljoonaa euroa. Toimintatuotoista 32,1 prosenttia oli lipputuloja ja 53 prosenttia HSL:n jäsenkuntien maksamia kuntaosuuksia. Vuonna 2020 toimintatuotoista 36,6 prosenttia oli lipputuloja ja 51,9 prosenttia kuntaosuuksia.

Tukia ja avustuksia HSL sai yhteensä 109,6 miljoonaa euroa. Valtion koronatuen 86,7 miljoonaa euroa lisäksi HSL sai 4,8 miljoonaa euroa suurten kaupunkien joukkoliikennetukea sekä 7,1 miljoonaa MAL-sopimuksiin kytkeytyvää tukea ilmastoperusteisille toimenpiteille. Tarkastusmaksutuloja kertyi 3,8 miljoonaa euroa.

24

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nää on just näitä LSDP bisneksiä jotka tuottavat miinusta. Niin ne on kaikki. Jauhojengin touhuja.

      • Anonyymi

        Äläs nyt, sillä HSL tuotti viime yli 10 milj euroa voittoa, kun sai niin paljon vsltion tukea. Kai siitä jaettiin bonuksiakin.


    • Anonyymi

      Ahneus yllätti ja anoivat valtiolta tälle vuodelle peräti 150 milj euroa tukea mutta yllätys yllätys saivat vain 20 milj euroa. Siitäs saivat ahneet. Olisiko aika sopeuttaa menot lähemmäs tuloja.

    • Anonyymi

      Lipun hinnat vastaamaan kustannuksia. Mikä siinä on niin vaikeaa?

      • Anonyymi

        Koska silloin kukaan ei käyttäisi julkista liikennettä jos se olisi kalliimpaa kuin oman auton käyttö. Linja-auton kustannukset ovat niin suuret että tavallisella ihmisellä ei riitä kukkaro siihen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska silloin kukaan ei käyttäisi julkista liikennettä jos se olisi kalliimpaa kuin oman auton käyttö. Linja-auton kustannukset ovat niin suuret että tavallisella ihmisellä ei riitä kukkaro siihen

        Kustannuksia voi karsia lakkauttamalla turhat linjat ja vuorot, jättämällä typerät RaideJokerit ja Kruunusillat rakentamatta yns.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kustannuksia voi karsia lakkauttamalla turhat linjat ja vuorot, jättämällä typerät RaideJokerit ja Kruunusillat rakentamatta yns.

        Rajuilla lakkautuksilla on kääntöpuolensakin. Tuhansia kuljettajia jäisi työttömäksi. Työtön maksaa myös yhteiskunnalle kun nostaa tukia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajuilla lakkautuksilla on kääntöpuolensakin. Tuhansia kuljettajia jäisi työttömäksi. Työtön maksaa myös yhteiskunnalle kun nostaa tukia

        Verovaroin ne kuskitkin on palkattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verovaroin ne kuskitkin on palkattu.

        Väärin. Yksityinen voittoa tavoitteleva liikennöitsijä ne maksaa. Ja entä sitten vaikka maksaisi kaiken? Amerikan malliako havittelet jossa verovaroista maksettaisiin vain poliisin ja armeijan palkat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Yksityinen voittoa tavoitteleva liikennöitsijä ne maksaa. Ja entä sitten vaikka maksaisi kaiken? Amerikan malliako havittelet jossa verovaroista maksettaisiin vain poliisin ja armeijan palkat?

        Se liikennöitsijä saa ne tulonsa korvauksina HSL:ltä, joka puolestaan saa suurimman osan tuloistaan veronmaksajilta.


    • Anonyymi

      miksi ne pirut ajaa ilmaiseksi 31.10 asti

      • Anonyymi

        Lisäksi ne maksavat kuluista eniten, jotka eivät edes käytä julkisia.


    • Anonyymi

      Jokainen HSL:n jäsenkunnan asukas vauvasta vaariin maksoi vuodessa liikennöinnistä 300 euroa pelkkinä tukina käytti HSL:n palveluita tai ei. Kallista matkustamista harvoin käyttävällekin.

    • Anonyymi

      HSL:ää voi verrata jo Venäjän armeijaan.

      • Anonyymi

        Aivan oikein , lähinä kuin itä Saksan stasi veli kyttää veljeä,palataan takaisin -70 luvun liikenteeseen jokainen maksaa omat matkat ja liikennöitsiä kehittää omaa yritystään.Tämä nykyinen hsl liikenne on vain ylimääräinen rahareikä mitä ilman tultiin ennen mainiosti toimeen ,sillä jokaisessa yhtiössä oli ja on toimiva johto,nyt lisänä hsl palkka armeija elätettävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein , lähinä kuin itä Saksan stasi veli kyttää veljeä,palataan takaisin -70 luvun liikenteeseen jokainen maksaa omat matkat ja liikennöitsiä kehittää omaa yritystään.Tämä nykyinen hsl liikenne on vain ylimääräinen rahareikä mitä ilman tultiin ennen mainiosti toimeen ,sillä jokaisessa yhtiössä oli ja on toimiva johto,nyt lisänä hsl palkka armeija elätettävänä.

        Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?

        niin ja sekunnin tarkkuudella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?

        Ei se 3 minuutin vuoroväli johdu matkustajien aikatauluista, vaan länsimetron rakentamisen päättäneistä. Länsimetron asemat päätettiin tehdä lyhyemmiksi kuin vanhan metron, joten metroa ei voi enää ajaa täysmittaisilla metrojunilla harvemmalla aikataululla (ja vähemmällä henkilökunnalla). Siispä nyt ajetaan tiheällä vuoroväleillä jotta kaikki halukkaat matkustajat mahtuu kyytiin ruuhka-aikana, muuna aikana sitten jätetään joka toinen juna pois ajosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se 3 minuutin vuoroväli johdu matkustajien aikatauluista, vaan länsimetron rakentamisen päättäneistä. Länsimetron asemat päätettiin tehdä lyhyemmiksi kuin vanhan metron, joten metroa ei voi enää ajaa täysmittaisilla metrojunilla harvemmalla aikataululla (ja vähemmällä henkilökunnalla). Siispä nyt ajetaan tiheällä vuoroväleillä jotta kaikki halukkaat matkustajat mahtuu kyytiin ruuhka-aikana, muuna aikana sitten jätetään joka toinen juna pois ajosta.

        Ei ole kysymys kyytiin mahtumisesta vaan kun kaikkien pitää päästä istumaan. Menkääs katsomaan vaikka suurkaupunkien metrojen matkustajien määriä.


    • Anonyymi

      Lipputulot vain 31% toimintatuotoista!!! HALOO. Konkurssikypsä pulju.

    • Anonyymi

      Säälittävää, etteivät ylivelkaiset ja/tai asumis- ym tuetut pääkaupunkiseutulaiset kykene maksamaan edes liikkumisestaan sellaisia lipun hintoja, ettei valtiota tarvitsisi aina huutaa apuun. Rakennellaan julmetun hintaisia Kruunusiltoja tai RaideJokereita, vaikka lompakko on tyhjä.

      • Anonyymi

        Muut maksavat, siihen meidät on totutettu.


    • Anonyymi

      HSL:n talouskriisi vain syvenee ensi vuonna

      HS: "Helsingin seudun liikenteen toimintamenot kasvavat ensi vuonna arviolta 130 miljoonaa vuoteen 2022 verrattuna.
      Länsimetron jatkeen sekä pikaratikka Raide-Jokerin liikennöinnin alkaminen lisää kuluja, jotka on katettava toimintatuloja kasvattamalla, HSL toteaa. Kasvupainetta tulee myös inflaatiokehityksestä sekä polttoaineiden ja sähkön hinnan noususta"

      Eivätkö jo tajua karsia turhia reittejä ja vuoroja. Hallinnossa on myös isoja rahareikiä.

    • Anonyymi

      Se maksaa joka käyttää ja kulkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2001
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1551
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1096
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1042
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe