Tilikauden 2021 toimintatuotot olivat yhteensä 733,4 miljoonaa euroa. Toimintatuotoista 32,1 prosenttia oli lipputuloja ja 53 prosenttia HSL:n jäsenkuntien maksamia kuntaosuuksia. Vuonna 2020 toimintatuotoista 36,6 prosenttia oli lipputuloja ja 51,9 prosenttia kuntaosuuksia.
Tukia ja avustuksia HSL sai yhteensä 109,6 miljoonaa euroa. Valtion koronatuen 86,7 miljoonaa euroa lisäksi HSL sai 4,8 miljoonaa euroa suurten kaupunkien joukkoliikennetukea sekä 7,1 miljoonaa MAL-sopimuksiin kytkeytyvää tukea ilmastoperusteisille toimenpiteille. Tarkastusmaksutuloja kertyi 3,8 miljoonaa euroa.
HSL:lla ajelu on yhteiskunnalle ja kuntalaisille hiton kallista
24
740
Vastaukset
- Anonyymi
Nää on just näitä LSDP bisneksiä jotka tuottavat miinusta. Niin ne on kaikki. Jauhojengin touhuja.
- Anonyymi
Äläs nyt, sillä HSL tuotti viime yli 10 milj euroa voittoa, kun sai niin paljon vsltion tukea. Kai siitä jaettiin bonuksiakin.
- Anonyymi
Ahneus yllätti ja anoivat valtiolta tälle vuodelle peräti 150 milj euroa tukea mutta yllätys yllätys saivat vain 20 milj euroa. Siitäs saivat ahneet. Olisiko aika sopeuttaa menot lähemmäs tuloja.
- Anonyymi
Lipun hinnat vastaamaan kustannuksia. Mikä siinä on niin vaikeaa?
- Anonyymi
Koska silloin kukaan ei käyttäisi julkista liikennettä jos se olisi kalliimpaa kuin oman auton käyttö. Linja-auton kustannukset ovat niin suuret että tavallisella ihmisellä ei riitä kukkaro siihen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska silloin kukaan ei käyttäisi julkista liikennettä jos se olisi kalliimpaa kuin oman auton käyttö. Linja-auton kustannukset ovat niin suuret että tavallisella ihmisellä ei riitä kukkaro siihen
Kustannuksia voi karsia lakkauttamalla turhat linjat ja vuorot, jättämällä typerät RaideJokerit ja Kruunusillat rakentamatta yns.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kustannuksia voi karsia lakkauttamalla turhat linjat ja vuorot, jättämällä typerät RaideJokerit ja Kruunusillat rakentamatta yns.
Rajuilla lakkautuksilla on kääntöpuolensakin. Tuhansia kuljettajia jäisi työttömäksi. Työtön maksaa myös yhteiskunnalle kun nostaa tukia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rajuilla lakkautuksilla on kääntöpuolensakin. Tuhansia kuljettajia jäisi työttömäksi. Työtön maksaa myös yhteiskunnalle kun nostaa tukia
Verovaroin ne kuskitkin on palkattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verovaroin ne kuskitkin on palkattu.
Väärin. Yksityinen voittoa tavoitteleva liikennöitsijä ne maksaa. Ja entä sitten vaikka maksaisi kaiken? Amerikan malliako havittelet jossa verovaroista maksettaisiin vain poliisin ja armeijan palkat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Yksityinen voittoa tavoitteleva liikennöitsijä ne maksaa. Ja entä sitten vaikka maksaisi kaiken? Amerikan malliako havittelet jossa verovaroista maksettaisiin vain poliisin ja armeijan palkat?
Se liikennöitsijä saa ne tulonsa korvauksina HSL:ltä, joka puolestaan saa suurimman osan tuloistaan veronmaksajilta.
- Anonyymi
miksi ne pirut ajaa ilmaiseksi 31.10 asti
- Anonyymi
Lisäksi ne maksavat kuluista eniten, jotka eivät edes käytä julkisia.
- Anonyymi
Jokainen HSL:n jäsenkunnan asukas vauvasta vaariin maksoi vuodessa liikennöinnistä 300 euroa pelkkinä tukina käytti HSL:n palveluita tai ei. Kallista matkustamista harvoin käyttävällekin.
- Anonyymi
HSL:ää voi verrata jo Venäjän armeijaan.
- Anonyymi
Aivan oikein , lähinä kuin itä Saksan stasi veli kyttää veljeä,palataan takaisin -70 luvun liikenteeseen jokainen maksaa omat matkat ja liikennöitsiä kehittää omaa yritystään.Tämä nykyinen hsl liikenne on vain ylimääräinen rahareikä mitä ilman tultiin ennen mainiosti toimeen ,sillä jokaisessa yhtiössä oli ja on toimiva johto,nyt lisänä hsl palkka armeija elätettävänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein , lähinä kuin itä Saksan stasi veli kyttää veljeä,palataan takaisin -70 luvun liikenteeseen jokainen maksaa omat matkat ja liikennöitsiä kehittää omaa yritystään.Tämä nykyinen hsl liikenne on vain ylimääräinen rahareikä mitä ilman tultiin ennen mainiosti toimeen ,sillä jokaisessa yhtiössä oli ja on toimiva johto,nyt lisänä hsl palkka armeija elätettävänä.
Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?
niin ja sekunnin tarkkuudella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?
Ei se 3 minuutin vuoroväli johdu matkustajien aikatauluista, vaan länsimetron rakentamisen päättäneistä. Länsimetron asemat päätettiin tehdä lyhyemmiksi kuin vanhan metron, joten metroa ei voi enää ajaa täysmittaisilla metrojunilla harvemmalla aikataululla (ja vähemmällä henkilökunnalla). Siispä nyt ajetaan tiheällä vuoroväleillä jotta kaikki halukkaat matkustajat mahtuu kyytiin ruuhka-aikana, muuna aikana sitten jätetään joka toinen juna pois ajosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se 3 minuutin vuoroväli johdu matkustajien aikatauluista, vaan länsimetron rakentamisen päättäneistä. Länsimetron asemat päätettiin tehdä lyhyemmiksi kuin vanhan metron, joten metroa ei voi enää ajaa täysmittaisilla metrojunilla harvemmalla aikataululla (ja vähemmällä henkilökunnalla). Siispä nyt ajetaan tiheällä vuoroväleillä jotta kaikki halukkaat matkustajat mahtuu kyytiin ruuhka-aikana, muuna aikana sitten jätetään joka toinen juna pois ajosta.
Ei ole kysymys kyytiin mahtumisesta vaan kun kaikkien pitää päästä istumaan. Menkääs katsomaan vaikka suurkaupunkien metrojen matkustajien määriä.
- Anonyymi
Lipputulot vain 31% toimintatuotoista!!! HALOO. Konkurssikypsä pulju.
- Anonyymi
Säälittävää, etteivät ylivelkaiset ja/tai asumis- ym tuetut pääkaupunkiseutulaiset kykene maksamaan edes liikkumisestaan sellaisia lipun hintoja, ettei valtiota tarvitsisi aina huutaa apuun. Rakennellaan julmetun hintaisia Kruunusiltoja tai RaideJokereita, vaikka lompakko on tyhjä.
- Anonyymi
Muut maksavat, siihen meidät on totutettu.
- Anonyymi
HSL:n talouskriisi vain syvenee ensi vuonna
HS: "Helsingin seudun liikenteen toimintamenot kasvavat ensi vuonna arviolta 130 miljoonaa vuoteen 2022 verrattuna.
Länsimetron jatkeen sekä pikaratikka Raide-Jokerin liikennöinnin alkaminen lisää kuluja, jotka on katettava toimintatuloja kasvattamalla, HSL toteaa. Kasvupainetta tulee myös inflaatiokehityksestä sekä polttoaineiden ja sähkön hinnan noususta"
Eivätkö jo tajua karsia turhia reittejä ja vuoroja. Hallinnossa on myös isoja rahareikiä. - Anonyymi
Se maksaa joka käyttää ja kulkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633782Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091403- 941257
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651044Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass13861Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58857- 38850
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60839Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11827- 65821