HSL:lla ajelu on yhteiskunnalle ja kuntalaisille hiton kallista

Anonyymi-ap

Tilikauden 2021 toimintatuotot olivat yhteensä 733,4 miljoonaa euroa. Toimintatuotoista 32,1 prosenttia oli lipputuloja ja 53 prosenttia HSL:n jäsenkuntien maksamia kuntaosuuksia. Vuonna 2020 toimintatuotoista 36,6 prosenttia oli lipputuloja ja 51,9 prosenttia kuntaosuuksia.

Tukia ja avustuksia HSL sai yhteensä 109,6 miljoonaa euroa. Valtion koronatuen 86,7 miljoonaa euroa lisäksi HSL sai 4,8 miljoonaa euroa suurten kaupunkien joukkoliikennetukea sekä 7,1 miljoonaa MAL-sopimuksiin kytkeytyvää tukea ilmastoperusteisille toimenpiteille. Tarkastusmaksutuloja kertyi 3,8 miljoonaa euroa.

24

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nää on just näitä LSDP bisneksiä jotka tuottavat miinusta. Niin ne on kaikki. Jauhojengin touhuja.

      • Anonyymi

        Äläs nyt, sillä HSL tuotti viime yli 10 milj euroa voittoa, kun sai niin paljon vsltion tukea. Kai siitä jaettiin bonuksiakin.


    • Anonyymi

      Ahneus yllätti ja anoivat valtiolta tälle vuodelle peräti 150 milj euroa tukea mutta yllätys yllätys saivat vain 20 milj euroa. Siitäs saivat ahneet. Olisiko aika sopeuttaa menot lähemmäs tuloja.

    • Anonyymi

      Lipun hinnat vastaamaan kustannuksia. Mikä siinä on niin vaikeaa?

      • Anonyymi

        Koska silloin kukaan ei käyttäisi julkista liikennettä jos se olisi kalliimpaa kuin oman auton käyttö. Linja-auton kustannukset ovat niin suuret että tavallisella ihmisellä ei riitä kukkaro siihen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska silloin kukaan ei käyttäisi julkista liikennettä jos se olisi kalliimpaa kuin oman auton käyttö. Linja-auton kustannukset ovat niin suuret että tavallisella ihmisellä ei riitä kukkaro siihen

        Kustannuksia voi karsia lakkauttamalla turhat linjat ja vuorot, jättämällä typerät RaideJokerit ja Kruunusillat rakentamatta yns.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kustannuksia voi karsia lakkauttamalla turhat linjat ja vuorot, jättämällä typerät RaideJokerit ja Kruunusillat rakentamatta yns.

        Rajuilla lakkautuksilla on kääntöpuolensakin. Tuhansia kuljettajia jäisi työttömäksi. Työtön maksaa myös yhteiskunnalle kun nostaa tukia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajuilla lakkautuksilla on kääntöpuolensakin. Tuhansia kuljettajia jäisi työttömäksi. Työtön maksaa myös yhteiskunnalle kun nostaa tukia

        Verovaroin ne kuskitkin on palkattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verovaroin ne kuskitkin on palkattu.

        Väärin. Yksityinen voittoa tavoitteleva liikennöitsijä ne maksaa. Ja entä sitten vaikka maksaisi kaiken? Amerikan malliako havittelet jossa verovaroista maksettaisiin vain poliisin ja armeijan palkat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Yksityinen voittoa tavoitteleva liikennöitsijä ne maksaa. Ja entä sitten vaikka maksaisi kaiken? Amerikan malliako havittelet jossa verovaroista maksettaisiin vain poliisin ja armeijan palkat?

        Se liikennöitsijä saa ne tulonsa korvauksina HSL:ltä, joka puolestaan saa suurimman osan tuloistaan veronmaksajilta.


    • Anonyymi

      miksi ne pirut ajaa ilmaiseksi 31.10 asti

      • Anonyymi

        Lisäksi ne maksavat kuluista eniten, jotka eivät edes käytä julkisia.


    • Anonyymi

      Jokainen HSL:n jäsenkunnan asukas vauvasta vaariin maksoi vuodessa liikennöinnistä 300 euroa pelkkinä tukina käytti HSL:n palveluita tai ei. Kallista matkustamista harvoin käyttävällekin.

    • Anonyymi

      HSL:ää voi verrata jo Venäjän armeijaan.

      • Anonyymi

        Aivan oikein , lähinä kuin itä Saksan stasi veli kyttää veljeä,palataan takaisin -70 luvun liikenteeseen jokainen maksaa omat matkat ja liikennöitsiä kehittää omaa yritystään.Tämä nykyinen hsl liikenne on vain ylimääräinen rahareikä mitä ilman tultiin ennen mainiosti toimeen ,sillä jokaisessa yhtiössä oli ja on toimiva johto,nyt lisänä hsl palkka armeija elätettävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein , lähinä kuin itä Saksan stasi veli kyttää veljeä,palataan takaisin -70 luvun liikenteeseen jokainen maksaa omat matkat ja liikennöitsiä kehittää omaa yritystään.Tämä nykyinen hsl liikenne on vain ylimääräinen rahareikä mitä ilman tultiin ennen mainiosti toimeen ,sillä jokaisessa yhtiössä oli ja on toimiva johto,nyt lisänä hsl palkka armeija elätettävänä.

        Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?

        niin ja sekunnin tarkkuudella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö metron kulkea 3 min välein tai bussin syrjäkujilla 10 min välein? Noinko on ihmisillä tärkeä minuuttiaikataulu?

        Ei se 3 minuutin vuoroväli johdu matkustajien aikatauluista, vaan länsimetron rakentamisen päättäneistä. Länsimetron asemat päätettiin tehdä lyhyemmiksi kuin vanhan metron, joten metroa ei voi enää ajaa täysmittaisilla metrojunilla harvemmalla aikataululla (ja vähemmällä henkilökunnalla). Siispä nyt ajetaan tiheällä vuoroväleillä jotta kaikki halukkaat matkustajat mahtuu kyytiin ruuhka-aikana, muuna aikana sitten jätetään joka toinen juna pois ajosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se 3 minuutin vuoroväli johdu matkustajien aikatauluista, vaan länsimetron rakentamisen päättäneistä. Länsimetron asemat päätettiin tehdä lyhyemmiksi kuin vanhan metron, joten metroa ei voi enää ajaa täysmittaisilla metrojunilla harvemmalla aikataululla (ja vähemmällä henkilökunnalla). Siispä nyt ajetaan tiheällä vuoroväleillä jotta kaikki halukkaat matkustajat mahtuu kyytiin ruuhka-aikana, muuna aikana sitten jätetään joka toinen juna pois ajosta.

        Ei ole kysymys kyytiin mahtumisesta vaan kun kaikkien pitää päästä istumaan. Menkääs katsomaan vaikka suurkaupunkien metrojen matkustajien määriä.


    • Anonyymi

      Lipputulot vain 31% toimintatuotoista!!! HALOO. Konkurssikypsä pulju.

    • Anonyymi

      Säälittävää, etteivät ylivelkaiset ja/tai asumis- ym tuetut pääkaupunkiseutulaiset kykene maksamaan edes liikkumisestaan sellaisia lipun hintoja, ettei valtiota tarvitsisi aina huutaa apuun. Rakennellaan julmetun hintaisia Kruunusiltoja tai RaideJokereita, vaikka lompakko on tyhjä.

      • Anonyymi

        Muut maksavat, siihen meidät on totutettu.


    • Anonyymi

      HSL:n talouskriisi vain syvenee ensi vuonna

      HS: "Helsingin seudun liikenteen toimintamenot kasvavat ensi vuonna arviolta 130 miljoonaa vuoteen 2022 verrattuna.
      Länsimetron jatkeen sekä pikaratikka Raide-Jokerin liikennöinnin alkaminen lisää kuluja, jotka on katettava toimintatuloja kasvattamalla, HSL toteaa. Kasvupainetta tulee myös inflaatiokehityksestä sekä polttoaineiden ja sähkön hinnan noususta"

      Eivätkö jo tajua karsia turhia reittejä ja vuoroja. Hallinnossa on myös isoja rahareikiä.

    • Anonyymi

      Se maksaa joka käyttää ja kulkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      272
      2400
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      1289
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1201
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1201
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1145
    6. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1096
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      962
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      897
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      767
    Aihe