Työssä eläkkeellä

Anonyymi-ap

Olen jäämässä eläkkeelle ja olen mietiskellyt mahdollista osa aikaista työtä eläkkeen päälle koska kuntokin on vielä ihan ok. Millaista työtä olette tehneet vastaavassa tilanteessa ja onko ollut rahallisesti kannattavaa,tarkoitan verotusta.

10

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen tekee sellaista työtä, kuin osaa/jaksaa/saa. Työstä saa palkkaa. Siitä jää verojenkin jälkeen rahaa itselle. Kannattavuuden päätät sitä. Haluatko tehdä töitä tai tarvitsetko hieman ylimääräistä?

    • Anonyymi

      Torstilla ei ole mitään lisättävää pieneen itsekkyyteen.

    • Anonyymi

      Itsekäs ajattelutapa minunkin mielestäni. Tee vapaaehtoistyötä ja työt niille, jotka sitä tarvitsee.
      Minäminä -ajattelu menee näköjään eläkeläisiinkin.

    • Anonyymi

      Kannattaa tosiaan miettiä kahdesti. Jos taloudellisesti pärjäilee eläkkeellä niin on ja nauttii eläkkeelläolosta. Eläkeläisten ja varsinkin vähänkään parempaa työeläkettä saavien verotus on jo sellaisenaan merkillisen ankara ja jos on lisätuloja, se nostaa äkkiväärän progression kautta veroprosentin äkkiä puoliväliin taivasta.
      Onko se niinkin ettei eläkeläisenä ansaittu tulo kartuta enää lisää eläkettä, karttuma katkeaa siihen eläkkeellejääntiin.

      • Anonyymi

        Jos tekee töitä palkansajana vieraalla, niin työeläkettä joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 68 vuotta. Se kartuttaa eläkettä 68 ikävuoteen asti ja vieläpä enemmän, kuin ennen eläkkeelle jäämistä. Jos on yrittäjä, niin YEL:n maksaminen on vapaaehtoista. Ja jos ei maksa, niin sitten eläke ei enää kartu. Useimmiten se on kannattamatonta yrittäjän maksaa vapaaehtoista yrittäjäeläkemaksua.

        Samoin, jos menee töihin, niin työttömyysvakuutusmaksua joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 65 vuotta. Aika hullua, koska eihän eläkelläinen saa mitään työttömyyskorvausta, jos eläkkeellä työtä tehdessä vaikka lomautetaan tai annetaan lopputili. Tuo työttömyysvakuutusmaksu menee ammattiliitoille ja se on jo häpeällistä.

        Tosin valtio vie aina omansa. Jos eläke on n. 2700 kuukaudessa, niin siitä ennakonpidätys on luokkaa 30 % ja jos töistä saa palkkaa 1500 euroa, niin palkasta ennakonpidätys on 43 %. Noin ainakin meillä.

        Tuokin on aika omituista, että aina hoputetaan, että eläkkeelläkin kannattaa tehdä töitä ja eläkelläiset ovat etenkin tällaisena aikana milloin työ ja tekijät eivät kohtaa toisiaan kullanarvoisia työelämässä, niin valtio rankaisee siitä. Paras olisi, että molempaa sekä eläkettä, että työtuloa verotettaisi erikseen, niin silloin työ eläkkeellä kannattaisi. Nyt ne lyödään tuloverotuksessa yhteen ja senhän tietää, että veroprosentti nousee huimasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee töitä palkansajana vieraalla, niin työeläkettä joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 68 vuotta. Se kartuttaa eläkettä 68 ikävuoteen asti ja vieläpä enemmän, kuin ennen eläkkeelle jäämistä. Jos on yrittäjä, niin YEL:n maksaminen on vapaaehtoista. Ja jos ei maksa, niin sitten eläke ei enää kartu. Useimmiten se on kannattamatonta yrittäjän maksaa vapaaehtoista yrittäjäeläkemaksua.

        Samoin, jos menee töihin, niin työttömyysvakuutusmaksua joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 65 vuotta. Aika hullua, koska eihän eläkelläinen saa mitään työttömyyskorvausta, jos eläkkeellä työtä tehdessä vaikka lomautetaan tai annetaan lopputili. Tuo työttömyysvakuutusmaksu menee ammattiliitoille ja se on jo häpeällistä.

        Tosin valtio vie aina omansa. Jos eläke on n. 2700 kuukaudessa, niin siitä ennakonpidätys on luokkaa 30 % ja jos töistä saa palkkaa 1500 euroa, niin palkasta ennakonpidätys on 43 %. Noin ainakin meillä.

        Tuokin on aika omituista, että aina hoputetaan, että eläkkeelläkin kannattaa tehdä töitä ja eläkelläiset ovat etenkin tällaisena aikana milloin työ ja tekijät eivät kohtaa toisiaan kullanarvoisia työelämässä, niin valtio rankaisee siitä. Paras olisi, että molempaa sekä eläkettä, että työtuloa verotettaisi erikseen, niin silloin työ eläkkeellä kannattaisi. Nyt ne lyödään tuloverotuksessa yhteen ja senhän tietää, että veroprosentti nousee huimasti.

        Lisään vielä tuohon, että kannattaa mennä vero.fi - sivuille ja laittaa laskuriin eläkkeensä ja arvioitu työtulonsa, niin selviää helposti veroprosentit. Samoin voi mennä eläkevakuutusyhtiönsä sivuille ja laittaa siellä laskuriin arvioidut työtulonsa niin sieltä näkee, että miten eläke kehittyy 68 ikävuoteen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee töitä palkansajana vieraalla, niin työeläkettä joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 68 vuotta. Se kartuttaa eläkettä 68 ikävuoteen asti ja vieläpä enemmän, kuin ennen eläkkeelle jäämistä. Jos on yrittäjä, niin YEL:n maksaminen on vapaaehtoista. Ja jos ei maksa, niin sitten eläke ei enää kartu. Useimmiten se on kannattamatonta yrittäjän maksaa vapaaehtoista yrittäjäeläkemaksua.

        Samoin, jos menee töihin, niin työttömyysvakuutusmaksua joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 65 vuotta. Aika hullua, koska eihän eläkelläinen saa mitään työttömyyskorvausta, jos eläkkeellä työtä tehdessä vaikka lomautetaan tai annetaan lopputili. Tuo työttömyysvakuutusmaksu menee ammattiliitoille ja se on jo häpeällistä.

        Tosin valtio vie aina omansa. Jos eläke on n. 2700 kuukaudessa, niin siitä ennakonpidätys on luokkaa 30 % ja jos töistä saa palkkaa 1500 euroa, niin palkasta ennakonpidätys on 43 %. Noin ainakin meillä.

        Tuokin on aika omituista, että aina hoputetaan, että eläkkeelläkin kannattaa tehdä töitä ja eläkelläiset ovat etenkin tällaisena aikana milloin työ ja tekijät eivät kohtaa toisiaan kullanarvoisia työelämässä, niin valtio rankaisee siitä. Paras olisi, että molempaa sekä eläkettä, että työtuloa verotettaisi erikseen, niin silloin työ eläkkeellä kannattaisi. Nyt ne lyödään tuloverotuksessa yhteen ja senhän tietää, että veroprosentti nousee huimasti.

        Tämä on virheellinen tieto:
        "Se kartuttaa eläkettä 68 ikävuoteen asti ja vieläpä enemmän, kuin ennen eläkkeelle jäämistä"
        Kyllä kertymä on täysin sama 1,5 prossaa, ei yhtään enempää.

        Täytyy myös muistaa, että työeläkkeen yläraja voi olla 69 tai jopa 70, riippuu syntymävuodesta - ei siis aina 68.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on virheellinen tieto:
        "Se kartuttaa eläkettä 68 ikävuoteen asti ja vieläpä enemmän, kuin ennen eläkkeelle jäämistä"
        Kyllä kertymä on täysin sama 1,5 prossaa, ei yhtään enempää.

        Täytyy myös muistaa, että työeläkkeen yläraja voi olla 69 tai jopa 70, riippuu syntymävuodesta - ei siis aina 68.

        Työeläkkeen rajat:
        68 vuotta, vuonna 1957 ja ennen syntyneillä
        69 vuotta, vuosina 1958–1961 syntyneillä
        70 vuotta, vuonna 1962 ja sen jälkeen syntyneillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tekee töitä palkansajana vieraalla, niin työeläkettä joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 68 vuotta. Se kartuttaa eläkettä 68 ikävuoteen asti ja vieläpä enemmän, kuin ennen eläkkeelle jäämistä. Jos on yrittäjä, niin YEL:n maksaminen on vapaaehtoista. Ja jos ei maksa, niin sitten eläke ei enää kartu. Useimmiten se on kannattamatonta yrittäjän maksaa vapaaehtoista yrittäjäeläkemaksua.

        Samoin, jos menee töihin, niin työttömyysvakuutusmaksua joutuu maksamaan siihen asti, kunnes täyttää 65 vuotta. Aika hullua, koska eihän eläkelläinen saa mitään työttömyyskorvausta, jos eläkkeellä työtä tehdessä vaikka lomautetaan tai annetaan lopputili. Tuo työttömyysvakuutusmaksu menee ammattiliitoille ja se on jo häpeällistä.

        Tosin valtio vie aina omansa. Jos eläke on n. 2700 kuukaudessa, niin siitä ennakonpidätys on luokkaa 30 % ja jos töistä saa palkkaa 1500 euroa, niin palkasta ennakonpidätys on 43 %. Noin ainakin meillä.

        Tuokin on aika omituista, että aina hoputetaan, että eläkkeelläkin kannattaa tehdä töitä ja eläkelläiset ovat etenkin tällaisena aikana milloin työ ja tekijät eivät kohtaa toisiaan kullanarvoisia työelämässä, niin valtio rankaisee siitä. Paras olisi, että molempaa sekä eläkettä, että työtuloa verotettaisi erikseen, niin silloin työ eläkkeellä kannattaisi. Nyt ne lyödään tuloverotuksessa yhteen ja senhän tietää, että veroprosentti nousee huimasti.

        "Paras olisi, että molempaa sekä eläkettä, että työtuloa verotettaisi erikseen, niin silloin työ eläkkeellä kannattaisi. Nyt ne lyödään tuloverotuksessa yhteen ja senhän tietää, että veroprosentti nousee huimasti."
        Tuohon löytyy ratkaisu eli tilaa verokortti OmaVerossa: Eläkettä varten oma verokortti ja samoin oma kortti palkkatuloja vartena.


    • Anonyymi

      Töitä on tekevälle mene töihin
      Jiisus sentään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe