Masennus tai sosiaalinen ahdistus tai jotain?

Anonyymi-ap

Joo eli niiku otsikosta näkee haluisin tietää masennuksen oireet/ onko mulla masennus. Eli oon 13v tyttö ja avauduin tääl vaa sen takia et pysty ihan anonyyminä avautuu (en hae huomioi vaik itestäki tuntuu siltä) mut mul on jotenki aina sellainen ”väsyny” olo enkä jaksa tehdä mitää muutaku maata sängyssä ja just ja just mennä kouluu. Mieli on kokoajan ns matalana enkä oikee ees nää mit tulevaisuutta. Kaikki tuntuu niin hankalalta ja liian raskaalta (esim kokeeseen harjoittelu,siivoaminen yms) sit sosiaaliset tilanteet ahdistaa jos joutuu yksin vaik kävellä koulun käytävällä, puhuminen luokan eessä, huomioon keskipisteenä muutenki olo. No en oikee ees oo avautunut kenellekkää koska en luota kehenkää ja tuntuu et sakottaa vaa huomion hakemiseks tai et ”se kuuluu tohon ikää” tai ”ei ton ikäsenä voi olla ees rankkaa oota vaa ku oot aikuinen” perhesuhteet on ihan huonot enkä oikee pysty perheen kanssa keskustelemaan mistä ja tulee riita melkein joka asiasta. Unirytmi mitä on yleensä koulun jälkee 2-4 tunnin päiväunet jonka jälkee valvon 2-4 aamuyöhön ja herään 6 aamusta. Enkä pysty ees keskittyy oppitunneilla mihinkää ja sit joko oon yliaktiivinen tai liian väsyny. Pahat ajatukset valtaa mielen aika usein ja tulee sellasii ”ahdistus kohtauksii” millon tulee kuuma en pysty hengittämään kunnolla, käsillä on pakko tehdä jotain liikettä, sydän lyö omaa tahtia, meinaan käydä itkemää ja jalat tärisee. Mut kertokaa jos tää vaa kuuluu tähän ikää ja mikä helpottas tätä tilannetta :)

5

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uni pitää saada kuntoon koska se vaikuttaa mielialaan paljonkin.Päiväunet on liian pitkät et voi sen takiakaan nukkua yöllä.Ruokavalio,ulkoilu,uni on tärkeimmät saada kuntoon ekaksi ja some vähemmälle.Suosittelisin kuitenkin terveydenhoitajalle menoa koulussa jos hän katsoo että tarvisit muutakin apua.Tsemppiä:)

    • Anonyymi

      No et kai sä jaksa mennä kouluun,kun sä et nuku YÖLLÄ. Yö on sitä varten että silloin levätään ja nukutaan.Ei kukaan jaksa kahen tunnin yöunilla.Siksi sä et jaksa herätä kouluun vai oletko muka pirteä kun kello soi?

    • Anonyymi

      Mitä haittaa on valvomisesta?
      Univaje voi näkyä keskittymiskyvyn ja muistin heikentymisenä, uupumuksena, mielialavaihteluina.

    • Anonyymi

      Univelka rasittaa sydäntä ja verisuonia. Eli koita nukkua kunnon yöunet ja jos oireet ei häviä niin mene lääkäriin. Ja en tarkoita kunnon yöunilla yhtä yötä vaan pidempää jaksoa.Jos menet nyt lääkäriin niin hän tulee sanomaan sulle tästä nukkumisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe