Joo eli niiku otsikosta näkee haluisin tietää masennuksen oireet/ onko mulla masennus. Eli oon 13v tyttö ja avauduin tääl vaa sen takia et pysty ihan anonyyminä avautuu (en hae huomioi vaik itestäki tuntuu siltä) mut mul on jotenki aina sellainen ”väsyny” olo enkä jaksa tehdä mitää muutaku maata sängyssä ja just ja just mennä kouluu. Mieli on kokoajan ns matalana enkä oikee ees nää mit tulevaisuutta. Kaikki tuntuu niin hankalalta ja liian raskaalta (esim kokeeseen harjoittelu,siivoaminen yms) sit sosiaaliset tilanteet ahdistaa jos joutuu yksin vaik kävellä koulun käytävällä, puhuminen luokan eessä, huomioon keskipisteenä muutenki olo. No en oikee ees oo avautunut kenellekkää koska en luota kehenkää ja tuntuu et sakottaa vaa huomion hakemiseks tai et ”se kuuluu tohon ikää” tai ”ei ton ikäsenä voi olla ees rankkaa oota vaa ku oot aikuinen” perhesuhteet on ihan huonot enkä oikee pysty perheen kanssa keskustelemaan mistä ja tulee riita melkein joka asiasta. Unirytmi mitä on yleensä koulun jälkee 2-4 tunnin päiväunet jonka jälkee valvon 2-4 aamuyöhön ja herään 6 aamusta. Enkä pysty ees keskittyy oppitunneilla mihinkää ja sit joko oon yliaktiivinen tai liian väsyny. Pahat ajatukset valtaa mielen aika usein ja tulee sellasii ”ahdistus kohtauksii” millon tulee kuuma en pysty hengittämään kunnolla, käsillä on pakko tehdä jotain liikettä, sydän lyö omaa tahtia, meinaan käydä itkemää ja jalat tärisee. Mut kertokaa jos tää vaa kuuluu tähän ikää ja mikä helpottas tätä tilannetta :)
Masennus tai sosiaalinen ahdistus tai jotain?
5
83
Vastaukset
- Anonyymi
Uni pitää saada kuntoon koska se vaikuttaa mielialaan paljonkin.Päiväunet on liian pitkät et voi sen takiakaan nukkua yöllä.Ruokavalio,ulkoilu,uni on tärkeimmät saada kuntoon ekaksi ja some vähemmälle.Suosittelisin kuitenkin terveydenhoitajalle menoa koulussa jos hän katsoo että tarvisit muutakin apua.Tsemppiä:)
- Anonyymi
No et kai sä jaksa mennä kouluun,kun sä et nuku YÖLLÄ. Yö on sitä varten että silloin levätään ja nukutaan.Ei kukaan jaksa kahen tunnin yöunilla.Siksi sä et jaksa herätä kouluun vai oletko muka pirteä kun kello soi?
- Anonyymi
Mitä haittaa on valvomisesta?
Univaje voi näkyä keskittymiskyvyn ja muistin heikentymisenä, uupumuksena, mielialavaihteluina. - Anonyymi
Univelka rasittaa sydäntä ja verisuonia. Eli koita nukkua kunnon yöunet ja jos oireet ei häviä niin mene lääkäriin. Ja en tarkoita kunnon yöunilla yhtä yötä vaan pidempää jaksoa.Jos menet nyt lääkäriin niin hän tulee sanomaan sulle tästä nukkumisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882