Lannoitebisnes.

Anonyymi-ap

Lahtaripelle Jyri Räkämies myi Kemiran lannoitetuotannon pilkkahintaan norjalaisille. Nyt norjalaisten omistama Yara tahkoaa rahaa suomalaisisten maanviljeliöiden kustannuksella., lannotteiden hinnat nousseet pilviin.

33

263

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

olet oikeassa

• Anonyymi

Totta.

• Anonyymi

Historiaa.

• Oliko parempia tarjouksia saatavilla?

Yleensähän eniten tarjoava saa kaupan!

• Anonyymi

Vain paras kelpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain paras kelpaa.

Maksaja löytyy aina.

• Anonyymi kirjoitti:

Vain paras kelpaa.

Paras kaiketi sai kaupan! Ei siis kannata enää parkua!

• Anonyymi kirjoitti:

Maksaja löytyy aina.

Jos hinta on kohdallaan!

• Anonyymi

Myöhäistä.

• Anonyymi

Tää on sitä kakolaista henkeä,mistä saadaan eniten rahaa.
      Pitäisi myös ajatella tulevaisuuteen,eikä vain aina heti myydä,kun löytyy ostaja.
      Onks ex-työkkärikin päässyt/joutunut kokoomuslaiseen mediakuoroon, puolustamaan kakon saamattomuutta.

• Anonyymi

Hei, työ vapauttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, työ vapauttaa.

Arbeit macht frei.

• Anonyymi

Toivottavasti ex- pääninisteri Räkämies ei pääse nykyisessä suojatyöpaikassaan tekemään vastaavan suuriuisia vahinkoja.

• Anonyymi

Kokooslaisilla on se vankka mielipide että kaikki mikä on valtion omistamaa niin kannattaa myydä mahdollisimma halvalla ulkomaile ja kaikki mitä muualta saa kalliimalla kuin Venäjältä niin kannattaa ostaa.

• Anonyymi

Kokoomus ajoi ja sai vihdoin pitkäaikaisen unelmansa läpi ja ostatti maallemme amerikkalaisia Hornet F-35 hävittäjiä hintaan 77,9 miljoonaa euroa kappale. Nyt hinta on noussut 75% vaikka yhtään uutta hävittäjää ei vielä ole saatu. Tämä asekauppa on Suomen suurin ja typerin lajissaan. Ei ole synti olla kokoomuslainen mutta saatanan suuri häpeä se on. Terveisin Viikkarin vaari Pori.

• Anonyymi

Halpa Huvi.

• Anonyymi

Kyllä hävettäis olla kakolainen myöskin täällä.

• Anonyymi

Kaikki ulkomaankaupat joissa kokoomuspolitiikot ovat olleet pääkokkeina ovat epäonnistuneet, lista on loputon.

• Anonyymi

Valitettavasti näin se näyttää olevan :(

• Anonyymi

Ei ollut operaattori.

• Anonyymi

Normi suoritus kokkareilta. Ei ne pisneksestä ole koskaan mitään ymmrtäny. Vähän sama tilenne ku vihreillä, jotka ei ymmärrä energiasta mitään.

Ironia lähes käsin kosketeltavissa

• Anonyymi

Kokoomuslaiset eivät ole olleet koskaan mitään penaalin terävimpiä kyniä.
      Tätä osoittavat mm. lannoitetuotannon myynti , sähkönsiirron myynti, Fortumin kaupat. jne
      Ja erittäin kannattamaton O-P Heinosen ilmanosto Saksasta.

• Anonyymi

Tässä "leike" yli 10 v vanhasta jutusta, joten nuo arvot voi nykytilanteessa melkein tuplata.

"Kun ottaa huomioon Siilinjärven arvon, näyttää siltä, että valtio myi jopa 30 miljardiksi kasvavan osuutensa 207 miljoonalla. Tässä valossa Soneran ja Storan seikkailut kutistuvat pieniksi. Tuolla GrowHown 207 miljoonalla saadaan juuri ja juuri rakennettua Soneran kanssa myyty viranomaisten tietoverkko uudelleen. Voi ajatella, että kallis erehdys tulee paikatuksi vielä kalliimmalla.

Yksin ”sotilasmetalli” niobin arvo on noin 5 miljardia euroa. Vielä silloin, kun GrowHow:n myynnistä ei ollut tietoa, Soklin kaivos arveltiin avattavaksi pelkän niobin varaan. Muun muassa kansanedustaja Erkki Pullianen kyseli eduskunnassa, kuinka Soklin niobikaivoksen ympäristöasiat tullaan hoitamaan. Soklissa on myös uraania ja kaivosta on kaavailtu myös uraanin varaan.

Kymmeniksi vuosiksi riittävä Soklin malmi on huomattavasti puhtaampaa kuin Euroopassa käytettävä marokkolainen ja malmin fosfaattipitoisuus on korkea. Siilinjärvi toimii erittäin kannattavasti ja sitä laajennetaan 8%:n pitoisuudella mutta Soklissa pitoisuus on 20%. Voi hyvin arvioida, että Siilinjärven ja Soklin malmin arvo on 3-5-kertaistunut ja Siilinjärveä rikkaamman Soklin arvoksi voi laskea laajalla haarukalla ainakin 40 mutta nyt jopa 70 miljardia euroa. Tämä ilman niobia ja uraania."

• Anonyymi

Niin ja sittemmin Yara totesi, että eipä tuota kannata kaivaa ja lahjoitti kaivoksen takaisin valtiolle. Eli se niistä arvioista ja niiden paikkansa pitävyydestä….

• Anonyymi

En ole koskaan luottanut kokoomuslaisiin kauppamiehenä ja kauppiaana.
      Aina joku oman edun tavoittelu menee kaiken muun yhteisen edun edelle.
      Eli aina ketunhäntä kainalossa noissa kauppa-asioissa.
      Hyvä kirjoitus edelliseltä.

• Anonyymi

Myöhään havaittu.

• Anonyymi

Romanialaiset sormuskauppiaatkin ymmärtävät bisneksestä enemmän kuin kokoomuksen politiikot.

• Anonyymi

Kokoomuksen tavoite on saada yhteiskunnan osuus mahdollisimman pieneksi kaikessa busineksessa.
      Sitten myydään hädissään kaikki mitä irti saadaan.

• Anonyymi

Hurjaa menoa.

• Anonyymi

Häkämiehen veljekset, suomen vihollisia.

• Anonyymi

Venäjän apu.

• Anonyymi

Vanha juttu

• Anonyymi

Kangasharju.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin kyllä

pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      45
      1411
    2. Sä oot nainen ihan hullu.

Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      72
      1224
    3. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      102
      1150
    4. Kappas! Jaajo Linnonmaa viestitteli näin nuorelle Janni Hussille: "Sulla oli siellä ihan..."

Jaajo Linnonmaa on tehnyt pitkän uran Radio Suomipopin Aamulypsy-ohjelmassa. Mies jättää aamushown joulukuun lopulla ja samalla katkeaa hedelmällinen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1095
    5. Tykkäisitpä minusta

Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      45
      950
    6. Mitähän mietit mies

Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      67
      925
    7. Etkai sää vaan puhu minusta

sun tuttujen ja kaverien kans?
      Ikävä
      84
      796
    8. Ymmärrän jos tää oli nyt tässä

Mä mokasin ja toivon sulle pelkkää hyvää.
      Ikävä
      59
      775
    9. Tee se tänään

Päätä että teet sen tänään. Laita mulle oikeasti viestiä... Saatat yllättyä positiivisesti.
      Ikävä
      57
      748
    10. Veikkaus: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? Julia, Tommi vai Sami?

Selviytyjät-finaali on sunnuntaina. Nyt voi veikata voittajaa: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? -Julia -Tommi -Sami Lue lisää finalisteista: https:
      Tv-sarjat
      32
      671
    Aihe