Kevyen liikenteen valvontajakso

Anonyymi-ap

Viime viikolla poliisi valvoi kevyen liikenteen liikennekäyttäytymistä. Tulos oli pöyristyttävä. Pyöräilijöille kertyi 352 seuraamusta, lautailijoille lähes 200 ja jalankulkijoillekin useita kymmeniä punaisia päin kävelemisestä. Vieläkö joku kehtaa tosissaan väittää, että esim. pyöräilijöiden liikennerikkeiden määrät eivät poikkea muista liikenteen osapuolista? Kun jokainen tietää, että poliisin kevyen liikenteen valvonta on lähinnä muodollista hyssyttelyä ja neuvontaa, niin tulos on veret seisauttava. Mikä olisikaan tulos, jos poliisi valvoisi tehokkaasti ja huomioisi jokaisen tahallisen rikkeen?

9

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://poliisi.fi/-/poliisi-maarasi-jalleen-sanktioita-jalkakaytavilla-ajamisesta

      "Polkupyöräilijöille annettiin yhteensä 352 huomautusta tai liikennevirhemaksua, joista valtaosa johtui jalkakäytävällä tai punaisia päin ajamisesta."

      "Väistämisvelvollisuuksien laiminlyönneistä suojateillä ja pyöräteiden jatkeilla annettiin moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille yhteensä 64 huomautusta ja sakkoa"

      "Jalankulkijat syyllistyivät 47 kertaa päin punaista valoa kävelemiseen."

    • Anonyymi

      Pyöräilijöiden valvontaan pitäisi satsata moninkertaisesti enemmän kuin nykyään tehdään. Jokainen valvontatunti maksaisi itsensä monin kerroin takaisin liikenneturvallisuuden parantumisen ansiosta.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Jokainen tietää, että poliisi valvoo kevyttä liikennettä lähinnä vasemmalla kädellä ja seuraukset ovat useimmiten huomautuksia. Tämäkin vähäinen valvonta tehdään ainoastaan sen vuoksi, että voidaan sanoa kysyjille, että on ainakin yritetty. Nämä luvut puhuvat kuitenkin puolestaan, todella paljon lisävalvontaa ja kovempia sanktioita tarvittaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Jokainen tietää, että poliisi valvoo kevyttä liikennettä lähinnä vasemmalla kädellä ja seuraukset ovat useimmiten huomautuksia. Tämäkin vähäinen valvonta tehdään ainoastaan sen vuoksi, että voidaan sanoa kysyjille, että on ainakin yritetty. Nämä luvut puhuvat kuitenkin puolestaan, todella paljon lisävalvontaa ja kovempia sanktioita tarvittaisiin.

        Niin ja en sitten missään nimessä vastannut itselleni.


    • Anonyymi

      Melko iso osa autoilijoista ajavat ylinopeutta. Jos prosentteja haetaan rikkeiden suhteen, niin autoilijat takuulla voittavat.

      • Anonyymi

        Miksi autoilun vihaajana vedät esiin autoilijoiden virhe prosentteja kun kyse on pyöräilijöiden varsin vähäisestä valvonnasta liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi autoilun vihaajana vedät esiin autoilijoiden virhe prosentteja kun kyse on pyöräilijöiden varsin vähäisestä valvonnasta liikenteessä.

        Kuvittelet asioita. En vihaa autoilijoita. Vastasin aloituksen kirjoitukseen --> "Vieläkö joku kehtaa tosissaan väittää, että esim. pyöräilijöiden liikennerikkeiden määrät eivät poikkea muista liikenteen osapuolista?"


    • Anonyymi

      En ole koskaan nähnyt sen kummemmin enemmän valvontaa, kun on kerrottu näistä "tehovalvontajaksoista". Missä päin maata näitä tällaisia pidetään?

      • Anonyymi

        Havaintosi on aivan oikea. Käytännössä tämä ns. valvonta on lähinnä poliisiautossa istuskelua ja pientä hyssyttelyä kun lainvastaisesti käyttäytyvä pyöräilijä tai jalankulkija osuu kohdalle. Todellisuudessa näyttää siltä, että poliisi on nostanut kädet pystyyn ongelman edessä. Muodon vuoksi kirjoitellaan muutama liikennevirhemaksu, jotta voidaan ainakin sanoa jotakin tehdyn. Ei hyvä, ongelma ei tällä avoin poistu, vaan pahenee edelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      128
      11148
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10324
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8040
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      191
      6555
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      53
      5651
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5081
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      148
      4400
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4236
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      70
      4067
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      133
      3624
    Aihe