Nopeusjojoilijat ovat liikenteen rutto

Anonyymi-ap

Kädettömät eivät osaa ajaa tasaista nopeutta. Useimmat eivät osaa edes moottoritiellä. Siirtykää julkisten käyttäjiksi senkin osaamattomat tunarit.

50

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toisin sanoen jurraavat Toyotistit jotka ajavat lisäksi aina liian hiljaa,

      • Anonyymi

        Ei vaan sellaiset, jotka runkkaavat sitä nopeuttaan. Ajetaan esim. nopeasti jonon perä kiinni ja sitten hiljennetään ja hetken päästä taas nostetaan nopeutta ja hidastetaan ja nostetaan nopeutta jne.


      • Anonyymi

        Noi jojoilijat ajaa yleensä Skoodalla. "Ja tuo wokkipannuhan ei minun ohitseni mene! Niih!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sellaiset, jotka runkkaavat sitä nopeuttaan. Ajetaan esim. nopeasti jonon perä kiinni ja sitten hiljennetään ja hetken päästä taas nostetaan nopeutta ja hidastetaan ja nostetaan nopeutta jne.

        Toyotistit nimen runkkaa ja lisäksi junnaavat, eli tupla harmi.


    • Anonyymi

      No, mikä siinä on niin vaikeaa. Aja ohi ja pistä vakkari päälle. Pumppaajankin on helpompi ajaa tasaista nopeutta ajavan perässä.

      • Anonyymi

        Jonoutuneessa motariliikenteessä ei ohi aina pääse. Sitten joutuu pitämään todella pitkän turvavälin tuollaiseen pumppaajaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonoutuneessa motariliikenteessä ei ohi aina pääse. Sitten joutuu pitämään todella pitkän turvavälin tuollaiseen pumppaajaan.

        Ruuhka alkaa muutenkin helposti pumppaamaan, kun porukkaa tulee liittymistä ja toiset lähtevät pois. Välimatkan pito edellä ajavaan helpottaa.


      • Anonyymi

        ...ajaa sit perseessä kiinni n. 30 cm:n "turvavälillä". Onneks on kiinteä peräkoukku jonka voi upottaa tuollaisten syyläriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuhka alkaa muutenkin helposti pumppaamaan, kun porukkaa tulee liittymistä ja toiset lähtevät pois. Välimatkan pito edellä ajavaan helpottaa.

        Ei se liikenne ala pumppaamaan, jos ei ajoneuvojen nopeudessa tapahdu muutoksia ja pumppausliikettä. Nopeuden pumppaus sitä pumppausliikettä jonoon nimenomaan aiheuttaa ja haamuaalto alkaa valumaan taaksepäin. Tasaisen tapaava eteneminen on kaikkein paras lääke sujuvaan etenemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonoutuneessa motariliikenteessä ei ohi aina pääse. Sitten joutuu pitämään todella pitkän turvavälin tuollaiseen pumppaajaan.

        Jonoutunutta moottoritieliikennettä on vain hetken pääkaupunkiseudun ulosmenoteillä. Minua ei ole koskaan nuo häirinneet, koska tiedän sen pumppauksen ja hidastelun kestävän vartin tai enintään puoli tuntia ajoajastani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonoutunutta moottoritieliikennettä on vain hetken pääkaupunkiseudun ulosmenoteillä. Minua ei ole koskaan nuo häirinneet, koska tiedän sen pumppauksen ja hidastelun kestävän vartin tai enintään puoli tuntia ajoajastani.

        Viisi minuuttiakin on liikaa, kun kerta liikenne voisi kulkea tasaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisi minuuttiakin on liikaa, kun kerta liikenne voisi kulkea tasaisesti.

        Voi hyvää päivää. Mihin käytät sen viisi minuuttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivää. Mihin käytät sen viisi minuuttia?

        Käytän sen mielummin tasaiseen etenemiseen, kuin nopeusjojoiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonoutunutta moottoritieliikennettä on vain hetken pääkaupunkiseudun ulosmenoteillä. Minua ei ole koskaan nuo häirinneet, koska tiedän sen pumppauksen ja hidastelun kestävän vartin tai enintään puoli tuntia ajoajastani.

        Tervetuloa Tampereen kehätielle työmatkaliikenteen aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisi minuuttiakin on liikaa, kun kerta liikenne voisi kulkea tasaisesti.

        Ihannemaailmassa kuljettaisiin ilma-aluksilla, joilla on omat käytävänsä lähdöstä perille. Silloin nopeutta ei ole tarvetta muutella. Maanteillä ja kaduilla on aina joku muu myös. Se riittää siihen, että et _ikinä_ pääse tasaista nopeutta matkasi päästä päähän.

        Liikenteessä nopeusvaihteluun ei ole syyllistä. Kun autoja on tarpeeksi paljon, hidastus tulee jossain kohdassa joka tapauksessa. Niin kauan kun yksikin auto saa liittyä jonoon tai poistua siitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihannemaailmassa kuljettaisiin ilma-aluksilla, joilla on omat käytävänsä lähdöstä perille. Silloin nopeutta ei ole tarvetta muutella. Maanteillä ja kaduilla on aina joku muu myös. Se riittää siihen, että et _ikinä_ pääse tasaista nopeutta matkasi päästä päähän.

        Liikenteessä nopeusvaihteluun ei ole syyllistä. Kun autoja on tarpeeksi paljon, hidastus tulee jossain kohdassa joka tapauksessa. Niin kauan kun yksikin auto saa liittyä jonoon tai poistua siitä...

        Täydellisyyteen on syytä pyrkiä, vaikka siihen ei koskaan päästäisikään.


    • Anonyymi

      Pillerivillet aineissa! Pitäs jokaseen autoon laittaa pakolliseksi huumetesteri ja alkolukko!

    • Anonyymi

      Kyllä ainakin Kehä 1:llä täytyy jojoilla liikennevirran mukaisesti. Nopeus hidastuu liittymissä mukaan tulevien autojen vuoksi ainakin ruuhka-aikoina. En tiedä miten siellä Kuhmon takana?

      • Anonyymi

        Kuhmon takana kehätiellä ei haittaa perässä jojoilijat... Jojoilijat on siellä missä tyhmyys tiivistyy...


      • Anonyymi

        Wauh! Snadilaisen Teron sieluun sattui.


      • Anonyymi

        Miksi pitää jojoilla? Jos se ajoneuvo siinä edessä loittonee, niin ei sinun tarvitse sitä kiinni ajaa. Sen kun etenet tasaista vauhtia. Siihen syntyy sitten vaikka väli, johon liittymästä tuleva voi liittyä. Tasainen vauhti on kaikkien etu.


    • Anonyymi

      Tämä on näitä tehtyjä aloituksia viikonloppua varten. Mistä näitä riittää .. ??

      • Anonyymi

        Jaa-a. Viina antaa vastauksia. Kokeile sinäkin.


    • Anonyymi

      Onhan tuota testattukin. Tässä on video jossa alussa jokainen eteneen tasaisesti. Sitten kun yksi hidastaa, niin homma alkaa tökkimään.

      https://youtu.be/7wm-pZp_mi0

      Lisäksi on sitten tämän piirretty versio, jossa asioita käsitellään.

      The Simple Solution to Traffic
      https://youtu.be/iHzzSao6ypE

      • Anonyymi

        Nuo videot todistaa sen, että yksikaistainen tie on turvallisin. Lisäksi nopeus pitää laskea sopivan pieneksi esim kehä teillä helsingin maalaiskunnissa max 60km/h. Valvontaa lisätään ja ajoneuvojen väli ei saa olla 50m lyhempi. Olis turvallista ja melkein kaikki olis tyytyväisiä.


      • Anonyymi

        Jos ei tasaiseen nopeuteen pysty, niin kannattaa valita fillari tai julkinen liikenne.


    • Anonyymi

      Uusia ajokortteja ei pitäisi myöntää, sillä kokemattomat autoilijat ovat tien tukkona. Etenkin liukkailla talvikeleillä sallittu nopeusylitys ei onnistu näiltä uunoilta.
      Samoin vanhukset yli 50 vuotta ovat vaaraksi tiellä kulkijoille.

      • Anonyymi

        Huono provo. Ei jatkoon.


      • Anonyymi

        Mikä on "sallittu nopeusylitys" ?? Tarkoitatko, että ajokortti rippilahjaksi ?


    • Anonyymi

      Samaa mieltä.
      Ei varmaan kaikille tuttu paikka mutta esimerkkinä, kehä I tunneli vallikallion kohdalla. Jotkut painaa jarrua vaikka eivät aja edes ylinopeutta, olen tehnyt täällä aiheen joka kuuluu jotenkin niin että omalla ajotavalla voit vaikuttaa paljon siihen että roikkuuko joku puskurissasi!

      • Outo ja yleinen ilmiö tuo Mestarintunnelissa tapahtuva tarpeeton jarruttelu. Mutta ei siitä ole kuin vähäistä paikallista haittaa liikennevirralle. Kun liikenne pysäytetään kokonaan tunnelin liikennevaloin, se tapahtuu lännen suuntaan ja syynä on Hämeenlinnantien risteyksen tukkiutuminen. Miksi tuo risteys sitten tavantakaa tukkiutuu, siihen on lukemattomia pieniä ja suurempia syitä, jotka kertautuvat ruuhka-aikana.


      • Anonyymi

        Sielllä Vallikallion tunnelin luona taitaa yhä olla Suomen parhaiten rahastava ylinopeuskamera. pitkä alamäki, 60 km/h rajoitus. Edellisellä autolla piti itse jarrutella, kun automaatti antoi mennä jarruttamatta. Nykyinen plugari pitää nopeuden vakiona ja ottaa energian talteen.


    • Anonyymi

      Liikenteessä ei pidä hermostua. Tien päällä on monenlaista kulkijaa, ja kaikille niille täytyy antaa tilaa. Jokaisen tulee keskittyä vain omaan ajamiseensa.

      • Anonyymi

        Keskustelussa todetaan, mikä on myrkkyä sujuvalle liikenteelle. Outoa, jos kyky pitää tasaista nopeutta yllä, on madaltunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelussa todetaan, mikä on myrkkyä sujuvalle liikenteelle. Outoa, jos kyky pitää tasaista nopeutta yllä, on madaltunut.

        Kuitenkin. Eri nopeutta ajavia ei pidä syyllistää. Eivät he sitä tahallaan tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin. Eri nopeutta ajavia ei pidä syyllistää. Eivät he sitä tahallaan tee.

        Eri nopeus on kuitenkin täysin eri asia, kuin tasainen nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri nopeus on kuitenkin täysin eri asia, kuin tasainen nopeus.

        Taustalta kuultaa, että haluaisit koko paanan itsellesi. Pois alta risut ja männynkävyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taustalta kuultaa, että haluaisit koko paanan itsellesi. Pois alta risut ja männynkävyt!

        Luetun ymmärtäminen on näköjään joillekin haasteellista. Ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelussa todetaan, mikä on myrkkyä sujuvalle liikenteelle. Outoa, jos kyky pitää tasaista nopeutta yllä, on madaltunut.

        Joillakin kykyä ajaa tasaista nopeutta ei ole, eikä ole koskaan edes ollutkaan.


      • Anonyymi

        >> "Jokaisen tulee keskittyä vain omaan ajamiseensa."

        Ei pidä, vaan nykyisen tieliikennelain 4 § velvoittaa huomioimaan myös muiden teot.

        "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


    • Anonyymi

      Meneekö jojoiluksi kun ajetaan 30km/h keskustassa..... joillakin jojoilijoilla palaa päreet alta aikayksikön kun ovat perässä..

      • Anonyymi

        Jos et ymmärrä mitä nopeuden jojoilu on, eli nopeuden jatkuva muuttuminen, niin sitten ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä mitä nopeuden jojoilu on, eli nopeuden jatkuva muuttuminen, niin sitten ei voi mitään.

        Niin niin mutta siellä perässä se jojoilija tumputtelee ja hermostuu.... ei se tee mitään väärin joka ajaa sääntöjen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin mutta siellä perässä se jojoilija tumputtelee ja hermostuu.... ei se tee mitään väärin joka ajaa sääntöjen mukaan.

        "... ei se tee mitään väärin joka ajaa sääntöjen mukaan."

        Kyllä asiat voi tehdä paremmin kuin rimaa hipoen.
        Vanha väki on myös saanut ajokorttinsa aikana, jolloin ei ollut edes nykyajan minimivaatimuksia.

        Olisi hyvä pyrkiä nykyajan minimitasolle, pyrkiä hyvään ajamiseen ja tavoitella hyvää ajotaitoa.


      • Anonyymi

        Tietty nopeus ei jojoilua tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty nopeus ei jojoilua tee.

        Mikäpä se tietty nopeus mahtaa olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäpä se tietty nopeus mahtaa olla?

        Tuossa vastattiin ylempänä löytyvään viestiin. Siinä viestissä nopeus mainitaan. Kerrottiin yksinkertaisesti, että jokin tietty nopeus ei vaikuta kykyyn ajaa tasaista nopeutta.


    • Anonyymi

      Pieni jojoilu säästää polttoainetta. Vai luuliko vakkarikuski nopeuden säilymisen ihan ilmaiseksi?

      • Anonyymi

        Sujuvuus on liikenteessä tärkeä asia. Voisin toki alkaa itse jojoilemaan ja aiheuttamaan kaikenlaista harmia muiden iloksi. En kuitenkaan ole sellainen mulkero, että niin tekisin.


    • Anonyymi

      Toyotat pitäisi saada tieliikenteestä pois vaarantamasta muiden liikkumista. Mopoilijatkin näyttää teille keskaria ohittaessaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe