Poliisin tilaston mukaan näillä merkeillä ajaa huonoimmat kuskit kun suhteutetaan autojen määrään liikenteessä. Näiden autojen kuskeilla suurimmat vaikeudet ymmärtää liikennesääntöjä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0858535b-0666-4d99-8710-3490d3a0efa7
Tutkimus: Mersu, BMW ja Audilla ajaa huonoimmat kuskit
34
335
Vastaukset
- Anonyymi
Audi, Bemari, Skoda, Mersu, Toyota ja Volvokuskit kaahavat hullun lailla. Näin ainakin Tampereella.
- Anonyymi
Kalliiden autojen kuljettajat rikkoivat huomattavasti useammin liikennesääntöjä ja rajoituksia kuin halpojen autojen. Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi, joka ei muista välitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalliiden autojen kuljettajat rikkoivat huomattavasti useammin liikennesääntöjä ja rajoituksia kuin halpojen autojen. Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi, joka ei muista välitä.
Kalliimmissa autoissa on yleensä myös paljon kaikenlaisia ajonvakautusjärjestelmiä joiden ansiosta niillä voi ajaa mutkiin kovempaa ja tehdä äkkinäisempiä käännöksiä. Kuljettajien ajotaitoahan ne eivät kuitenkaan paranna vaan itse asiassa pitemmän päälle vain huonontavat. Siksi moni uudella (ja kalliilla) autolla ajava onkin pohjimmiltaan täysi tunari liikenteessä ja tämän takia heidän ajotaitoa ja liikennekäyttäytymistä pitäisi poliisin seurata erittäin tarkasti.
- Anonyymi
Usein väitetään että johtuu "kateudesta" kun sanotaan BMW, Audi, Mersu kuskien kaahaavana, mutta nythän se on todistettu että suhteessa autojen määrään, nämä oikeasti kaahaavat eniten.
- Anonyymi
Jo joitain vuosia sitten jossain oli uutinen, että bemarikuskit ajavat eniten ylinopeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo joitain vuosia sitten jossain oli uutinen, että bemarikuskit ajavat eniten ylinopeuksia.
Ja heti löytyi: https://www.is.fi/autot/art-2000005975715.html
Juttuun on saatu joku bemaripellekin selittelemään omaa hölmöilyään.
- Anonyymi
Jaa kaikki nuo merkit omistaneena ja ajaneena ei voi muuta sanoa kuin että sama tollo siellä penkillä istuu antoi sitten alle minkä merkin tahansa… 😂😂
- Anonyymi
Jutun ydin on se, että rikkaat rikkovat useimmin liikennesääntöjä. Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhemmät. On tutkittu, että liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa. Rikkailla on useimmiten paremman luokan auto ja se selittää tämän asian.
Rikkaat varastavat ja huijaavat
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150- Anonyymi
Audi-kuski kaahasi poliisin tutkaan 65 km/h ylinopeudella
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009123331.html
"Syytteeseen kaahailusta joutui auton tuolloinen omistaja, 20-vuotias mies. Oikeus hylkäsi häntä vastaan nostetun syytteen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, koska ei voitu varmuudella osoittaa, että juuri hän ajoi autoa."
Todistaa asiat hyvin.
- Anonyymi
Mutta oikeasti kuitenkin "Tilastojen mukaan määrällisesti eniten nopeusrajoituksia rikkoivat viime vuonna Volkswagen-kuskit. Toyota puolestaan löytyy ylinopeuslistan sijalta kaksi. Vastaavasti usein ylinopeusuutisissa esiin nousseet saksalaismerkit, BMW ja Audi, jäivät sijoille 6. ja 8."
- Anonyymi
Ja oikeasti asia voidaan pitää puppuna, jos ei ole lähdettä, josta väitteet voidaan tarkistaa ja todentaa.
- Anonyymi
Suhteutettuna autojen määrään pitää laskea. Jos maailmassa on vain kaksi tiettyä autoa ja molemmat omistajat sattuvat ajamaan ylinopeutta, niin 100 % on niiden omistajat ajaneet ylinopeutta. Jos toista autoa on maailmassa kymmenen ja kolme kuskia aja niillä ylinopeutta, niin määrällisesti tietenkin enemmän, mutta suhteutettuna autojen määrään, niin vähemmän.
- Anonyymi
Tilastoja voi lukea monella tavalla. Mutta kumpi sitten on isompi ongelma, 18 378 kaahaavaa tojotistia vai 10 172 kaahaavaa audistia?
- Anonyymi
Jokainen kaahaaja on asennevammainen.
- Anonyymi
Kyllä turvallisimmat autoilijat ajaa Volvolla, Scanialla, M.A.N, :lla , Mersulla ym kuorma-autoilla. Tosi paljon kilometrejä per vuosi.
- Anonyymi
Tutkimus selvitti, miksi BMW- ja Audi-kuskit tuntuvat törttöilevän muita useammin – statusautojen omistajissa on keskivertoa enemmän itsekkäitä kuskeja
https://www.kaleva.fi/tutkimus-selvitti-miksi-bmw-ja-audi-kuskit-tuntuva/1655716
Tutkittu juttu. - Anonyymi
Miten tähän uutiseen liittyy huonot kuskit? Lehtijutussahan oli aiheena ylinopeutta ajavien määrä tietyillä merkeillä. Kyllä minun havaintojeni mukaan ne huonoimmat ja epävarmimmat kuskit löytyvät niistä autoilijoista, joiden nopeus yleensä on muita hitaampi ja tasaisen nopeuden pitäminen aiheuttaa suuria vaikeuksia.
- Anonyymi
Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.
Ihminen, joka kokee olevansa muita tärkeämpi, on tosiaankin itsekeskeinen paskiainen. Se ei kuitenkaan tarkoita että hän olisi liikenteessä huono kuski. Tästä porukasta löytyy varmasti huonoja kuskeja, mutta myös keskivertoa parempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.
Yhtälailla itsekäs paskiainen on Toyotakuski joka ajaa hiljaa vain säästääkseen bensaa, eikä ymmärrä antaa normaalisti ajaville tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen, joka kokee olevansa muita tärkeämpi, on tosiaankin itsekeskeinen paskiainen. Se ei kuitenkaan tarkoita että hän olisi liikenteessä huono kuski. Tästä porukasta löytyy varmasti huonoja kuskeja, mutta myös keskivertoa parempia.
Itse ole hyvä kuski ja ajan yleensä ylinopeutta, mutta hyvin harkiten ja turvallisesti, näin en ole koskaan harmiksi tai tuki liikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ole hyvä kuski ja ajan yleensä ylinopeutta, mutta hyvin harkiten ja turvallisesti, näin en ole koskaan harmiksi tai tuki liikennettä.
Et vain huomaa tai huomioi sitä, että häiritset muita ylinopeudellasi. Motarilla pussitetuksi joutuminen on vain yksi esimerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vain huomaa tai huomioi sitä, että häiritset muita ylinopeudellasi. Motarilla pussitetuksi joutuminen on vain yksi esimerkki.
Ei ketään tai mitään maltillisella, harkiten ja turvallisella ylinopeuden ajamisella häiritä.
Jos motarilla tuntee pussitetuksi joutuneensa, niin se aiheuttaja löytyy siitä oman auton penkin ja ratin välistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtälailla itsekäs paskiainen on Toyotakuski joka ajaa hiljaa vain säästääkseen bensaa, eikä ymmärrä antaa normaalisti ajaville tilaa.
Ei ole olemassa sääntöä siitä, että tiellä pitää ajaa jotain tiettyä nopeutta. Suomessa ei ole vielä käytössä ensimmäistäkään vähimmäisnopeus-liikennemerkkiä. Bensaa saa siis säästää niin halutessaan. Kun muuten noudattaa liikennesääntöjä näin tehdessään, se on ihan ok. Tarpeeksi hitaasti ajavan ohittaminenkin on paljon helpompaa kuin juuri rajoitusnopeutta tai vähän sen yli kulkevan.
Myöskään sellaista sääntöä ei ole, jonka perusteella hitaammin ajavan pitäisi antaa tilaa nopeammin ajaville. Ohittaa saa, kun tekee sen sääntöjen mukaan ja muita vaarantamatta.
Juuri tämän vuoksi en ikinä hanki Bemaria. Se kun ei pysy minkäänlaisessa jonossa, vaan sinkoaa sieltä ohitukseen näennäisesti kuskin toiminnasta riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ketään tai mitään maltillisella, harkiten ja turvallisella ylinopeuden ajamisella häiritä.
Jos motarilla tuntee pussitetuksi joutuneensa, niin se aiheuttaja löytyy siitä oman auton penkin ja ratin välistä.Jos ymmärtämisen ja hahmottamisen taso on tuo, niin sitten ei voi mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassa sääntöä siitä, että tiellä pitää ajaa jotain tiettyä nopeutta. Suomessa ei ole vielä käytössä ensimmäistäkään vähimmäisnopeus-liikennemerkkiä. Bensaa saa siis säästää niin halutessaan. Kun muuten noudattaa liikennesääntöjä näin tehdessään, se on ihan ok. Tarpeeksi hitaasti ajavan ohittaminenkin on paljon helpompaa kuin juuri rajoitusnopeutta tai vähän sen yli kulkevan.
Myöskään sellaista sääntöä ei ole, jonka perusteella hitaammin ajavan pitäisi antaa tilaa nopeammin ajaville. Ohittaa saa, kun tekee sen sääntöjen mukaan ja muita vaarantamatta.
Juuri tämän vuoksi en ikinä hanki Bemaria. Se kun ei pysy minkäänlaisessa jonossa, vaan sinkoaa sieltä ohitukseen näennäisesti kuskin toiminnasta riippumatta.Kyllä sellainen sääntö on, että selvästi muita hitaamman on annettava tilaa normaalinopeutta ajaville. Tämän voi tehdä bussipysäkille tai muuhun turvalliseen paikkaan hetkeksi pysähtymällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sellainen sääntö on, että selvästi muita hitaamman on annettava tilaa normaalinopeutta ajaville. Tämän voi tehdä bussipysäkille tai muuhun turvalliseen paikkaan hetkeksi pysähtymällä.
Juu selvästi, eli oleellisesti muita hitaammin ajavan osalta on tuo velvoite.
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."
Missään ei tosin määrätä tai määritellä, että mikä se "oleellisen" raja on. Maantienopeudella traktori tai puimuri on varmasti oleellisesti hitaammin ajava, mutta väitän, että 10 km/h hitaammin ajava auto ei ole oleellisesti hitaammin ajava, vaikka miten paljon se ärsyttäisikin. Saa toki antaa teitä jos haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu selvästi, eli oleellisesti muita hitaammin ajavan osalta on tuo velvoite.
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."
Missään ei tosin määrätä tai määritellä, että mikä se "oleellisen" raja on. Maantienopeudella traktori tai puimuri on varmasti oleellisesti hitaammin ajava, mutta väitän, että 10 km/h hitaammin ajava auto ei ole oleellisesti hitaammin ajava, vaikka miten paljon se ärsyttäisikin. Saa toki antaa teitä jos haluaa.Tämä nopeusero on yksi liikenteen fiksuuden mittari. Vaikka nopeuseroa ei ole lakitekstissä määritelty, jokainen fiksu kuljettaja antaa nopeammille tietä silloin kun taakse alkaa jonoa kerääntyä. Nopeusero voi olla vaikka 5 km/h.
Mielestäni tämä ei säännös ei ole syntynyt traktoreiden tai puimureiden vuoksi. Minua eivät nämä laitteet ärsytä millään tavoin, koska ne tekevät työtään ja ovat ajoradalla maksimissaan muutaman kilometrin. Lisäksi kuljettaja on syytön matalaan nopeuteen, vaan sen määrittelevät rakenteelliset tekijät. Paljon enemmän ärsyttää autoilija, joka ajaa muita hitaammin, paitsi hyvällä suoralla ja varsinkin ohituskaistalla nostaa nopeuttaan estäen muiden ohituksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä nopeusero on yksi liikenteen fiksuuden mittari. Vaikka nopeuseroa ei ole lakitekstissä määritelty, jokainen fiksu kuljettaja antaa nopeammille tietä silloin kun taakse alkaa jonoa kerääntyä. Nopeusero voi olla vaikka 5 km/h.
Mielestäni tämä ei säännös ei ole syntynyt traktoreiden tai puimureiden vuoksi. Minua eivät nämä laitteet ärsytä millään tavoin, koska ne tekevät työtään ja ovat ajoradalla maksimissaan muutaman kilometrin. Lisäksi kuljettaja on syytön matalaan nopeuteen, vaan sen määrittelevät rakenteelliset tekijät. Paljon enemmän ärsyttää autoilija, joka ajaa muita hitaammin, paitsi hyvällä suoralla ja varsinkin ohituskaistalla nostaa nopeuttaan estäen muiden ohituksen.Lain tekijät tietävät sitten varmaan, miksi ja mitä varten pykälä on olemassa.
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."
Tuossa ei oteta kantaa siihen, minkälainen se muita olennaisesti hitaammin ajava ajoneuvo on tai miksi se siellä liikkuu. Ei myöskään ota kantaa siihen, että miten paljon se olennaisesti on. Vähän hitaammin on kuitenkin eri, kuin olennaisesti hitaammin. Se on kuitenkin vain se kuski itse, joka voi arvioida, että onko hänen nopeus vähän hitaammin vai kenties sitten jopa olennaisesti hitaammin.
- Anonyymi
Uutisessahan ei varsinaisesti puhuttu huonoudesta, vaan ylinopeudesta. On tietysti monellakin tapaa loogista, että ylinopeutta ajetaan eniten Mersuilla, Bemareilla ja Audeilla. Ensinnäkin, ne on suunniteltu Saksan moottoriteille, joilla saa ajaa oikeasti kovaa. Ei paljon vauhti tunnu, joten helpommin tulee ajettua kovempaa. Toki myös niinpäin, että kovaa ajava tulee helpommin valinneeksi tuollaisen auton. Ovat myös arvokkaita autoja, joten ostajat ovat keskimäärin varakkaita. Varakkaaksi taas pääsee keskimäärin enemmän ihmisiä, joiden asenne kaikkeen on "minä ensin", joka sitten näkyy myös liikenteessä.
- Anonyymi
Suomen olosuhteisiin kannattaakin valita tänne sopiva auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen olosuhteisiin kannattaakin valita tänne sopiva auto.
Maastokelpoinen Suomen teille.
Kallista.
Pitää olla romu minkä veroihin on varaa.
- Anonyymi
Nuo mainitut merkit ovat juuri niitä merkkejä että niillä ajavien pitää todistaa jotakin . Ehkä se ajokäyttäytyminenkin kertoo huonosta itseluottamuksesta. En näitä audeja mersuja pemareita ostaisi kun ovat aika huonoja autoja muutenkin. Liikaa vikoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)13810080- 532924
- 1882727
- 242087
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais161852- 171669
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa181577- 141546
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla181533- 151348