Tutkimus: Mersu, BMW ja Audilla ajaa huonoimmat kuskit

Anonyymi-ap

34

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Audi, Bemari, Skoda, Mersu, Toyota ja Volvokuskit kaahavat hullun lailla. Näin ainakin Tampereella.

      • Anonyymi

        Kalliiden autojen kuljettajat rikkoivat huomattavasti useammin liikennesääntöjä ja rajoituksia kuin halpojen autojen. Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi, joka ei muista välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliiden autojen kuljettajat rikkoivat huomattavasti useammin liikennesääntöjä ja rajoituksia kuin halpojen autojen. Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi, joka ei muista välitä.

        Kalliimmissa autoissa on yleensä myös paljon kaikenlaisia ajonvakautusjärjestelmiä joiden ansiosta niillä voi ajaa mutkiin kovempaa ja tehdä äkkinäisempiä käännöksiä. Kuljettajien ajotaitoahan ne eivät kuitenkaan paranna vaan itse asiassa pitemmän päälle vain huonontavat. Siksi moni uudella (ja kalliilla) autolla ajava onkin pohjimmiltaan täysi tunari liikenteessä ja tämän takia heidän ajotaitoa ja liikennekäyttäytymistä pitäisi poliisin seurata erittäin tarkasti.


    • Anonyymi

      Usein väitetään että johtuu "kateudesta" kun sanotaan BMW, Audi, Mersu kuskien kaahaavana, mutta nythän se on todistettu että suhteessa autojen määrään, nämä oikeasti kaahaavat eniten.

      • Anonyymi

        Jo joitain vuosia sitten jossain oli uutinen, että bemarikuskit ajavat eniten ylinopeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo joitain vuosia sitten jossain oli uutinen, että bemarikuskit ajavat eniten ylinopeuksia.

        Ja heti löytyi: https://www.is.fi/autot/art-2000005975715.html

        Juttuun on saatu joku bemaripellekin selittelemään omaa hölmöilyään.


    • Anonyymi

      Jaa kaikki nuo merkit omistaneena ja ajaneena ei voi muuta sanoa kuin että sama tollo siellä penkillä istuu antoi sitten alle minkä merkin tahansa… 😂😂

    • Anonyymi

      Jutun ydin on se, että rikkaat rikkovat useimmin liikennesääntöjä. Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhemmät. On tutkittu, että liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa. Rikkailla on useimmiten paremman luokan auto ja se selittää tämän asian.

      Rikkaat varastavat ja huijaavat
      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150

      • Anonyymi

        Audi-kuski kaahasi poliisin tutkaan 65 km/h yli­nopeudella
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009123331.html

        "Syytteeseen kaahailusta joutui auton tuolloinen omistaja, 20-vuotias mies. Oikeus hylkäsi häntä vastaan nostetun syytteen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, koska ei voitu varmuudella osoittaa, että juuri hän ajoi autoa."

        Todistaa asiat hyvin.


    • Anonyymi

      Mutta oikeasti kuitenkin "Tilastojen mukaan määrällisesti eniten nopeusrajoituksia rikkoivat viime vuonna Volkswagen-kuskit. Toyota puolestaan löytyy ylinopeuslistan sijalta kaksi. Vastaavasti usein ylinopeusuutisissa esiin nousseet saksalaismerkit, BMW ja Audi, jäivät sijoille 6. ja 8."

      • Anonyymi

        Ja oikeasti asia voidaan pitää puppuna, jos ei ole lähdettä, josta väitteet voidaan tarkistaa ja todentaa.


      • Anonyymi

        Suhteutettuna autojen määrään pitää laskea. Jos maailmassa on vain kaksi tiettyä autoa ja molemmat omistajat sattuvat ajamaan ylinopeutta, niin 100 % on niiden omistajat ajaneet ylinopeutta. Jos toista autoa on maailmassa kymmenen ja kolme kuskia aja niillä ylinopeutta, niin määrällisesti tietenkin enemmän, mutta suhteutettuna autojen määrään, niin vähemmän.


    • Anonyymi

      Tilastoja voi lukea monella tavalla. Mutta kumpi sitten on isompi ongelma, 18 378 kaahaavaa tojotistia vai 10 172 kaahaavaa audistia?

      • Anonyymi

        Jokainen kaahaaja on asennevammainen.


    • Anonyymi

      Kyllä turvallisimmat autoilijat ajaa Volvolla, Scanialla, M.A.N, :lla , Mersulla ym kuorma-autoilla. Tosi paljon kilometrejä per vuosi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten tähän uutiseen liittyy huonot kuskit? Lehtijutussahan oli aiheena ylinopeutta ajavien määrä tietyillä merkeillä. Kyllä minun havaintojeni mukaan ne huonoimmat ja epävarmimmat kuskit löytyvät niistä autoilijoista, joiden nopeus yleensä on muita hitaampi ja tasaisen nopeuden pitäminen aiheuttaa suuria vaikeuksia.

      • Anonyymi

        Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.

        Ihminen, joka kokee olevansa muita tärkeämpi, on tosiaankin itsekeskeinen paskiainen. Se ei kuitenkaan tarkoita että hän olisi liikenteessä huono kuski. Tästä porukasta löytyy varmasti huonoja kuskeja, mutta myös keskivertoa parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.

        Yhtälailla itsekäs paskiainen on Toyotakuski joka ajaa hiljaa vain säästääkseen bensaa, eikä ymmärrä antaa normaalisti ajaville tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen, joka kokee olevansa muita tärkeämpi, on tosiaankin itsekeskeinen paskiainen. Se ei kuitenkaan tarkoita että hän olisi liikenteessä huono kuski. Tästä porukasta löytyy varmasti huonoja kuskeja, mutta myös keskivertoa parempia.

        Itse ole hyvä kuski ja ajan yleensä ylinopeutta, mutta hyvin harkiten ja turvallisesti, näin en ole koskaan harmiksi tai tuki liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ole hyvä kuski ja ajan yleensä ylinopeutta, mutta hyvin harkiten ja turvallisesti, näin en ole koskaan harmiksi tai tuki liikennettä.

        Et vain huomaa tai huomioi sitä, että häiritset muita ylinopeudellasi. Motarilla pussitetuksi joutuminen on vain yksi esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vain huomaa tai huomioi sitä, että häiritset muita ylinopeudellasi. Motarilla pussitetuksi joutuminen on vain yksi esimerkki.

        Ei ketään tai mitään maltillisella, harkiten ja turvallisella ylinopeuden ajamisella häiritä.
        Jos motarilla tuntee pussitetuksi joutuneensa, niin se aiheuttaja löytyy siitä oman auton penkin ja ratin välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtälailla itsekäs paskiainen on Toyotakuski joka ajaa hiljaa vain säästääkseen bensaa, eikä ymmärrä antaa normaalisti ajaville tilaa.

        Ei ole olemassa sääntöä siitä, että tiellä pitää ajaa jotain tiettyä nopeutta. Suomessa ei ole vielä käytössä ensimmäistäkään vähimmäisnopeus-liikennemerkkiä. Bensaa saa siis säästää niin halutessaan. Kun muuten noudattaa liikennesääntöjä näin tehdessään, se on ihan ok. Tarpeeksi hitaasti ajavan ohittaminenkin on paljon helpompaa kuin juuri rajoitusnopeutta tai vähän sen yli kulkevan.

        Myöskään sellaista sääntöä ei ole, jonka perusteella hitaammin ajavan pitäisi antaa tilaa nopeammin ajaville. Ohittaa saa, kun tekee sen sääntöjen mukaan ja muita vaarantamatta.

        Juuri tämän vuoksi en ikinä hanki Bemaria. Se kun ei pysy minkäänlaisessa jonossa, vaan sinkoaa sieltä ohitukseen näennäisesti kuskin toiminnasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ketään tai mitään maltillisella, harkiten ja turvallisella ylinopeuden ajamisella häiritä.
        Jos motarilla tuntee pussitetuksi joutuneensa, niin se aiheuttaja löytyy siitä oman auton penkin ja ratin välistä.

        Jos ymmärtämisen ja hahmottamisen taso on tuo, niin sitten ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa sääntöä siitä, että tiellä pitää ajaa jotain tiettyä nopeutta. Suomessa ei ole vielä käytössä ensimmäistäkään vähimmäisnopeus-liikennemerkkiä. Bensaa saa siis säästää niin halutessaan. Kun muuten noudattaa liikennesääntöjä näin tehdessään, se on ihan ok. Tarpeeksi hitaasti ajavan ohittaminenkin on paljon helpompaa kuin juuri rajoitusnopeutta tai vähän sen yli kulkevan.

        Myöskään sellaista sääntöä ei ole, jonka perusteella hitaammin ajavan pitäisi antaa tilaa nopeammin ajaville. Ohittaa saa, kun tekee sen sääntöjen mukaan ja muita vaarantamatta.

        Juuri tämän vuoksi en ikinä hanki Bemaria. Se kun ei pysy minkäänlaisessa jonossa, vaan sinkoaa sieltä ohitukseen näennäisesti kuskin toiminnasta riippumatta.

        Kyllä sellainen sääntö on, että selvästi muita hitaamman on annettava tilaa normaalinopeutta ajaville. Tämän voi tehdä bussipysäkille tai muuhun turvalliseen paikkaan hetkeksi pysähtymällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellainen sääntö on, että selvästi muita hitaamman on annettava tilaa normaalinopeutta ajaville. Tämän voi tehdä bussipysäkille tai muuhun turvalliseen paikkaan hetkeksi pysähtymällä.

        Juu selvästi, eli oleellisesti muita hitaammin ajavan osalta on tuo velvoite.

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."

        Missään ei tosin määrätä tai määritellä, että mikä se "oleellisen" raja on. Maantienopeudella traktori tai puimuri on varmasti oleellisesti hitaammin ajava, mutta väitän, että 10 km/h hitaammin ajava auto ei ole oleellisesti hitaammin ajava, vaikka miten paljon se ärsyttäisikin. Saa toki antaa teitä jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu selvästi, eli oleellisesti muita hitaammin ajavan osalta on tuo velvoite.

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."

        Missään ei tosin määrätä tai määritellä, että mikä se "oleellisen" raja on. Maantienopeudella traktori tai puimuri on varmasti oleellisesti hitaammin ajava, mutta väitän, että 10 km/h hitaammin ajava auto ei ole oleellisesti hitaammin ajava, vaikka miten paljon se ärsyttäisikin. Saa toki antaa teitä jos haluaa.

        Tämä nopeusero on yksi liikenteen fiksuuden mittari. Vaikka nopeuseroa ei ole lakitekstissä määritelty, jokainen fiksu kuljettaja antaa nopeammille tietä silloin kun taakse alkaa jonoa kerääntyä. Nopeusero voi olla vaikka 5 km/h.

        Mielestäni tämä ei säännös ei ole syntynyt traktoreiden tai puimureiden vuoksi. Minua eivät nämä laitteet ärsytä millään tavoin, koska ne tekevät työtään ja ovat ajoradalla maksimissaan muutaman kilometrin. Lisäksi kuljettaja on syytön matalaan nopeuteen, vaan sen määrittelevät rakenteelliset tekijät. Paljon enemmän ärsyttää autoilija, joka ajaa muita hitaammin, paitsi hyvällä suoralla ja varsinkin ohituskaistalla nostaa nopeuttaan estäen muiden ohituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nopeusero on yksi liikenteen fiksuuden mittari. Vaikka nopeuseroa ei ole lakitekstissä määritelty, jokainen fiksu kuljettaja antaa nopeammille tietä silloin kun taakse alkaa jonoa kerääntyä. Nopeusero voi olla vaikka 5 km/h.

        Mielestäni tämä ei säännös ei ole syntynyt traktoreiden tai puimureiden vuoksi. Minua eivät nämä laitteet ärsytä millään tavoin, koska ne tekevät työtään ja ovat ajoradalla maksimissaan muutaman kilometrin. Lisäksi kuljettaja on syytön matalaan nopeuteen, vaan sen määrittelevät rakenteelliset tekijät. Paljon enemmän ärsyttää autoilija, joka ajaa muita hitaammin, paitsi hyvällä suoralla ja varsinkin ohituskaistalla nostaa nopeuttaan estäen muiden ohituksen.

        Lain tekijät tietävät sitten varmaan, miksi ja mitä varten pykälä on olemassa.

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."

        Tuossa ei oteta kantaa siihen, minkälainen se muita olennaisesti hitaammin ajava ajoneuvo on tai miksi se siellä liikkuu. Ei myöskään ota kantaa siihen, että miten paljon se olennaisesti on. Vähän hitaammin on kuitenkin eri, kuin olennaisesti hitaammin. Se on kuitenkin vain se kuski itse, joka voi arvioida, että onko hänen nopeus vähän hitaammin vai kenties sitten jopa olennaisesti hitaammin.


    • Anonyymi

      Uutisessahan ei varsinaisesti puhuttu huonoudesta, vaan ylinopeudesta. On tietysti monellakin tapaa loogista, että ylinopeutta ajetaan eniten Mersuilla, Bemareilla ja Audeilla. Ensinnäkin, ne on suunniteltu Saksan moottoriteille, joilla saa ajaa oikeasti kovaa. Ei paljon vauhti tunnu, joten helpommin tulee ajettua kovempaa. Toki myös niinpäin, että kovaa ajava tulee helpommin valinneeksi tuollaisen auton. Ovat myös arvokkaita autoja, joten ostajat ovat keskimäärin varakkaita. Varakkaaksi taas pääsee keskimäärin enemmän ihmisiä, joiden asenne kaikkeen on "minä ensin", joka sitten näkyy myös liikenteessä.

      • Anonyymi

        Suomen olosuhteisiin kannattaakin valita tänne sopiva auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen olosuhteisiin kannattaakin valita tänne sopiva auto.

        Maastokelpoinen Suomen teille.
        Kallista.
        Pitää olla romu minkä veroihin on varaa.


    • Anonyymi

      Nuo mainitut merkit ovat juuri niitä merkkejä että niillä ajavien pitää todistaa jotakin . Ehkä se ajokäyttäytyminenkin kertoo huonosta itseluottamuksesta. En näitä audeja mersuja pemareita ostaisi kun ovat aika huonoja autoja muutenkin. Liikaa vikoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe