Tutkimus: Mersu, BMW ja Audilla ajaa huonoimmat kuskit

Anonyymi-ap

43

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Audi, Bemari, Skoda, Mersu, Toyota ja Volvokuskit kaahavat hullun lailla. Näin ainakin Tampereella.

      • Anonyymi

        Kalliiden autojen kuljettajat rikkoivat huomattavasti useammin liikennesääntöjä ja rajoituksia kuin halpojen autojen. Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi, joka ei muista välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliiden autojen kuljettajat rikkoivat huomattavasti useammin liikennesääntöjä ja rajoituksia kuin halpojen autojen. Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi, joka ei muista välitä.

        Kalliimmissa autoissa on yleensä myös paljon kaikenlaisia ajonvakautusjärjestelmiä joiden ansiosta niillä voi ajaa mutkiin kovempaa ja tehdä äkkinäisempiä käännöksiä. Kuljettajien ajotaitoahan ne eivät kuitenkaan paranna vaan itse asiassa pitemmän päälle vain huonontavat. Siksi moni uudella (ja kalliilla) autolla ajava onkin pohjimmiltaan täysi tunari liikenteessä ja tämän takia heidän ajotaitoa ja liikennekäyttäytymistä pitäisi poliisin seurata erittäin tarkasti.


    • Anonyymi

      Usein väitetään että johtuu "kateudesta" kun sanotaan BMW, Audi, Mersu kuskien kaahaavana, mutta nythän se on todistettu että suhteessa autojen määrään, nämä oikeasti kaahaavat eniten.

      • Anonyymi

        Jo joitain vuosia sitten jossain oli uutinen, että bemarikuskit ajavat eniten ylinopeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo joitain vuosia sitten jossain oli uutinen, että bemarikuskit ajavat eniten ylinopeuksia.

        Ja heti löytyi: https://www.is.fi/autot/art-2000005975715.html

        Juttuun on saatu joku bemaripellekin selittelemään omaa hölmöilyään.


    • Anonyymi

      Jaa kaikki nuo merkit omistaneena ja ajaneena ei voi muuta sanoa kuin että sama tollo siellä penkillä istuu antoi sitten alle minkä merkin tahansa… 😂😂

    • Anonyymi

      Jutun ydin on se, että rikkaat rikkovat useimmin liikennesääntöjä. Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhemmät. On tutkittu, että liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa. Rikkailla on useimmiten paremman luokan auto ja se selittää tämän asian.

      Rikkaat varastavat ja huijaavat
      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150

      • Anonyymi

        Audi-kuski kaahasi poliisin tutkaan 65 km/h yli­nopeudella
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009123331.html

        "Syytteeseen kaahailusta joutui auton tuolloinen omistaja, 20-vuotias mies. Oikeus hylkäsi häntä vastaan nostetun syytteen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, koska ei voitu varmuudella osoittaa, että juuri hän ajoi autoa."

        Todistaa asiat hyvin.


    • Anonyymi

      Mutta oikeasti kuitenkin "Tilastojen mukaan määrällisesti eniten nopeusrajoituksia rikkoivat viime vuonna Volkswagen-kuskit. Toyota puolestaan löytyy ylinopeuslistan sijalta kaksi. Vastaavasti usein ylinopeusuutisissa esiin nousseet saksalaismerkit, BMW ja Audi, jäivät sijoille 6. ja 8."

      • Anonyymi

        Ja oikeasti asia voidaan pitää puppuna, jos ei ole lähdettä, josta väitteet voidaan tarkistaa ja todentaa.


      • Anonyymi

        Suhteutettuna autojen määrään pitää laskea. Jos maailmassa on vain kaksi tiettyä autoa ja molemmat omistajat sattuvat ajamaan ylinopeutta, niin 100 % on niiden omistajat ajaneet ylinopeutta. Jos toista autoa on maailmassa kymmenen ja kolme kuskia aja niillä ylinopeutta, niin määrällisesti tietenkin enemmän, mutta suhteutettuna autojen määrään, niin vähemmän.


    • Anonyymi

      Tilastoja voi lukea monella tavalla. Mutta kumpi sitten on isompi ongelma, 18 378 kaahaavaa tojotistia vai 10 172 kaahaavaa audistia?

      • Anonyymi

        Jokainen kaahaaja on asennevammainen.


    • Anonyymi

      Kyllä turvallisimmat autoilijat ajaa Volvolla, Scanialla, M.A.N, :lla , Mersulla ym kuorma-autoilla. Tosi paljon kilometrejä per vuosi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten tähän uutiseen liittyy huonot kuskit? Lehtijutussahan oli aiheena ylinopeutta ajavien määrä tietyillä merkeillä. Kyllä minun havaintojeni mukaan ne huonoimmat ja epävarmimmat kuskit löytyvät niistä autoilijoista, joiden nopeus yleensä on muita hitaampi ja tasaisen nopeuden pitäminen aiheuttaa suuria vaikeuksia.

      • Anonyymi

        Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.

        Ihminen, joka kokee olevansa muita tärkeämpi, on tosiaankin itsekeskeinen paskiainen. Se ei kuitenkaan tarkoita että hän olisi liikenteessä huono kuski. Tästä porukasta löytyy varmasti huonoja kuskeja, mutta myös keskivertoa parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonoutta on myös se, jos ei kykenen noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia, vaan kokee olevansa kaikkia muita tärkeämpi, itsekeskeinen paskiainen.

        Yhtälailla itsekäs paskiainen on Toyotakuski joka ajaa hiljaa vain säästääkseen bensaa, eikä ymmärrä antaa normaalisti ajaville tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen, joka kokee olevansa muita tärkeämpi, on tosiaankin itsekeskeinen paskiainen. Se ei kuitenkaan tarkoita että hän olisi liikenteessä huono kuski. Tästä porukasta löytyy varmasti huonoja kuskeja, mutta myös keskivertoa parempia.

        Itse ole hyvä kuski ja ajan yleensä ylinopeutta, mutta hyvin harkiten ja turvallisesti, näin en ole koskaan harmiksi tai tuki liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ole hyvä kuski ja ajan yleensä ylinopeutta, mutta hyvin harkiten ja turvallisesti, näin en ole koskaan harmiksi tai tuki liikennettä.

        Et vain huomaa tai huomioi sitä, että häiritset muita ylinopeudellasi. Motarilla pussitetuksi joutuminen on vain yksi esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vain huomaa tai huomioi sitä, että häiritset muita ylinopeudellasi. Motarilla pussitetuksi joutuminen on vain yksi esimerkki.

        Ei ketään tai mitään maltillisella, harkiten ja turvallisella ylinopeuden ajamisella häiritä.
        Jos motarilla tuntee pussitetuksi joutuneensa, niin se aiheuttaja löytyy siitä oman auton penkin ja ratin välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtälailla itsekäs paskiainen on Toyotakuski joka ajaa hiljaa vain säästääkseen bensaa, eikä ymmärrä antaa normaalisti ajaville tilaa.

        Ei ole olemassa sääntöä siitä, että tiellä pitää ajaa jotain tiettyä nopeutta. Suomessa ei ole vielä käytössä ensimmäistäkään vähimmäisnopeus-liikennemerkkiä. Bensaa saa siis säästää niin halutessaan. Kun muuten noudattaa liikennesääntöjä näin tehdessään, se on ihan ok. Tarpeeksi hitaasti ajavan ohittaminenkin on paljon helpompaa kuin juuri rajoitusnopeutta tai vähän sen yli kulkevan.

        Myöskään sellaista sääntöä ei ole, jonka perusteella hitaammin ajavan pitäisi antaa tilaa nopeammin ajaville. Ohittaa saa, kun tekee sen sääntöjen mukaan ja muita vaarantamatta.

        Juuri tämän vuoksi en ikinä hanki Bemaria. Se kun ei pysy minkäänlaisessa jonossa, vaan sinkoaa sieltä ohitukseen näennäisesti kuskin toiminnasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ketään tai mitään maltillisella, harkiten ja turvallisella ylinopeuden ajamisella häiritä.
        Jos motarilla tuntee pussitetuksi joutuneensa, niin se aiheuttaja löytyy siitä oman auton penkin ja ratin välistä.

        Jos ymmärtämisen ja hahmottamisen taso on tuo, niin sitten ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa sääntöä siitä, että tiellä pitää ajaa jotain tiettyä nopeutta. Suomessa ei ole vielä käytössä ensimmäistäkään vähimmäisnopeus-liikennemerkkiä. Bensaa saa siis säästää niin halutessaan. Kun muuten noudattaa liikennesääntöjä näin tehdessään, se on ihan ok. Tarpeeksi hitaasti ajavan ohittaminenkin on paljon helpompaa kuin juuri rajoitusnopeutta tai vähän sen yli kulkevan.

        Myöskään sellaista sääntöä ei ole, jonka perusteella hitaammin ajavan pitäisi antaa tilaa nopeammin ajaville. Ohittaa saa, kun tekee sen sääntöjen mukaan ja muita vaarantamatta.

        Juuri tämän vuoksi en ikinä hanki Bemaria. Se kun ei pysy minkäänlaisessa jonossa, vaan sinkoaa sieltä ohitukseen näennäisesti kuskin toiminnasta riippumatta.

        Kyllä sellainen sääntö on, että selvästi muita hitaamman on annettava tilaa normaalinopeutta ajaville. Tämän voi tehdä bussipysäkille tai muuhun turvalliseen paikkaan hetkeksi pysähtymällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellainen sääntö on, että selvästi muita hitaamman on annettava tilaa normaalinopeutta ajaville. Tämän voi tehdä bussipysäkille tai muuhun turvalliseen paikkaan hetkeksi pysähtymällä.

        Juu selvästi, eli oleellisesti muita hitaammin ajavan osalta on tuo velvoite.

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."

        Missään ei tosin määrätä tai määritellä, että mikä se "oleellisen" raja on. Maantienopeudella traktori tai puimuri on varmasti oleellisesti hitaammin ajava, mutta väitän, että 10 km/h hitaammin ajava auto ei ole oleellisesti hitaammin ajava, vaikka miten paljon se ärsyttäisikin. Saa toki antaa teitä jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu selvästi, eli oleellisesti muita hitaammin ajavan osalta on tuo velvoite.

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."

        Missään ei tosin määrätä tai määritellä, että mikä se "oleellisen" raja on. Maantienopeudella traktori tai puimuri on varmasti oleellisesti hitaammin ajava, mutta väitän, että 10 km/h hitaammin ajava auto ei ole oleellisesti hitaammin ajava, vaikka miten paljon se ärsyttäisikin. Saa toki antaa teitä jos haluaa.

        Tämä nopeusero on yksi liikenteen fiksuuden mittari. Vaikka nopeuseroa ei ole lakitekstissä määritelty, jokainen fiksu kuljettaja antaa nopeammille tietä silloin kun taakse alkaa jonoa kerääntyä. Nopeusero voi olla vaikka 5 km/h.

        Mielestäni tämä ei säännös ei ole syntynyt traktoreiden tai puimureiden vuoksi. Minua eivät nämä laitteet ärsytä millään tavoin, koska ne tekevät työtään ja ovat ajoradalla maksimissaan muutaman kilometrin. Lisäksi kuljettaja on syytön matalaan nopeuteen, vaan sen määrittelevät rakenteelliset tekijät. Paljon enemmän ärsyttää autoilija, joka ajaa muita hitaammin, paitsi hyvällä suoralla ja varsinkin ohituskaistalla nostaa nopeuttaan estäen muiden ohituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nopeusero on yksi liikenteen fiksuuden mittari. Vaikka nopeuseroa ei ole lakitekstissä määritelty, jokainen fiksu kuljettaja antaa nopeammille tietä silloin kun taakse alkaa jonoa kerääntyä. Nopeusero voi olla vaikka 5 km/h.

        Mielestäni tämä ei säännös ei ole syntynyt traktoreiden tai puimureiden vuoksi. Minua eivät nämä laitteet ärsytä millään tavoin, koska ne tekevät työtään ja ovat ajoradalla maksimissaan muutaman kilometrin. Lisäksi kuljettaja on syytön matalaan nopeuteen, vaan sen määrittelevät rakenteelliset tekijät. Paljon enemmän ärsyttää autoilija, joka ajaa muita hitaammin, paitsi hyvällä suoralla ja varsinkin ohituskaistalla nostaa nopeuttaan estäen muiden ohituksen.

        Lain tekijät tietävät sitten varmaan, miksi ja mitä varten pykälä on olemassa.

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."

        Tuossa ei oteta kantaa siihen, minkälainen se muita olennaisesti hitaammin ajava ajoneuvo on tai miksi se siellä liikkuu. Ei myöskään ota kantaa siihen, että miten paljon se olennaisesti on. Vähän hitaammin on kuitenkin eri, kuin olennaisesti hitaammin. Se on kuitenkin vain se kuski itse, joka voi arvioida, että onko hänen nopeus vähän hitaammin vai kenties sitten jopa olennaisesti hitaammin.


    • Anonyymi

      Uutisessahan ei varsinaisesti puhuttu huonoudesta, vaan ylinopeudesta. On tietysti monellakin tapaa loogista, että ylinopeutta ajetaan eniten Mersuilla, Bemareilla ja Audeilla. Ensinnäkin, ne on suunniteltu Saksan moottoriteille, joilla saa ajaa oikeasti kovaa. Ei paljon vauhti tunnu, joten helpommin tulee ajettua kovempaa. Toki myös niinpäin, että kovaa ajava tulee helpommin valinneeksi tuollaisen auton. Ovat myös arvokkaita autoja, joten ostajat ovat keskimäärin varakkaita. Varakkaaksi taas pääsee keskimäärin enemmän ihmisiä, joiden asenne kaikkeen on "minä ensin", joka sitten näkyy myös liikenteessä.

      • Anonyymi

        Suomen olosuhteisiin kannattaakin valita tänne sopiva auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen olosuhteisiin kannattaakin valita tänne sopiva auto.

        Maastokelpoinen Suomen teille.
        Kallista.
        Pitää olla romu minkä veroihin on varaa.


    • Anonyymi

      Nuo mainitut merkit ovat juuri niitä merkkejä että niillä ajavien pitää todistaa jotakin . Ehkä se ajokäyttäytyminenkin kertoo huonosta itseluottamuksesta. En näitä audeja mersuja pemareita ostaisi kun ovat aika huonoja autoja muutenkin. Liikaa vikoja.

    • Anonyymi

      Oulussa näitä asennevammaisia, puutteellisilla liikennetaidoilla varustettuja minä,minä mersu ja bemari kuskeja on liikkeellä erityisen paljon. Osa on täydellisiä kusipäitä.

      • Anonyymi

        Niitä asennevammaisia on kaikissa merkeissä mutta noiden premium merkkien kuskit jää kateuden vuoksi vain mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä asennevammaisia on kaikissa merkeissä mutta noiden premium merkkien kuskit jää kateuden vuoksi vain mieleen.

        Joo mersulla pitää tosiaan pyrkiä ajamaan korostetun siististi ja oikein, kun jokainen moka herättää suurta pahennusta. Kateellisuudesta jos on kyse niin ei ole kyllä aihetta ainakaan minun kohdalla. Vaikka auto onkin vielä kivan kiiltävä pinnaltaan, niin se on kuitenkin jo kohta 17 vuotta ja puoli miljoonaa kilsaa ajossa ollut, ei mikään ökypeli jota tarvitsisi kadehtia, eikä kalliskaan enää. Näitä samoja w204 mersuja on paljon liikkeellä ja vanhempaakin mallia vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä asennevammaisia on kaikissa merkeissä mutta noiden premium merkkien kuskit jää kateuden vuoksi vain mieleen.

        Kateus katosi jo 70-luvulla. Vanhat vaarit muistelevat haikeana kateutta, kun istuvat " Kesoilin" baarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mersulla pitää tosiaan pyrkiä ajamaan korostetun siististi ja oikein, kun jokainen moka herättää suurta pahennusta. Kateellisuudesta jos on kyse niin ei ole kyllä aihetta ainakaan minun kohdalla. Vaikka auto onkin vielä kivan kiiltävä pinnaltaan, niin se on kuitenkin jo kohta 17 vuotta ja puoli miljoonaa kilsaa ajossa ollut, ei mikään ökypeli jota tarvitsisi kadehtia, eikä kalliskaan enää. Näitä samoja w204 mersuja on paljon liikkeellä ja vanhempaakin mallia vielä.

        Tuosta siististi ajamisesta olen kanssasi samaa mieltä ja siististihän mersulla muutenkin ajetaan, koska ei mersulla ajaessa mitään näyttämisen tarvetta ole, kyllä kaikki tietää muutenkin että laatuvaunulla siinä liikutaan. Kuten mainitsit ei siinä ikäautossa ole mitään kadehtimista, mutta vallankin jos siinä pelti vielä edes jollain tapaa kiiltää, niin jostain käsittämättömästä syystä se aina vaan joissakin yksilöissä näyttää kateuden sekaisia tunteita herättävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus katosi jo 70-luvulla. Vanhat vaarit muistelevat haikeana kateutta, kun istuvat " Kesoilin" baarissa.

        Ei kateus mihinkään ole hävinnyt, ei ihmisen perusluonne sieltä 70- luvulta ole miksikään muuttunut, vaikka Kesoil onkin Nesteeksi muuttunut.


    • Anonyymi

      Varsinkin vanha takaveto-polttis-BMW eli teinibemari. Varsinkin jos siinä on oudon pieni maavara ja rumat mustat vanteet ja oudon matalaprofiiliset ja oudon leveät renkaat. Sellaiset, joita ei tullut tehtaalta ja jotka eivät oikeastaan sovi siihen.

      Joo, reilu kuukausi sitten tuli sellainen musta mutta uudehko muskelibemari kaupungissa 40 km/h alueella kiihdyttäen ja ohitti oikealta bussikaistan ja bussipysäkin kautta arviolta 100 km/h. Konalantiellähän on pyörätie maalattu punaiseksi samaan tasoon autoväylän kanssa. Sillä oli aika ahdas rako siinä, ettei osuisi reunakiveykseen ja tolppaan, koska se kaista loppui bussipysäkkiin. Kun se sillä tavalla saastutti koko tien, niin käännyin heti seuraavasta risteyksestä sivukadulle, ettei tarvinnut jatkaa sen nahkatangafetissihomon vanavedessä. Hetkessähän se ajaisi Ajomiehentien risteyksen peltipoliisiin. Liekö tuonenbemarinsa jo lunastuskunnossa. Tuntui että tyyppi odotti jo noutajaa.

    • Anonyymi

      "Sta­tu­sau­to­jen" omis­ta­jis­sa on kes­ki­ver­toa enemmän it­sek­käi­tä kuskeja. Tutkitun tiedon mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin ja ovat enemmän itsekkäitä, kuin köyhät.

    • Anonyymi

      Eihän siinä mitään Tutkimusta tarvita, että "parempien" autojen kuskit on huonoimpia kuskeja...senhän näkee itse kukanenkin tienpäällä!!

      • Anonyymi

        Se siitä mitä itse kukanenkin tienpäällä näkee tai on näkevinään ei oikeasti taida muut kuin ne kateelliset pystyä sanomaan, että jollain merkillä ajavat olisi muita huonompia kuskeja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4128
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2019
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1961
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      58
      1588
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      134
      1417
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1328
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1141
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1070
    Aihe