Onko Loimaalla sairaalassa tai jossakin terveysasemalla

Anonyymi-ap

yöllä päivystystä. Tarkoitan pääseekö yöllä lääkäriin, jos saa oksennuskipukohtauksen esimerkiksi?

11

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ambulanssilla Tyksiin. Loimaalta ajettu toiminta alas ja siirretty Turkuun.

    • Anonyymi

      No kun soitat ambulanssin niin ehkä saat siinä jo avun, jos et vievät Turkuun

      Loimaalla ei oo mitään. Hyvä sairaala ois mut toiminta ajettu alas

      • Anonyymi

        Todella järjetöntä toimintaa.


    • Anonyymi

      Voi soittaa tunsin päivystykseen ja kysyä neuvoa.ja mihin tälläinen oksennus loppukohtaus sit liittyy.

    • Anonyymi

      Tyksissä on aina tosi pitkät jonot, voit joutua odottamaan monta tuntia. Et ei ihan pikkujuttu kans kannata lähtee

    • Anonyymi

      Klo 20.00 saakka pääset Loimaalla päivystykseen.paitsi mua ei otettu kerran enää 19.40 kun sanottiin et suljetaan pian. Mun alko pää sattua takaraivossa ihan kauheesti ja ajattelin et ne ottaa mut sisään. Kissan viikset ulos heitettiin ja sanottiin et mee kotiin ja soita ambulanssi tarvittaessa.ten tästä tyksiin silloin valituksen.

    • Anonyymi

      Ei täällä taida olla mitään muuta kuin kroonikko-kuntoutusosastot eli selkokielellä säilytyspaikat. Mitä se akuutti sana siellä nimessä tekee...?
      Ihmettelen myös, omasta sairaalassa olosta jo aikaa, etteikä potilailla ole hälytys/hoitajakutsu -nappiakaa enää tai eikö henkilökunnalla ole edes mitään värikoodia. Kysyin yhtä asia, sellaista pientä, jossa vaikka siivoojalta on joskus saanut apua, mutta nyt eräs oli vain siivoja - harvemmin ne illalla enää käy. Semmosta pientä töykeyttä on aistittavissa vaikket itse olisi töykeä.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        .... jatkanpa sen verran, että eräs valhe kävi tänään helposti ilmi. En tästä nyt mitään sanonut, mutta muuten käytin tahallaan ja osin tahattomasti eri juttuja. Hoitajat ikäänkuin kyvyttömiä arvioimaan sanomisten piilomerkityksiä, arvioimaan ilmiselviä vikoja, vireystilan, lääkkeiden vaikutuksia yms. Vaan ei ole uskottavaa, ja toki vikaa itsessäkin, mutta ei kumminkaan sosiaalisia diagnooseja. Tätä minä olen kyllä muutenkin suuresti ihmetellyt, kun ihmisten reaktioita!

        Mutta minulle kerrottiin hoitajan sanoneen potilaan syöneen hyvin. Ja bullshit ole sairaalassa ollessaan, ei ehkä sitä ennenkään muutamaan viikkoon. Hyvin tuntemani ihmisen olemus on niin paljon muuttunut, etten muutaman kuukauden tauon jälkeen enää tunnistanut häntä huoneessa. Hän sanoi jotain, mutta ehkä pidin jonain deliriumina enkä reagoinut, kun näytti niin vieraalta 😢

        Tietysti ei potilasta voi pakkolääkitä tai pakkosyöttää, pakkokuntouttaa ja tämmöstä, mutta se, että puhutaan muunneltua totuutta ja ollaan tylyjä tuossa ammatissa on tyystin toinen juttu. Herää kysymys kuinka paljon ihmisiä sumutetaan ja että osataanko missä määrin kysyä ja kyseenalaistaa sekä tehdä havaintoja. Kauhean kaksijakoisia mielipiteitä sitä kuulee 😟

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Tämä nyt näyttää, vähän yllättäen, menevän vähä "yksinpuheluksi"...

        Mutta asentoo tuli moitittua eniten eli pääpuoli vähän ylhäällä mistä sitten helposti valuu ikävän asentoon. Tämä useimmiten paras kaiketi (ite ainakin tykkäisin ja oon ollutkin): https://www.lojer.com/images/merivaara/carena-sairaalasanky/Carena_7.jpg

        Mutta kyllä ihmettelen ellei sitä hälytintä oikeesti ole kuin seinässä (olishan se aikamoist!), kun vielä erikseen kysyin siitä potilaalta - ehkä joku katkos (ja puheongelmaa) niinku sanotaan. Mä en pitäisi missään peiton alla ettei se sotkeudu eikä mene rikki. Vaatteet on pikkujuttu, mut mä en ole nähnyt tummansinisella paidalla olevan keräävän (lähes tyhjiä ja illalla erikseen?) roskapusseja huoneesta, vaan että nämä on hoitoväkeä - siispä kysyinkin yhdestä jutusta. Housut voikin enemmän vaihdella. Näinkö se sitten tämäkin perinne muuttuu. En tiedä, voihan sitä olla pientä paranoiaa, mut se on kulttuurin aikaansaamaa.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nyt näyttää, vähän yllättäen, menevän vähä "yksinpuheluksi"...

        Mutta asentoo tuli moitittua eniten eli pääpuoli vähän ylhäällä mistä sitten helposti valuu ikävän asentoon. Tämä useimmiten paras kaiketi (ite ainakin tykkäisin ja oon ollutkin): https://www.lojer.com/images/merivaara/carena-sairaalasanky/Carena_7.jpg

        Mutta kyllä ihmettelen ellei sitä hälytintä oikeesti ole kuin seinässä (olishan se aikamoist!), kun vielä erikseen kysyin siitä potilaalta - ehkä joku katkos (ja puheongelmaa) niinku sanotaan. Mä en pitäisi missään peiton alla ettei se sotkeudu eikä mene rikki. Vaatteet on pikkujuttu, mut mä en ole nähnyt tummansinisella paidalla olevan keräävän (lähes tyhjiä ja illalla erikseen?) roskapusseja huoneesta, vaan että nämä on hoitoväkeä - siispä kysyinkin yhdestä jutusta. Housut voikin enemmän vaihdella. Näinkö se sitten tämäkin perinne muuttuu. En tiedä, voihan sitä olla pientä paranoiaa, mut se on kulttuurin aikaansaamaa.

        lajijasuris

        Jaa pitääpä ottaa takas epäilyt ettei hälytintä ole myös sängyllä...
        Kun tarkemmin kunnolla katsoin olihan se sentään, joskaan ei aivan käden ulottuvilla niinku niitä on tapana pitää. No, aina niistä ei ole apua, jos vaikka sormivoimat tosi tosi pienet (myös itellä joskus kun hyvin uupunut/väsynyt) tai ei oikein ymmärrä milloin pitäisi käyttää. Tuli itse siinä todettua, ja vaikka huonoksi tilanteen tiesin ja myös näin paikan päällä, mutta sain etukäteen vähän turhan positiivisen ja osin väärän tilannekuvan. Tiedän myös, että moni nauraa ja toisaalta pitää harhana em. ellei ole omaa kokemusta. Mutta olen omin silmin nähnyt, että häläreitä on otettu pois!
        Mut siitä ei pääse mihinkään, että asentoja millai ihmiset väillä on pitkiäkin aikoja. Itselle ainakin olisi hirveää, muttan tiedän toki, että nämä on yksilöllisiä - onhan sitä välillä oltava vaikka mahallaan!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ottaa kaiken kaikkiaan päähän tuollainen mentaliteetti mikä näissä paikoissa on, kun tietää ettei yksityispuolella esimerkiksi yrittäjänä tule kyseeseenkään, jos rahaa meinaa tienata. Kumma juttu, kun itse vajaakuntoisenakin pystyisin paljon parempaan ammatilliseen asenteeseen sekä hillittyyn ja hallittuun käytökseen tietyin edellytyksin, vaikka yrittäjänä. Tästä on myös dokumenttia - vaikkei se jonain hetkenä nyt siltä tuntuiskaan! Toisaalla "suoli24":ssa on hyvä ex-hoitajan kirjoitus. Toinen yhtä tärkeä on johtaminen. Toiset vaatii varmaan ihan mahdottomia, mutta mä en koska näin ei voi olla, mutta tehdään hyvällä mentaliteetilla se mitä voidaan ja otetaan focus hyödylliseen ja olennaiseen.

      lajijasuris

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3398
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2088
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1507
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe