jostain ilmestyy siihen eteen joku kuminauhakuski jarruttelemaan ja mutkittelemaan tyhjällä tiellä. Suomessa kolmekin autoa saa aikaiseksi sumpun ja sen ettei liikenne kulje mihinkään suuntaan. Mitä ihmettä teette siellä autossa kun se laahaa alinopeutta ja mutkittelee laidalta toiselle. Liikennevaloissa kuollutkin lähtisi paremmin liikkeelle. Seuratkaa sitä vitun liikennettä ja niitä valoja opetelkaa myös käyttämään taitoa jossa ennakoitte ja jossa osaatte katsoa mikä liikkuvista objekteista päätyy ensin kohtaan x. Huomaan usein että edessä ajavalle tulee yllätyksenä paria metriä ennen että joku ylittää tien. Minä näin sen jo kaukaa mihin vittuun katsotte? Miksi sivutieltä rynnistetään eteen täysillä ja sitten jäädään eteen kuitenkin matelemaan? Eikö teillä olisi aikaa madella minun takanani ja miksi teillä on kiire siihen tielle jos ei kerran ole? Taksiautoilijat on vitsiniekkoja oikein ammatilais kuskeja. Eräskin pappa tuli kolmion takaa eteen ja esitteli minulle liikennemerkkiä joka oli minun puolella. Joo mutta oikeaan kylkeen osuva on oikeassa pappa hyvä. Toinen sekosi täysin kun joutui 90kmh laskemaan nopeuden hetkeksi 85kmh kun tulin tielle. Alkoi väkisin runnoa ohi ja vilkutteli valojaan siltikään ei mennyt kunnolla vaan ajoi etanan vauhtia niin että mentiin 2 rintaisin monta sataa metriä. Millä perusteella nämä on ammattilaisia? Minulla olisi polttimot palanut jo autosta joka reissulla jos vilkuttaisin valoja jokaiselle joka vaan tulee sivutieltä valtatielle niin että joudun nostamaan kaasulta jalkaa hetkeksi. Sitä kutsutaan joustavuudeksi mikä on myös ammattilaisen merkki niin liikenteessä kuin muissakin työssä ja kotona. Älykäs ihminen osaa joustaa.
Miksi aina kun yrittää ajaa joustavasti
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohon on pari selkeää ja iso syytä:
-Toyotat
-Toyotalla ajavat pelokkaat ja epävarmat vanhemmat kuskit.- Anonyymi
BMW kuskit ajavat taas yli taitojensa luulevat olevansa jossain kisassa jatkuvasti. Ajattelevat että joku ihailee sitä omaa velaksi hommattua laatikko bemaria jotka on kaikki rumia toyotatkin paremman näköisiä. Ratin takana on aina lippispäinen metrimake jota luulisi 14 vuotiaaksi.
- Anonyymi
Eikös se kuminauhakuski ole se joustavin kuski? Oma napa tärkein napa, Jos itse sanot haluavasi ajaa oman rytmin mukaan, olet täsmälleen samanlainen kuminauhakuski.
- Anonyymi
Kyllä joustava kuski on hyvä mutta tyhjällä tiellä ei kannata jarrutella ja mutkitella se ei ole hyvän kuskin merkki. Runkkaatteko siellä autossa vai mitä siellä tapahtuu. Eikö autokoulussa kerrottu että autokuski ajaa vaan autoa ja tarkkailee liikennettä kaikki muut jutut tehdään muualla puhelimen selailut yms. Mikä siinä on niin vaikea käsittää
- Anonyymi
Havainnointi ja koordinaatio heikkenee humalassa, ja välinpitämättömyys lisääntyy, joten lienevät rattijuoppoja.
- Anonyymi
Välinpitämättömyys lisääntyy rikkauden kasvaessa. Tutkittu juttu. On todettu, että kun taloudellinen asema parantuu, tulee henkilöstä entistä itsekeskeisempi.
- Anonyymi
Enska antoi hyvän neuvon. Toisten ajokäyttäytymiseen et voi vaikuttaa, vain omaasi voit.
- Anonyymi
Juu, mutta on se väärin, että joillakin on sellainen asennevamma, etteivät huomioi muita. Jotkut jopa vaarantavat muiden hengen ja terveyden liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta on se väärin, että joillakin on sellainen asennevamma, etteivät huomioi muita. Jotkut jopa vaarantavat muiden hengen ja terveyden liikenteessä.
Jos aloittaja ajaa kuten kirjoittaa, en ihmettele yhtään mitään.
- Anonyymi
Tuo on viisaasti sanottu. Osana sitä omaa ajokäyttäytymistä on muiden tekemisten huomioiminen. Kun tuo edellä menevä tekee noin, niin minä reagoin näin. Oma pippeli tekeminen on hyvä pitää ennakoitavana, jotta muut voivat reagoida ajoissa. Liikenne on siinä mukana olevien muodostama kokonaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan oikein moisille että pelottaa
- Anonyymi
Jos kaikki muut tuntuvat ajavan aina ihan väärin, niin varsinainen ongelma löytyy yllättävän läheltä.
- Anonyymi
Varsin samaa mieltä kanssasi.
- Anonyymi
Jos enemmistö ajaa väärin, niin sitten ne ajavat väärin, riippumatta siitä miltä kenestäkin tuntuu.
- Anonyymi
Väestö vanhenee ja kyvyt heikkenee.
- Anonyymi
Totta. Tieliikennelaki velvoittaakin varomaan vanhuksia liikenteessä erityisen paljon.
- Anonyymi
Nuoret luulee osaavansa kaiken mutta kun opit on netistä ei voi odottaa mitään.
- Anonyymi
"Aina kun yritän ajaa joustavasti..."
Aloitus kertoo minulle, että ei tarvitse lukea yhtään enempää. Tuohan luetaan "aina kun olen saanut kunnon ylinopeuden kasaan ja tavoitan jonon pään..." Itse aiheutettu ongelma, joka esiintyy pahimpana mustien Bemarien ja harmaiden Audien ohjaamoissa.- Anonyymi
… joudun alkaa ohittelee koska suurin voitettu aika tulee kun ohitetaan heti eikä 40km päästä.
Se on jännä ettei sitä ole ikinä kerrottu tutkimuksissa missään. Vaan aina nyyhkytetään ettei ohittaminen kannata.
Viimeksi eilen aamulla tulin 406km siirtymän työreissulla 4 tuntiin.
En yli kilometriä ajanut kenenkään perässä.
Pitää vaan ennakoida kun näkee edessä jonkun 🤗
Yhtä ajansäästöä ja Onpahan touhua kun ajelee menemään hyvällä km-hinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261328Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151164- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261023- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että280938IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel303926