Itse en ennätä siihen mukaan, mutta nyt oleva nuorison sitä tulisi jopa vaatia, jos nyt ymmärtävät asian kulun. Osa on vihreitten sokaisemia, niin ei huomista osata.
Toivotaan että meilläkin tulee uusi hallitus joka alkaa maata rakentamaan, ei kuten nämä punavihreät vain velan kautta eletty.
Ruotsissa on nyt hyvä pohina päällä, siellä on kapasiteettiäkin rakentamiseen mm ydinvoimaloita. Kova työ tällä hallituksella maan turvallisuuteen, joka karannut sossuilla käsistä.
Seuraavan hallituksen, tämä hallitus on siihen kykenemätön.
"Ruotsin uusi hallitus haluaa maahan lisää ydinvoimaa
Hallitus haluaa, että valtion omistama energiayhtiö Vattenfall ryhtyy välittömästi suunnittelemaan uuden ydinvoimalan rakentamista."
Ruotsin uusi hallitus haluaa maahan lisää ydinvoimaa ja aloittaa selvitykset myös suljettavaksi määrättyjen voimaloiden uudelleenkäynnistämiseksi.
Ydinvoiman lisääminen on nostettu uuden hallituksen ohjelman energia- ja ilmastokokonaisuuden keskeiseksi toimenpiteeksi. Maltillisen kokoomuksen, kristillisdemokraattien ja liberaalipuolueen neuvottelema hallitusohjelma julkaistiin perjantaina.
Ohjelman mukaan uuden ydinvoiman rakentamista edistetään siten, että nykyistä vihreiden investointien valtiontakausohjelmaa muutetaan niin, että takauksia on mahdollista myöntää myös ydinvoimainvestoinneille. Hallitusohjelman mukaan ydinvoimalle olisi tarjolla 400 miljardin kruunun eli noin 36 miljardin euron arvoiset takaukset.
Hallitus myös haluaa, että Ruotsin valtion omistama energiayhtiö Vattenfall ryhtyy välittömästi selvittämään uuden ydinvoimalan rakentamista esimerkiksi Ringhalsin voimalapaikalle. Ringhalsissa on tällä hetkellä kaksi toiminnassa olevaa reaktoria, reaktorit 3 ja 4. Reaktorit 1 ja 2 suljettiin vuosina 2019 ja 2020.
Uusi hallitus haluaa kuitenkin välittömästi selvityksen siitä, voitaisiinko myös suljetut reaktorit ottaa jälleen käyttöön. Hallitus haluaa myös tehdä lakimuutoksen, joka tulevaisuudessa estäisi ydinvoimaloiden sulkemisen poliittisella päätöksellä, kuten Ruotsissa tehtiin 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa. Voimaloiden pitää antaa toimia niin pitkään, kuin ne ovat teknisesti turvallisia, ohjelmassa linjataan.
Meilläkin tehdä heti kuten Ruotsikin tekee
5
50
Vastaukset
- Anonyymi
Vihreät tulisi kieltää, ainakin määraajaksi, vaikka 10 vuotta.
- Anonyymi
Kyllä. Kansakunnan etu sitä vaatisi.
- Anonyymi
Vaikka ei mikään viherpiipertäjä olekaan, niin on kovin kummallista, että miten vielä 2020-luvulla löytyy tuollaisia pököpäitä, jotka ehdottavat menettelyä, joka on täysin sekä demokratian että ihmisoikeuksien vastaista? Kuulostaa ihan itänaapurin meiningiltä.
Jos olisit päättäjä ja tuollaisen tempauksen menisit ajamaan läpi, niin armotta istuisit käräjillä muiden päättäjien kera ja valtio syytettynä todennäköisesti EU:n ihmisoikeustuomioistuimessa. Onneksi perustuslaki turvaa kansalaisoikeuksiamme poliittisilta typeryyksiltä, joten eduskuntakaan ei ehdotustasi edes käsittelisi.
Onko tuollaisen esittäminen siten edes milläänlailla järkevää? Typeryksen leiman sillä ainakin saa itselleen hankituksi.
- Anonyymi
Lisää ydinvoimaa, sitä kannatan, mutta miten tän saa liitettyä Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Vihreitä edustaa keskusta lakiteitse.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754