Seuroihin Helsinkiin

Anonyymi-ap

Olen suunnitellut käydä esikoislestadiolaisten seuroihin helsingissä huomenna. Voiko joku neuvoa miten pääsee sinne kätevimmin ilman autoa.

Terv,
Pikkuesikoinen pohjanmaalta

82

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seurat taitaa olla lahdessa nyt siis isotseurat. En tiedä ehkä Helsingissäkin on seurat. Rauhasiteen verkkosivuilta varmaan näkee? Soita Immosen taunolle ja kysy.

    • Anonyymi

      Rauhansiteen sivuilta löytää kaiken tarvittavan tiedon.

      • Anonyymi

        Puistolantie 1, tervetuloa klo.14.


    • Anonyymi

      Kävitkö Kauniaisissa matkalla?

    • Anonyymi

      Hsl.fi näet reitin kun laitat lähtöosoitteen ja päämäärän. Bussilla varmaan pääsee.

    • Anonyymi

      Mistäpäin Pohojammaata oot?

    • Anonyymi

      Itse olen vanhoillislestadiolainen pääkaupunkiseudulta ja olen myös monesti miettinyt että olisi mielenkiintoista käydä joku sunnuntai Helsingin Rukoushuoneella. Voisi olla hyvin hämmentävä kokemus.

      • Anonyymi

        Itse olen miettiny samaa melkein 10 vuotta. Muutaman kerran olen käynyt. Siinä on yksi ongelma, kun minusta välillä tuntuu että olen liian huono kristitty sinne. Ne on aika tosimielisiä kristittyjä, ei oo mitään ns tapakristittyjä. Siksi siellä vähän ahdistaa jos kokee olevansa epäonnistunu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen miettiny samaa melkein 10 vuotta. Muutaman kerran olen käynyt. Siinä on yksi ongelma, kun minusta välillä tuntuu että olen liian huono kristitty sinne. Ne on aika tosimielisiä kristittyjä, ei oo mitään ns tapakristittyjä. Siksi siellä vähän ahdistaa jos kokee olevansa epäonnistunu.

        Kaikista tosimielisin juurikin tämä it ja ehkä tl. Jos et kato niitä silmiin niin sit ei ahdista niin paljon. Niil on aika tuima katse. Muutenkin kannattaa pälyillä lähinnä kattoa ja ajatella olen näkymätön ehkä ne ei näe mua jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen miettiny samaa melkein 10 vuotta. Muutaman kerran olen käynyt. Siinä on yksi ongelma, kun minusta välillä tuntuu että olen liian huono kristitty sinne. Ne on aika tosimielisiä kristittyjä, ei oo mitään ns tapakristittyjä. Siksi siellä vähän ahdistaa jos kokee olevansa epäonnistunu.

        Seuratilaisuutemme on juuri epäonnistuneita ja huonoja varten! Terveet ei tarvitse parantajaa vaan sairaat. Olette sydämellisesti tervetulleita seuroihimme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen miettiny samaa melkein 10 vuotta. Muutaman kerran olen käynyt. Siinä on yksi ongelma, kun minusta välillä tuntuu että olen liian huono kristitty sinne. Ne on aika tosimielisiä kristittyjä, ei oo mitään ns tapakristittyjä. Siksi siellä vähän ahdistaa jos kokee olevansa epäonnistunu.

        Jaa ettäkö ei olisi tapakristittyjä esikoislestadiolaisissa, mistähän olet tuon käsityksen saanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista tosimielisin juurikin tämä it ja ehkä tl. Jos et kato niitä silmiin niin sit ei ahdista niin paljon. Niil on aika tuima katse. Muutenkin kannattaa pälyillä lähinnä kattoa ja ajatella olen näkymätön ehkä ne ei näe mua jne..

        Huomataanko siellä jos on ekaa kertaa käymässä? Ainakaan Helsingin Rauhanyhdistyksellä Oulunkylässä ei huomaa jos on ekaa kertaa käymässä, kukaan ei kiinnitä huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomataanko siellä jos on ekaa kertaa käymässä? Ainakaan Helsingin Rauhanyhdistyksellä Oulunkylässä ei huomaa jos on ekaa kertaa käymässä, kukaan ei kiinnitä huomiota.

        Ensikertalaiset saa olla aika vapaasti mutta anna olla jos oot vaikka lapsuuden kristitty sit on sellanen tuijotus ettei paremmasta väliä. Ne on niin juntteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuratilaisuutemme on juuri epäonnistuneita ja huonoja varten! Terveet ei tarvitse parantajaa vaan sairaat. Olette sydämellisesti tervetulleita seuroihimme!

        "Seuratilaisuutemme on juuri epäonnistuneita ja huonoja varten!"

        Tuossa on ajattelemisen aihetta. Miksi noin on?

        Seuroissahan silti suurin osa taitaa olla muita kuin noita edellä mainittuja?
        Mikä syy heillä on seuratilaisuuksissa käymiseen?


    • Anonyymi

      Voi kun valitsit huonon päivän tulla. Itse kuuntelen seuroja. Jostain syystä kaikkia ei jaksa kuunnella. Niin kristillisyys seisoo Hengessä ja Voimassa, ei saarnaajan omissa ajattuksissa. No onneksi lahden seurat alkaa kohta niin pääsee taas kuulemaan elävää jumalansanaa!

      • Anonyymi

        Jaksoin mä tunnin kuunnella. Ei minua kiinnosta ne sanat silleen vaikka oikein puhuisikin, mutta jos en minä tunne Pyhän Hengen voimaa, en minä halua enkä jaksa kuunnella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksoin mä tunnin kuunnella. Ei minua kiinnosta ne sanat silleen vaikka oikein puhuisikin, mutta jos en minä tunne Pyhän Hengen voimaa, en minä halua enkä jaksa kuunnella!

        Jatka Parhaat saarnaajat hengessä on Tatu Helvilä, Immosen tauno, Toni Ahonen, Timo Laukkanen, Risto Laukkanen, Seppo Karhu, Seppo Parviainen, jne..

        En minä muista kaikkia kun en ole paljoa kuunnellut vuosikymmeneen.

        Jaksa mitään aneemista jargonia.

        En anna periksi. Ihan sama vaikka joku sanoo jotain, minä en jaksa kuunnella jos joku jaksaa kuuntele ja ole hyvässä turvassa mutta minua ei kiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatka Parhaat saarnaajat hengessä on Tatu Helvilä, Immosen tauno, Toni Ahonen, Timo Laukkanen, Risto Laukkanen, Seppo Karhu, Seppo Parviainen, jne..

        En minä muista kaikkia kun en ole paljoa kuunnellut vuosikymmeneen.

        Jaksa mitään aneemista jargonia.

        En anna periksi. Ihan sama vaikka joku sanoo jotain, minä en jaksa kuunnella jos joku jaksaa kuuntele ja ole hyvässä turvassa mutta minua ei kiinnosta!

        Mun top10 saarnaajat (kenet muistan nimeltä)

        1. S Karhu,
        2-9. T Helvilä,
        2-9. S Parviainen,
        2-9. T Immonen,
        2-9.T Ahonen,
        2-9.R Laukkanen,
        2-9.T Laukkanen,
        2-9.V Koskimaa,
        2-9.P Nuutinen,
        10. sitse yks kenellä on semmonen erikoinen ääni, mutten muista nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun top10 saarnaajat (kenet muistan nimeltä)

        1. S Karhu,
        2-9. T Helvilä,
        2-9. S Parviainen,
        2-9. T Immonen,
        2-9.T Ahonen,
        2-9.R Laukkanen,
        2-9.T Laukkanen,
        2-9.V Koskimaa,
        2-9.P Nuutinen,
        10. sitse yks kenellä on semmonen erikoinen ääni, mutten muista nimeä.

        Jos näistä ei ole kukaan saarnavuorossa niin pidä huoli että elimistössä on kofeiinia koska saattaa uni tulla silmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näistä ei ole kukaan saarnavuorossa niin pidä huoli että elimistössä on kofeiinia koska saattaa uni tulla silmään.

        Ja sitä minä ihmettelen suuresti, miksi T Ahonen ei ole lähetysmies tai Tauno Immonen, Taunoa minä olen aina vihannut, mutta hän on hyvä saarnaaja, siksi minä häntä vihaankin, mutta samaan aikaan tykkään hänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä minä ihmettelen suuresti, miksi T Ahonen ei ole lähetysmies tai Tauno Immonen, Taunoa minä olen aina vihannut, mutta hän on hyvä saarnaaja, siksi minä häntä vihaankin, mutta samaan aikaan tykkään hänestä.

        Taunolla on taipumus päästä ihon alle, se synnyttää vihaa ensireaktiona joskus, mutta se on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taunolla on taipumus päästä ihon alle, se synnyttää vihaa ensireaktiona joskus, mutta se on hyvä.

        Kaikilla on omat Jumalan antamat lahjat, eli hyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on omat Jumalan antamat lahjat, eli hyvät.

        Joo mutta toi lista minkä annoin se on 10/12!

        Mä en tykkää kierrellä näitten asioiden kanssa joten sanotaan nämä vain niin kuin nämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on omat Jumalan antamat lahjat, eli hyvät.

        Ei todellakaan ole hyvä tehdä kristillisyydestä penseätä, me näimme jo mihin se johti Purtanen siltala yms, se synnyttää eriseuroja kun saarnaajilla on erilainen Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole hyvä tehdä kristillisyydestä penseätä, me näimme jo mihin se johti Purtanen siltala yms, se synnyttää eriseuroja kun saarnaajilla on erilainen Henki.

        Ja Yksi on elävä Jumala. Ja yksi Henki, ja yksi usko. Ja yhden kaltainen saarna. Ja jos joku saarnaa toisella tavalla eli toisella Hengellä, eli toinen penseällä ja toinen palavalla, niin en minä usko kuin sitä palavaa! Että minun henkeni syttyy palamaan tai ei syty, en minä siitä mitään hyödy, jos minun henkeni on kuollut ja ei ylistä Herraa Jumalaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Yksi on elävä Jumala. Ja yksi Henki, ja yksi usko. Ja yhden kaltainen saarna. Ja jos joku saarnaa toisella tavalla eli toisella Hengellä, eli toinen penseällä ja toinen palavalla, niin en minä usko kuin sitä palavaa! Että minun henkeni syttyy palamaan tai ei syty, en minä siitä mitään hyödy, jos minun henkeni on kuollut ja ei ylistä Herraa Jumalaa!

        Sen takia, heivatkaa penseät mäkeen ja asettakaa palavat korkeimmalle jalustalle saarnaamaan parannusta ja syntien anteeksi antamusta! Sillä on paljon suurempi siunaus, kuin jollakin penseällä saarnalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun top10 saarnaajat (kenet muistan nimeltä)

        1. S Karhu,
        2-9. T Helvilä,
        2-9. S Parviainen,
        2-9. T Immonen,
        2-9.T Ahonen,
        2-9.R Laukkanen,
        2-9.T Laukkanen,
        2-9.V Koskimaa,
        2-9.P Nuutinen,
        10. sitse yks kenellä on semmonen erikoinen ääni, mutten muista nimeä.

        Mulla näin äkkiseltään top10 saarnaajat esikoislestadiolaisuudesta (kenet muistan nimeltä), siis ei mikään ehdoton lista, joku esimerkiksi Paavoa parempi saattoi unohtua.

        1. Kalle Luoma
        2.-5. Joel Ahonen
        2.-5. Iisakki Mielonen
        2.-5. Einari Koponen
        2.-5. Eino Nousiainen
        6.-10. Pekka Liuksiala
        6.-10. Eero Halme
        6.-10. Veikko Viljanen
        6.-10. Heikki Seppänen
        6.-10. Paavo Tamsi

        Reino Haimilahdella on erikoinen ääni, voisiko olla sinun 10.?

        Näistä nykyisistä voisin tehdä top10 huonoimmista, mutta en tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole hyvä tehdä kristillisyydestä penseätä, me näimme jo mihin se johti Purtanen siltala yms, se synnyttää eriseuroja kun saarnaajilla on erilainen Henki.

        Voi sinua "eriseura". Tiedätkö mikä Henki esikoislestadiolaisuutta nyt johdattaa? Et taida tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla näin äkkiseltään top10 saarnaajat esikoislestadiolaisuudesta (kenet muistan nimeltä), siis ei mikään ehdoton lista, joku esimerkiksi Paavoa parempi saattoi unohtua.

        1. Kalle Luoma
        2.-5. Joel Ahonen
        2.-5. Iisakki Mielonen
        2.-5. Einari Koponen
        2.-5. Eino Nousiainen
        6.-10. Pekka Liuksiala
        6.-10. Eero Halme
        6.-10. Veikko Viljanen
        6.-10. Heikki Seppänen
        6.-10. Paavo Tamsi

        Reino Haimilahdella on erikoinen ääni, voisiko olla sinun 10.?

        Näistä nykyisistä voisin tehdä top10 huonoimmista, mutta en tee.

        Huomaan että listassasi on näitä penseitä, tätä juuri tarkoitin että he aiheuttavat eriseuraa kun saarnaavat eri Hengellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan että listassasi on näitä penseitä, tätä juuri tarkoitin että he aiheuttavat eriseuraa kun saarnaavat eri Hengellä!

        Esim Pekka Liuksiala yksi penseimmistä saarnaajista mitä olen ikinä kuullut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Pekka Liuksiala yksi penseimmistä saarnaajista mitä olen ikinä kuullut!

        Tosin kuulin häntä vain vanhoilla päivillään. Voisin verrata johonkin Purtaseen tai sorsaan(anteeksi Anssi, ymmärrän kyllä että olet vanha)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin kuulin häntä vain vanhoilla päivillään. Voisin verrata johonkin Purtaseen tai sorsaan(anteeksi Anssi, ymmärrän kyllä että olet vanha)

        Mutta minä en voi sille mitään, että minua oksettaa nämä penseät saarnaajat! Olen lapsuudestani asti kun kävin seuroissa vielä saanut kuunnella näitä penseitä kyllästymiseen asti. En jaksa enää. Jos penseä saarnaa laitan kuuntelun kiinni, sillä selvä. Ei kiitos yörhp oksennus yök.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minä en voi sille mitään, että minua oksettaa nämä penseät saarnaajat! Olen lapsuudestani asti kun kävin seuroissa vielä saanut kuunnella näitä penseitä kyllästymiseen asti. En jaksa enää. Jos penseä saarnaa laitan kuuntelun kiinni, sillä selvä. Ei kiitos yörhp oksennus yök.

        T. Immonen, T Laukkanen, ja Ehkä T. Ahonen(olen kuullut vaan yhden saarnan)

        Sais olla lähetysmiehiä. Mun mielestä. Tietenkin typerää huutaa ulkopuolelta. Kun en käy seuroissa mutta suomessa saa ilmoittaa mielipiteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla näin äkkiseltään top10 saarnaajat esikoislestadiolaisuudesta (kenet muistan nimeltä), siis ei mikään ehdoton lista, joku esimerkiksi Paavoa parempi saattoi unohtua.

        1. Kalle Luoma
        2.-5. Joel Ahonen
        2.-5. Iisakki Mielonen
        2.-5. Einari Koponen
        2.-5. Eino Nousiainen
        6.-10. Pekka Liuksiala
        6.-10. Eero Halme
        6.-10. Veikko Viljanen
        6.-10. Heikki Seppänen
        6.-10. Paavo Tamsi

        Reino Haimilahdella on erikoinen ääni, voisiko olla sinun 10.?

        Näistä nykyisistä voisin tehdä top10 huonoimmista, mutta en tee.

        Kalle Luomahan oli äpärä. Mutta ei siitä sen enempää. Kallekin tykkäsi niin kuin muutkin penseät saarnata omasta järjestä aina sinne asti kunnes muisti petti, toisinaan varmasti riitti loppuun asti....En häntä päässyt kuulemaan mutta juorut on kulkeutunut sukupolven ylitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalle Luomahan oli äpärä. Mutta ei siitä sen enempää. Kallekin tykkäsi niin kuin muutkin penseät saarnata omasta järjestä aina sinne asti kunnes muisti petti, toisinaan varmasti riitti loppuun asti....En häntä päässyt kuulemaan mutta juorut on kulkeutunut sukupolven ylitse.

        Että niinku oksettaa noi muistista saarnaavat. Oksennus sentään menkää oikeesti jonnekki kirkkoon pitämään tapajumalanpalvelusta mutta elävää seurakuntaan tulko omalla järjellä tykittää.

        Minä en ole ihan täysin terve ehkä, siitä voi johtua suorapuheisuuteni,mutten en mä silleen pahalla. Sanon vaa ku ärsyttää välillä kylmällä sydämellä kuunnella penseätä saarnaa kun toivoisi että sydän lämpenisi. Nii menkää mäkee penseilemästä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on omat Jumalan antamat lahjat, eli hyvät.

        Mielestästännekö vain Esikoislestadiolaiset ry saarnaajilla on ne hyvät lahjat, eli vain tietylle yhdistyksellekö, joka jumalanaan palvoo naapurimaan ihmis-jumalia Jumalako lahjojaan antaa?

        Joskus täällä on kirjoiteltu ihmetellen, että "naapurin Taunoltako ne synnit pitää anteeksi saada". Ei liity varmasti Immoseen mutta meilleyhtymä minulle tuli. Että joku "Tauno" välimieheksi kuitenkin esikoislestadiolaisuudessa tarvitaan.

        Taunon saarnaa en ole koskaan kuulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestästännekö vain Esikoislestadiolaiset ry saarnaajilla on ne hyvät lahjat, eli vain tietylle yhdistyksellekö, joka jumalanaan palvoo naapurimaan ihmis-jumalia Jumalako lahjojaan antaa?

        Joskus täällä on kirjoiteltu ihmetellen, että "naapurin Taunoltako ne synnit pitää anteeksi saada". Ei liity varmasti Immoseen mutta meilleyhtymä minulle tuli. Että joku "Tauno" välimieheksi kuitenkin esikoislestadiolaisuudessa tarvitaan.

        Taunon saarnaa en ole koskaan kuulut.

        Ne on nää soluttautujat varmaan opettanut tämän lahja sanan kun oikea saarnaaja puhuu mitä Pyhä Henki kirkastaa! Muut ovat penseilijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on nää soluttautujat varmaan opettanut tämän lahja sanan kun oikea saarnaaja puhuu mitä Pyhä Henki kirkastaa! Muut ovat penseilijöitä.

        Kyllä muistan sen raamatun paikan ettei kaikilla ole samanlaiset lahjat mutta en usko että se kuitenkaan tarkoittaa sitä, että voi omalla voimalla alkaa työtä tekemään, ehkä se tarkoittaa vain että Jumalan voima tekee eri tavalla työtä eri ihmisissä ja siinä on selvä ero siihen että tehdä itse jotakin. Ja siitä itse tekemisestä seuraa penseys.

        Joka on kylmä, tuntee Jumalan, ja on siksi kylmä koska Jumala ei ole läsnä, joka on palava, on Hengessä palava ja tuntee Jumalan, mutta joka on penseä, ei tunne Jumalaan, vaan turvaa omaan voimaansa itse viisauteensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muistan sen raamatun paikan ettei kaikilla ole samanlaiset lahjat mutta en usko että se kuitenkaan tarkoittaa sitä, että voi omalla voimalla alkaa työtä tekemään, ehkä se tarkoittaa vain että Jumalan voima tekee eri tavalla työtä eri ihmisissä ja siinä on selvä ero siihen että tehdä itse jotakin. Ja siitä itse tekemisestä seuraa penseys.

        Joka on kylmä, tuntee Jumalan, ja on siksi kylmä koska Jumala ei ole läsnä, joka on palava, on Hengessä palava ja tuntee Jumalan, mutta joka on penseä, ei tunne Jumalaan, vaan turvaa omaan voimaansa itse viisauteensa!

        Ja sen takia, pitää aina olla ja seisoa siellä, missä on Jumalan tunteminen! Ettei penseys pääse sydämeen!

        Ja siitä on hyvä keskustella, missä on Jumalan tunteminen!

        Eikö se ole siellä, missä palaa Pyhän Hengen tuli ja vuotaa priiskoitusveri sydämestä sydämeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalle Luomahan oli äpärä. Mutta ei siitä sen enempää. Kallekin tykkäsi niin kuin muutkin penseät saarnata omasta järjestä aina sinne asti kunnes muisti petti, toisinaan varmasti riitti loppuun asti....En häntä päässyt kuulemaan mutta juorut on kulkeutunut sukupolven ylitse.

        Jos et ole hänen saarnojaan kuullut ja tuollaisen todistuksen kirjoitit? Mieti ihmisparka millä eväillä olet liikkeellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Pekka Liuksiala yksi penseimmistä saarnaajista mitä olen ikinä kuullut!

        No entä samasta kaupungista oppipoikansa, jaksan kyllä kuunnella mutta aika penseä on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että niinku oksettaa noi muistista saarnaavat. Oksennus sentään menkää oikeesti jonnekki kirkkoon pitämään tapajumalanpalvelusta mutta elävää seurakuntaan tulko omalla järjellä tykittää.

        Minä en ole ihan täysin terve ehkä, siitä voi johtua suorapuheisuuteni,mutten en mä silleen pahalla. Sanon vaa ku ärsyttää välillä kylmällä sydämellä kuunnella penseätä saarnaa kun toivoisi että sydän lämpenisi. Nii menkää mäkee penseilemästä .

        Kaikki he muististansa saarnaavat. Pahimpia tapasaarnoja tapakristityille kuulee juuri esikoislestadiolaisissa seuroissa. Penseää kalastelua on "vain-me" -seurojen puheet nykyisin. Siis kaikki, puhujasta riippumatta iskevät "saman naulan kantaan". Hävettää suoranaisesti heidän puolestaan.


    • Anonyymi

      Et mitenkään. Ne on peruutettu pedofiilian vuoksi.

    • Anonyymi

      Helsinkiin riittäisi ihan hyvin 5 saarnaajaa

      Immonen, Laukkanen, Laukkanen, Ahonen, Helvilä!

      Enempää ei tarvi eikä jaksa kuunnella!

      • Anonyymi

        Sorsa ja Kinnunen


    • Anonyymi

      Muistan kun kävin vielä seuroissa ja Pekka Liuksiala saarnasi niin pidätin oksennusta. Sellasta järkisaarnaa että Pyhän Hengen tuli ei kyllä palanu yhtään. Ja mä voisin kyllä luetella nämä kaikki järkisaarnaajat mutta olen vaan sanonu isoimpia nimiä koska en halua hajoittaa. Mutta en tiedä jos vanhuus sitten tekee jotakin mitä en ymmärrä.

      Sen sijaan että luettelisin huonoja niin sanon hyviä. Ja hyvät oli siinä 10 listassa. Kaikkia en tosin tunne koska on tullu uusia. Miettikää ihan oikeasti Jumalan voimaa, että se on oikeasti, ja sitten kerrot siitä muille niin että "aneemisella äänellä", eiks se jo vähän paljasta? Sen lisäksi ettei no Sen jätän sanomatta..

      • Anonyymi

        Vaikka toisaalta olen mainostanut omaa rehellisyyttäni, niin sanon sen jälkimmäisenkin mutta painotan etten tarkoita tällä sitä kuinka monta tekee parannusta koska se on kuulijasta kiinni ei silleen saarnaajasta. Mutta yleisellä tasolla vaikuttaako se saarna kenessäkään yhtään mitään, saiko kukaan pistosta sydämeen, siitä tuntee Pyhän Hengen voiman!

        Ei millään pahalla, armoistuin on avoinna näille penseillekkin, mutta jatkossa älkää turvatko omaan lihaan eli voimaan koska se eksyttää Jumalasta. Ei Jumala halua että ihminen ottaa hänen kunnian. Siksi ei voi omalla voimalla tehdä työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka toisaalta olen mainostanut omaa rehellisyyttäni, niin sanon sen jälkimmäisenkin mutta painotan etten tarkoita tällä sitä kuinka monta tekee parannusta koska se on kuulijasta kiinni ei silleen saarnaajasta. Mutta yleisellä tasolla vaikuttaako se saarna kenessäkään yhtään mitään, saiko kukaan pistosta sydämeen, siitä tuntee Pyhän Hengen voiman!

        Ei millään pahalla, armoistuin on avoinna näille penseillekkin, mutta jatkossa älkää turvatko omaan lihaan eli voimaan koska se eksyttää Jumalasta. Ei Jumala halua että ihminen ottaa hänen kunnian. Siksi ei voi omalla voimalla tehdä työtä.

        Ei Jumala anna lahjoja lihaan lihassa kunniaa tekemään ihmisen kunniaksi! Vaan Jumalan voima vaikuttaa eri tavalla toisissa ihmisissä mutta kaikilla kuitenkin yhden mitan jälkeen, että se mikä ihmisessä on, se on Jumalalta! Ja ei lihassa lihalliseksi viisaudeksi! Vaan hengessä iankaikkiseksi elämäksi! Että Henki on elämä, ja ruumis kuollu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka toisaalta olen mainostanut omaa rehellisyyttäni, niin sanon sen jälkimmäisenkin mutta painotan etten tarkoita tällä sitä kuinka monta tekee parannusta koska se on kuulijasta kiinni ei silleen saarnaajasta. Mutta yleisellä tasolla vaikuttaako se saarna kenessäkään yhtään mitään, saiko kukaan pistosta sydämeen, siitä tuntee Pyhän Hengen voiman!

        Ei millään pahalla, armoistuin on avoinna näille penseillekkin, mutta jatkossa älkää turvatko omaan lihaan eli voimaan koska se eksyttää Jumalasta. Ei Jumala halua että ihminen ottaa hänen kunnian. Siksi ei voi omalla voimalla tehdä työtä.

        "Kuinka moni tekee parannusta", siitä kaulasyntien pyytäjämäärästäkö päättelet Pyhän Hengen voiman ? Onko sillä jotakin tekemistä Pyhän Hengen kanssa jos saarnaaja saa isot "liikutukset" aikaan?

        Luuletko, että saarnaajat eivät kilpaile sisimmässään siitä, kuka heistä siinä parhaiten onnistuu?

        Ja tiedätkö Sinä mitä Jumala haluaa?

        Omalla voimalla kaikki esikoislestadiolaiset saarnaajat saarnatyötänsä tekevät.


    • Anonyymi

      Ja se on mulle ihan sama, kävinkö seuroissa vai en, mutta sanon ihan suoraan sen teille, että niin kauan tulee siinä seurakunnassa olemaan eriseuroja kun te laitatte eri henkisiä saarnaajia saarnavirkaan palavia ja penseitä sekaisin, en kylmistä puhu, koska kylmä tuntee myös Jumalan, ettei hän itsestään voimaa etsi ja on siksi kylmä. Mutta niin kauan kun on penseitä ja palavia eli kylmiä sekaisin niin kauan tulee eriseuroja ennemmin tai myöhemmin!

      Ja miksi?

      Koska penseät opettavat turvaamaan ihmisviisauteen vaikka on itsessään totta että sanassa on elämä, niin se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että sitä sanaa voisi omalla voimalla eli lihallisella viisaudella koetella!

      Ja sen takia tulee kahden laisia kuulijoita, niitä jotka ovat hengessä, ja niitä jotka ovat lihallisessa viisaudessa, ja te teette sen itse kun laitatte saarnavirkaan penseitä ja palavia eli kylmiä sekaisin!

      • Anonyymi

        Mutta älkää ihmetelkö sitten, että miksi tulee eriseuroja!


      • Anonyymi

        On hyvä että saarnamies on palava tai kylmä! Silloin ei tule eriseuroja kun on yksi Henki!

        Penseät etsii voimaa itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä että saarnamies on palava tai kylmä! Silloin ei tule eriseuroja kun on yksi Henki!

        Penseät etsii voimaa itsestään.

        Keneltä sinä tuon "penseä" -sanan kuulit ja sisäistit?

        Kaikki saarnaajat etsivät voimaa itsestään.


    • Anonyymi

      Eriseurat tulee siitä, kun julistetaan muuta/muita, kun Jeesusta Kristusta pelastukseksi.

      Kun jonkun nimistä yhdistystä aletaan julistamaan ehdoksi pelastukselle, silloin on aika vaihtaa sellaiseen seurakuntaan, jossa julistetaan ainoastaan Jeesusta Kristusta tienä Jumalan valtakuntaan.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole ihmisviisaudessa vaan Hengen ja voiman osoituksessa!

        Että ruumis olisi kuollut ja Henki iankaikkinen elämä!
        Hengessä pitää Jeesusta tuntea, ja ei lihassa eli ihmisviisaudessa!

        Mua ärsyttää nää penseet saarnaajat ku ne synnyttää tommosia järkiviisaita idiootteja.

        Sen minä kuitenkin sanon sinulle joka olet idiootti, että ei auta haavoittunutta kirjepaperi tai käärö missä lukee side auttaa verenvuotoon, vaan mikä häntä auttaa? Elävä side joka sitoo ja parantaa haavat!

        Niin pitää elävää Jeesusta Kristusta tuntea Hengessä ja Voimassa ja ei ihmisviisaudessa!

        Heivatkaa jo mäkeen kaikki penseät saarnamiehet ihmisviisauden jälkeen ja ärjen aivoituksissa märehtivät kirjaviisaat ja kuolleen uskon tunnustajat ja asettakaa ne palavat saarnamiehiksi jotka Jeesusta tuntevat Hengessä ja Voimassa!

        Silloin ei tule eriseuroja!


    • Anonyymi

      Mulle käy aina näin kun kuuntelen liikaa, en jaksa enää, Jumalan pitää tulla taivaasta ite saarnaamaan siihen armoalttarille. En jaksa kuunnella ihmisiä. Puhuu niin aneemisesti. Kyllä mä sen tiedän että mun oma sydän on kylmä koska ei ole ketää kenen kanssa tekis parannusta mutta silti en jaksa tommosta penseilyä. Jatkossa kuuntelen vaan palavia saarnaajia koska noi penseet kuolettaa mun Hengen.

      • Anonyymi

        Kuolettakkaa vaa ittenne, mä en kuuntele teitä enää, kuuntelen vaan noita 10 mitä oli listassa ja ehkä Atte väänästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolettakkaa vaa ittenne, mä en kuuntele teitä enää, kuuntelen vaan noita 10 mitä oli listassa ja ehkä Atte väänästä.

        Niitä 10:tä*

        Noitia ovat he jotka sammuttavat Hengen ja tekevät ruumiin kuolleeksi! Heidät pitäisi myllynkiven kanssa upottaa meren syvyyksiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä 10:tä*

        Noitia ovat he jotka sammuttavat Hengen ja tekevät ruumiin kuolleeksi! Heidät pitäisi myllynkiven kanssa upottaa meren syvyyksiin!

        Se ruumis mikä on kuollut, ei siinä ole henkeä, mutta se ruumis mikä elää, siinä on henki, vaikka ruumis olis kuollu synnille niin kuitenkin Hengen kautta on ruumiissa ilo ja rauha!


    • Anonyymi

      Oli niin penseet seurat että hu hei. Seurat oli viimeks perjantaina. Siis Pyhän Hengen tuli paloi viimeksi perjantaina.

      • Anonyymi

        No onneks ens viikonloppuna on taas seurat, toivottavasti sillon saarnataan Pyhän Hengen voimalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onneks ens viikonloppuna on taas seurat, toivottavasti sillon saarnataan Pyhän Hengen voimalla!

        Muussa tapauksessa perustan oman seurakunnan suljettuen ovien taakse ja sinne ei pääse kukaan saarnaan yksinäni siellä seinille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muussa tapauksessa perustan oman seurakunnan suljettuen ovien taakse ja sinne ei pääse kukaan saarnaan yksinäni siellä seinille!

        Pyhällä Hengellä!*

        Ja ravitsen sillä ainoastaan itseni!


      • Anonyymi

        Siis lauantaina. Perjantaina oli se päivä kun öyhötin täällä netissä.


    • Anonyymi

      Mulla meni mielenkiinto vähäksi aikaan. Toivottavasti palaa joskus. Odotin vähän enemmän.

      • Anonyymi

        Voidaan sanoa että oli sellainen riman alitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan sanoa että oli sellainen riman alitus.

        Tais olla loma päivä taas.


    • Anonyymi

      Harkitse vielä

      • Anonyymi

        Mulla on ollu kylmä sydän sen jälkeen kun sanoin sitä yhtä saatanaksi täällä netissä. En tiedä menikö armon ovi kiinni. Eihän siinä saarna tehoa enään kun pitäisi parannusta tehdä. Mutta kivempi on saarnaajia syyttää he jaksavat kantaa ne syytökset, kun itse en ehkä jaksa kantaa itse syytöstä koska syytän aika kovaa itseäni, niin vieritän ne syytökset kivasti itseni päältä saarnaajien päälle, niin se toimii ja on aina toiminu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollu kylmä sydän sen jälkeen kun sanoin sitä yhtä saatanaksi täällä netissä. En tiedä menikö armon ovi kiinni. Eihän siinä saarna tehoa enään kun pitäisi parannusta tehdä. Mutta kivempi on saarnaajia syyttää he jaksavat kantaa ne syytökset, kun itse en ehkä jaksa kantaa itse syytöstä koska syytän aika kovaa itseäni, niin vieritän ne syytökset kivasti itseni päältä saarnaajien päälle, niin se toimii ja on aina toiminu.

        Mun mielestä tää on ihan toimiva malli. Ei lampaan tarvi kuormaa kantaa. Kantakoot nuo muut minun vikani.

        Voi olla että käsitin jotain väärin tästä sanonnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä tää on ihan toimiva malli. Ei lampaan tarvi kuormaa kantaa. Kantakoot nuo muut minun vikani.

        Voi olla että käsitin jotain väärin tästä sanonnasta.

        Jeesuksenhan ne pitäis kantaa. Mutta kantaako? Se on hyvä kysymys, kun se on niin, että jos tekee väärin, niin tulee tehdä parannus, sitten vasta Jeesus kantaa ne kun ne on heitetty ristinpuulle ja sieltä on tippunut vähän sovintoverta takaisin.

        Vaito sanoo että uskon kautta. Mutta ei se niin mene ettei tarvisi mennä tuon luokse ketä kohtaan on väärin tehnyt.

        Mutta jokatapauksessa mun mielestä se oli oikein että sanoin sitä saatanaksi koska se puhu isästä perkeleestä. Eikä perkele ole isä vaan Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksenhan ne pitäis kantaa. Mutta kantaako? Se on hyvä kysymys, kun se on niin, että jos tekee väärin, niin tulee tehdä parannus, sitten vasta Jeesus kantaa ne kun ne on heitetty ristinpuulle ja sieltä on tippunut vähän sovintoverta takaisin.

        Vaito sanoo että uskon kautta. Mutta ei se niin mene ettei tarvisi mennä tuon luokse ketä kohtaan on väärin tehnyt.

        Mutta jokatapauksessa mun mielestä se oli oikein että sanoin sitä saatanaksi koska se puhu isästä perkeleestä. Eikä perkele ole isä vaan Jumala.

        Mutta pyydän silti anteeksi vaikka mun mielestä olet vain haiseva saatana, mutta varmuuden vuoksi pyydän kuitenkin anteeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä tää on ihan toimiva malli. Ei lampaan tarvi kuormaa kantaa. Kantakoot nuo muut minun vikani.

        Voi olla että käsitin jotain väärin tästä sanonnasta.

        S.P. :n olen tuota kuullut mainitsevan, onko penseä tai kylmä vai palava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S.P. :n olen tuota kuullut mainitsevan, onko penseä tai kylmä vai palava?

        Määrittelin heidän palavuuden oman sydämeni tuntemisten kautta, mutta eihän se niin mene, että jos minä en saarnan alla tunne palavuutta että vika olisi saarnaajassa? Kerroin jo syynkin, oli vähän kylmä sydän. Mulla tulee ton vaiton kanssa riitaa täällä ku se aukoo päätä ja sitte menetän hermon ja sanon saatanaksi kaikkia. Mutta pitää ymmärtää vähän näitä asioita miksi joku sanoo jollain tavalla, kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Syy seuraus. Tietenkin oletin että vika on heissä.

        Mutta Jumalansana sanoo siitä armon ja rauhan tervehdyksestä että jos paikalla on rauhan lapsia niin rauha jää heidän päälle, ja jos ei ole niin rauha palaa takaisin.
        Jos ymmärrät mitä tarkoitan..

        Vika ei ole siinä joka sen tervehdyksen lähetti vaan siinä joka ei ottanut sitä vastaan!

        Mutta se sanoo selkeästi että se jää rauhan lapsien päälle! Ei tuo kovin syvällistä ole mun mielestä niin en jaksa edes selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittelin heidän palavuuden oman sydämeni tuntemisten kautta, mutta eihän se niin mene, että jos minä en saarnan alla tunne palavuutta että vika olisi saarnaajassa? Kerroin jo syynkin, oli vähän kylmä sydän. Mulla tulee ton vaiton kanssa riitaa täällä ku se aukoo päätä ja sitte menetän hermon ja sanon saatanaksi kaikkia. Mutta pitää ymmärtää vähän näitä asioita miksi joku sanoo jollain tavalla, kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Syy seuraus. Tietenkin oletin että vika on heissä.

        Mutta Jumalansana sanoo siitä armon ja rauhan tervehdyksestä että jos paikalla on rauhan lapsia niin rauha jää heidän päälle, ja jos ei ole niin rauha palaa takaisin.
        Jos ymmärrät mitä tarkoitan..

        Vika ei ole siinä joka sen tervehdyksen lähetti vaan siinä joka ei ottanut sitä vastaan!

        Mutta se sanoo selkeästi että se jää rauhan lapsien päälle! Ei tuo kovin syvällistä ole mun mielestä niin en jaksa edes selittää.

        Siis selkokielellä halusin vain sanoa ettei he mitään penseitä ole, minulle vain kasvoi sellainen anteeksi antamaton sydän ja mieli! Ja se tapahtui huomaamattomasti! Olen kaiken energian laittanut yhteen suuntaan Mistä vihollinen tulee, ja olin jo ihmeissäni, että näin pitkään en ole voitolla pysynyt yli 15vuoteen! Mutta unohdin että vihollinen tulee myös muualta!

        Ja pitäisi siksi jaksaa säilyttää ei vain anteeksi antavainen mutta erityisesti anteeksi pyytäväinen mieli, silloin ei pääse sydän kovettumaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis selkokielellä halusin vain sanoa ettei he mitään penseitä ole, minulle vain kasvoi sellainen anteeksi antamaton sydän ja mieli! Ja se tapahtui huomaamattomasti! Olen kaiken energian laittanut yhteen suuntaan Mistä vihollinen tulee, ja olin jo ihmeissäni, että näin pitkään en ole voitolla pysynyt yli 15vuoteen! Mutta unohdin että vihollinen tulee myös muualta!

        Ja pitäisi siksi jaksaa säilyttää ei vain anteeksi antavainen mutta erityisesti anteeksi pyytäväinen mieli, silloin ei pääse sydän kovettumaan!

        Kovaan sydämeen kun ei Jumalansana uppoa vaikka kuinka saarnaisi palavasti. Sitten sitä luulee että vika on saarnaajassa vaikka se sydän kovettui kun kasvoi anteeksi antamaton mieli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovaan sydämeen kun ei Jumalansana uppoa vaikka kuinka saarnaisi palavasti. Sitten sitä luulee että vika on saarnaajassa vaikka se sydän kovettui kun kasvoi anteeksi antamaton mieli!

        Anteeksi pitää pyytää ei antaa, anteeksi antaminen on etsiä vikoja toisesta mutta pyytäminen on tunnustaa oma viallisuutensa! Antaminen on helpompaa kun ei itse tarvi antaa kun voi osoittaa ristinpuulle ja sanoa että Jeesuksen nimessä ja veressä usko kaikki anteeksi! (Mielessä et saa mitää anteeksi)

        Pyytämisessä täytyy nöyrtyä. Ja sellaiseen nöyrään sydämeen voi Jumalansana sitten osua paremmin saarnan alla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittelin heidän palavuuden oman sydämeni tuntemisten kautta, mutta eihän se niin mene, että jos minä en saarnan alla tunne palavuutta että vika olisi saarnaajassa? Kerroin jo syynkin, oli vähän kylmä sydän. Mulla tulee ton vaiton kanssa riitaa täällä ku se aukoo päätä ja sitte menetän hermon ja sanon saatanaksi kaikkia. Mutta pitää ymmärtää vähän näitä asioita miksi joku sanoo jollain tavalla, kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Syy seuraus. Tietenkin oletin että vika on heissä.

        Mutta Jumalansana sanoo siitä armon ja rauhan tervehdyksestä että jos paikalla on rauhan lapsia niin rauha jää heidän päälle, ja jos ei ole niin rauha palaa takaisin.
        Jos ymmärrät mitä tarkoitan..

        Vika ei ole siinä joka sen tervehdyksen lähetti vaan siinä joka ei ottanut sitä vastaan!

        Mutta se sanoo selkeästi että se jää rauhan lapsien päälle! Ei tuo kovin syvällistä ole mun mielestä niin en jaksa edes selittää.

        Kiitos kuitenkin, jotakin selititkin kuitenkin ihan hyvin.

        Nyt nukkumaan, ja siunausta sinulle. Hyvää antia annat tälle palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi pitää pyytää ei antaa, anteeksi antaminen on etsiä vikoja toisesta mutta pyytäminen on tunnustaa oma viallisuutensa! Antaminen on helpompaa kun ei itse tarvi antaa kun voi osoittaa ristinpuulle ja sanoa että Jeesuksen nimessä ja veressä usko kaikki anteeksi! (Mielessä et saa mitää anteeksi)

        Pyytämisessä täytyy nöyrtyä. Ja sellaiseen nöyrään sydämeen voi Jumalansana sitten osua paremmin saarnan alla!

        Antaa anteeksi = luovuttaa pois. Se on erittäin vaikeata, kun on joutunut esimerkiksi vakavan rikoksen uhriksi. Ei siihen omalla voimallaan pystykkään, se on jätettävä Jeesukselle sillä pyynnöllä, että "tahdon antaa anteeksi".

        Hommaappa Raamattu niin huomaat ettei siellä anteeksipyytämisestä puhuta juuri mitään, mutta anteeksiantamisesta todella paljon. Anteeksipyyntö tietenkin heiltä, joita vastaan on rikkonut,

        Kouluesimerkki fariseuksen lihankuritusyrityksistä, joilla koitetaan autuutta ansaita. Jumalan armon alle alistuminen on tie Jumalan valtakuntaan. Tämä ei tapahdu, ellei ihminen luovu kaikenlaisista itsevanhurskautumiseen tähtäävistä toimista ja luuloista. Nämähän on YLPEYDEN hedelmää. Armo ei kelpaa syntiselle lahjaksi, vaan pitää ryhtyä toimiin, ansaitakseen armoa erinäisin toimenpitein.


        Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        Kol. 2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"

        Kol. 2:22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa anteeksi = luovuttaa pois. Se on erittäin vaikeata, kun on joutunut esimerkiksi vakavan rikoksen uhriksi. Ei siihen omalla voimallaan pystykkään, se on jätettävä Jeesukselle sillä pyynnöllä, että "tahdon antaa anteeksi".

        Hommaappa Raamattu niin huomaat ettei siellä anteeksipyytämisestä puhuta juuri mitään, mutta anteeksiantamisesta todella paljon. Anteeksipyyntö tietenkin heiltä, joita vastaan on rikkonut,

        Kouluesimerkki fariseuksen lihankuritusyrityksistä, joilla koitetaan autuutta ansaita. Jumalan armon alle alistuminen on tie Jumalan valtakuntaan. Tämä ei tapahdu, ellei ihminen luovu kaikenlaisista itsevanhurskautumiseen tähtäävistä toimista ja luuloista. Nämähän on YLPEYDEN hedelmää. Armo ei kelpaa syntiselle lahjaksi, vaan pitää ryhtyä toimiin, ansaitakseen armoa erinäisin toimenpitein.


        Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        Kol. 2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"

        Kol. 2:22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Seuraavasta luvusta

        5. II. Niin kuolettakaat* sentähden teidän jäsenenne, jotka maan päällä ovat, huoruus, saastaisuus, häpiällinen himo, rietas halaus** ja ahneus, joka on epäjumalan palvelus ,
        6. Joidenka tähden Jumalan viha epäuskoisten lasten päälle tulee;


        Tuo sinun paikkasi ei koske lihan himoja eli syntiä huoruutta, haureutta, rietasta halausta, häpiällistä himoa jne.. Vaan se tarkoittaa luonnollisia asioita syömistä ja juomista jne... synti taas ei ole luonnollista! Kerro minulla vaito, kuinka monen 1vuotiaan lapsen sinä olet nähnyt kiroilevan, tai harrastavat itsetyydytystä tai katsovan oma-aloitteisesti pornoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa anteeksi = luovuttaa pois. Se on erittäin vaikeata, kun on joutunut esimerkiksi vakavan rikoksen uhriksi. Ei siihen omalla voimallaan pystykkään, se on jätettävä Jeesukselle sillä pyynnöllä, että "tahdon antaa anteeksi".

        Hommaappa Raamattu niin huomaat ettei siellä anteeksipyytämisestä puhuta juuri mitään, mutta anteeksiantamisesta todella paljon. Anteeksipyyntö tietenkin heiltä, joita vastaan on rikkonut,

        Kouluesimerkki fariseuksen lihankuritusyrityksistä, joilla koitetaan autuutta ansaita. Jumalan armon alle alistuminen on tie Jumalan valtakuntaan. Tämä ei tapahdu, ellei ihminen luovu kaikenlaisista itsevanhurskautumiseen tähtäävistä toimista ja luuloista. Nämähän on YLPEYDEN hedelmää. Armo ei kelpaa syntiselle lahjaksi, vaan pitää ryhtyä toimiin, ansaitakseen armoa erinäisin toimenpitein.


        Kol. 2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        Kol. 2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"

        Kol. 2:22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?

        Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Kun vaito minä ymmärrän tuon Jumalansanan mitä sinä kirjoitat , siksi se ei vaikuta minussa sitä, mitä sinä haluaisit sen minussa vaikuttavan, että minä eksyisin. Ilmestyskirjassa on jotain mitä en ymmärrä, mutta en tiedä onko tuossa ilmestyskirjaa lukuunottamatta montaa paikkaa missä ei punainen lanka olisi näkyvissä. Sinä voit laittaa noita harhojasi niin paljon kuin haluat mutta ymmärrän ne kaikki, ja siksi ne ei eksytä minua.


    • Anonyymi

      Helsingissä isot seurat ensi viikonloppuna!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe