Nordea-pankki Jyväskylässä kyykyttää Jyväskylän ulkopuolella haja-asutusalueella asuvien vanhuksia. Nordea on ajanut sivukonttorinsa alas kaikissa kunnissa Keski-Suomessa. Monella vanhuksella ja keski-ikäisellä on töitä jääneet Noordeaan. Nordea vaatii vanhuksilta ja autottomilta ihmisiltä asiointia Jyväskylän toimipisteeseen varattuina aikoina. Tilanteissa Nordea ei ota huomioon sitä, että tilinomistajilla ei ole käytössään autoa jolla kulkea. Nordea kieltäytyy myös asioinnista asiakkaidensa kanssa puhelimitse. Asiakkaat eivät saa tiliotteitaan paperisina kotiin toimitettuna. Nordean virkailijat edellyttävät, että asiakkaat hakevat tiliotteensa sähköisesti. Monilla asiakkaista ei ole sähköiseen asiointiin välineitä tai he eivät osaa käyttää niitä. Nordea ei jaa yleisiin tiloihin maksupalvelukuoria, joita asiakkaat voisivat yttää laskujen lähettämiseen pankkiin postitse. Soitettaessa Nordean virkailijat eivät Jyväskylästä suostu toimittamaan näitä esim. kauppojen infopisteisiin, kuntienninfopisteisiin jne. Pankin asiakkaat ajautuvat maksuvaikeuksiin ja iulosottokierteeseen, kun eivät saa laskujaan maksetuksi tileiltään. Kun asiakas joutuu viimesijaisesti turvautumaan Kelalta haettavaan toimeen-tulotukeen hänen tulisi toimittaa tiliotteet Kelaan, joita Nordea on kieltäytynyt lähettämästä asiakkaalle postitse. Nordea kieltäytyy lähettämästä niitä Kelaan asiakkaan soittaessa yhdessä sosiaaliviranomaisen kanssa aiheesta Nordeaan. Kela jättää näissä tapauksissa perustoimeentulotuen myöntämättä ja vanhukset tai keski-ikäiset ovat ilman toimeentuloa, ilman rahaa ruokaan ja muuhun. Nordea rikkoo toimintatavallaan näiden ihmisten perustuslaillisia oikeuksia. Nordean toiminta on rikos pankissa asiakkaana olevia ihmisiä kohtaan. Ja siihen on puututtava. Asiakkaiden tulee voida asioida omissa raha-asioissaan toimintakykynsä mukaisesti. Keski-Suomessa Nordean vuoksi ahdinkoon joutuneita ihmisiä on kymmeniä - satoja. Pyydänkin Nordean toiminnan vuoksi edellä mainittunkaltaiseen ahdinkotilanteeseen joutuneita ihmisiä olemaan yhteydessä kuntiensa perusturvaan.
NORDEA KYYKYTTÄÄ VANHUKSIA JA VÄHÄVARAISIA
33
1024
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, oliko tuo joku uutinen?
Pankit, posti ja vr. Siinä firmat, jotka menee raha edellä. Palvelua ei saa mistään. - Anonyymi
Nalle Wahlroosin pankki, mitä odotit?
- Anonyymi
Aloittaja selvästi tuo esille sen että saadaan on puututtava ja Nordea on saatava vastuuseen. Eikö se tullut selvästi esille.
- Anonyymi
Tuon valat maksoi isänsä aikoinaan. Tietää miltä tilanne tuntuu ja nyt rääkkää muita samaan jamaan joutuneita armotta.
- Anonyymi
Nordea on keski ja hyvätuloisten kaupunkilaisten pankki!
- Anonyymi
Myös näissä vanhuksissa on hyvätuloisia, mutta eivät pysty asioimaan sähköisesti. Rahat lepää Nordean tileillä, ja vanhusten eu pääse käyttämään niitä koska Nordea eu suostu asioimaan heidän kanssaan toivotulla tavalla.
- Anonyymi
Äässhh pankki paras pankki
- Anonyymi
Ei ole!!!! Ei todellakaan ole!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, S pankki on ihmis läheinen, Nordea täys paska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nostin rahani sieltä pois huonon asiakaspalvelun vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nostin rahani sieltä pois huonon asiakaspalvelun vuoksi.
- Anonyymi
Pankkien asiakkaat palvelevat itse itseään ja maksavat pankeille kohtuuttomia palvelumaksuja.
- Anonyymi
Vaan äässh pankki vaa antaa uuhh
- Anonyymi
SOK:n pankki on vielä aatamin ajassa. Ihan omat oudot kuviot siellä.
- Anonyymi
Luulisi että on kunnia-asia palvella hyvin asiakkaita eikä kampittaa ja vaikeuttaa asioiden hoitamista. Kuinka tämmöinen toiminta sallittiin Suomeen? Mksi päättäjät eivät estäneet?
Osuuspankki on myös ajamassa maksupalvelutoimintaa alas.
Kuitteja ei ole tarjolla konttorissa kun menisi niitä hakemaan. Virkailijoita ei ole kuin numerovuoron kautta tavoitettavissa, pitkien jonotusten päässä. Kohtuutonta jonotuttaa tuommoisen asian takia.
Tuli vielä lisähuononnus eli nykyajan kirosana, uudistus. Pankki sulki seinässään olleen luukun josta maksupalvelukuitteja pystyi tiputtamaan silloin kuin itselle sopii. Aivan yllättäen, tiedottamatta. Nykyajan kirous sekin ettei muita huomioida mitenkään. Olin turhaan kirjoitellut laskuja joita sitten ei voinut jättää pankkin luukusta odottamaan seuraavaa päivää. Oli tyly viesti palautusluukun kohdalla. Jätä maksukuoret postilaatikkoon. Lähin torilla.
Osuuspankissa varmasti tietävät että posti kulkee hitaasta ja pahimmillaan laskun saa vain hetkeä ennen eräpäivää. Pankki vaatii että maksupalvelulasku on heillä viikkoa ennen eräpäivää, eli asiakasta taas kiusataan ja laitetaan mahdottoman tilanteen eteen.
Laskuja ei enää ehdi ajallaan hoitaa. Sehän näkyy olevan nykyaikana tarkoituskin. Ahdistuksen ja pahan olon tuottaminen sekä kiusaaminen ja vahingon eli lisälaskun aiheuttaminen heikommassa, alisteisessa asemassa olevalle.
Kun huomaa laskun tultua että kolmen päivän kuluttua on eräpäivä, ei ehdi posti toimittaa sitä eräpäivään mennessä pankkiin ja he sitäpaitsi vaativat että lasku on heillä viikkoa ennen eräpäivää.
Pankin aukioloajat ovat huonot. Iltaharrastusten aikaan siellä ei voi käydä laittamassa laskua sisätiloissa olleeseen laatikkoon. Tosin voi olla että sekin on otettu pois asiakkaiden kiusaksi koska käytöstä poistetun ulkoseinässä olleen luukun tilalla oli vain neuvo käyttää postilaatikkoa. Ei toivotettu tervetulleeksi pankin asiakasta jos haluaisi itse tuoda konttoriin.
Pitäis alkaa laskuttajille soittelemaan ja pyytämään lisäaikaa laskujen maksuun. Joihinkin firmoihin joutuu soittamaan kalliiseen palvelunumeroon ja se on käytetty hyväksi. Minuuttitolkulla pitää jonottaa ja maksaa siitä paljon. Miksi päättäjät eivät puuttuneet palvelunumeroriistoonkaan? Miksi sallittiin että pakollisia palveluita tarjoavat firmat saavat niiden taakse mennä ja rahastaa? Maailman ilmiöitä ei olisi pitänyt Suomeen päästää.
Itse vähennän kulutuksen minimiin, se on ratkaisuni.
Muutenkin koetan päästä tästä yhteiskunnasta kauemmaksi että ei tarvitsisi olla missään tekemisissä tämän maan systeemin kanssa.
Vähentämällä kulutusta ei tule laskuja joiden maksaminen on tehty vaikeaksi. On yksi huolenaihe vähemmän.
Ennen oli pankin automaatit kaupoissa joihin vain viivakoodin näytti kauppa-asioinnin yhteydessä ja lasku oli sillä hyvä. Nykyihmiset palvelevat itse itseään ja näpyttelevät pitkät ajat koneillaan ja sitten ihmetellään istumisen haittoja.
OP:n huononnuksista vielä. Torin nurkalla oli kaksi pankkiautomaattia. Toinen poistettiin käytöstä kokonaan.
Nykyaika on ihmisvihamielinen aikakausi ja se vain pahenee.
Pian otetaan käyttöön tekoäly ihmisten kiusaksi. Se tietää menosi.
Säästösyistä vaikkapa tk:ssa on jonoja. Tekoäly katsoo sinulle vain sellaisia aikoja joille et pääse. Se tulee olemaan sen seurausta että jopa pesutuvan pyykkikoneen varaamiseen on liitettävä sähköisesti pankkikortti. Aiemmin oli tupa ilmainen ja manuaalinen varaus. Nyt olisi kauan istuskeltava ja näpyteltävä eikä takeita kuinka käy koska ei maksuominaisuutta pankkikortissa eikä ole luottokorttiakaan. Taidan siirtyä käsinpesuun. Pitäkööt paskansa. Yksinkertaisesta asiasta pitää monimutkainen ja aikaa vievä tehdä. Käyttäjälle lisävaivaa. sovelluksen suunnittelijalle luxuselämää. Kansakunta tulee tämän hölmöilyn vuoksi todellakin sairastumaan ylipainon seurauksiin. Eikä asioiden huononnukset tee hyvää mielenterveydellekkään. Mutta kukapa näistä piittaa?
Itse otan väliä paljon tämmöiseen toimintatapaan ja alan luonnonläheisemmin elämään vailla nykyajan keinotekoisesti tehtyjä vaatimuksia ja toimintoja. - Anonyymi
Samaa se on ympäri Suomea. Itse lähdin syystä kyeinen pankki pois jo 12 vuotta sitten.Koska ei velkaa,ei varallisuutta.Siiryin S-pankkiin. Perusmenoni on vuokra,sähkö,kotivakuutus ja maksan ne suoramaksuna. S-pankki ei velota sitä mitään.Pankki palvelua san puhelin kuin käydessäni mikä tahansa prisma heidän pankki palvelu piste jossa pitkät aukiolot.Ainoa jolloin kiini on vain Sunnuntai.Kotiini saan tilioteen joka kuukausi,kun pyysin sen postin kautta. Minä olen Pääkaupunki sedulta,Kiinitin huomio otsikko.Käytän ilolla Itä Helsinki Itis Prisma ja sen hyvää pankki palvelua.Minä luovuin pankki tunukset,kun siiryin S-pankki. Ei mitän ongelmia elää ilman pankki tunuksia. Ei myöskään jonottamista pankki palvelu pisteeseen.Paikalle pääsen sopivasti Linja autolla, Jos en sytä tai toisesta jaksa kävellä 5 km.Matkaa palveluun.Toki metrollakin pääsen.Pitempi matka kävellä Itis Prismaan.Pidä kini palvelua on saatava ilman pankki tunuksia ja kasvotusten . Syy en ole maisassakaan.Jos tarve Terveysasemalle tilan ajan puhelin tai menen sinne pyytää aikaa.Omsta tiedoistan tervysasema pyydän tulostetun version sitä toiisto mistä voi varata esim, ajan viellä se on toiminut kun ollan vuotta 2022 käymässä lopuun.Kyllä jos asioin mutoin Its kauppakeskus on kyseisen pankin edessä vanhuksia käytävillä rollatorilla jonossa ja tukii tien muilta ohikulkioilta.Miksi pitää pitää kinni vanha pankki? Jos ei palveluasaa vaihtaa itselle sopivaan pankkin.Nitähän on varaa valita.Minulle se oli S-pankki. Voin nostaa rahaa halutessa lähikaupasta.Jos en sytä tai toisesta menen nostaa automatista.Asun yksin.Vaikka ikää on 70v. On vaivoina surin polvien nivelrikko ja toisen polven kierukan repeäminen kipeä.Kipun läke like ja senjori talojen ilmaiset likunta tunnit. Kaikille hyvää loppu vuotta ja uuden alkua.terv. Itä HELSINKI
- Anonyymi
Kiitos vihjeestä. Sai Op kilpailijan. Olen käyttänyt s-korttia vain alennuksia saadakseni mutta nyt otan selvää kuinka paljon halvemmaksi se tulee kuin Op.
- Anonyymi
eikös suuri rikollinen WAHLROOS aikoinaan sanonut että eläkeläiset tuovat pankkiin vain hiekkaa
- Anonyymi
Nalle nyt vaan ootteleepi koska hiekka kasoja ilmestyy omaan luolaan.
- Anonyymi
Näin ivaili.
- Anonyymi
Verkkopankki on keksitty! Mikäs sen helpompaa hoitaa pankkiasioita kuin verkkopankki ja verkkopankki chatti.
Vanhuksilla ennakkoluulot niin suuret etteivät hakua edes opetella verkkopankin käyttöä.
Jos opettelisivat niin sitten kehuisivat "kuinka on helppoa kun saa hoitaa pankkiasiat villasukkasillaan omasta olohuoneesta". - Anonyymi
Kokoomuslaisena kelpaa. Seuraavaksi tuet pois niin ei ole tätäkään ongelmaa.
- Anonyymi
Ei Nordea ole köyhien ja vajaatoimisten pankki, pitäisihän se ymmärtää. Siksi minäkin olen Norwegianissa.
- Anonyymi
Ratifikaatio muistuttaa lähes notifikaatiota eli kaatiota yhtä kaikki, jännää
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009221391.html - Anonyymi
Nordea on surkea pankki, rahastaa ihmisillä omia möhlejä joita isot gerrat ja rouvat päättäneet vuosien saatossa, aukiolo ajat on hevon veetä ja kehtaavat vielä mainostaa itseään hyväksi luotettavaksi pankiksi kysyn vaan mistä se hyvä ja luotettava tulee heidän mainostukseen. Nordeahan on potkinut työntekijöitä kautta kaupunkien ulos pankki töistä ja todellakin työntekijöitä nyt tarvittaisiin pankkeihin ja sitä va Han ajan pankki asiointia tiskillä, ja tämä koskee varttuneempaa väkeä, nuoret kyllä näppäriä tämä päivänä pankki asioissa mutta vanhukset, he on täysin työnnetty sivuun joten Nordea nyt vaan lopettaa itsensä kehumisen kun totuus on toista.
- Anonyymi
Valitettavasti Nordea ei ole ainoa sikailija joka asiakkaitaan haluaa ajaa ahdinkoon. Toisen tappio on toisen onni. Ei ihme että ahdistus, masennus ja itsemurhat kukoistavat tässä maassa.
- Anonyymi
Fortum mm. on liittynyt mainittujen joukkoon.
- Anonyymi
Minä olen ollut Nordean asiakas siitä lähtien kun nimi on Kansallis-Osake-Pankki. Rahaa kun nääs on ja kohta tulee roimasti lisää kun saavat rakennettua tuulivoimalat. Millenium tule tuulivoimaa ja vuokratuloina saan vuodesssa noin 50 000euroa.
- Anonyymi
Pankit ryöstävät asiakkaansa.
- Anonyymi
Hyvävelieliittiroistot nauttivat kansalaisten ryöstöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvävelieliittiroistot nauttivat kansalaisten ryöstöistä.
Äläpäs sinä köyhä vikise siellä!
- Anonyymi
Iso rähinä näistä asioista hallituksen suuntaan!
Kyllä siellä ollaan tietoisia tästä kaikesta muustakin heikoimpien rahastuksesta ja vedätyksestä, mutta sääli ja ymmärrys ei riitä kuin ani harvalla oman hyvinvoinnin ulkopuolelle.- Anonyymi
No siitä vaan, aloitapa sinä se rähinä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988