Täällä suoraan 1 tyyppi todettiin 57 vuotiaan, miten teillä....
Tämä tapahtui jo 11 vuotta sitten ja suoraan insuliinihoito.
Nykyään tresibaa 15y ja fiasbia 13-17y.
Hypoja muutama silti joka viikko, en ehdi aina reagoida niihin vaikka sensori on.
Minkä ikäisenä 1 diabetes todettu
5
434
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ykkönen todettu 10 vuotiaana, reilut 30 vuotta sitten. Lantus ja humalog yhteensä n. 20 ky päivässä. Hypoja myös muutamia viikossa, aamuyöllä useimmiten ja sensorin huutoon olen onneksi herännyt.
- Anonyymi
35-vuotiaana todettiin. Ja ihan oppikirjamainen sairastumisvaihe; jano oli niin kova, että tyhjää limupulloa täytin 6-8 kertaa päivässä, muutuin käytännössä kuukaudessa itseni näköiseksi vaatehenkariksi - sormus jäi aina hanskan sisään pyörimään, vyöt ja kellot kiristettiin viimeiseen reikään saakka - ja iltapäivisin olin tosi väsynyt.
Koska olen kestävyysurheilija, Tresibaa menee vain 8 ky ja Novorapid jää alle kymmeneen ky päivässä, ellen ole sairastumassa.- Anonyymi
Aikoinani olin minäkin toista viikkoa sairaalassa. Harjoiteltiin pistämään (ensin appelsiiniin, se oli sitä aikaa kun ihan perinteisellä ruiskulla pienistä lasipulloista insuliini annosteltiin ja pitkä piti sekoittaa tarkasti käännellen...).Opeteltiin laskemaan hiilihydraatteja ja joka ikinen suupala punnattiin vaaan kanssa. Lenkkeiltiin sairaalan ympäristössä ja katsottiin paljonko tippuu sokerit. Aamulla mitattiin pissaliuskalla ketoaineita. Aiheutettiin tahallaan hypoja että tiedän miltä tuntuu ja kuinka reagoida.... Hurjaa oli.
- Anonyymi
Ketjun aloittajana vastaan vielä.
Tuolla oppikirja juttuna alkoi täälläkin.
Vatsataudin jälkeen alkoi lahituminen jano väsymys ja jatkuva vessareissu.
Pitkäaikaista ja paastosokeri yli 20 tai noin120 tuo pitkä sokeri.
Viikko sairaalassa ja olo parani kummasti.- Anonyymi
Minä en ollut sairaalassa täyttä viikkoa, mutta olo parani jo osastolla. Pelkästään se, että sai ihan oikeasti nukkua koko yön ilman että meinaa kusta housuunsa, paransi jo oloa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1942685Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki572655- 1842645
Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from752288Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276742134Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen412125Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä22015Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la731626- 1461497
Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue21395