🤔🪟👎 mutta ei ole kiva huomata, että tehtyään suuren ikkunaremontin niin tiivisteet ovat päin prinkkalaa. Näppäränä neitona etsin netistä ohjeet siitä miten ikkunat pitää tiivistää, etteivät ne kostu välistä. Nyt sitten ulkoikkuna on kahta märempi. Läpi ei edes näy kun lasi on niin kostea. Olen tehnyt tuuletusraon väärän ikkunan tiivisteisiin. Mun olis pitänyt tehdä se ulkoikkunaan eikä sisäikkunaan.🫤
Välillä tuntuu, että kaikki on huonosti. Eilen vielä ikkunat oli ihan ok ja olin mielissäni kun on niin vähän tekemistä ennen talven tuloa. Mutta ei mitkään asiat parane tässä kirjoittamalla. Joten on vain tartuttava hommiin ja käärittävä hihat ylös. Ainoa hyvä puoli on se, että työ on sentään lämpimässä tehtävää sisähommaa 🥰
Ain laulain työtäs tee .... trala lal la la laa
10 ikkunaa on ihan kiva olla olemassa
9
<50
Vastaukset
P.S. tuo aloituksen ekan rivin keskimmäinen emoji oli ikkuna chromebookissa. Kännykkä näyttää sillä kohtaa yksinkertaisempaa ikkunaa.
506 ikkunaa tässä talossa on kaikkiaan
No niitäpä on paljon, ei olis kiva pestä sellaista määrää . Jos lasken tässä 10 tuplalasisten lisäksi yksinkertaiset klasit niin en pääse kuin 26 ikkunaan.
- Anonyymi
Vanha keino poistaa kosteus ikkunan välistä toimii, tulitikkuaskeja ikkunoiden väliin ja kummasti kertynyt kosteus huuruineen on poissa jokusen tunnin kuluttua.
Mulla oli aikaisemmin noita tulitikkuaskeja. Peitin ne muovisella ruusuköynnöksellä kun olivat rumia. Jahka järjestelen tiivisteitä niin voin laittaa tikkulootatkin varuiksi.
Kyllä on kiva, kun niistä ikkunoista näkyy ulos, joissa on sisäpuolen tiiviste laitettu hyvin ja tulitikkulootat ikkunan välissä. On ne lasit myös pesty, kun se höyrystyminen vetää lasin harmaaksi. Urakka on vasta puolivälissä, kun näitä 50-luvun ikkunoita on hankala käsitellä.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Kyllä on kiva, kun niistä ikkunoista näkyy ulos, joissa on sisäpuolen tiiviste laitettu hyvin ja tulitikkulootat ikkunan välissä. On ne lasit myös pesty, kun se höyrystyminen vetää lasin harmaaksi. Urakka on vasta puolivälissä, kun näitä 50-luvun ikkunoita on hankala käsitellä.
Se on jännä huomata, että usein vanhat konstit on toimivampia ja helpompia verrattuna uusiin. Oon nähny vanhoissa taloissa todella hienoja ja kauniita "teoksia" ikkunoiden väleihin tehtyinä. Sopii hienosti mielestäni juuri vanhahkoihin taloihin, ehkä sama ei näyttäisi hyvältä enää uudisrakennuksessa.
- Anonyymi
Hyvä kun sulla edes ikkunaväli kostuu 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1709847Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513219Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja482991- 622728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012115- 1142073
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251943Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641546Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316- 281271