Pidä Saaristo Siistinä Ry työpaikkana?

Moro, onko palstalla sellaisia jotka osaisivat sanoa millainen Pidä Saaristo Siistinä Ry on työpaikkana? Alushenkilöstöä olisi kiva haastatella

36

776

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Roskakuskeja leikkimässä merimiehiä?

      • Anonyymi

        Eipä tietenkään ole merimiesasiaa, mutta mereen liittyvää kuitenkin. Ehkä kuuluisi vaikka ympäristö palstalle.

        Jos vastaaja on merimies, niin sopisi silti vastata merimiesmäisesti eli asialliseen kysymykseen voi vastata asiallisesti tai olla kokonaan vastaamatta. Typerät vastaukset annettakoon jonkun muun tehtäväksi.


      • Anonyymi

        Pikemminkin päinvastoin. Ovat kyllä ihan päteviä merimiehiä. Useimmat PSS:n aluksista on rekisteröity kotimaanliikenteen lastialuksiksi, ja päälliköllä on vähintään kotimaanliikenten ammattipätevyys, joskus on jopa vahtiperämiehen koulutus, ja kansimiehelläkin on oltava tehtävään pätevyys.
        Työ on paljon muutakin kuin roskisten tyhjentämistä. Eikä ollenkaan niin epämiellyttävää tai likaista kuin mitä joku voisi kuvitella. Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä ennen armeijaan menoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole merimiesasiaa, mutta mereen liittyvää kuitenkin. Ehkä kuuluisi vaikka ympäristö palstalle.

        Jos vastaaja on merimies, niin sopisi silti vastata merimiesmäisesti eli asialliseen kysymykseen voi vastata asiallisesti tai olla kokonaan vastaamatta. Typerät vastaukset annettakoon jonkun muun tehtäväksi.

        Lueskelin.
        Miten niin pikemminkin päinvastoin?
        Liittynee mereen? Eikö liity?
        Typerät vastauksetko ovat ok? Ohhoh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin päinvastoin. Ovat kyllä ihan päteviä merimiehiä. Useimmat PSS:n aluksista on rekisteröity kotimaanliikenteen lastialuksiksi, ja päälliköllä on vähintään kotimaanliikenten ammattipätevyys, joskus on jopa vahtiperämiehen koulutus, ja kansimiehelläkin on oltava tehtävään pätevyys.
        Työ on paljon muutakin kuin roskisten tyhjentämistä. Eikä ollenkaan niin epämiellyttävää tai likaista kuin mitä joku voisi kuvitella. Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä ennen armeijaan menoa.

        ''Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä...''

        Pätevyyskirjat postimyynnistä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä...''

        Pätevyyskirjat postimyynnistä ??

        Toivottavasti tuo asiallisen postauksen, jota lainasit, tulee sinulle vastaamaan.

        Minua tuo maininta sillä aluksella työskentelystä ei jäänyt mitenkään vaivaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä...''

        Pätevyyskirjat postimyynnistä ??

        EA kurssi ja perehdyttää aluksella vaaditaan. Meinaatko että kaikki vesibussien suviuunot on käyneet jonkun merialan koulun harjoitteluinern kaikkineen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EA kurssi ja perehdyttää aluksella vaaditaan. Meinaatko että kaikki vesibussien suviuunot on käyneet jonkun merialan koulun harjoitteluinern kaikkineen?

        Vesibussin kipparilta vaaditaan kuljettajankirja.
        Roskaroope firma vaatii täkkimieheltä pätevyyden...mitä se sitten tarkoittaakaan, ei tarkempaa ilmoiteta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesibussin kipparilta vaaditaan kuljettajankirja.
        Roskaroope firma vaatii täkkimieheltä pätevyyden...mitä se sitten tarkoittaakaan, ei tarkempaa ilmoiteta...

        Varmaan kansimiehen pätevyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesibussin kipparilta vaaditaan kuljettajankirja.
        Roskaroope firma vaatii täkkimieheltä pätevyyden...mitä se sitten tarkoittaakaan, ei tarkempaa ilmoiteta...

        "Todistuksen saamiseksi Trafilta hakijalla tulee olla suoritettuna alkusammutuskoulutus ja ensiapukoulutuksessa EAI. Lisäksi hakemukseen tulee liittää todistus aluksella annetusta perehdytyksestä. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Todistuksen saamiseksi Trafilta hakijalla tulee olla suoritettuna alkusammutuskoulutus ja ensiapukoulutuksessa EAI. Lisäksi hakemukseen tulee liittää todistus aluksella annetusta perehdytyksestä. "

        Eli kansimiehen pätevyys vaatimukset yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kansimiehen pätevyys vaatimukset yllä.

        Firman nettisivulta: Haemme kansimiestä....blaablaa...edellytämme:

        -kansimiehen pätevyys ja työkokemusta lastialuksella tai vastaavalla työskentelystä
        -koneenhoitajan pätevyyskirja tai kokemusta koneiden ylläpidosta ja huoltotoimista
        -voimassa oleva laivaväen lääkärintodistus ja EA1-ensiapukoulutus
        -tulityökortti tai alkusammutuskoulutus
        -tietotekniset taidot ja valmius kirjallisiin töihin
        -kokemusta rakentamisesta maasto-olosuhteissa
        -hyvät sosiaaliset taidot
        -vastuullinen ja ratkaisukeskeinen työote


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firman nettisivulta: Haemme kansimiestä....blaablaa...edellytämme:

        -kansimiehen pätevyys ja työkokemusta lastialuksella tai vastaavalla työskentelystä
        -koneenhoitajan pätevyyskirja tai kokemusta koneiden ylläpidosta ja huoltotoimista
        -voimassa oleva laivaväen lääkärintodistus ja EA1-ensiapukoulutus
        -tulityökortti tai alkusammutuskoulutus
        -tietotekniset taidot ja valmius kirjallisiin töihin
        -kokemusta rakentamisesta maasto-olosuhteissa
        -hyvät sosiaaliset taidot
        -vastuullinen ja ratkaisukeskeinen työote

        Niin juuri. Kansimiehen pätevyys on se ainut virallinen vaatimus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Kansimiehen pätevyys on se ainut virallinen vaatimus!

        Suomessa Trafi myöntää merenkulkijoiden pätevyyskirjat. Etsi Trafin sivuilta kansimiehen pätevyys vaatimukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin päinvastoin. Ovat kyllä ihan päteviä merimiehiä. Useimmat PSS:n aluksista on rekisteröity kotimaanliikenteen lastialuksiksi, ja päälliköllä on vähintään kotimaanliikenten ammattipätevyys, joskus on jopa vahtiperämiehen koulutus, ja kansimiehelläkin on oltava tehtävään pätevyys.
        Työ on paljon muutakin kuin roskisten tyhjentämistä. Eikä ollenkaan niin epämiellyttävää tai likaista kuin mitä joku voisi kuvitella. Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä ennen armeijaan menoa.

        Näin hieman ajattelinkin että laajempaa kuin vain roskien kuljettamista. Olen itse aloittanut seilaamisen 90-luvulla myös mutta sitemmin jäänyt perheen perustamisen jälkeen maihin töihin. Tehnyt vesikulkuneuvojen parissa työuran. Kuukausilahjoittajana ollut PSS:lle ollut jo muutaman vuoden.

        Vastauksena toiselle kaverille: Kansimiehen kirjaa ei Traficom enää myönnä vaan alukselta saadaan perehdytys ja sitä kautta todistus joka ajaa saman kuin pätevyyspahvi. Ensiapu ja palonsammutus ovat pakolliset.

        Laajempaan liikenteeseen halutessaan täytyy suorittaa Vahtimies (Kansi) jonka praktiikan voi nykystandardeilla saada kokoon myös alle 500 grt aluksilla, esim Hinaajalla, kunhan alus on auditoitu koulutusalukseksi.

        Oman täkkärikirjani olen saanut Hinaajilta ja siitä lähtenyt seilaamaan ulos jonka kautta saanut Matruusin pahvin


      • Anonyymi
        Ihmettelijä75 kirjoitti:

        Näin hieman ajattelinkin että laajempaa kuin vain roskien kuljettamista. Olen itse aloittanut seilaamisen 90-luvulla myös mutta sitemmin jäänyt perheen perustamisen jälkeen maihin töihin. Tehnyt vesikulkuneuvojen parissa työuran. Kuukausilahjoittajana ollut PSS:lle ollut jo muutaman vuoden.

        Vastauksena toiselle kaverille: Kansimiehen kirjaa ei Traficom enää myönnä vaan alukselta saadaan perehdytys ja sitä kautta todistus joka ajaa saman kuin pätevyyspahvi. Ensiapu ja palonsammutus ovat pakolliset.

        Laajempaan liikenteeseen halutessaan täytyy suorittaa Vahtimies (Kansi) jonka praktiikan voi nykystandardeilla saada kokoon myös alle 500 grt aluksilla, esim Hinaajalla, kunhan alus on auditoitu koulutusalukseksi.

        Oman täkkärikirjani olen saanut Hinaajilta ja siitä lähtenyt seilaamaan ulos jonka kautta saanut Matruusin pahvin

        Pelto-Eemeli:))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelto-Eemeli:))))

        Asennevammainen. Asiallisessa kysymyksessä näköjään pakko vääntää riitaa aikaiseksi. Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku ja PSS:n toiminta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammainen. Asiallisessa kysymyksessä näköjään pakko vääntää riitaa aikaiseksi. Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku ja PSS:n toiminta

        No niin Pelto-Eemeli, lopeta jo:)))))))))))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelto-Eemeli:))))

        Vian ei tarvitse olla iso, jos se on pallossa hartioiden yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammainen. Asiallisessa kysymyksessä näköjään pakko vääntää riitaa aikaiseksi. Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku ja PSS:n toiminta

        ''Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku....''

        Onhan se.....jotkut teki sitä 40 vuotta ihan työkseen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelto-Eemeli:))))

        Ajattelitko, että kun laittaa monta hymiötä perään, niin se lieventää pirullisen ajatuksen sisältävää viestiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelitko, että kun laittaa monta hymiötä perään, niin se lieventää pirullisen ajatuksen sisältävää viestiä?

        Ei, se tehostaa viestiä:)))))))))))))
        Pelto-Eemeli ei ole koskaan laivaa nähnytkään, saati seilannut:)))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku....''

        Onhan se.....jotkut teki sitä 40 vuotta ihan työkseen....

        Poosut kanto aine kanootista ison ulosviennib ja makso huarille kerralla kuukaujen palkot. S
        Saaristosta nr aiot skönöt oli lähtöesin. Laevalla oltiin kaks vuotta eikä misteen kotiolähröstä tiedetty mitää. Toesta se on ny kun kaislikossa seilataan eikä päästä ees Rotterdamin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, se tehostaa viestiä:)))))))))))))
        Pelto-Eemeli ei ole koskaan laivaa nähnytkään, saati seilannut:)))))

        Mistä tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, se tehostaa viestiä:)))))))))))))
        Pelto-Eemeli ei ole koskaan laivaa nähnytkään, saati seilannut:)))))

        Ei taida aivan pieni vika ollakaan.
        Toinen vaihtoehto on, että joku koululainen päätti tulla tänne häiriköimään.


    • Anonyymi

      ainakin työ on tärkeää ja arvostan. luulisi heijastuvan positiivisesti työyhteisöön, vaikka työ on raskastakin. luonnonläheisyys plussaa.

    • Anonyymi

      Mitä se aloittajalle kuuluu? Hoida omat asiasi ja siellä tuntuisikin olevan paljon hoitamista.

    • Anonyymi

      Ootte kaikki Pelto-Eemeleitä! Mun faija on Siljan kapteeni!

      • Anonyymi

        Voi kun on hienoa!


    • Anonyymi

      Kun pääsen merikoulusta, pistän tollaset peltouunot pesee vessoja. Oonhan perämies!

      • Anonyymi

        Voi teitä junkkeja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä junkkeja

        En oo junkki! Mulla on jo 60 laivapäivää!


    • Anonyymi

      Onpahan taas tosi outo ketju!

      • Anonyymi

        Aloitus oli aivan asiallinen, mutta sitten tänne ilmestyi joku häirikkö säheltämään ja loppu on ollut sen näköistä.


    • Anonyymi

      Jos Roskaroopen kohde on vaikka 3h ajomatkan päässä, niin eihän siellä perillä ehdi juurikaan mitään tehdä, kun pitää lähteä takaisin kotisatamaan, ettei tule ylityötunteja.

      Kuinka pitkiä työpäiviä aluksella tehdään?

    • Anonyymi

      Pidä saaristo hyvin kakkaisena

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taposta epäilty Mika Moring

      "Taposta epäilty Mika Moring on poliisin tutkimusten perusteella ajeluttanut useita naisia ympäri Suomen eri aikoina." Onko samoja Moringeja, jotka m
      Maailman menoa
      76
      3828
    2. Nainen, kysymys

      Oletko valmis?
      Ikävä
      76
      1128
    3. Seiskan mukaan

      Stefun raittius on muisto vain. Syyksi ratkeamiseen kerrotaan olevan se, että hän oli Stefun kaveri, joka murhattiin Puotilassa. Oma mielipiteeni on,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1128
    4. 1,7 % kannatuksen lasku

      https://yle.fi/a/3-12683819 Keskustalla menee nyt entistä kehnommin. Keskusta kannatus nyt 9 % ja viimeisimmät Saarikon temput ei ehtineet vielä vaik
      Maailman menoa
      268
      929
    5. Sua jännittää.

      Aikas lailla. Anna mennä vain. Sä osaat kyllä ja kelpaat sellaisena kuin olet. Mä toivon, että onnistut ja saat haluamasi.
      Ikävä
      50
      887
    6. Sofia löysi taas uuden miehen käytyään Ruotsissa.

      On se kivaa kun on sinkkuja, voi vaihtaa miestä kuin paitaa, suutelee tulisesti jotain miestä baarissa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      816
    7. Olenhan minä syöksynyt syvälle rakkauteen

      Olen umpirakastunut ja näen sinussa kaiken, mitä ikinä naiselta voi odottaa, mutta silti minun on tehtävä järkevä arvio. Ansaitset paremman miehen its
      Ikävä
      51
      807
    8. Ateisti ei kritisoinut evlut kirkkoa

      Tänään radiossa haastateltiin erästä ateistia. Hän sanoi hyvin, ettei hänellä ole evlut kirkosta mitään kritisoitavaa koska se on jo niin maallistunut
      Luterilaisuus
      447
      706
    9. Sano nyt prkl pitääkö se paikansa

      Että leikitkö sinä vaan koko tämän ajan?
      Ikävä
      91
      698
    10. Ihmiset aina kehuu itseään

      Miten hyviä ovat ihmisinä ja suhteissaan, kuinka kurjia oli exät ja huonoa oli kohtelu. Ok. Mutta kehtaako kukaan myöntää olleensa itsekin joskus aiv
      Sinkut
      194
      613
    Aihe