Pidä Saaristo Siistinä Ry työpaikkana?

Moro, onko palstalla sellaisia jotka osaisivat sanoa millainen Pidä Saaristo Siistinä Ry on työpaikkana? Alushenkilöstöä olisi kiva haastatella

35

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Roskakuskeja leikkimässä merimiehiä?

      • Anonyymi

        Eipä tietenkään ole merimiesasiaa, mutta mereen liittyvää kuitenkin. Ehkä kuuluisi vaikka ympäristö palstalle.

        Jos vastaaja on merimies, niin sopisi silti vastata merimiesmäisesti eli asialliseen kysymykseen voi vastata asiallisesti tai olla kokonaan vastaamatta. Typerät vastaukset annettakoon jonkun muun tehtäväksi.


      • Anonyymi

        Pikemminkin päinvastoin. Ovat kyllä ihan päteviä merimiehiä. Useimmat PSS:n aluksista on rekisteröity kotimaanliikenteen lastialuksiksi, ja päälliköllä on vähintään kotimaanliikenten ammattipätevyys, joskus on jopa vahtiperämiehen koulutus, ja kansimiehelläkin on oltava tehtävään pätevyys.
        Työ on paljon muutakin kuin roskisten tyhjentämistä. Eikä ollenkaan niin epämiellyttävää tai likaista kuin mitä joku voisi kuvitella. Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä ennen armeijaan menoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään ole merimiesasiaa, mutta mereen liittyvää kuitenkin. Ehkä kuuluisi vaikka ympäristö palstalle.

        Jos vastaaja on merimies, niin sopisi silti vastata merimiesmäisesti eli asialliseen kysymykseen voi vastata asiallisesti tai olla kokonaan vastaamatta. Typerät vastaukset annettakoon jonkun muun tehtäväksi.

        Lueskelin.
        Miten niin pikemminkin päinvastoin?
        Liittynee mereen? Eikö liity?
        Typerät vastauksetko ovat ok? Ohhoh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin päinvastoin. Ovat kyllä ihan päteviä merimiehiä. Useimmat PSS:n aluksista on rekisteröity kotimaanliikenteen lastialuksiksi, ja päälliköllä on vähintään kotimaanliikenten ammattipätevyys, joskus on jopa vahtiperämiehen koulutus, ja kansimiehelläkin on oltava tehtävään pätevyys.
        Työ on paljon muutakin kuin roskisten tyhjentämistä. Eikä ollenkaan niin epämiellyttävää tai likaista kuin mitä joku voisi kuvitella. Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä ennen armeijaan menoa.

        ''Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä...''

        Pätevyyskirjat postimyynnistä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä...''

        Pätevyyskirjat postimyynnistä ??

        Toivottavasti tuo asiallisen postauksen, jota lainasit, tulee sinulle vastaamaan.

        Minua tuo maininta sillä aluksella työskentelystä ei jäänyt mitenkään vaivaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä...''

        Pätevyyskirjat postimyynnistä ??

        EA kurssi ja perehdyttää aluksella vaaditaan. Meinaatko että kaikki vesibussien suviuunot on käyneet jonkun merialan koulun harjoitteluinern kaikkineen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EA kurssi ja perehdyttää aluksella vaaditaan. Meinaatko että kaikki vesibussien suviuunot on käyneet jonkun merialan koulun harjoitteluinern kaikkineen?

        Vesibussin kipparilta vaaditaan kuljettajankirja.
        Roskaroope firma vaatii täkkimieheltä pätevyyden...mitä se sitten tarkoittaakaan, ei tarkempaa ilmoiteta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesibussin kipparilta vaaditaan kuljettajankirja.
        Roskaroope firma vaatii täkkimieheltä pätevyyden...mitä se sitten tarkoittaakaan, ei tarkempaa ilmoiteta...

        Varmaan kansimiehen pätevyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesibussin kipparilta vaaditaan kuljettajankirja.
        Roskaroope firma vaatii täkkimieheltä pätevyyden...mitä se sitten tarkoittaakaan, ei tarkempaa ilmoiteta...

        "Todistuksen saamiseksi Trafilta hakijalla tulee olla suoritettuna alkusammutuskoulutus ja ensiapukoulutuksessa EAI. Lisäksi hakemukseen tulee liittää todistus aluksella annetusta perehdytyksestä. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Todistuksen saamiseksi Trafilta hakijalla tulee olla suoritettuna alkusammutuskoulutus ja ensiapukoulutuksessa EAI. Lisäksi hakemukseen tulee liittää todistus aluksella annetusta perehdytyksestä. "

        Eli kansimiehen pätevyys vaatimukset yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kansimiehen pätevyys vaatimukset yllä.

        Firman nettisivulta: Haemme kansimiestä....blaablaa...edellytämme:

        -kansimiehen pätevyys ja työkokemusta lastialuksella tai vastaavalla työskentelystä
        -koneenhoitajan pätevyyskirja tai kokemusta koneiden ylläpidosta ja huoltotoimista
        -voimassa oleva laivaväen lääkärintodistus ja EA1-ensiapukoulutus
        -tulityökortti tai alkusammutuskoulutus
        -tietotekniset taidot ja valmius kirjallisiin töihin
        -kokemusta rakentamisesta maasto-olosuhteissa
        -hyvät sosiaaliset taidot
        -vastuullinen ja ratkaisukeskeinen työote


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firman nettisivulta: Haemme kansimiestä....blaablaa...edellytämme:

        -kansimiehen pätevyys ja työkokemusta lastialuksella tai vastaavalla työskentelystä
        -koneenhoitajan pätevyyskirja tai kokemusta koneiden ylläpidosta ja huoltotoimista
        -voimassa oleva laivaväen lääkärintodistus ja EA1-ensiapukoulutus
        -tulityökortti tai alkusammutuskoulutus
        -tietotekniset taidot ja valmius kirjallisiin töihin
        -kokemusta rakentamisesta maasto-olosuhteissa
        -hyvät sosiaaliset taidot
        -vastuullinen ja ratkaisukeskeinen työote

        Niin juuri. Kansimiehen pätevyys on se ainut virallinen vaatimus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Kansimiehen pätevyys on se ainut virallinen vaatimus!

        Suomessa Trafi myöntää merenkulkijoiden pätevyyskirjat. Etsi Trafin sivuilta kansimiehen pätevyys vaatimukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikemminkin päinvastoin. Ovat kyllä ihan päteviä merimiehiä. Useimmat PSS:n aluksista on rekisteröity kotimaanliikenteen lastialuksiksi, ja päälliköllä on vähintään kotimaanliikenten ammattipätevyys, joskus on jopa vahtiperämiehen koulutus, ja kansimiehelläkin on oltava tehtävään pätevyys.
        Työ on paljon muutakin kuin roskisten tyhjentämistä. Eikä ollenkaan niin epämiellyttävää tai likaista kuin mitä joku voisi kuvitella. Itse tein 1990-luvulla PSS:n Roope 2:lla kansimiehen hommaa ylioppilaskesänä ennen armeijaan menoa.

        Näin hieman ajattelinkin että laajempaa kuin vain roskien kuljettamista. Olen itse aloittanut seilaamisen 90-luvulla myös mutta sitemmin jäänyt perheen perustamisen jälkeen maihin töihin. Tehnyt vesikulkuneuvojen parissa työuran. Kuukausilahjoittajana ollut PSS:lle ollut jo muutaman vuoden.

        Vastauksena toiselle kaverille: Kansimiehen kirjaa ei Traficom enää myönnä vaan alukselta saadaan perehdytys ja sitä kautta todistus joka ajaa saman kuin pätevyyspahvi. Ensiapu ja palonsammutus ovat pakolliset.

        Laajempaan liikenteeseen halutessaan täytyy suorittaa Vahtimies (Kansi) jonka praktiikan voi nykystandardeilla saada kokoon myös alle 500 grt aluksilla, esim Hinaajalla, kunhan alus on auditoitu koulutusalukseksi.

        Oman täkkärikirjani olen saanut Hinaajilta ja siitä lähtenyt seilaamaan ulos jonka kautta saanut Matruusin pahvin


      • Anonyymi
        Ihmettelijä75 kirjoitti:

        Näin hieman ajattelinkin että laajempaa kuin vain roskien kuljettamista. Olen itse aloittanut seilaamisen 90-luvulla myös mutta sitemmin jäänyt perheen perustamisen jälkeen maihin töihin. Tehnyt vesikulkuneuvojen parissa työuran. Kuukausilahjoittajana ollut PSS:lle ollut jo muutaman vuoden.

        Vastauksena toiselle kaverille: Kansimiehen kirjaa ei Traficom enää myönnä vaan alukselta saadaan perehdytys ja sitä kautta todistus joka ajaa saman kuin pätevyyspahvi. Ensiapu ja palonsammutus ovat pakolliset.

        Laajempaan liikenteeseen halutessaan täytyy suorittaa Vahtimies (Kansi) jonka praktiikan voi nykystandardeilla saada kokoon myös alle 500 grt aluksilla, esim Hinaajalla, kunhan alus on auditoitu koulutusalukseksi.

        Oman täkkärikirjani olen saanut Hinaajilta ja siitä lähtenyt seilaamaan ulos jonka kautta saanut Matruusin pahvin

        Pelto-Eemeli:))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelto-Eemeli:))))

        Asennevammainen. Asiallisessa kysymyksessä näköjään pakko vääntää riitaa aikaiseksi. Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku ja PSS:n toiminta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammainen. Asiallisessa kysymyksessä näköjään pakko vääntää riitaa aikaiseksi. Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku ja PSS:n toiminta

        No niin Pelto-Eemeli, lopeta jo:)))))))))))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelto-Eemeli:))))

        Vian ei tarvitse olla iso, jos se on pallossa hartioiden yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammainen. Asiallisessa kysymyksessä näköjään pakko vääntää riitaa aikaiseksi. Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku ja PSS:n toiminta

        ''Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku....''

        Onhan se.....jotkut teki sitä 40 vuotta ihan työkseen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelto-Eemeli:))))

        Ajattelitko, että kun laittaa monta hymiötä perään, niin se lieventää pirullisen ajatuksen sisältävää viestiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Onhan se mukava kuulla että ihmisiä kiinnostaa merenkulku....''

        Onhan se.....jotkut teki sitä 40 vuotta ihan työkseen....

        Poosut kanto aine kanootista ison ulosviennib ja makso huarille kerralla kuukaujen palkot. S
        Saaristosta nr aiot skönöt oli lähtöesin. Laevalla oltiin kaks vuotta eikä misteen kotiolähröstä tiedetty mitää. Toesta se on ny kun kaislikossa seilataan eikä päästä ees Rotterdamin


      • Anonyymi

        Mistä tiedät?


      • Anonyymi

        Ei taida aivan pieni vika ollakaan.
        Toinen vaihtoehto on, että joku koululainen päätti tulla tänne häiriköimään.


    • Anonyymi

      ainakin työ on tärkeää ja arvostan. luulisi heijastuvan positiivisesti työyhteisöön, vaikka työ on raskastakin. luonnonläheisyys plussaa.

    • Anonyymi

      Mitä se aloittajalle kuuluu? Hoida omat asiasi ja siellä tuntuisikin olevan paljon hoitamista.

    • Anonyymi

      Ootte kaikki Pelto-Eemeleitä! Mun faija on Siljan kapteeni!

      • Anonyymi

        Voi kun on hienoa!


    • Anonyymi

      Kun pääsen merikoulusta, pistän tollaset peltouunot pesee vessoja. Oonhan perämies!

      • Anonyymi

        Voi teitä junkkeja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä junkkeja

        En oo junkki! Mulla on jo 60 laivapäivää!


    • Anonyymi

      Onpahan taas tosi outo ketju!

      • Anonyymi

        Aloitus oli aivan asiallinen, mutta sitten tänne ilmestyi joku häirikkö säheltämään ja loppu on ollut sen näköistä.


    • Anonyymi

      Jos Roskaroopen kohde on vaikka 3h ajomatkan päässä, niin eihän siellä perillä ehdi juurikaan mitään tehdä, kun pitää lähteä takaisin kotisatamaan, ettei tule ylityötunteja.

      Kuinka pitkiä työpäiviä aluksella tehdään?

    • Anonyymi

      Pidä saaristo hyvin kakkaisena

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      127
      2105
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1500
    3. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      67
      1189
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1109
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1107
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      962
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      829
    8. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      827
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      741
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      681
    Aihe