Jos me mennään vain se ajatus edellä, että koulu pitää tehdä turvalliseksi, niin unohdamme monta asiaa. Koulu kyllä saadaan turvalliseksi, mutta se ei riitä mihinkään.
On koulumatkat, on netti, on vapaa-aika...
Ensimmäisenä pitää vastuuttaa kotia. Se lähtee sieltä. Pitää rohkaista ilmiantamaan nimettömänä pahantekijät ja pahantekijöiden kotiin pitää saattaa tieto teoista. Koti on useimmiten paras puuttuja nuoren ongelmiin. Väkivalta, huumeet jne. ovat nuorellakin ongelma vaikka saattaa omasta mielestään tehdä sitä mielellään.
Ja te vanhemmat, joiden lapsesta tulee ikävä tieto. Älkää asettuko täysin lapsenne puolelle (vaikka se on inhimillistä) haukkumaan yhteiskuntaa, opettajia ja muita oppilaita vaan pitäkää varanne mm. siitä, että lapsenne saattaa valehdella. Monet ongelmissa olevat valehtelevat vanhemmilleen. Sen jälkeen käyttäkää niitä keinoja, joita teillä on mm. asioiden hankkimiseen liittyen tai vapaa-ajan rajoittaminen. Luottamus on tietenkin tärkeää, mutta silloin, kun se on mennyt, niin hetken kestää, että sen saa takaisin.
Rakastakaa lapsianne rajoilla ja antakaa kaikille turvallinen nuoruus - ja elämä!
Väkivalta koulussa
Anonyymi-ap
1
74
Vastaukset
- Anonyymi
Tunnustetaan tosiasiat eli persu fasismi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882