Kela on tehnyt valtakunnallisen rikoksiin pakottavan järjestelmän. Kela maksaa ajoista niin vähän, ettei ole mahdollista maksaa normaalia palkkaa, sivukuluja, eikä veroja. Välitysyhtiöiden avulla tehty rikoksiin pakottava järjestelmä aiheuttaa valtakunnallisia petos, sorto ja kavallusjärjestelmiä.
Kelan harjoittana sorto ja rikollisuus
16
94
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan hanurista, laskutaidottomat ajaa itsensä konkurssiin. Kilpailutetaan kouluttamattomat hölmöläiset hengiltä. Sama nämä vammaiskulkukyydit. Ihmettelevät miksei löydy inva-autoja?
- Anonyymi
Ei kukaan halua kuljettaa vammaisia nykyisillä hinnoilla. Niiden kuljetuksesta pitää saada vähintään 150€/alkava tunti, hankalista tyypeistä 300€/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan halua kuljettaa vammaisia nykyisillä hinnoilla. Niiden kuljetuksesta pitää saada vähintään 150€/alkava tunti, hankalista tyypeistä 300€/h.
Sun muuten kannattais käydä näyttämässä sitä kuulaasi lääkärille, niin inhottavaa paskaa
kirjoitat!
Itse ajan mielelläni ylivuotona TH:n näitä mielestäsi "dorkia" ja vieläpä yllättävän hyvään hintaan.
Usein erittäin valoisia asiakkaita. Ajan erittäin mieluummin heitä, kuin sinun tapaista
idioottia kännipäissäsi viikonloppuyönä
P.s
Stadin MPK:t ihan OK hinnoiteltu, mutta varokaa näitä Espoon ylivuotoja, hinnat aivan luokattomia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan halua kuljettaa vammaisia nykyisillä hinnoilla. Niiden kuljetuksesta pitää saada vähintään 150€/alkava tunti, hankalista tyypeistä 300€/h.
Nämä vammaiset tai vammautuneet ihmiset on muuten kaikkein parhaimpia asiakkaita joka saralla. Suosittelen sinulle työtä, jossa pääset tekemisiin heidän kanssaan. Lyövät laudalta mennen tullen ns normaalit ihmiset.
Kaikkein pahimpia ovat juuri sinunlaisesi ihmiset, joilla on ASENNEVAMMA.
- Anonyymi
Ei Kela pakota mihinkään, yrittäjä päättää itse mitä ajoja se ajaa!
- Anonyymi
Työntekijöiden palkkaehdoista määrätään Suomessa pääasiassa työehtosopimusten kautta. Työnantajaliittoon järjestäytynyt työnantaja on velvollinen noudattamaan kyseisen alan työehtosopimusta työehtosopimuslain 4 §:n perusteella (ns. normaalisitovuus). Järjestäytymätön työnantaja puolestaan on velvollinen noudattamaan alalla yleisesti noudatettavan valtakunnallisen työehtosopimuksen (ns. yleissitova työehtosopimus) määräyksiä työsopimuslain 2 luvun 7 §:n perusteella. Mikäli työsuhteessa ei tule sovellettavaksi normaalisitovaa tai yleissitovaa työehtosopimusta, noudatetaan työsopimuslain 2 luvun 10 §:n mukaista määräystä, jonka mukaan työntekijälle on maksettava "tavanomainen ja kohtuullinen palkka". Tätä noudatetaan taksialalla.
Alipalkkauksella tarkoitetaan edellä mainittujen työehtosopimusten määräyksiä alempien palkkojen maksamista. Alipalkkausta on myös sairasajan palkan tai työntekijälle kuuluvien palkanlisien, kuten sunnutailisien ja ylityökorvauksien jättäminen maksamatta. Siihen voi liittyä myös sosiaaliturva- ja eläkemaksujen maksamatta jättämistä. Alipalkkausta ilmenee koko taksialalla. Alipalkkauksen kohteena on usein työntekijä, joka ei tunne työmarkkinoiden lainsäädäntöä ja oikeuksiaan. Alipalkkauksesta seuraa työntekijälle ansioiden jääminen pieneksi ja julkiselle taloudelle verotulojen ja eläkemaksujen menetystä.
Julkisuuteen nousee jatkuvasti tapauksia, joissa paljastetaan räikeitä puutteita palkkauksessa ja työehtojen noudattamisessa. Tuoreimpina on muutaman euron palkkaus tunnissa Kelan ajoista. Myös ylityökorvaukset on jätetty maksamatta ja työaikalakeja rikottu.
Alipalkkausta esiintyy laajojen alihankintaketjujen yhteydessä. Tällainen menettely paitsi rikkoo työntekijän oikeuksia lain mukaiseen palkkaan myös aiheuttaa yhteiskunnalle verotulojen menetystä ja hankaloittaa rehellisten yritysten pärjäämistä kilpailussa. Työnantajalle alipalkkaus on tuottoisaa, koska kiinnijäämisriski on pieni ja rikosseuraamukset olemattomat. Vaikka vastuulliset yritykset pyrkivät torjumaan aktiivisesti harmaata taloutta omalla toiminnallaan, alihankintaketjut ovat kuitenkin niin laajoja, että yksinomaan yritysten oma työ ei riitä. Taksialan tyypillinen alihankintaketju on Kela tai kunta, kaupunki -välitysyhtiö-taksiyrittäjä-taksiyrittäjän yrittäjävastuulla toimiva kuljettaja. Toisinaan myös yrittäjän ajoja ajaa toinen yrittäjä, joka on myös laitonta.
Tällä hetkellä alipalkkauksen vakavat muodot on kriminalisoitu, mikäli ne täyttävät työsyrjinnän (rikoslain 47 luvun 3 §) tai kiskonnantapaisen työsyrjinnän (3 a §) tunnusmerkit. Joissain tapauksissa voi soveltua myös petoksen rangaistussäännös (rikoslain 36 luvun 1 §). Työsyrjintää on esimerkiksi se, että työntekijälle maksetaan liian alhaista palkkaa. Kiskonnantapaista työsyrjintää on esimerkiksi se, että työntekijälle maksetaan muihin työntekijöihin nähden huomattavasti alempaa palkkaa tai sovelletaan muuten huonompia työehtoja.
Vaikka vastuulliset yritykset voivat saada imagoetua oma-aloitteisesta harmaan talouden torjunnastaan, tuottaa lainsäädännön määräysten kiertäminen joillekin yrityksille lyhyen aikavälin kustannuskilpailukykyhyötyä. Tämä johtaa siihen, että työehtoja noudattavien yritysten on vaikeaa saada sopimuksia julkisen sektorin, kuten kuntien, kaupunkien ja mm. Kelan kanssa. Tällä on negatiiviset kerrannaisvaikutukset Suomen kansantalouteen muun muassa työttömyysturvamenojen lisääntymisen ja verotulojen ja eläkemaksukertymän vähentymisen myötä.
Julkinen sektori hyväksikäyttää kaikista heikoimmassa asemassa olevaa työväestöä alihankintaketjutuksien kautta. Julkisen sektorin harjoittaman työntekijöiden hyväksikäytön kriminalisointi olisi kaikkien työntekijöiden, rehellisten työnantajien ja yritysten edun mukaista. Kriminalisoinnilla olisi alipalkkausta ennaltaehkäisevä vaikutus, ja se takaisi, että suomalaisessa alihankintaketjussa toteutuvat reilut ja lainmukaiset työehdot. Lisäksi viranomaisten välistä yhteistyötä, koulutusta ja valvontaresursseja tulee lisätä.- Anonyymi
Kannattaisko sun tehdä asialle jotain, siis muutakin kuin postata tänne retardipalstalle noita juttujas?
- Anonyymi
Taas olet trolli ihan väärällä palstalla.
- Anonyymi
Mistähän johtuu, että 95% taksia ajavista on kaikkein alinta kastia ja ei älyllä juhli?
Onko Sipilä/Berner, vai ihan omaehtoista? - Anonyymi
Siinä on syy miksi taksia ei saa ajallaan tai se ei tule ollenkaan. Olen myöhästynyt hoidoista jo monta kertaa tänä vuonna. Sairaalassa ei odotella ja aika mennyt ohi, silti joudun sen maksamaan sairaseläkkeestäni.
- Anonyymi
Verojakin on pakko kiertää ja jättää maksamatta, koska taksat ovat niin pienet.
- Anonyymi
Kuka hullu veroja maksaisi, kun Kela kusettaa taksikuskeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka hullu veroja maksaisi, kun Kela kusettaa taksikuskeja.
… ja taksikuskit Kelaa. Kumpi kusettaa enemmän. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka hullu veroja maksaisi, kun Kela kusettaa taksikuskeja.
Valitysyhtiöt huijaavaat autoilijoita. Ne ovat taksialan syöpäläisiä.
- Anonyymi
Verottaja totesi taas, että Kela on kusettanut koko taksialaa ja sitä kautta yhteiskuntaa.
- Anonyymi
Taksialan säännöt työnantajille
1. Pykälä
Huonon sopimuksen allekirjoittaminen on aina muun kuin sen allekirjoittaneen taksiyrittäjän vika.
2. Pykälä
Jos ilmenisi, että huonon sopimuksen teko on taksiyrittäjän vika, noudatetaan, mitä 1:ssä Pykälässä on sanottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1958798
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265098- 524542
- 754115
- 543459
- 513306
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.573116Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262806Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422605- 432561