Kadotetut lapset -liikkeen haastattelututkimus on kumottu näin: "pätevä, koulutettu sosiaalityöntekijä hoitaa jo perheen asioita. Kansalaisia ei tarvita korvaamaan heitä" ja eduskunta tekee jo kokonaisuudistusta. Emme pääse vaikuttamaan väkivaltaiseen järjestelmään ja haastattelututkimuksen lopputulema olisi joka tapauksessa sama: Huostaanotto on korvattava perhetyöllä.
Nykytilaselvityksen Mielenilmaus 23.11. klo 11
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Koko kylä kasvattaa" on aina ollut toimiva periaate. Kukaan ei "omista" lasta. Hän on erottamaton osa yhteiskuntaa ja yhteiskunta on osa kasvatusta.
Fasismi = valtio omistaa kaikki merkitykset
Totalitarismi = hallintojärjestelmä, joka on keskitetty ja diktatorinen ja vaatii täydellistä alistumista valtiolle
Syrjintä = eri ihmisryhmien epäoikeudenmukainen tai haitallinen ja tuomioistuinta edeltävä kohtelu erityisesti rodun, iän, sukupuolen tai vamman perusteella.
Syrjintä sosiaalityössä = kielteinen päätös tai huomioimatta jättäminen vanhempaa kohtaan, joka johtuu sosiaalityöntekijän ennakkoluulosta ja perusteettomasta mielipiteestä
Rotuerottelu = (Etelä-Afrikassa) rotuun perustuvan erottelun tai syrjinnän politiikka tai järjestelmä. Erottelu muista syistä kuin rodun perusteella. "sukupuolinen apartheid", soveltumaton vanhemmuuteenTarkoitat, että vanhempi ei päätä kasvatuksesta vaan valtio ja vanhempi kuuluu yhteiskuntaan vain silloin, kun hän noudattaa valtion tahtoa
Koko kylä kasvattaa ei ole ollut aina vaan vuodesta 2008. Lisäksi kasvatus ei ole lapsen ja vanhemman suhteen ainoa merkitys. Lapsi tarvitsee kunnioitusta ja luottamusta, jota "koko kylä" ei voi antaa.
Sijaishuollon syyt ovat traagisempia kuin tuollainen yleismaailmallinen periaate. Niitä ei perustella sanomalla, että kasvatus kuuluu kaikille vaan valehtelemalla vanhempien kyvyttömyys
- Anonyymi
ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:
Olet vaarallinen natsi, uhka koko yhteiskunnalle ja sinut pitää pysäyttää.
En ole vaarallinen. Olen itsenäinen rovaniemeläinen ajattelija, joka vastustaa jäykkää patriarkaalista hierarkiaa. Teen tämän uhmaamalla kaikkea mitä näen ympäristössäni, myös tätä ketjua, koska vapaassa demokratiassa kaikkea pitää voida kyseenalaistaa. Kutsumalla minua natsiksi, ylläpidät ennakkoluuloja siitä, että kaltaiseni toisinajattelija ei voi olla oikeassa ja tuhoat imagoni diktaattorien tavalla. Anonyymissä diskurssissa sinulla on mahdollisuus tehdä minulle mitä sinua ikinä huvittaa ja se johtaa nopeasti pikkumaiseen kontrollointiin vallan saamiseksi. Mutta minä en ahdistu enää.
Anonyymi kirjoitti:
En ole vaarallinen. Olen itsenäinen rovaniemeläinen ajattelija, joka vastustaa jäykkää patriarkaalista hierarkiaa. Teen tämän uhmaamalla kaikkea mitä näen ympäristössäni, myös tätä ketjua, koska vapaassa demokratiassa kaikkea pitää voida kyseenalaistaa. Kutsumalla minua natsiksi, ylläpidät ennakkoluuloja siitä, että kaltaiseni toisinajattelija ei voi olla oikeassa ja tuhoat imagoni diktaattorien tavalla. Anonyymissä diskurssissa sinulla on mahdollisuus tehdä minulle mitä sinua ikinä huvittaa ja se johtaa nopeasti pikkumaiseen kontrollointiin vallan saamiseksi. Mutta minä en ahdistu enää.
Minua ei kiinnosta kuka hitto sinä olet. Lapsesi viedään siitä huolimatta ja sinut leimataan vaaralliseksi, koska virkamies haluaa lapsesi. Minäkään en ole vaarallinen vaan huippu isänä ja silti lapseni on poissa. Kysy vaikka äidiltä ja lapseltani. Tiedän, että rovaniemeläiset ovat manipuloijia, yritätte tehdä myönteisen kuvan muille saadaksenne itselle jotain. Se on törkeää pelaamista. Olemuksenne on kuitenkin kielteinen ja muista piittaamaton. Niin kuin ensimmäinen viestisi
- Anonyymi
ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:
Minua ei kiinnosta kuka hitto sinä olet. Lapsesi viedään siitä huolimatta ja sinut leimataan vaaralliseksi, koska virkamies haluaa lapsesi. Minäkään en ole vaarallinen vaan huippu isänä ja silti lapseni on poissa. Kysy vaikka äidiltä ja lapseltani. Tiedän, että rovaniemeläiset ovat manipuloijia, yritätte tehdä myönteisen kuvan muille saadaksenne itselle jotain. Se on törkeää pelaamista. Olemuksenne on kuitenkin kielteinen ja muista piittaamaton. Niin kuin ensimmäinen viestisi
"Minua ei kiinnosta kuka hitto sinä olet."
Olin Naturassa Mikrovilluksen lavatanssikurssilla mihin tulit öykkäröimään. Olisin halunnut senkin jälkeen olla ystäväsi kampuksella mutta sinun kanssa on vaikea ystävystyä, kun suutut helposti ja näet ihmiset vihollisina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828