Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

koivut ja heinät

peku33

mua haittaa koivu- ja heinäallergia. mun oireet paheni sen jälkeen kun todettiin laktoosi-intoleranssi ja jätin maitotuotteet pois. viime kesä oli järkyttävä.poskiontelot turvoksissa kuin tennispallot jne. sopivaa lääkitystä vaikea löytää. tällä hetkellä xylan ja nasonex tuntuu hyvältä. vaikka xylanissa on laktoosia olen sitä silti käyttänyt. likimain kaikki vihannekset ja sitrushedelmät on pois ruokavaliosta.

6

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurinkoinen_=)

      Itse olen atoopikko ja sen kiitokseksi myös koivu- ja heinä-allergikko. Mulle ei lääkärit tälläsistä ruokavaliojutuista ole mitään muuten puhuneet, kuin että tulee välttää sellasia aineita mitkä näyttää pahentavan oireita. Mulla niitä ei onneksi ole kuin sitrushedelmät, herne ja raaka tomaatti.
      Tänä keväänä on alkanut esiintyä erikoista kuivaa yskää, joka rohisee keuhkoissa. Olisikohan astmaa?

      • peku33

        ei mullekaan lääkärit ruokavaliosta ole puhuneet mut olen joutunut huomaamaan että ei sovi. en uskalla edes kokeilla kun nokka menee heti tukkoon ja räkä valuu nielusta. pahin allergia-aika on vasta alkamassa...kyllä astma varmaan ajan kanssa on mahdollista ja keuhkoputken tulehdukset.


      • koivuallargia
        peku33 kirjoitti:

        ei mullekaan lääkärit ruokavaliosta ole puhuneet mut olen joutunut huomaamaan että ei sovi. en uskalla edes kokeilla kun nokka menee heti tukkoon ja räkä valuu nielusta. pahin allergia-aika on vasta alkamassa...kyllä astma varmaan ajan kanssa on mahdollista ja keuhkoputken tulehdukset.

        hei!
        Itse allergisena lekurina kyllä muistan mainita
        ristireakoinnista potilaille. Koivuallergisena
        tiedän välttää mm. tuoreita juureksia. Keitetyt sopii mulle kyllä, samoin pakastettu tuoreen porkkanan raaste.
        Sellainen kirja on kuin Allergiakasvit, siinä paljon tietoa, kirjoittajista yksi taisi olla Tari Haahtela.


      • peku33
        koivuallargia kirjoitti:

        hei!
        Itse allergisena lekurina kyllä muistan mainita
        ristireakoinnista potilaille. Koivuallergisena
        tiedän välttää mm. tuoreita juureksia. Keitetyt sopii mulle kyllä, samoin pakastettu tuoreen porkkanan raaste.
        Sellainen kirja on kuin Allergiakasvit, siinä paljon tietoa, kirjoittajista yksi taisi olla Tari Haahtela.

        kiitos tiedosta...


      • Elämäntapa-allergikko&a...

        Itselläni on ollut astma koko ikäni, enkä usko, että noi on astman oireita... Itselläni kyllä esiintyy joskus kuivaa yskää todella pahanakin, mutta ainoastaan silloin, kun on limaa muutenkin kertynyt kurkkuun...
        Liman kertyminen aiheuttaa helposti kuivaa yskää muutenkin vaan, ja näin siitepölyaikaanhan sitä kertyykin, joten en usko, että sulla on syytä huoleen... Jos todella epäilet astmaa, kannattaa mennä lääkärin tutkittavaksi, hoitamattomana astma voi päästä todella pahaksi...


      • allergikko nro 58667
        koivuallargia kirjoitti:

        hei!
        Itse allergisena lekurina kyllä muistan mainita
        ristireakoinnista potilaille. Koivuallergisena
        tiedän välttää mm. tuoreita juureksia. Keitetyt sopii mulle kyllä, samoin pakastettu tuoreen porkkanan raaste.
        Sellainen kirja on kuin Allergiakasvit, siinä paljon tietoa, kirjoittajista yksi taisi olla Tari Haahtela.

        Samaa tekköö eli koivu/heinä ja suunnilleen kaikki muut siitepölyallergiat löytyypi ja jotku hedelmät, vihannekset ja juurekset raakana aiheuttaa kurkun tukkeutumista. Eipä vaan lääkäri koskaan niin sanonu. Ite sain selville ku meinasin tukehtuu palsternakkaan! keittäminen tai paistaminen auttaa tosin useimmissa tapauksissa...

        Kesällä tulee käytettyy flixonasea ja kestinee päivittäin. Helvetin pahat oireet tulee jos jättää yhenki päivän välii lääkitykses. Nenä ja silmät on kyl silti ihan pihal joka aamu. Ei oo kivaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1390
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1297
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1263
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1217
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe