Vain rikkaat työntekijät ovat luotettavia?

Anonyymi-ap

Onko vanhemmat ihmiset epäluotettavia työntekijöitä, jos ovat joutuneet hakemaan pikavippejä esimerkiksi lääkekuluihinsa, eikä ole pystynyt lainojaan maksamaan takaisin? Työnhaku ja valituksi tuleminen voi tyssätä maksuhäiriömerkintään. Näin voi käydä, vaikka olisi työhistoriaa paljonkin takana. Yhtäkkiä muuttuu epäluotettavaksi työntekijäksi.

Tästä voisi päätellä, että ainoastaan RIKKAAT IHMISET (ei lainoja ja paineita takaisinmaksusta) ovat Suomessa LUOTETTAVIA työntekijöitä.

8

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erikoinen logiikka sinulla. Voihan sinä lainaa olla, oli tulot mitkä tahansa.

    • Anonyymi

      Voipi se olla just toisinkinpäin. Itse ainakin ottaisin firmaani mieluusti vanhemman ja elämää kokeneen ammattilaisen, samoin vuokraisin asuntoni ensisijaan uo-velalliselle. Tämä porukka tietää miten toimitaan ja miten helposti sitä putoaa polvilleen elämässä.
      En yleensäkään hauku köyhiä tai kyseenalaista sairaita, hyvänen aika sentään.

      Vähätuloisuus on aina viime pelissä yhteiskunnan asia, aivan samoin kuin tämä viimeksi framilla ollut asunnottomuus. Vain 4000 kansalaista on ilman omaa kotia, ja tuo luku on mahdoton asia ratkaista tälle onnellisten maalle.

      • Anonyymi

        Silmissäni on plussa, jos työtön ei ole kussut luottotietojaan. Kertoo jotain ihmisestä positiivista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmissäni on plussa, jos työtön ei ole kussut luottotietojaan. Kertoo jotain ihmisestä positiivista.

        Eikä vissiin eronnut? Eikä kuulu sateenkaariväkeen, ei ole ryssinyt koulujaan, ei pannut hanttiin työpaikalla, ei puolustanut koulukiusattua eikä vetänyt turpaan eläinrääkkääjää.
        Voihan huokaus.


    • Anonyymi

      Sosiaali- ja terveysalan työntekijöiltä voidaan tarkistaa monissa tehtävissä luottotietoja.

      • Anonyymi

        No siinä syy siihen että me kaiki jäädään hoidotta.
        Ehkäpä pitäisi valtion ottaa nyt järki päähän ja jättää tuollainen vainoharhainen syynäys jo taakse. 500 000 maksuhäiriöistä suomalaista on liian iso otos tehdä jakoa hyviin ja pahiksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä syy siihen että me kaiki jäädään hoidotta.
        Ehkäpä pitäisi valtion ottaa nyt järki päähän ja jättää tuollainen vainoharhainen syynäys jo taakse. 500 000 maksuhäiriöistä suomalaista on liian iso otos tehdä jakoa hyviin ja pahiksiin.

        Ei vaan vain joissakin sote-alan tehtävissä vaaditaan puhtaita luottotietoja: esim. kun työ sisältää valvomatonta työskentelyä yksityiskodissa esim. kun päihdetyöntekijä tekee lyhyenkin vierailun asiakkaan kotiin.

        https://duunitori.fi/tyoelama/luottotiedot-tarkistetaan-tyonhaussa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan vain joissakin sote-alan tehtävissä vaaditaan puhtaita luottotietoja: esim. kun työ sisältää valvomatonta työskentelyä yksityiskodissa esim. kun päihdetyöntekijä tekee lyhyenkin vierailun asiakkaan kotiin.

        https://duunitori.fi/tyoelama/luottotiedot-tarkistetaan-tyonhaussa/

        Okei.
        Muuttuuko työntekijä sitten heti hyväksi kun saa reffit ja puhtaat paperit, se jää nähtäväksi. Tämän maan kyttäys- ja kyykytyspolitiikan tuntien, luulenpa että stigma on elinikäinen.
        Itseäni ajatellen, olen tosi hyvä tyyppi kun suostuin ottamaan velkaa ja kiinnittämään koko omaisuuteni sairauden vuoksi ja sillä tavoin sain perheelle ruokaa ja välttämättömät perustarpeet maksettua. Vaikka meni luottokelposuus ja tuli maksuhäiriömerkintä.

        Ikinä en olisi halunnut jatkaa elämääni petturina. Ja perheeni ja lasteni tuhon tiellä.
        Noh, meillä on oikeamielisyys sydämessä itse kullakin. Ja moraali.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe