Tieto nastarenkaitten vaarallisuudesta vahvistui

Anonyymi-ap

7

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nastarengas ei ole sopiva rengas etuvetoautoon. Tämän tutkimuksen lopussa olevat graafiset kuvaajat miten etuvetoauton nastaulkonema kasvaa kilometrien myötä.
      https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/8365/Shemeikka.Tuukka.pdf?sequence=2&isAllowed=y Lisääntynyt nastaulkonema tarkoittaa sitä, että nasta pyrkii vetävissä renkaissa ulos sille varatusta tilastaan. Nastasta nousee ylös, koska eturenkaat tekevät enemmän töitä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Isompi ulkonema lisää huomattavasti pitoa liukkaalla. Mutta pito lisääntyy ainoastaan vetävissä pyörissä. Tämä on suuri ongelma, koska auton perän lähtiessä liukuun, hengen pelastaa vain hyvä onni, ei taito.

• Anonyymi

Auton perän lähtiessä liukuun alettaisiin tarvitsemaan jo jonkinlaista taitoa, jota nykyään on valitettavan harvalla kuskilla.

• Anonyymi

Kyllä nastarenkailla pärjää etuvetoautossakin kunhan vaihtaa suositusten mukaisesti 3000 km välein pitävämmäksi muuttuneet eturenkaat taka- akselille ja huonommat takarenkaat etuakselille.

• Anonyymi

Nastanasset eivät moisia faktoja tunnusta.

• Anonyymi

Nastarenkaat aiheuttavat paljon kuolemantapapauksia, koska:
      - Nastarenkaan kuluessa sen pitokyky romahtaa, toisin kuin kitkarenkaassa, jossa aika kulumisen myötä tulee esille uusi yhtä pitävä kitkakumikerros.
      - Etuvetoisessa autossa vetävissä pyörissä nastaulkoneuma kasvaa nopeasti aiheuttaen taka- akselin pidon menetyksen liukkauden yllättäessä. Auton takapään siirtyessä auton sivulle kuljettajan hengen pelastaa ainostaan hyvä onni. Tätä vielä lisää se, että tietämätön autoilija laittaa aina eteen paremmat renkaat kulumisen tasaamiseksi.
      Tässäpä ne suomalaisen talviajon perisynnit.

• Anonyymi

Nokian Renkaat on tehnyt karhunpalveluksen meille.

• Anonyymi

Ei ole ollu koskaan ongelmia nastarenkaiden kanssa,hyvin on pitäneet. Mutta on myös niitä nastarenkaita missä on paljon nastoja,niin paljon että kuivalla asfaltilla pito huononee,näin sanoivat rengasliikkeessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      711
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe