Onko henkilö joka käyttää tosia hyväkseen selviytyäkseen itse narsisti? Onko se narsismia jos paniikkitilanteessa talloo muut jalkoihinsa niin lapset kuin muut selviytyäkseen itse elossa?
Missä kulkee se raja milloin joku on narsisti, juuri tuollaisissa hätätilanteissa ei ihminen välttämättä ole sankari joka pelastaa muita vaan talloo muut alleen selviytyäkseen itse, välittämättä muista lainkaan.
Entä tavallisessa elämässä joku on osaamaton kyvytön ja selviää elämästään vain muiden avulla, mutta hän ei ole siis sellainen joka olisi määritelty sellaiseksi vaan hänen tulisi tulla toimeen ilman muiden apua. Kuitenkin hän on oppinut siihen että häntä autetaan eikä hän pidä sitä lainkaan epätavallisena. Hän tietää ettei osaa eikä taida ja siksi hän saa itselleen käyttämällä toisia hyväkseen. Hän ei katso sitä kuinka paljon se rasittaa auttajia vaan niin paljon ottaa kuin mahdollista on apua saada. Luulee että se hänen auttamisensa on toisten velvollisuus. Luulee itse olevansa täydellinen ja ettei ole koskaan tarvinnut kenenkään apua.
Muuta tasoittavat kuopat jo ennakolta että tämä henkilö ei putoaisi niihin, se on helpompaa tehdä niin kuin nostaa häntä jatkuvasti kuopasta. Vaikka mieli tekisi jättää hänet kuoppaan niin empaattisuus aina nousee ja nostan hänen ylös.
Mitä on narsismi
5
173
Vastaukset
- Anonyymi
Narsismiin liittyy enemmänkin se, ettei pysty myöntämään epäonnistumistaan. Ei se että paniikissa tekee vääriä valintoja, vaan se, että ei jälkikäteen kadu niitä.
- Anonyymi
Se mitä juuri kuvailit on keskiverto kapitalisti.
- Anonyymi
Ja harvemmin se narsisti mitään apua huolii? Miksi joku ylivertainen tarvitsee apua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja harvemmin se narsisti mitään apua huolii? Miksi joku ylivertainen tarvitsee apua?
Kannattaa muistaa, että joskus se "auttaja" on Narsistin asialla. Siksi onkin viisasta varoa kenen avun ottaa vastaan, mutta totta. He kuvittelevat olevansa niitä osaavia ja heitä näkee haukkumassa muita osaamattomaksi jos ei tee kaikkea heidän tavallaan. Joudut muuttumaan koko ajan. Narsun hampaissa on kuin ihanan kamalan dualistisen luonnon armoilla. Joku toinen yrittää vilpittömästi auttaa ettet hukkuisi samalla kun narsu vetää sinua pinnan alle. Soudat ja huopaat. Narsisti laittaa myös lapset puhumaan sinusta pahaa aina tilaisuuden tullen, jolloin saa säälipisteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä tämä narsun peli on näyttänyt siten, että minusta tehdään jatkuvasti huoli ilmoituksia kun lapsi puhuu koulussa ym muualla minusta narsistin suulla ja hänen haluamallaan tavalla. Siten tietenkin ettet itse ole paikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2164423
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262811Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062295Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341930- 1841666
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291612Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111333Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211266- 391222
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381214