Onko henkilö joka käyttää tosia hyväkseen selviytyäkseen itse narsisti? Onko se narsismia jos paniikkitilanteessa talloo muut jalkoihinsa niin lapset kuin muut selviytyäkseen itse elossa?
Missä kulkee se raja milloin joku on narsisti, juuri tuollaisissa hätätilanteissa ei ihminen välttämättä ole sankari joka pelastaa muita vaan talloo muut alleen selviytyäkseen itse, välittämättä muista lainkaan.
Entä tavallisessa elämässä joku on osaamaton kyvytön ja selviää elämästään vain muiden avulla, mutta hän ei ole siis sellainen joka olisi määritelty sellaiseksi vaan hänen tulisi tulla toimeen ilman muiden apua. Kuitenkin hän on oppinut siihen että häntä autetaan eikä hän pidä sitä lainkaan epätavallisena. Hän tietää ettei osaa eikä taida ja siksi hän saa itselleen käyttämällä toisia hyväkseen. Hän ei katso sitä kuinka paljon se rasittaa auttajia vaan niin paljon ottaa kuin mahdollista on apua saada. Luulee että se hänen auttamisensa on toisten velvollisuus. Luulee itse olevansa täydellinen ja ettei ole koskaan tarvinnut kenenkään apua.
Muuta tasoittavat kuopat jo ennakolta että tämä henkilö ei putoaisi niihin, se on helpompaa tehdä niin kuin nostaa häntä jatkuvasti kuopasta. Vaikka mieli tekisi jättää hänet kuoppaan niin empaattisuus aina nousee ja nostan hänen ylös.
Mitä on narsismi
5
150
Vastaukset
- Anonyymi
Narsismiin liittyy enemmänkin se, ettei pysty myöntämään epäonnistumistaan. Ei se että paniikissa tekee vääriä valintoja, vaan se, että ei jälkikäteen kadu niitä.
- Anonyymi
Se mitä juuri kuvailit on keskiverto kapitalisti.
- Anonyymi
Ja harvemmin se narsisti mitään apua huolii? Miksi joku ylivertainen tarvitsee apua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja harvemmin se narsisti mitään apua huolii? Miksi joku ylivertainen tarvitsee apua?
Kannattaa muistaa, että joskus se "auttaja" on Narsistin asialla. Siksi onkin viisasta varoa kenen avun ottaa vastaan, mutta totta. He kuvittelevat olevansa niitä osaavia ja heitä näkee haukkumassa muita osaamattomaksi jos ei tee kaikkea heidän tavallaan. Joudut muuttumaan koko ajan. Narsun hampaissa on kuin ihanan kamalan dualistisen luonnon armoilla. Joku toinen yrittää vilpittömästi auttaa ettet hukkuisi samalla kun narsu vetää sinua pinnan alle. Soudat ja huopaat. Narsisti laittaa myös lapset puhumaan sinusta pahaa aina tilaisuuden tullen, jolloin saa säälipisteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä tämä narsun peli on näyttänyt siten, että minusta tehdään jatkuvasti huoli ilmoituksia kun lapsi puhuu koulussa ym muualla minusta narsistin suulla ja hänen haluamallaan tavalla. Siten tietenkin ettet itse ole paikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768