Ei kannata uskoa niitä korttispedejä jotka kertovat ettei kannata varata käteistä Puolaan. Nimittäin kaikkialla ei onnistu korttimaksut ja mikäli olet autolla liikkeellä ja "joudut" sakkorysään ja saat sakot, on ne maksettava käteisellä paikan päällä. Jos käteistä ei ole, homma menee vaikeaksi! (*se että summa pyydetään käteisellä ei liity mitenkään korruptioon vaan on Puolassa yleinen tapa hoitaa sakot) Siitä tulee viralliset kuitit ja ennen kaikkea maksamalla sakot rahalla samantien, pääset tilanteesta ulos heti. Muussa tapauksessa lähdet konttorille asioita hoitamaan ja siinä voikin mennä yön yli.
Omakohtaista tarinaa en jaksa tähän kertoa , mutta ei se mikään mukava keikka ollut. Sain hoidettua asiat lopulta , mutta aikaa meni ja paljon.
Luin autoliiton sivuilta (myöhemmin) että 100zlotia(n 20 e) olisi riittänyt sakkoihin jos olisin maksanut ne heti käteisellä.
Puolassa on syytä olla aina käteistä - tässä syy
Anonyymi-ap
4
847
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko samalla reissulla, kun olit Saksassa?
- Anonyymi
Olin samalla reissulla. Tunnistatko minut vai miksi kysyt :)
- Anonyymi
on totta että kirjoitin palstalle "saksa". ehkä haluan valistaa että Euroopassa kulkiessa kannattaa olla tukku käteistä. Ei ole aivan kuin suomessa(jossa täälläkin ajoittain pätkii yhteydet maksamisessa)
- Anonyymi
Vahvistan alkuperäisen kirjoittajan kirjoituksen. Tosin jos käy vain viikonloppuloman jossain Varsovassa, voi mennä. Suht hyvinkin ilman käteistä. Itse en kokeilisi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328517Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571153Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17796Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.34715Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637