Yleistä keskustelua Konginkankaan turmasta

Anonyymi-ap

Olen paljon miettinyt Konginkankaan turmaa, joka tapahtui kauan aikaa sitten Keski-Suomessa. Turmassa paperirekan kuljettaja nukahti kai rattiin, ja vastaan tulleessa bussissa olleet laskettelijat saivat surmansa onnettomuudessa.

Kummanko roolissa olisi pahempi olla: rekan kuljettajan vai bussissa matkustajan?

24

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Surullista kaikkien kannalta. Mutta siinä mielessä ajateltuna rekan kuljettajan roolissa on pahempi olla. Koska hän joutuu elämään loppuelämän sen syyllisyyden ja trauman kanssa. Voiko sellaista edes toipua en tiedä.

• Anonyymi

Syyllisyys on raskaampaa, jos omistaa omatunnon.

• Anonyymi

Uniapnealaisille ammattiautoilijoille on nykyisin lääkärintarkastus joka vuosi. Siinä tutkitaan onko ajokykyinen niin ettei nukahda rattiin

• Anonyymi

Unohtui vastaus kysymykseen. Rekan kuljettajalla on tietenkin vaikeampaa. Eiväthän kuolleet enää kärsi

• Anonyymi

Ihan mielenkiinnosta miten sen voi lääkäri tutkia? Ettei kuski aja niin väsyneenä ettei vahingossa nukahda. Eikö se kuulu jokaisen itse arvioida?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta miten sen voi lääkäri tutkia? Ettei kuski aja niin väsyneenä ettei vahingossa nukahda. Eikö se kuulu jokaisen itse arvioida?

Kyl ne pystyy mihin vaan ja ottamaan siitä palkan. Ei siinä mitään tulosvastuuta ole jos siltikin nukahtaa vaikka juuri kävi tarkastuksissa.

• lounas.ajatus
        Anonyymi kirjoitti:

Laitetaan vaikka pimeään huoneeseen istumaan ja katsotaan nukahtaako.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyl ne pystyy mihin vaan ja ottamaan siitä palkan. Ei siinä mitään tulosvastuuta ole jos siltikin nukahtaa vaikka juuri kävi tarkastuksissa.

Oma ajokyky pitää jokaisen itse arvioida joka kerta kun lähtee ajamaan. Ei siitä lääkäriä voi syyttää jos nukahtaa rattiin.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Oma ajokyky pitää jokaisen itse arvioida joka kerta kun lähtee ajamaan. Ei siitä lääkäriä voi syyttää jos nukahtaa rattiin.

Ei voi mutta ei niistä tutkimuksista ja diagnooseista oikein viittisi lääkärille palkkaa suoda jos kaikki on kuitenkin itsestä kiinni. Sama kuin työantaja on velvollinen pitämään huolen siitä että työt ovat turvallisia suorittaa mutta todellisuus on että sekin delegoidaan työntekijöille. Jos jotain sattuu niin tottakai se on sitten oma vika. Huono puoli on että työantajapuoli ei tee ruumiilista työtä eikä ota mitään todellista vastuuta yhtään mistään. Istutaan kuin sodassa bunkkerissa upseerit ilmastoidussa toimistossa hel.etin kaukana työmaalta ja jaellaan työtehtäviä. Hoitakaas tämä homma ja menkääs tuonne.

• Anonyymi

Siis täh uniapneaisille on joka vuosi lääkärintarkastus? Mitäs jos nukahtaa siinä välissä? Kiva kun sentään ammatilainen tarkastaa ja ottaa palkan.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Paska tilanne rekkakuskille jokatapauksessa. Ainoa lohtu on että työnteko on aina vaarallista ja vain jumala ei tee virheitä sekin johtuu siitä kun on itse luonut maailman ja tietää jo etukäteen mitä tulee tapahtumaan.

• Anonyymi

Tämä on ikävöinti palsta eikä rikostutkinta palsta. Jos et ikävöi niin ole hyvä ja poistu.

• Anonyymi

Näitä aloituksia mielummin kommentoi kuin oksettavia sekoiluja, taidat sinä niitä väsäillä kun noin ärsyttää

• Anonyymi

Poistu itse.

• Anonyymi

Sivusta: Mikäs päällepäsmäröijä sinä olet? Ihan asiallinen aloitus.

• Anonyymi

VR rekka auton perävaunu lähti lapasesta, liian suuren kuorman takia ja joutui sivuluisuun, kun kunta ei ollut suolannut valtaväylää!

• Anonyymi

Entä jos suola oli turhaa. Oli maaliskuun alkua ja K-Suomessa on yöpakkasia.

• Anonyymi

Menimme Rukalle Bussilla Maanantaina kun turma sattui Ed. Perjantaina.
      Nyyhh.

• Anonyymi

Se oli surun päivä, bussilaiset olivat menossa tunturiin kai vissiin?

• Anonyymi

Tähän ei ole edelleenkään oikeaa vastausta annettu.

Nosto.

• Anonyymi

Mitään oikeata vastausta ei ole. Kukaan ei halua minkäälaista roolia siinä tragediassa. Kohtalo voi olla kiinni sekunneista.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      168
      6154
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1714
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1260
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      914
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      827
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      779
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      219
      714
    Aihe