Saimme aikoinaan kelalta vuokravakuuden. Nyt olemme muuttamassa ja mietimme minne kohta entinen vuokranantajan maksaa saamansa vuokravakuuden. Lähinnä maksaako sen meille vai takaisin kelaan?
Kelan myöntämä vuokravakuus
8
6835
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä kannattas kysyä vuokraajalta
- Anonyymi
Kelan vuokravakuus on useimmiten normaalin vuokravakuuden suuruinen maksusitoumus vuokranatajalle, jos asukas aiheuttaa vahinkoja asunnolle. Rahaa ei liiku Kelalta vukranatajalle, jos ei ole korvattavaa. Eli kukaan ei maksa takaisin yhtään mihinkään.
- Anonyymi
Maksaa sen kelaan takaisin
- Anonyymi
Et ilmeisesti saanut vauva.fi:ssä mieluisaa vastausta kun kysyt samaa täälläkin?
- Anonyymi
Sori, jos sua häiritsee että kysyn kahdesta paikkaan. Kaikki ei seilaa samoilla sivuilla.
- Anonyymi
Katsoin juuri omaa Kelan myöntämää vuokravakuutta. Kirjallinen yhden kuukauden vuokraa vastaava vakuus vuokranantajalle. Mielenkiintoinen yksityiskohta vakuudessa on se, että siinä lukee vakuuden olevan voimassa yhden vuoden. Olen asunut jo yli vuoden niin vakuus ei taida olla enää edes voimassa. Poikkeustapauksissahan Kela voi maksaa vuokravakuuden rahana vuokranantajalle mutta yleensä ei.
- Anonyymi
Outoa, sillä Kelan sivuilla sanotaan:
"Jos vuokrasopimuksesi on toistaiseksi voimassa oleva, myös vuokravakuus on voimassa toistaiseksi.
Jos vuokrasopimuksesi on määräaikainen, vuokravakuus on voimassa määräajan loppuun. Jos määräajaksi tehdyn vuokrasopimuksen jälkeen tehdään uusi vuokrasopimus (jatkosopimus) samaan asuntoon, vuokravakuutta on haettava uudelleen."
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-vuokravakuudet
- Anonyymi
Tietenki teille ja 100% korotettuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv332917- 1452762
- 1372247
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162183Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131920Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161821479Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311256Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo961244Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891202Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1361171