Tyhmä auktoriteetti liikenteessä

Kaksi tyhmää liikennekäyttäytymistä, joilla saa holhousaseman ansaitsematta sitä

1. Jalankulkija ylittää suojatietä. Hänestä autoilijan pitäisi ajaa hitaammin. Laki sanoo, että suojatiellä jalankulkijalla on etuoikeus. Hän ei ole ihan varma, että aikooko autoilija pysähtyä. Sen sijaan, että hän jatkaisi samaa vauhtia, hän hidastaa keskellä kaistaa niin paljon, että auton on pakko pysähtyä. Autolla olisi kiva säästää bensaa rullatessa moottori suljettuna, ja se pitää käynnistää vain silloin, kun on painanut jarrua. Nopeus ihan hiljainen, 15-25.

2. Joku tekee väärän ohituksen, sulkuviiva tai edessä on liikennettä. Toisen autoilijan mielestä hänen ei pitäisi ohittaa. Tai liittyy tielle, jossa on liikennettä, eikä se tunnu ihan helpolta tiellä kulkevalta. Samaa vauhtia jatkamisen sijaan tiellä kulkeva kiihdyttää vauhtia ja tulee melkein kiinni puskuriin saadakseen viestittää, että toinen tuli hänen tielleen tai ei noudattanut lakia.

13

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ymmärtänyt ensimmäistä kohtaa. On mahdotonta että liikenteessä jokainen tilanne menisi omalta kannalta optimaalisesti.

    • Anonyymi

      Kohta 1 on oiva esimerkki siitä kuinka jalankulkijoilla, pyöräilijöillä ja muilla niihin verrattavilla tienkäyttäjillä ei ole nykyään enää lainkaan itsesuojeluvaistoa saatika järkeä.

      • Anonyymi

        Itse olen pyöräilijä ja mielestäni autoilijat ovat liikenteen pahin ongelma. Heillä tuntuu aina olevan keinotekoinen kiire ja luulevat olevansa liikenteen kuninkaita, jotenkin muita tärkeämpiä koska heillä on auto.
        Kiva odotella kaatosateessa että pääsee ylittämään tien kun autonarsisteilla on lämmitetyt kuivat sisätilat ja silti mukamas kiire jonnekin..
        Auto on laiskan kesyihmisen kuljetin.


    • 3. Ajaminen selvää ylinopeutta ohittaakseen moottoritiellä oikealta. Ajan 84-85 navin mukaan (mittari 88 neulan alapuolella). Joo, rikoin normia. Silti kumpi on enemmän väärin, selkeän ylinopeuden ajaminen nipottaakseen minulle vai vasemmalla kaistalla ajaminen juuri niin kovaa, että enempi räpsäyttäisi kameran, eikä sitä kovempaa voi laillisesti ajaa? Näin minä pääsen tasaisesti ohi vaihtelevaa nopeutta ajavaa keskikaistaa.

      • Anonyymi

        Puhutaan varmaankin kehä- ym. monikaistaisista teistä, sillä moottoriteillä nopeusrajoitus on yleensä 100 tai 120 km/h :)

        Mutta muuten kyllä puhut asiaa. Välillä pk-seudun liikenteessä tulee olo, ettei sillä edes ole mitään väliä, kuinka nopeasti itse ajaa, sillä aina löytyy niitä, joiden vain täytyy aina päästä ohi kummalta puolelta tahansa.


    • 4. Joku ajaa likenneympyrässä. Toinen liittyy siihen vähän hanakasti, ohittaa viivan, eikä hiljennä tarpeeksi selvästi. Liikenneympyrässä oleva katsoo häntä ja hiljentää liikenneympyrässä. Tilannenopeus ei ollut johtamassa törmäykseen, eikä hätäjarrutusta tarvittu. Hän hiljentää entisestään ja tarvittaessa pysähtyy, jos sisääntulija ei pysähdy. Liikenneympyrässä olevalla on etuajooikeus, mutta jos hän jatkaisi samalla nopeudella, siihen voisi liittyä vaaraa aiheuttamatta tehokkaammin. Poliisin mielestä sisääntulija odottaa, mutta elämä eikä liikenne ole mustavalkoista. Ajaja voi teeskennellä hätäjarrutusta, käyttää lain takaamaa voimakeinoa tahallaan valehdellakseen, koska hän haluaa opettaa sisääntulijoita hiljentämään. Häntä hämää liian nopea lähestyminen, mutta siinä on tarpeeksi tilaa ja aikaa vakuuttua siitä, että voi jatkaa ajamista. Ajaja ei vain halua. Hän haluaa olla auktoriteetti. Samalla kaikki hänen takanaan ja sisääntulijan takana joutuvat pysähtymään. Miksi? Vain siksi, että hän haluaa opettaa yhtä sisääntulijaa.

      • Tai siis en ylitä liikenneympyrän viivaa vaan lähestyn sitä, ja ajaja pysähtyy liikenneympyrässä, koska ei ole varma, rikonko sääntöä vai en. Nopeus 10 km/h


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tai siis en ylitä liikenneympyrän viivaa vaan lähestyn sitä, ja ajaja pysähtyy liikenneympyrässä, koska ei ole varma, rikonko sääntöä vai en. Nopeus 10 km/h

        Miten voit komentua liikennesäännöille?


      • Anonyymi

        Siihen nähden, että olet tietävinäsi tasan tarkkaan ympyrässä ajaneen ja jarruttaneen autoilijan motiivit, kuvauksesi omasta toiminnastasi on täynnä ristiriitoja. Ensin väität ylittäneesi viivan ja sitten et olekaan sitä ylittänyt, ja välillä ympyrään ollaan liittymässä ”hanakasti”, muttasitten tilannenopeus onkin 10 km/h.

        Jos joku on tulossa liikenneympyrää kohti kolmion takaa vauhdilla enkä ole varma siitä, pysähtyykö hän vai ei, niin kyllä siinä vaistomaisesti tulee ympyrässäkin etuajo-oikeudesta huolimatta jarrutettua. En tee sitä opettaakseni tai osoittaakseni auktoriteettia vaan vain välttääkseni mahdollisen kolarin, sillä aina parempi, jos molemmat jarruttavat kuin se, ettei kumpikaan.

        Itse asiassa niinhän tuossa sanot itsekin: ajaja ei ole varma, tuletko sieltä vai et, joten hän jarruttaa. Auktoriteettia tällainen osoittaa vain vaikeasti auktoriteettiongelmaisen mielestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siihen nähden, että olet tietävinäsi tasan tarkkaan ympyrässä ajaneen ja jarruttaneen autoilijan motiivit, kuvauksesi omasta toiminnastasi on täynnä ristiriitoja. Ensin väität ylittäneesi viivan ja sitten et olekaan sitä ylittänyt, ja välillä ympyrään ollaan liittymässä ”hanakasti”, muttasitten tilannenopeus onkin 10 km/h.

        Jos joku on tulossa liikenneympyrää kohti kolmion takaa vauhdilla enkä ole varma siitä, pysähtyykö hän vai ei, niin kyllä siinä vaistomaisesti tulee ympyrässäkin etuajo-oikeudesta huolimatta jarrutettua. En tee sitä opettaakseni tai osoittaakseni auktoriteettia vaan vain välttääkseni mahdollisen kolarin, sillä aina parempi, jos molemmat jarruttavat kuin se, ettei kumpikaan.

        Itse asiassa niinhän tuossa sanot itsekin: ajaja ei ole varma, tuletko sieltä vai et, joten hän jarruttaa. Auktoriteettia tällainen osoittaa vain vaikeasti auktoriteettiongelmaisen mielestä.

        Sinä vain yrität liioitella.

        En muistanut tarkasti ylitinkö.

        Hanakka on toisen kokemus, jota tulkitsem. Siksi hän opettaa muita ajamaan liikenneympyrään.

        Sanoin hänen hiljentävän entisestään, alle 5 km/h, kunnes osoitan, etten liiku hänen tielleen.

        Hän ei tehnyt vaistomaisesti vaan katsoi suoraan ja käytti aikaa hiljentämiseen, pysymiseen paikallaan liikenneympyrässä.

        Pysähtyi tahallaan - jarrutti vaistomaisesti

        Kirjoitin selkeästi, että siinä oli tarpeeksi tilaa ja aikaa jatkaa samalla nopeudella, enkä ollut vielä liikenneympyrässä. Sinä taas muodostat diskurssin, että siinä oli kolarin mahdollisuus.

        Sitten myönnät olevasi auktoriteetti. Kumpi se on, hätäjarrutus vai auktoriteetti?

        Liikenneympyrässä pysähtyminen on vastoin liikennesääntöjä


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Sinä vain yrität liioitella.

        En muistanut tarkasti ylitinkö.

        Hanakka on toisen kokemus, jota tulkitsem. Siksi hän opettaa muita ajamaan liikenneympyrään.

        Sanoin hänen hiljentävän entisestään, alle 5 km/h, kunnes osoitan, etten liiku hänen tielleen.

        Hän ei tehnyt vaistomaisesti vaan katsoi suoraan ja käytti aikaa hiljentämiseen, pysymiseen paikallaan liikenneympyrässä.

        Pysähtyi tahallaan - jarrutti vaistomaisesti

        Kirjoitin selkeästi, että siinä oli tarpeeksi tilaa ja aikaa jatkaa samalla nopeudella, enkä ollut vielä liikenneympyrässä. Sinä taas muodostat diskurssin, että siinä oli kolarin mahdollisuus.

        Sitten myönnät olevasi auktoriteetti. Kumpi se on, hätäjarrutus vai auktoriteetti?

        Liikenneympyrässä pysähtyminen on vastoin liikennesääntöjä

        Pointti on perusteltu. Vihaan perusteettomia auktoriteetteja, toisia komentelevia ihmisiä, jotka vääristävät tosiasiat saadakseen auktoriteettia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit komentua liikennesäännöille?

        Valehtelija ei noudata liikennesääntöjä, mutta sinä vääristät nämä pysähtelijät retorisesti liikennesäännön mukaisiksi, jotta voit saada minut näyttämään epäuskottavalta. Valehtelija


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Valehtelija ei noudata liikennesääntöjä, mutta sinä vääristät nämä pysähtelijät retorisesti liikennesäännön mukaisiksi, jotta voit saada minut näyttämään epäuskottavalta. Valehtelija

        Itse pysähdyn välillä liikenneympyrässä syömään jos ketään ei tule takaanta. Onko tämä paha? Jos ketään ei tule niin sillä ei ole väliä. Miehen pitää syödä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      23
      2436
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      130
      1672
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      63
      1476
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      26
      1271
    5. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      35
      1156
    6. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1134
    7. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      74
      1119
    8. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1047
    9. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      57
      1010
    10. Luotathan?

      Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      980
    Aihe