Kepu ja kokoomus veron väistävien puolella

Anonyymi-ap

Miksi kokoomus ja kepu ovat veronvälttävien puolella, aivan samoin kuin persut olivat Sipilän hallituksessa? Kenen "kassia" Saario kantaa? Nytkin kysymyksessä olisi yli puolen miljoonien omaisuuksista.
Missä ne ovat nämä Kauppakamarille huolta aihettavat " liikkuvat osaajat ja sijoittajat”?.
Me suojelemme näitä ns. osaajia ja sijoittajia tavallisten veronmaksajien kustannuksella enemmän kuin Amerikassa.
IL:
Rikkaiden maasta­poistumis­verosta repesi kiivas väittely – Orpo ”purkaisi välittömästi”

Suomi se on mielenkiintoinen erikoistapaus, kun Tanskassa, Norjassa, Alankomaissa, Saksassa, Ranskassa, Espanjassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa käytössä oleva vero täällä aiheuttaa huolta.

Arvostelijoiden mielestä veroa vastustavat ajavat rikkaiden oikeutta suojella omaisuuttaan verokikkailulla.

– Surullista, vaikka vähemmän yllättävää, että kokoomus on verovälttelijöiden, ei vastuuntuntoisten suomalaisten puolella, Tampereen kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja Jaakko Mustakallio (vihr) sanoi.

Muun muassa Keskuskauppakamari on arvostellut budjettineuvotteluissa sovittua maastapoistumisveroa, joka sen mielestä ”on täysin vääränlainen viesti kansainvälisesti liikkuville osaajille ja sijoittajille”.

Myös valtiovarainministeri Annika Saarikolle (kesk) lakivalmistelu on ollut tervanjuontia.

– Minun puolestani tämä vero saisi jäädä antamatta ja ihmettelen, miksi pääministeripuolue tähän niin voimakkaasti kiinnittyy. Sillä ei ole pystytty osoittamaan merkittäviä verotuloja valtiolle, vaan pikemminkin lausuntokierros oli murskaava ja arvioi sen heikentävän investointien ja yrittämisen edellytyksiä Suomessa, hän sanoi Ylelle sunnuntaina.

Pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitus linjasi vuosi takaperin budjettiriihen yhteydessä siitä, että arvonnousuvero otetaan käyttöön verovälttelyn torjumiseksi ja julkisen talouden vahvistamiseksi.

Jos henkilö muuttaa Suomesta alhaisen verotuksen maahan ja myy omaisuuttaan siellä, Suomi saisi kyseisen lain mukaan verottaa Suomessa asumisen aikana tapahtunutta arvonnousua.

Veroa ei sovellettaisi, jos omaisuuden yhteenlaskettu käypä arvo olisi vähemmän kuin 500 000 euroa tai omaisuuden laskennallisen luovutusvoiton määrä olisi vähemmän kuin 100 000 euroa.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Haluaisitko nähdä

        Hänet alastomana?
        Ikävä
        67
        3079
      2. Hilirimpsistä

        Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
        Ikävä
        200
        2771
      3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

        Elämä ei oo peli 😔😟
        Ikävä
        22
        2568
      4. Älä elättele

        Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
        Ikävä
        49
        2558
      5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

        Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
        Ikävä
        20
        2436
      6. Kuule rakas...

        Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
        Ikävä
        41
        2285
      7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

        On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
        Kotimaiset julkkisjuorut
        210
        1703
      8. Törmättiin tänään

        enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
        Ikävä
        24
        1657
      9. Vieläkö sä

        Rakastat mua?❤️😔
        Ikävä
        36
        1496
      10. Dear mies,

        Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
        Ikävä
        18
        1362
      Aihe