Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet ...

Anonyymi-ap

sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon. 4.Moos.21:9.)

Näin ollen tulee sinun olla huolissasi ainoastaan Kristuksen kuolemasta; silloin sinä olet löytävä elämän.
Sinun ei tule kohdistaa katsettasi toisten syntisten syntiin eikä myöskään syntiin omassatunnossasi eikä myöskään niiden syntiin, jotka loppuun saakka synneissään pysyvät ja ovat kadotukseen tuomitut; silloin sinä seuraat varmasti niitä ja tulet voitetuksi; sinun tulee kääntää ajatuksesi pois synnistä, ja nähdä se ainoastaan armon valossa ja sinun tulee teroittaa tämä kuva mieleesi kaikessa vakavuudessa ja pitää sitä silmiesi edessä.
Armon kuva ei ole mitään muuta kuin Kristus ristillä ja kaikki hänen rakkaat pyhimyksensä.
Miten ymmärrämme tämän? Armoa ja laupeutta on se, kun Kristus ristillä ottaa sinulta pois sinun syntisi, kantaa sitä sinun puolestasi ja hävittää sen. Kun tähän uskomme ja ilman epäilyjä tätä kuvaa katselemme, näemme edessämme armon kuvan ja me painamme sen tarkasti mieleemme.
Katso, silloin ei synti ole enää syntiä; Kristuksessa ovat synnit kahlehditut ja hävitetyt. Näin ollen on Kristus elämän ja armon kuvana lohdutuksemme kuoleman ja synnin kuvaa vastaan.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamen. Martti Luther tietää mitä kirjoittaa. ✝️

      • Anonyymi

        Luther oli saanut katolisen munkin aivopesun, eikä toipunut siitä kokonan, vaan otti katolisia noituksia oppiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther oli saanut katolisen munkin aivopesun, eikä toipunut siitä kokonan, vaan otti katolisia noituksia oppiinsa.

        Näin on, mutta esikoislestadiolaisuudessa Lutheria pidetään kai eräänlaisena epäjumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, mutta esikoislestadiolaisuudessa Lutheria pidetään kai eräänlaisena epäjumalana.

        No ei valitettavasti ole oikein käsitetty esikoislestadiolaisuudessa tohtori Martti Lutherin opetuksia. Siellä on noukittu Lutherin opetuksista sellaisia osia, jotka sopivat liikkeessä vallinneen kehityksen mukaan omaksuttujen opetusten syyhyyn. Pahin harhaoppi liikkeessä on väärä seurakuntaoppi, sen mukana on on tullut hyvin laaja kirjo muita ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä, ja vakava ihmispalvonnan (johtajan palvonta) harhaoppi myös. 😢

        Mutta epäilemättä joukossa on paljon heitäkin, joilla on terveempi käsitys Kristuksen maailmanlaajuisesta seurakunnasta. 👍 Paljon tuttuja ja sukulaisia heissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther oli saanut katolisen munkin aivopesun, eikä toipunut siitä kokonan, vaan otti katolisia noituksia oppiinsa.

        Harha avoimen juutalainen kuulut synagogalle lukemaan Moosesta tai lue Naahum kirjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, mutta esikoislestadiolaisuudessa Lutheria pidetään kai eräänlaisena epäjumalana.

        Koita nyt päättää onko David kuollut. Lestat on lestoja eikä muttereita.


    • Anonyymi

      Jos synnit olisi hoidettu pois ristillä niin kadotukseen ei menis ketään. Mutta vanhurskauttaminen tapahtuukin ylösnousseen Kristuksen sanan kautta. Tarvitaan uskoa Jumalan valtakunnan evankeliumiin.

      • Anonyymi

        Joidenkin mielestä pitää kuitenkin uskoa vain ja ainoastaan "tähän siunattuun kristillisyyteen", vai miten se oikeastaan on lähetysmiehet ja paikkakuntien saarnaajat?

        Kertoisipa edes nyt vaikka yksi heikoimmista tai yksi vahvimmista "lapin luottamuksen" -äänitorvista jotakin viisasta tähän tyhmään kysymykseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin mielestä pitää kuitenkin uskoa vain ja ainoastaan "tähän siunattuun kristillisyyteen", vai miten se oikeastaan on lähetysmiehet ja paikkakuntien saarnaajat?

        Kertoisipa edes nyt vaikka yksi heikoimmista tai yksi vahvimmista "lapin luottamuksen" -äänitorvista jotakin viisasta tähän tyhmään kysymykseeni.

        Pyhän Johanneksen evankeliumista 10 luvusta!

        16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        Minä olen seisonut melkein puolet elämästäni seurakunnan ulkopuolella ja kuitenkin tahdon palata jälleen sinne, ja olen pilkannut saarnaajia ja puhunut heistä pahaa ja valhetta ja kuitenkin tahdon heistä jälleen hyvää puhua eli heitä puolustaa vaikka en heistä mieleni jälkeen pidä! Mitäs luulet että minä sellaista tekisin ellen minä olisi saanut maistaa suloista rauhaa Pyhässä Hengessä?

        Kuinkas minä nyt heitä ylistän, joita minä äsken pilkkasin, ja heitä puolustan joita vastaan minä äsken seisoin, ellei minun sisälläni olisi puhaltanut jokin Henki joka muutti minun mieleni ja teki minut pieneksi ja murheelliseksi ja saattoi minun sieluni kiittämään elävää Jumalaa hänen armostaan? Etten minä enään tahdo heitä vastaan seisoa jotka voivat minun sieluni kuolemasta pelastaa ja kääntää minun murheeni iloksi! Tosin ei se ole minun tahtoni minun lihallisen mieleni jälkeen, Vaan hänen tahtonsa joka saattoi minun sieluni ja ruumiini raskaaksi ja teki minut murheelliseksi Hengessä! Etten minä taida kantaa sitä iestä ja kuormaa joka minun päälleni ylhäältä on laskettu, niin en minä siksi tahdo seistä häntä vastaan joka sen kuorman voi pois ottaa, että se on kerran jo pois otettu, mutta jälleen lankesin pois siitä armoliitosta, niin en kuitenkaan tahdo heitä vastaan seisoa! Tosin mieleni on heikko pysymään totuudessa, mutta Henki muistuttaa murheen kautta missä on totuus ja ojentaa lempeällä vitsalla rauhan tielle!

        Sinä joka siis uskot Jeesuksen Kristukseksi tee myös hänen tahtonsa niin sinä perit iankaikkisen elämän!

        Sillä Kristuksen tahto on ne sanat mitkä ylhäältä isältä Jumalalta annettu!

        Jos siis sinun uskosi on Jeesukseen Kristukseen ja et usko niitä sanoja joita Isä on sanonut, kuinka silloin turvaat Poikaan eli Isään, sillä ei ole poikaa ilman isää, vaan mitä Poika tahtoo Ilmoitta sen hän ilmoittaa Isältänsä!

        Kuinka siis on, onko nyt usko Jeesukseen ilman Isän Jumalan vanhurskautta totinen ja elävä Kristillisyys?

        Eikö se ole kirjoitettu että ilman poikaa ei ole isää, eikä ilman isää ole poikaa!

        Jos te siis tahdotte uskoa Poikaan niin tehkää hänen isänsä tahto joka on taivaissa!


      • Anonyymi

        Missäs sinun syntisi on hoidettu, jos ei ristillä Golgatalla?

        Mä annan sulle ilmaisen neuvon, hommaa Raamattu ja tutki sielä ensin, ennen kun kirjoitat ensimmäistäkään viestiä tänne. Sinusta loistaa aivan uskomaton pimeys ja hengellinen sokeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs sinun syntisi on hoidettu, jos ei ristillä Golgatalla?

        Mä annan sulle ilmaisen neuvon, hommaa Raamattu ja tutki sielä ensin, ennen kun kirjoitat ensimmäistäkään viestiä tänne. Sinusta loistaa aivan uskomaton pimeys ja hengellinen sokeus.

        Sovitus ei riitä. Jos Jeesus olisi ristiltä livahtanut suoraan taivaaseen niin kaikki menisimme kadotukseen.

        En vähätellyt sovitustyöstä.

        Parempi kuunnella ennen kuin lukee, muuten ei voi ymmärtää mitä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Johanneksen evankeliumista 10 luvusta!

        16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        Minä olen seisonut melkein puolet elämästäni seurakunnan ulkopuolella ja kuitenkin tahdon palata jälleen sinne, ja olen pilkannut saarnaajia ja puhunut heistä pahaa ja valhetta ja kuitenkin tahdon heistä jälleen hyvää puhua eli heitä puolustaa vaikka en heistä mieleni jälkeen pidä! Mitäs luulet että minä sellaista tekisin ellen minä olisi saanut maistaa suloista rauhaa Pyhässä Hengessä?

        Kuinkas minä nyt heitä ylistän, joita minä äsken pilkkasin, ja heitä puolustan joita vastaan minä äsken seisoin, ellei minun sisälläni olisi puhaltanut jokin Henki joka muutti minun mieleni ja teki minut pieneksi ja murheelliseksi ja saattoi minun sieluni kiittämään elävää Jumalaa hänen armostaan? Etten minä enään tahdo heitä vastaan seisoa jotka voivat minun sieluni kuolemasta pelastaa ja kääntää minun murheeni iloksi! Tosin ei se ole minun tahtoni minun lihallisen mieleni jälkeen, Vaan hänen tahtonsa joka saattoi minun sieluni ja ruumiini raskaaksi ja teki minut murheelliseksi Hengessä! Etten minä taida kantaa sitä iestä ja kuormaa joka minun päälleni ylhäältä on laskettu, niin en minä siksi tahdo seistä häntä vastaan joka sen kuorman voi pois ottaa, että se on kerran jo pois otettu, mutta jälleen lankesin pois siitä armoliitosta, niin en kuitenkaan tahdo heitä vastaan seisoa! Tosin mieleni on heikko pysymään totuudessa, mutta Henki muistuttaa murheen kautta missä on totuus ja ojentaa lempeällä vitsalla rauhan tielle!

        Sinä joka siis uskot Jeesuksen Kristukseksi tee myös hänen tahtonsa niin sinä perit iankaikkisen elämän!

        Sillä Kristuksen tahto on ne sanat mitkä ylhäältä isältä Jumalalta annettu!

        Jos siis sinun uskosi on Jeesukseen Kristukseen ja et usko niitä sanoja joita Isä on sanonut, kuinka silloin turvaat Poikaan eli Isään, sillä ei ole poikaa ilman isää, vaan mitä Poika tahtoo Ilmoitta sen hän ilmoittaa Isältänsä!

        Kuinka siis on, onko nyt usko Jeesukseen ilman Isän Jumalan vanhurskautta totinen ja elävä Kristillisyys?

        Eikö se ole kirjoitettu että ilman poikaa ei ole isää, eikä ilman isää ole poikaa!

        Jos te siis tahdotte uskoa Poikaan niin tehkää hänen isänsä tahto joka on taivaissa!

        "Minä olen seisonut melkein puolet elämästäni seurakunnan ulkopuolella ja kuitenkin tahdon palata jälleen sinne, ja olen pilkannut saarnaajia ja puhunut heistä pahaa ja valhetta ja kuitenkin tahdon heistä jälleen hyvää puhua eli heitä puolustaa vaikka en heistä mieleni jälkeen pidä! Mitäs luulet että minä sellaista tekisin ellen minä olisi saanut maistaa suloista rauhaa Pyhässä Hengessä?"

        Pääsithän sinä jos siitä irti, miksi palasit? Miksi pilkkasit saarnaajia? Mitä pahaa voi saarnaajasta puhua, miksi heistä valehtelit? Miksi ihmeessä nyt haluat heistä puhua hyvää?

        Vai että suloista rauhaa saanut maistaa Pyhässä Hengessä?

        Entä aivopesun mahdollisuus? Ei tämä ole pilkkaa tai mitään pahaa. Olen vain utelias.


    • Anonyymi

      Muut lampaat olemme me, pakanakansoista Jeesuksen omiksi lunastetut Jumalan lapset. Tunge nuo yhdistysraasit vaikka sinne aukkoosi, mistä ulostat, niillä ei ole mitään pelastukseen liittyvää arvoa.

      Tunnusta syntisi, myy siis kaikki mitä sinulle on kertynyt tuota omanvanhurskauden tauhkaa ja ota Jumalan armo lahjana vastaan.

      • Anonyymi

        Jakob sanoo että usko ilman tekoja on kuollut!

        Ja ei minulla niin ole tarvetta kertoa mitä jakob sanoo, koska Jakob puhuu siitä vanhurskaudesta mitä ylhäältä on ja ei itsestä eli lihasta, niin myös minä teen ja en puhu lihallisesta vaan hengellisestä.

        Mitä minun pitäisi sanoa? Jos ette te usko niitä mitä ylhäältä ovat, kuinka te sitten uskotte niitä jotka lihallisia ovat? Koska se mikä lihasta on, ei ole täydellinen vaan vajaa ja puuttuvainen, mutta mikä on ylhäältä, on Hengen kautta ilmoitettu ja on täydellinen, koska meidän Isämme Jumala Herra Sebaot on täydellinen!

        Ojennatko sinä hengellisiä?

        Meidän isämme tosin ovat lihallisia ja ovat monessa puuttuvaisia, mutta ei se ole Jumalan tahto että me olisimme puuttuvaiset vaan täydelliset sen yhden uskon mitan jälkeen joka meille kaikille jaettu on!

        Hyljätäksemme isämme lihalliset opetukset jotka järjestä ja lihasta ovat, turvataksemme täydellisesti uskon alkajaan ja päättäjään Herraan Jeesukseen Kristukseen Hengessä ja Voimassa!

        Ettei meille kasvaisi sellaista kristillisyyttä, joka seisoo totuudessa taikka rakkaudessa, vaan että totuus ja rakkaus olisi rinta rinnan yhdessä matkassa! Rakkaus on puettaa haavoittuneet ja alastomat ja totuus on meidän Isämme Jumalan vanhurskaus joka ilmoitettu on vanhan liiton profeettojen suun kautta josta myös Jeesus sanoo, ettei yksikään piirto eikä rahtu laista pidä katooman siihen asti että kaikki nämä tulee täytetyksi jota Jeesus opetti vuorisaarnassa.

        18. Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman*, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
        19. Kuka siis jonkun näistä vähimmistä käskyistä päästää*, ja näin ihmisiä opettaa, hän pitää taivaan valtakunnassa vähimmäksi kutsuttaman; mutta joka sen tekee ja opettaa, se pitää suureksi taivaan valtakunnassa kutsuttaman.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa enempi kuin kirjanoppineiden ja Pharisealaisten*, niin ette tule taivaan valtakuntaan.

        Seisooko teidän kristillisyytenne nyt rakkauden päällä?

        Mutta emme me tahdo niin opettaa vaan rakkauden ja totuuden päällä!

        Että ilman Poikaa ei ole Isää, eikä ilman Isää ole Poikaa! Vaan mitä Poika tahtoo ilmoittaa sen hän ilmoittaa Isältänsä, se on se opetus mitä me opetamme!

        Mutta en minä tiedä jos minä olen ainut joka tämän opetuksen päällä seison, mutta minä tahdon ajatella että vielä on joitakin vanhurskaita sieluja tallella ja ehkä joku eksynyt vielä, että maailma ei siihen asti katoo että viimeinen tekee parannuksen, se on se opetus johon me uskomme! Ei ole enkeleillä valtaa tuhota maata niin kauan kunnes viimeinen tekee parannuksen!


    • Anonyymi

      Moses kusetti kansaansa vain 40 pitkää vuotta. Jeesus on kusettanut lukuisia kansoja kohta 2000 vuoden ajan.

    • Anonyymi

      Jeesuksesta on tullut näille antikristuksille jonkin näköinen epäjumala!

      He tahtovat kieltää Isän Jumalan vanhurskauden joka on totuus ja puhua ainoastaan rakkaudesta joka on armo Jeesuksessa Kristuksessa!

      Kuitenkin minun pitää sanoa teille, että se on harhaoppia eikä se perustu kirjoitettuun eikä elävään Jumalan sanaan! Ja se mikä elää, se elää joka hetki, ja joka elää, myös tuntee, ja joka tuntee ja ei vahvista, niin ei se taida olla totuus vaan valhe, että jos meillä nyt on sama Henki mutta kuitenkin eri mieli, niin ei meillä taida olla yksimielinen Jumala vaan eriseurainen, vaan Ei ole Jumala eriseurainen vaan perkele, että muutamat teistä turvaavat lihaan opetuksissansa ja muutamat ilmoitukseen ylhäältä!

      Siitä johtuu eriseuraisuudet tykönänne,  ettäs lihaan uskallatte ja ette turvaa Jumalaan!

      Mutta minä kysyn teiltä, kuka teitä käski hylkäämään elävän Jumalan?

      Sillä ei Kristus joka on elävän Jumalan Poika, puhu Isäänsä vastaan vaan todistaa Isästänsä!

      • Anonyymi

        Jeesus on isä.


    • Anonyymi

      Vaskikäärme oli jonkinlainen alien teknologinen ase jonka Mooses sai maatakiertävällä radalla olleelta alienien taisteluristeilijältä. Sen päälliköltä Jah' ven:lta

      • Anonyymi

        Judet palvoo vasikoita härkiä OINAITA.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe