Vinettoa ja viskiä maakuopassa.

Anonyymi-ap

Puppe tervehtii täältä sinne vaihteen vuoksi.

On mukava huomata että Pippelinen on käynyt lammella uiskentelemassa, myös tekojärvellä ja jopa markkinoilla.
Onkohan markkinoilta hankkinut jotain säilytettäväksi maakuoppajääkaapissaan?

Kisu, Misu ja Puppe tykkää viineistä.
Meillä on tapana nautiskella nimenomaan viinejä täällä Ghanassa.
Esimerkiksi oheisia https://issuu.com/landmarine/docs/flyafrica-issue9/s/11450942

Katsokaas hyvä veljet, alkoholin tarkoitus kuten Pippelisellä, ei ole aina ja joka kerta humalahakuisuus joka känni on ehdoton Pippeliselle, että pinna ei kiristy muiden humalaisten käytöksen johdosta.

Sanontahan on että viina on viisasten juoma, siis ei Pippelisen.

Pippelisen vaimo on ravintolapäällikkö ja tietää viineistä vähemmän kuin Pippelinen, niin kirjoitti.
Meillä vastaavasti Kisu ja Misu tietää viineistä enemmän kuin Puppe, osaavat jopa valmistaa viinejä, eikös suomessakin moni valmista kotitekoisia viinejä kuten Pattayan rakkaat jopa kiljua on saanut lukea.
Ovat kertoneet jopa että ……
https://garden-fr.desigusxpro.com/wp-content/uploads/2019/10/kak-davit-vinograd-na-vino_1.jpg

Puppe voi kokemuksesta kertoa, että naisille kannattaa tarjota makeahkoa valkoviiniä mieluiten seurustelujuomana, ei siis sellaista hapanta ja karvasta, tai hileviskiä koska niillä on eri vaikutukset illan vanhetessa.
Kukapa ihminen tahtoisi suudella vanhalta viinalta ja viskiltä lemuavaa Pippelistä, ei ainakaan naiset.

14

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorempana tuli oltua monessa mukana. Lensin hävyttäjillä ja myin koneita jotka tiesi asioita jos toisiakin. Mulla on kolme patenttia. Yksi on semmonen kontoomi, jossa on mulkun mentävä reikä.
      https://www.youtube.com/watch?v=B-H9B2JgJu8

    • Anonyymi

      Makeat valkoviinit eivät ole suosittuja monenkaan keskuudessa. Vähintään puolikuiva tai mielellään kuiva sen pitää olla. Tässä viime vuoden makutestin voittaja, joka on kuiva valkoviini.
      https://www.alko.fi/tuotteet/950338/Corvers-Kauter-R3-Riesling-Reserve-2021/
      Kotiviinien kanssa lutraavia kutsutaan arkikielellä nimellä juoppo, eikä siinä ole maun kanssa tekemistä kun yritetään vaan saada hyvät prosentit tuotteeseen.
      Muistelen myös, kun sensukka kertoi ollessaan Chiang Main ravintoloitsija, että jokainen kokki ja baarimikko osaa valmistaa pontikkaa ja se kuuluu heidän ammattitaitoon. Viimeisin väitteesi on että ravintolapäälliköt ja Alkon myyjät ovat viiniasiantuntijota. Väitettä voi verrata siihen että jokainen automyyjä on formulakuski.

      • Anonyymi

        Kas täällähän bablaa joku anonyymi mulle, no, vastataan kohteliaisuudesta.

        Minä en tiedä mitään kotiviineistä enkä lähde arvostelemaan kotiviinien valmistajia, varmaankin itse tietävät mitä tahtovat.

        Makutestit varmaankin on ihan paikallaan asioista kiinnostuneille.

        En ole väittänyt että ravintolapäälliköt ja alkon myyjät olisivat asiantuntijoita, vaan olen kertonut mielipiteenäni, että jos ravintoloitsija on niin kiinnostunut viineistä että hankkii itselleen tietämystä, niin ei hän varmaankaan tietämystään panttaa alaisiltaan kuten Neito sanoi että tietämys siirtyy vain parilla sanalla.

        Mikäli ravintolapäällikkö sen sijaan ei ole aiheesta lainkaan kiinnostunut, niin ammattitaito on samalla tasolla kuin rakennusmestarilla joka sukittaa ja alipaineistaa, sekä ruiskubetonoi.

        Pontikasta olen vain maininnut mitä olen itse oppinut Vaasan saaristossa, en ole väittänyt pontikan valmistamisen liittyvän mitenkään kokin ja baarimikon työhön ja tietämykseen.

        Mutta onhan tällä palstalla jo selvinnyt olevan tarve vääristellä Savolaisittain että on syytä irvailla.

        Tosin minä en nauti ja osta viinejäni sen perusteella mitä jonkun makutestin perusteella muut juo, minä ostan ja juon niitä viinejä joista minä itse pidän.

        110%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas täällähän bablaa joku anonyymi mulle, no, vastataan kohteliaisuudesta.

        Minä en tiedä mitään kotiviineistä enkä lähde arvostelemaan kotiviinien valmistajia, varmaankin itse tietävät mitä tahtovat.

        Makutestit varmaankin on ihan paikallaan asioista kiinnostuneille.

        En ole väittänyt että ravintolapäälliköt ja alkon myyjät olisivat asiantuntijoita, vaan olen kertonut mielipiteenäni, että jos ravintoloitsija on niin kiinnostunut viineistä että hankkii itselleen tietämystä, niin ei hän varmaankaan tietämystään panttaa alaisiltaan kuten Neito sanoi että tietämys siirtyy vain parilla sanalla.

        Mikäli ravintolapäällikkö sen sijaan ei ole aiheesta lainkaan kiinnostunut, niin ammattitaito on samalla tasolla kuin rakennusmestarilla joka sukittaa ja alipaineistaa, sekä ruiskubetonoi.

        Pontikasta olen vain maininnut mitä olen itse oppinut Vaasan saaristossa, en ole väittänyt pontikan valmistamisen liittyvän mitenkään kokin ja baarimikon työhön ja tietämykseen.

        Mutta onhan tällä palstalla jo selvinnyt olevan tarve vääristellä Savolaisittain että on syytä irvailla.

        Tosin minä en nauti ja osta viinejäni sen perusteella mitä jonkun makutestin perusteella muut juo, minä ostan ja juon niitä viinejä joista minä itse pidän.

        110%

        Asiallinen mutta epälooginen vastaus ja irvailun aloitit sinä nimittelemällä juntiksi henkilöä joka sanoi ettei ole asiantuntija, mutta et rauhoittunut silti vaan haukuit hänen vaimonsakin siinä samalla ja moneen kertaan.

        "Tosin minä en nauti ja osta viinejäni sen perusteella mitä jonkun makutestin perusteella muut juo, minä ostan ja juon niitä viinejä joista minä itse pidän"

        Millä perusteella siis sitten alunperin valitsit ne omat suosikkiviinisi, jos et ole saanut vinkkiä keneltäkään etkä lue Viinilehden makutestejä, jossa on ihan oikeat asiantuntijat?
        Viinejä on tuhansittain eri merkkejä, eri satoja ja eri valmistusmenetelmiä, eri ikäisiä jne.
        Ei ole mahdollista että löydät omat suosikkimakusi maistelemalla niitä kaikkia.

        Minä tiedän miten sinä valitset viinisi. Ne on siellä Alkon alahyllyllä ja kun olet valinnut hintaluokaksi 9 euroa, niin seuraavaksi kurkkaat paljonko siinä on prosentteja. Yli 13 % on riittävä.
        Noin minä ainakin joskus teen. En ole nirso eikä tämä turpa maista mitään hienoja nyansseja. Vaimon kanssa jos juodaan punkku, otetaan yleensä vanha tuttu Sangre de Toro.

        "Suomen ylivoimaisesti suosituin punkku on 8 euron viini 2u Duas Uvas -viini. Kyseistä punaviiniä myytiin viime vuonna Suomessa yli 880 000 litraa – lähes tuplasti enemmän kuin listan kakkosta Viña Maipo Cabernet Sauvignon -punaviiniä"

        Että kyllä se vaan se hinta tuppaa ratkaisemaan aika paljon. En ostaisi 15 euron viiniä summassa. Pitää olla joku suositus ja tieto mihin tarkoitukseen se sopii.
        Ostin kerran 190 euron brandypullon ja se oli hirveää kuraa. En osannut kieltä niin se oli joku yrttihedelmäsoosilla maustettu brandy.

        Listauksien kärjessä olevat tuotteet ei petä enkä tarkoita nyt myyntilistoja, vaan makutestejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen mutta epälooginen vastaus ja irvailun aloitit sinä nimittelemällä juntiksi henkilöä joka sanoi ettei ole asiantuntija, mutta et rauhoittunut silti vaan haukuit hänen vaimonsakin siinä samalla ja moneen kertaan.

        "Tosin minä en nauti ja osta viinejäni sen perusteella mitä jonkun makutestin perusteella muut juo, minä ostan ja juon niitä viinejä joista minä itse pidän"

        Millä perusteella siis sitten alunperin valitsit ne omat suosikkiviinisi, jos et ole saanut vinkkiä keneltäkään etkä lue Viinilehden makutestejä, jossa on ihan oikeat asiantuntijat?
        Viinejä on tuhansittain eri merkkejä, eri satoja ja eri valmistusmenetelmiä, eri ikäisiä jne.
        Ei ole mahdollista että löydät omat suosikkimakusi maistelemalla niitä kaikkia.

        Minä tiedän miten sinä valitset viinisi. Ne on siellä Alkon alahyllyllä ja kun olet valinnut hintaluokaksi 9 euroa, niin seuraavaksi kurkkaat paljonko siinä on prosentteja. Yli 13 % on riittävä.
        Noin minä ainakin joskus teen. En ole nirso eikä tämä turpa maista mitään hienoja nyansseja. Vaimon kanssa jos juodaan punkku, otetaan yleensä vanha tuttu Sangre de Toro.

        "Suomen ylivoimaisesti suosituin punkku on 8 euron viini 2u Duas Uvas -viini. Kyseistä punaviiniä myytiin viime vuonna Suomessa yli 880 000 litraa – lähes tuplasti enemmän kuin listan kakkosta Viña Maipo Cabernet Sauvignon -punaviiniä"

        Että kyllä se vaan se hinta tuppaa ratkaisemaan aika paljon. En ostaisi 15 euron viiniä summassa. Pitää olla joku suositus ja tieto mihin tarkoitukseen se sopii.
        Ostin kerran 190 euron brandypullon ja se oli hirveää kuraa. En osannut kieltä niin se oli joku yrttihedelmäsoosilla maustettu brandy.

        Listauksien kärjessä olevat tuotteet ei petä enkä tarkoita nyt myyntilistoja, vaan makutestejä.

        Hei hei rakas, käy sinä alkossa ja lue viinilehtiä, olet jo varmaankin opiskellut keppanalehdet, että tiedät suosikkisi.

        Neiti Tyttönen on idiootti ja haaveilluusiovaimonsa ei ole ravintolapäällikkö.

        Sorry että en ole löytänyt viiniä josta pidän koska niitä on tuhansittain, joo onhan tämä elämä hankalaa, juon siis viiniä josta en pidä.

        110%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen mutta epälooginen vastaus ja irvailun aloitit sinä nimittelemällä juntiksi henkilöä joka sanoi ettei ole asiantuntija, mutta et rauhoittunut silti vaan haukuit hänen vaimonsakin siinä samalla ja moneen kertaan.

        "Tosin minä en nauti ja osta viinejäni sen perusteella mitä jonkun makutestin perusteella muut juo, minä ostan ja juon niitä viinejä joista minä itse pidän"

        Millä perusteella siis sitten alunperin valitsit ne omat suosikkiviinisi, jos et ole saanut vinkkiä keneltäkään etkä lue Viinilehden makutestejä, jossa on ihan oikeat asiantuntijat?
        Viinejä on tuhansittain eri merkkejä, eri satoja ja eri valmistusmenetelmiä, eri ikäisiä jne.
        Ei ole mahdollista että löydät omat suosikkimakusi maistelemalla niitä kaikkia.

        Minä tiedän miten sinä valitset viinisi. Ne on siellä Alkon alahyllyllä ja kun olet valinnut hintaluokaksi 9 euroa, niin seuraavaksi kurkkaat paljonko siinä on prosentteja. Yli 13 % on riittävä.
        Noin minä ainakin joskus teen. En ole nirso eikä tämä turpa maista mitään hienoja nyansseja. Vaimon kanssa jos juodaan punkku, otetaan yleensä vanha tuttu Sangre de Toro.

        "Suomen ylivoimaisesti suosituin punkku on 8 euron viini 2u Duas Uvas -viini. Kyseistä punaviiniä myytiin viime vuonna Suomessa yli 880 000 litraa – lähes tuplasti enemmän kuin listan kakkosta Viña Maipo Cabernet Sauvignon -punaviiniä"

        Että kyllä se vaan se hinta tuppaa ratkaisemaan aika paljon. En ostaisi 15 euron viiniä summassa. Pitää olla joku suositus ja tieto mihin tarkoitukseen se sopii.
        Ostin kerran 190 euron brandypullon ja se oli hirveää kuraa. En osannut kieltä niin se oli joku yrttihedelmäsoosilla maustettu brandy.

        Listauksien kärjessä olevat tuotteet ei petä enkä tarkoita nyt myyntilistoja, vaan makutestejä.

        Mielenkiintoinen kommentteja.

        Sangre de Toro https://viinilehti.fi/viinit/sangre-de-toro-original-organic-2020/
        Maksaa Alkossa 10,99€ 0,75 l
        Paljonko muuten maksaa Thaimaassa?

        2u Duas Uvas https://viinilehti.fi/viinit/2u-duas-uvas-2018-2/
        Maksaa Alkossa 8,68€ 0,75 l eli kyseessä ei ole 8 euron jaan 9 euron punkku.
        Hanapakkaus 30,98€ 3 l eli 10.33 EUR litra.
        Pienipullo 4,94€ 0,375 l eli 13.04 EUR litra.

        Olen hieman yrittänyt etsiskellä minulle maistuvia viinejä ruokakauppojen hyllyiltä, eli näitä 5,5 % viinejä, mutta en ole vielä kelvollisia löytänyt.
        Tuo 0,375 l 2u Duas Ulvas on näppärä koko jos kotona kokkaillessa olet ainoa joka ruuan kanssa juo viiniä. Kolmen vartin pullollisesta tulen liian känniin.

        "Kotiviinien kanssa lutraavia kutsutaan arkikielellä nimellä juoppo, eikä siinä ole maun kanssa tekemistä kun yritetään vaan saada hyvät prosentit tuotteeseen."

        Minä en ole toiminut näin, vaan maku on ollut se mitä minä olen tavoitellut.

        Olen itse ollut itse Alkossa töissä ja sattumoisin (heh) tunnen myös ravintolapäälliköitä. Minä väitän, että kyllä monelta Alkon myyjältä ja ravintolatyöntekijältä löytyy viinitietoutta enemmin kuin monelta tavalliselta tallaajalta.

        Seurailen itse eri makutestejä. Viinilehden testaajien maun olen oppinut tuntemaan ja hyväksi havainnut. Joiltakin Alkon myyjiltä ja ravintoloiden työntekijöiltä olen myös saanut hyviä suosituksia.

        Palatakseni alussa mainittuihin Sangre de Toro ja 2u Duas Uvas punaviineihin, niin eipä tuo ensimmäinen ole kaksisia arvosteluja saanut, toisin kuin tuo jälkimmäinen. 2u Duas Ulvas viinin suosioon on vaikuttanut se, että se on saanut hyvät arvostelut ja on oikeasti hintalaatusuhteeltaan hyvä viini. Mielestäni toimii monen eri ruuan kanssa ja on näin ns. varma valinta, vaikka tummemmille lihoille valitsen itse hieman toisen tyyppisiä viinejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kommentteja.

        Sangre de Toro https://viinilehti.fi/viinit/sangre-de-toro-original-organic-2020/
        Maksaa Alkossa 10,99€ 0,75 l
        Paljonko muuten maksaa Thaimaassa?

        2u Duas Uvas https://viinilehti.fi/viinit/2u-duas-uvas-2018-2/
        Maksaa Alkossa 8,68€ 0,75 l eli kyseessä ei ole 8 euron jaan 9 euron punkku.
        Hanapakkaus 30,98€ 3 l eli 10.33 EUR litra.
        Pienipullo 4,94€ 0,375 l eli 13.04 EUR litra.

        Olen hieman yrittänyt etsiskellä minulle maistuvia viinejä ruokakauppojen hyllyiltä, eli näitä 5,5 % viinejä, mutta en ole vielä kelvollisia löytänyt.
        Tuo 0,375 l 2u Duas Ulvas on näppärä koko jos kotona kokkaillessa olet ainoa joka ruuan kanssa juo viiniä. Kolmen vartin pullollisesta tulen liian känniin.

        "Kotiviinien kanssa lutraavia kutsutaan arkikielellä nimellä juoppo, eikä siinä ole maun kanssa tekemistä kun yritetään vaan saada hyvät prosentit tuotteeseen."

        Minä en ole toiminut näin, vaan maku on ollut se mitä minä olen tavoitellut.

        Olen itse ollut itse Alkossa töissä ja sattumoisin (heh) tunnen myös ravintolapäälliköitä. Minä väitän, että kyllä monelta Alkon myyjältä ja ravintolatyöntekijältä löytyy viinitietoutta enemmin kuin monelta tavalliselta tallaajalta.

        Seurailen itse eri makutestejä. Viinilehden testaajien maun olen oppinut tuntemaan ja hyväksi havainnut. Joiltakin Alkon myyjiltä ja ravintoloiden työntekijöiltä olen myös saanut hyviä suosituksia.

        Palatakseni alussa mainittuihin Sangre de Toro ja 2u Duas Uvas punaviineihin, niin eipä tuo ensimmäinen ole kaksisia arvosteluja saanut, toisin kuin tuo jälkimmäinen. 2u Duas Ulvas viinin suosioon on vaikuttanut se, että se on saanut hyvät arvostelut ja on oikeasti hintalaatusuhteeltaan hyvä viini. Mielestäni toimii monen eri ruuan kanssa ja on näin ns. varma valinta, vaikka tummemmille lihoille valitsen itse hieman toisen tyyppisiä viinejä.

        Hinnat on nousseet Alkossakin 5-10% lyhyessä ajassa. Sangre on ollut joskus takavuosina suosituin. 5,5% viinien juominen on sama kuin muorivainaan pieru, -puolet paskaa.
        Juotavia on useimmat viinit. Viemäriin en ole koskaan kaatanut. Kitkerä viini on pilalla, mutta sellaista ei ole osunut eteen. Pahvilootissa on ihan hyviä viinejä, paremmin ilmoittuneita kuin pullossa. Loppasuut eivät malta pyöritellä lasia ja antaa pullon olla auki tarpeeksi kauan. Jokaisessa vuosikertaviinissä on etikkaa, jonka pitää antaa haihtua ennen juomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnat on nousseet Alkossakin 5-10% lyhyessä ajassa. Sangre on ollut joskus takavuosina suosituin. 5,5% viinien juominen on sama kuin muorivainaan pieru, -puolet paskaa.
        Juotavia on useimmat viinit. Viemäriin en ole koskaan kaatanut. Kitkerä viini on pilalla, mutta sellaista ei ole osunut eteen. Pahvilootissa on ihan hyviä viinejä, paremmin ilmoittuneita kuin pullossa. Loppasuut eivät malta pyöritellä lasia ja antaa pullon olla auki tarpeeksi kauan. Jokaisessa vuosikertaviinissä on etikkaa, jonka pitää antaa haihtua ennen juomista.

        Minä olen tuon viinien etikoitumisen ymmärtänyt hieman toisin. Olen käsittänyt, että viinin oksidoituminen eli hapettuminen tapahtuu, kun pullossa viinin alkoholi hapettuu etikkahapoksi bakteerien vaikutuksesta. Eri tyyppisissä vuosikertaviineissä tämä etikoituminen tapahtuu nopeammin kuin toisissa, eikä se etikka kai katoa mihinkään vaikka pulloa auki pidettään ja viiniä lasissa pyöritellään.
        Viinin dekantoinnilla lähinnä kai pyöristetään tiukkoja tanniineja. Tämä hapettaminen toimii hyvin joillekin viineille, toisille ei taas kai ei ollenkaan.
        Itse olen dekantoinut vain punaviinejä joissa on paljon tanniineja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei hei rakas, käy sinä alkossa ja lue viinilehtiä, olet jo varmaankin opiskellut keppanalehdet, että tiedät suosikkisi.

        Neiti Tyttönen on idiootti ja haaveilluusiovaimonsa ei ole ravintolapäällikkö.

        Sorry että en ole löytänyt viiniä josta pidän koska niitä on tuhansittain, joo onhan tämä elämä hankalaa, juon siis viiniä josta en pidä.

        110%

        Kommentoinpa nyt sitten tätäkin:

        "Hei hei rakas, käy sinä alkossa ja lue viinilehtiä, olet jo varmaankin opiskellut keppanalehdet, että tiedät suosikkisi."

        Mitähän mahtavat olla nämä kirjoittajan "keppanalehdet"?

        Viittaan esim. tähän artikkeliin https://www.avecmedia.fi/juoma/suomen-paras-olut-2022-on-takatalo-tompurin-kaski-savubock/#:~:text=Suomen paras olut 2022 -kilpailun,avautuvaksi, tasapainoiseksi ja moniulotteiseksi savuolueksi.
        Näitä vastaavia artikkeleita löytyy lisää... "keppanalehdistä"(?).

        Sattumoisin tiedän tämän oluen valmistajat ja olen heidän "kotioluitaan" (vrt. kotiviinit) päässyt maistelemaan heti kohta yrityksen alkumetreiltä.

        Ihan hyviä ja laadukkaita ovat olleet, mutta esim. tämä Savubock ei minulle erityisesti pärähtänyt, vaikka hyvää toki oli. Pidän yhä enemmin esim. heidän Imperial Stoutista.

        Olinkin hieman yllättänyt tästä, kuinka hienoksi tuotteeksi tämän Savubock oluensa arvioivat minua varmasti paremmat olutasiantuntijat.

        Tuote tämän kilpailun jälkeen myytiin heti loppuun niiden Alkojen hyllyiltä, missä sitä oli.
        Maistelen muuten tätä Savubockia juuri nyt, iltapalaksi, ja onhan tämä ihan oikeasti ihan hemmetin hyvää.

        Minulle jää vielä pari pulloa tätä (erää) viinikellarini montun reunalle. Täytynee säästää toinen pulloista Chiang Main senseille, jos sattuu tulemaan kylään tänne savon pattayalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoinpa nyt sitten tätäkin:

        "Hei hei rakas, käy sinä alkossa ja lue viinilehtiä, olet jo varmaankin opiskellut keppanalehdet, että tiedät suosikkisi."

        Mitähän mahtavat olla nämä kirjoittajan "keppanalehdet"?

        Viittaan esim. tähän artikkeliin https://www.avecmedia.fi/juoma/suomen-paras-olut-2022-on-takatalo-tompurin-kaski-savubock/#:~:text=Suomen paras olut 2022 -kilpailun,avautuvaksi, tasapainoiseksi ja moniulotteiseksi savuolueksi.
        Näitä vastaavia artikkeleita löytyy lisää... "keppanalehdistä"(?).

        Sattumoisin tiedän tämän oluen valmistajat ja olen heidän "kotioluitaan" (vrt. kotiviinit) päässyt maistelemaan heti kohta yrityksen alkumetreiltä.

        Ihan hyviä ja laadukkaita ovat olleet, mutta esim. tämä Savubock ei minulle erityisesti pärähtänyt, vaikka hyvää toki oli. Pidän yhä enemmin esim. heidän Imperial Stoutista.

        Olinkin hieman yllättänyt tästä, kuinka hienoksi tuotteeksi tämän Savubock oluensa arvioivat minua varmasti paremmat olutasiantuntijat.

        Tuote tämän kilpailun jälkeen myytiin heti loppuun niiden Alkojen hyllyiltä, missä sitä oli.
        Maistelen muuten tätä Savubockia juuri nyt, iltapalaksi, ja onhan tämä ihan oikeasti ihan hemmetin hyvää.

        Minulle jää vielä pari pulloa tätä (erää) viinikellarini montun reunalle. Täytynee säästää toinen pulloista Chiang Main senseille, jos sattuu tulemaan kylään tänne savon pattayalle.

        Vie oluttietoisuutesi konsultoiden Pattayan suomiräkälöihin ja viinitietoisuutesi pyllistävälle ravintolapäällikölle, muista tuliaisina isukille viskilasi jota voi lämmitellä navan päällä kun makaa sohvalla.

        Laiffille suosittelen "Erkin pikakivääriä" koska se sopii hyvin vaikka häränhäntäkeiton kanssa ja sopii tehdastyöläisen tilipussille.


    • Anonyymi

      Kokoomuksen ohjeet köyhille näinä vaikeina aikoina.
      1. Myy huonot osakkeet.
      2. Laita joka kk 1000e säästöön.
      3. Kokkaa kotona, aina ei tarvitse mennä ravintolaan syömään.
      4. Osta halvempaa shampanjaa, myös alle 100e shampanjissa löytyy kohtalaisia.
      5. Teslaa tai täyssähkömersua ladatessa kannattaa hyödyntää ilmaiset latauspisteet
      6. Autonkuljettajalle ja hovimestarille voi antaa vapaapäiviä.

    • Anonyymi

      Toro-Laiffinen ...... minne katosit .... ????

      • Anonyymi

        Onnellisen aviomiehen ...... elämä yksinäistä .... Chiang Main yössä ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisen aviomiehen ...... elämä yksinäistä .... Chiang Main yössä ????

        Paluu tulevaisuuteen käännettynä versionako rakas ??? Kuka asuu Numban päässä ???


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe