Narsistista käyttäytymistä työpaikalla.

Anonyymi-ap

Jos työkaveri käyttäytyy narsistisin piirtein, kuinka häneen tulisi suhtautua ja kuinka hänen kanssaan tulisi käyttäytyä, jotta työn tekemisestä itsestään ei katoaisi motivaatio taikka pahimmassa tapauksessa tulisi liian hankalaksi/ahdistavaksi mennä töihin? Onko kokemuksia? Vinkkejä?

17

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsismin uhreilla taitaa olla ihan oma yhdistys, veikkaan että sieltä saisi tukun hyviä vinkkejä.

    • Anonyymi

      Jos haluat, että narsisti pitää sinusta eikä kiusaa, mielistele ja nöyristele häntä. Jos haluat toimia itsenäisesti, etkä suostu narsistin manipulointiin, ottaa hän sinut silmätikukseen, vihaa ja kiusaa sinua.
      Päätä itse.

      • Anonyymi

        Ei kovin vaikea päättää ainakaan omalla kohdalla. En todellakaan mielistele narsistia tai ketään muutakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin vaikea päättää ainakaan omalla kohdalla. En todellakaan mielistele narsistia tai ketään muutakaan.

        Minulta taas ei ole mitään pois, vaikka mielistelisin narsistia, jos sillä saadaan sopu ja työrauha työyhteisöön. Kaikki voittavat. Sinäkin. Ellet sitten sinä ala kylvää myrkkyä ympärillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulta taas ei ole mitään pois, vaikka mielistelisin narsistia, jos sillä saadaan sopu ja työrauha työyhteisöön. Kaikki voittavat. Sinäkin. Ellet sitten sinä ala kylvää myrkkyä ympärillesi.

        Kyllä siihen pitää puuttua porukalla ja saada narsisti pihalle työpaikalta. Ei kukaan täysjärkinen ala mielistellä ja suostu jonkun sekopään pompoteltavaksi ettei sille tule paha mieli.


      • Anonyymi

        Ei kuule kenellekkään tartte mielistellä kaikki tekevät työtä samoilla ehdoilla .


    • Anonyymi

      Sulle voi kehittyä traumaattinen stressi, paniikki ym.tulla vaikka mitä oireita jos narsisti siellä töissä käyttää sinua. Lopulta myös masennusta. Etenkin jos olet kiltti ja joustava, tunnollinen ym. Älä ainakaan kerro mitään kovin henkilökohtaista mihin narsu voisi takertua. Työpaikan vaihto ennenkuin itse uupuu on viisainta.

    • Anonyymi

      Olla mahdollisimman vähän tekemissä ja kertoa mahdollisimman vähän asioita itsestäsi. Yrittää olla provosoitumatta hänen jutuistaan. Olen muutamassa työpaikassa nähnyt aidon narsistin joka pelaa omaa peliään ja on tavallaan vallassa ihan rivihenkilönä koska manipuloi johtoa ym päättäjiä. Työnantajat on todella munattomia puuttumaan asiaan ja osa työnantajista luulee ettei se työilmapiiri edes hänelle kuulu millään tavalla mikä on kammottava harhaluulo. Työnantajan kuuluu juuri puuttua epäkohtiin ja selvittää asiat koska muita keinoja ei ole käytettävissä. Tai sitten hänen täytyy antaa lupa toiselle mahdollisesti antaa muutama isku nenän varteen koska narsisti ei taida muuten huomata virheitään. Häntä täytyy kouluttaa kuin koiraa. Puhe ei auta ei millään tavalla annettu palaute.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti lyöntienkin jälkeen ajattelisi että ihan hullu tyyppi yhtäkkiä tuli kimppuun ilman syytä ja saisit itse potkut vaikka hänen alistaminen mitätöinti paskanpuhuminen huijaus valehtelu mustamaalaus sabotointi tms olisi jatkunut vuosikausia työnjohdon tekemättä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti lyöntienkin jälkeen ajattelisi että ihan hullu tyyppi yhtäkkiä tuli kimppuun ilman syytä ja saisit itse potkut vaikka hänen alistaminen mitätöinti paskanpuhuminen huijaus valehtelu mustamaalaus sabotointi tms olisi jatkunut vuosikausia työnjohdon tekemättä mitään.

        Totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti lyöntienkin jälkeen ajattelisi että ihan hullu tyyppi yhtäkkiä tuli kimppuun ilman syytä ja saisit itse potkut vaikka hänen alistaminen mitätöinti paskanpuhuminen huijaus valehtelu mustamaalaus sabotointi tms olisi jatkunut vuosikausia työnjohdon tekemättä mitään.

        Näin voi tehdä alainen määräaikaiselle pomolle. Sabotoida ja syyttää olemattomista asioista, koska on itse narsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin voi tehdä alainen määräaikaiselle pomolle. Sabotoida ja syyttää olemattomista asioista, koska on itse narsisti.

        Tuollainen tyyppi usein haluaa itse pomoksi, pelaa sosiaalisia pelejä, tekee myyräntyötä vaikka itse olisi tullut hyvin kohdelluksi. Osaa näytellä yhteen suuntaan mukavaa ja kiusaa toisia. Taitava manipuloimaan. Kannattaa katsoa, löytyykö paljon kasvokuvia google-haussa. Bingo!


    • Anonyymi

      Yle Suomi Radiossa on paljon narsisti naisia töissä

    • Anonyymi

      No työskentelen narsistin kanssa. Mitään henkilökohtaisia omia äläkä toisen asioita hänelle et kerro. Hoida työsi myös hänen kanssaan. Välttele älä suostu saunailtoihin tai kaveeraamiseen mutta älä myöskään ole tyly. Neutraali suhtautuminen voit kuunnella hiljaa ja sanoa jotain joo tai vastaavaa älä ota kantaa hänen haukkumiinsa ihmisiin tai muutakaan. Jos kehuu itseään anna kehua älä provosoidu. Älä luota hänen sanomisiinsa tai lupauksiin. Voi olla täysin omasta päästä keksittyjä juoruja yms. Varoita uusia työntekijöitä hänestä.

    • Anonyymi

      Ei ole paljon tehtävissä jos narsisti on pomon suosikki, vaihtaa työpaikan niin pääsee eroon tälläisestä

      • Anonyymi

        Ehkä olet se narsisti ja pomon suosikki? Toivot että työkaveri lähtee?


    • Anonyymi

      Välinpitämättömästi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe