posliini

"villitys"

Olen vasta jokin aikaa sitten huomannut tämän posliini villityksen. Mistäkähän tämä on saanut alkunsa ja milloin lie rantautunut Suomeenkin?

Katselin kuvia edellä olleista linkeistä, ja täytyy sanoa että ei meikätyttöä kiihottanut karvattomat munat ollenkaan. Ehkäpä muutaman vuoden kuluttua jos näitä katselen, mieli tottuu.. Vähän ihmetyttää kun monet perustelevat hygienialla asiaa. Onhan veden ja saippuan käyttö sallittu.

No, en tarkoita tätä arvosteluksi, vaan hämmästyneenä lueskelin juttuja. Mikäpä siinä jos tavan hyväksi havaitsee. Antaa palaa vaan. Itse taidan säilyttää pehkoni:)

7

2148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivistä

ompa vielä mukava lukea näitä kirjoiituksia
      kun on vielä sellaisiakin naisia joka pitää
      vlelä vanhoja arvoja kunniassa karvainen pillu
      kuuluu aikuiselle naiselle.

• pksn-hki

Kyllä niitä löytyy Suomesta täyskarvaisia naisia, ne ei aja mistään karvojaan, hiukan vain lyhentävät hiuksiaan. Tässä voi puhua luomuilmiöstä.

• pksn-hki

”Olen vasta jokin aikaa sitten huomannut tämän posliini villityksen. Mistäkähän tämä on saanut alkunsa ja milloin lie rantautunut Suomeenkin?”
      Taiteessa ja patsaissa se on ollut vuosisatoja ja naiset on ajanut karvojaan tosi pitkään. Nyt kun ihmiset on huomannut että karvattomana on huomattavasti kivempi olla, miehtkin on lähtenyt mukaan. Lisää asiaa aloituksessa: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000000286&posting=22000000007295375

”Katselin kuvia edellä olleista linkeistä, ja täytyy sanoa että ei meikätyttöä kiihottanut karvattomat munat ollenkaan.”
      Se on täysin makuasia, paljon karvattomi naisia ja miehiä kuitenkin on nykyään Suomessa.

” Vähän ihmetyttää kun monet perustelevat hygienialla asiaa. Onhan veden ja saippuan käyttö sallittu.”
      Karvattomana hikoilee huomattavasti vähemmän ja pääsee lähes dödöstä eroon. Esim. naisen rintasyövän ja dödön yhteyttä on tutkittu ja leikatuista kasvaimista on löytynyt dödöissö käytettyjä metlleja. Tutkimus oli muistaakseni Enkl.
      ”veden ja saippuan käyttö sallittu.” tottai kai on, mutta jo saunasta tullessa monilla on hienhajusta ongelma, karvattomalla tätä ei ole siinä määrässä, enemmän tästä tuossa linkissä jonka laitoin mukaan.

” Antaa palaa vaan. Itse taidan säilyttää pehkoni:)”
      Siinä on jokaisen oma valinta, ajaako vai ei, joten jatkaa vain valitulla tiellä karvaisena luomuihmisenä.

• villitys*

Sen verran pitänee lisätä, että jo reilussa keski-iässä olevana olen minäkin kainalokarvoja ja säärikarvoja ajellut vuosikymmenet. Aika löyhä selitys karvojen ajolle dödön käytön vähentäminen tai hikoilun väheneminen. Sen voin sanoa usean vuosikymmenen kokemuksella.

Myrkyistä se, että otin itsestäni 90-l alussa hivenaine analyysin, jossa kävi ilmi suuri alumiinimäärä kehossa. Sen jälkeen olen pyrkinyt käyttämään dödöjä ilman alumiinia. Uskoisin että karvoitus olisi paremminkin suojannut osalta myrkyistä.

Lähes kaikki naiset ovat ajelleet kainalokarvojaan, ja eipä tuo ole syöpäluvuissa näkynyt. Taitaa rintasyöpä olla lisääntymään päin. Syyt ovat enemmän muissa asioissa.Toivoisin siis ettei tuolla "pelottelutyylillä" yritettäisi ohjata varsinkin nuoria tiettyyn käyttäytymismalliin.

Jokainen tehköön kuitenkin niinkuin haluaa. Annoit vaan minulle aika kivan tuon luomu vinkin. Taidankin siirtyä siihen kastiin ja unohtaa tästälähin karvojen ajelut. Sehän oli nuorena minulle syötetty malli siitä mitä naisen tulisi olla, karvaton kainaloista ja sääristä. Eläköön vapaus tässäkin asiassa.
        Kiitos sinulle vastauksestasi.
        Hyvää kesää toivoen: tuleva luomu :)

• pksn-hki
        villitys* kirjoitti:

Sen verran pitänee lisätä, että jo reilussa keski-iässä olevana olen minäkin kainalokarvoja ja säärikarvoja ajellut vuosikymmenet. Aika löyhä selitys karvojen ajolle dödön käytön vähentäminen tai hikoilun väheneminen. Sen voin sanoa usean vuosikymmenen kokemuksella.

Myrkyistä se, että otin itsestäni 90-l alussa hivenaine analyysin, jossa kävi ilmi suuri alumiinimäärä kehossa. Sen jälkeen olen pyrkinyt käyttämään dödöjä ilman alumiinia. Uskoisin että karvoitus olisi paremminkin suojannut osalta myrkyistä.

Lähes kaikki naiset ovat ajelleet kainalokarvojaan, ja eipä tuo ole syöpäluvuissa näkynyt. Taitaa rintasyöpä olla lisääntymään päin. Syyt ovat enemmän muissa asioissa.Toivoisin siis ettei tuolla "pelottelutyylillä" yritettäisi ohjata varsinkin nuoria tiettyyn käyttäytymismalliin.

Jokainen tehköön kuitenkin niinkuin haluaa. Annoit vaan minulle aika kivan tuon luomu vinkin. Taidankin siirtyä siihen kastiin ja unohtaa tästälähin karvojen ajelut. Sehän oli nuorena minulle syötetty malli siitä mitä naisen tulisi olla, karvaton kainaloista ja sääristä. Eläköön vapaus tässäkin asiassa.
        Kiitos sinulle vastauksestasi.
        Hyvää kesää toivoen: tuleva luomu :)

” Aika löyhä selitys karvojen ajolle dödön käytön vähentäminen tai hikoilun väheneminen. Sen voin sanoa usean vuosikymmenen kokemuksella. ”
        Sitä ei voi kiistää, jos jostain renkaasta, tässä nyt karvat, bakteerit ja ihosta irtoava kuollut iho poistetaan yksi tekijä hajuun, se aukottomasti johtaa siihen että hajua tulee vähemmän.

”Uskoisin että karvoitus olisi paremminkin suojannut osalta myrkyistä. ”
        Mitä enemmän on karvoja sitä enemmän on pohjaa hajulle, koska juuri karvat on renkaan yksi tekijä hajulle mitä peitetään dödöllä. ”Jos ihminen poistaa ihokarvoituksen, tulos on sileä keho ja sen puhdistautuminen itsestäänkin toimii melko hyvin. Siihen perustuu myös alkuperäiskansojen karvattomuus, ei tarvitse niin usein peseytyä ja metsästäessä on hajuttomampi.
        Ihmisen keho puolustautuu bakteereja vastaan, kehosta ”hilseilee” kuollut ihoa pois, joka poistuu paremmin karvattoman kehon tyylissä.
        Miten karvat tähän liittyy, herää kysymys? Kehosta poistuva kuollut osa on bakteerien ruokaa hikoilun lisätessä vaikutusta. Bakteerit tarvitsevat ravinnokseen ihmisen ihosta ja karvoista saatavia orgaanista ainetta sekä vettä, joka tulee hiestä ja karvoituksen osalla ihminen hikoilee enemmän kun karvattomalla osalla ihmisen kehoa. Hyvin yksinkertainen keksintö joka periytyy alkukehityksestä.
        Mitä enemmän ihminen hikoilee, sitä enemmän bakteerit tuottaa sivutuotteena hajumolekyylejä ja ihminen haisee joka on suoja luonnossa selviytymiseen. Näin saalistajakin tietää missä on isompi herkkupala ja jättää lapset rauhaan, koska ne ei haise karvattomuuden takia.
        Niin kuin edellä kerroin, tätä hajua ihmiset peittää hajusteilla, kun jamalla karvoituksen pois pääsee paljon helpommalla ja vähemmällä hajustamisella. ”
        Lainaus sivulta http://pksn.naturisti.org/sivu02b.html

Siis karvattomuus ei poista hikoilua, vaan se vähentää ja eikä tarvita hajustamista niin paljon kun karvaisena.

”Toivoisin siis ettei tuolla "pelottelutyylillä" yritettäisi ohjata varsinkin nuoria tiettyyn käyttäytymismalliin. ”
        En peloittele kerron vain Lääkärien tutkimuksen tuloksen annin tukimuksesta joka oli viimevuonna esillä. Löytynee varmaan tästä keskustelupaikasta haulkla.

”Jokainen tehköön kuitenkin niinkuin haluaa. Annoit vaan minulle aika kivan tuon luomu vinkin.”
        Niin jokainen tekee keholleen niin kun parhaaksi näkee. Itse olen karvattomuuteen hyvin tyytyväinen, koska: iho puhdistuu osittain itsestään, ei tarvitse dödöä, tulee pyykkiä vähemmän ja mikä on myös hyvä pointti, karvattoman on erittäin mukavaa muutenkin!
        ”Sehän oli nuorena minulle syötetty malli siitä mitä naisen tulisi olla, karvaton kainaloista ja sääristä. Eläköön vapaus tässäkin asiassa. ”
        Niin karvattomuuden historia on todella pitkä, n 2500 vuotta ja jatkumo on olemassa meidän päiviin asti. Tästä edellisissä viesteissä.

”Kiitos sinulle vastauksestasi. ”
        Samoin sinulle kiitos, hyvä kun asiasta voi keskustella ja jokainen tekee itse päätöksen onko karvaton vai karvainen luomu, keho on jokaisella oma ja päätös siitä on jokaisella olemassa.

• poika

...niinkuin otsikosta käy selville miksi ihmiset ajelevat itseään, ja eiköhän se ole enmmänkin nuorten kokeilua, ei itseänikään posliini liiemmin kiihota (mies), koska juuri karvat tekevät "siitä" katsomisen arvoisen, eikä minkäväriset karvat tahansa, silläkin on väliä, mutta jätetään se nyt sanomatta...

Ihmiseet ovat kauttaaikojen ajelleet itseään ylä/-alapää

• Minustakin

Mummoille sopii paremmin karvareuhka eikä mikään posliini. Sitä parempi mitä vähemmän näkyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      50
      3581
    2. 39
      3043
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      147
      2877
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2343
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      43
      1815
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      90
      1606
    7. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1124
    8. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1091
    9. Nainen, koska nähtiin viimeksi

Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1066
    10. Miten tällaista voi tapahtua

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?
      Virrat
      41
      935
    Aihe