Sain tänään verotukselta (sähköpostin lähettäjän osoite oli tosin OUTO ei siis vero.fi:stä) sähköpostin, että tarkistuslaskelmien mukaan saan yli 500€ lisää veronpalautusta. Tili kuitenkin täytyy varmistaa. Minun täytyy siksi klikata annettua linkkiä ja sen jälkeen avautuu pankkien logot ja voin kirjautua omaan verkkopankkiini.
Varokaa?!!!
VAROKAA huijausviestiä verottajalta
5
330
Vastaukset
- Anonyymi
Tuollaiset ilmoitukset toisivat hupia elämään, ja lähettäjän kanssa olisi hauska pelleillä. Valitettavasti Gmail näkyy suodattavan kaikki huijausyritykset, koska en ole kymmeneen vuoteen saanut ensimmäistäkään!
- Anonyymi
Huijausyritys, jonka näkee otsallaankin. Tilinumeroa ei kuulu antaa kenellekään. Linkki ei ole omaan verkkopankkiin, vaan se menee huijarien omalle sivustolle. Eikä verottajan tarvitse kysyä tilinumeroa, se on ennestään tiedossa.
- Anonyymi
Joo, ei kannata klikata linkin takaa ilmestyvistä pankkien logoista edes oman pankin logoa - jos onkin erehtynyt klikkaamaan viestissä annettua linkkiä. Lähettäjän nimen kannattaa tutkia vaikka perjantaina olisikin voimat loppu ja kiire viikonlopun viettoon.
- Anonyymi
Niin. Sinun sydämesi muistelee kauhuja: missä on nyt veronlaskija, missä punnitsija, missä tornien lukija?
- Anonyymi
Joo. OmaVero muistutti jälleen tänään aamuvarhaisella, että vahvistaisin tilinumeroni veronpalautuksen 543,23€ saadakseni. Enpä tiedä, mentäisiinkö linkin ja pankkitunnistautumisen kautta sitten "OmaVeroon" ja sen tietoihin - eli tosiasiassa huijareiden sivustolle. Harmi ettei verotuksen chatti tai puhelinpalvelu satu toimimaan viestien saapumisaikana näin viikonloppuna? Rahat siirtyisivät kuitenkin heti tililleni 🤖👾👻
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824787- 1862103
- 1321782
- 1751415
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161291- 351106
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj171103- 78993
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh302989- 52976