Uudet ja uudehkot autot

Anonyymi-ap

Onnea vain teille uusien ja uudehkojen autojen kuljettajat autoistanne. Nyt sitten vain opettelemaan sitä ajovalojen käyttöä. Näin hämärässä varsinkin takavalojenkin käyttö suotavaa.
Ensi kerralla sitten opetellaan, miten Teslan saa latauspisteelle keskelle parkkiruutua, että muutkin pääsevät sähköautojaan lataamaan.

20

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parkkeeraan Teslani ihan minne haluan. On se vaan sen hintaluokan auto.

      • Anonyymi

        Velaksihan sinä sen ostit...


    • Anonyymi

      Jep. Tässä juuri eilen ajelin iltahämärässä moottoritietä. Kaikilla muilla paloi takavalot, paitsi yhdellä Teslalla ja yhdellä Mondeolla. EU:n valodirektiivi on ihan per ceestä.

    • Anonyymi

      Valitettavana epidemiana on autojen keulille levinnyt kaiken maailman tingeltangeli-valoja, mutta peräpää "loistaa" pimeänä. Melkoisia keikareita taitaa nykyautoilijoista löytyä turvallisuuden kustannuksella.

    • Anonyymi

      Erään täkäläisen palstalaisen iloksi autojen perät voisi ripustaa täyteen... SUMUVALOJA! Valoa ei koskaan ole liikaa.

      • Anonyymi

        Tingeltangel-tyypille: Liikaa tuntuu olevan niillä, jotka eivät saa takavalojaan palamaan. Sitä paitsi sumuvalot ovat vähän kuin puuratti Ladassa: aivan turhat.


      • Anonyymi

        Sumuvaloja käytetään sumussa. Siinä selitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tingeltangel-tyypille: Liikaa tuntuu olevan niillä, jotka eivät saa takavalojaan palamaan. Sitä paitsi sumuvalot ovat vähän kuin puuratti Ladassa: aivan turhat.

        Ei ei ei, olet aivan väärässä. Sumuvalot ovat ensinnäkin hyvät päivävalot. Toisekseen sumuvalot eivät ole näkemistä, vaan näkymistä varten. Kolmanneksi valoa ei koskaan ole liikaa tässä pimeässä maassa. Neljänneksi poliisia ei kiinnosta pätkääkään mitä valoja autossasi poltat, eli polta vapaasti kaikkea mitä saat syttymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei ei, olet aivan väärässä. Sumuvalot ovat ensinnäkin hyvät päivävalot. Toisekseen sumuvalot eivät ole näkemistä, vaan näkymistä varten. Kolmanneksi valoa ei koskaan ole liikaa tässä pimeässä maassa. Neljänneksi poliisia ei kiinnosta pätkääkään mitä valoja autossasi poltat, eli polta vapaasti kaikkea mitä saat syttymään.

        Itse käytän päivävaloina autoni... päivävaloja, vaikka autossani onkin sumuvalot.
        Toisekseen minulle ei ole koko autoiluhistoriani aikana tuottanut kertaakaan vaikeuksia huomata "pelkissä" ajovaloissa kulkevaa ajoneuvoa. Mites muuten ne ketkä kaipaavat sitä näkyvyyttä lisää, huomaavatko he ollenkaan esim. sumuvalottomat autot, moottoripyöräilijät tai mopot ja jalankulkijat heijastimella tai ilman? Ovatko he olleet hengenvaarassa, koska heillä ei ole sumuvaloja? Tuo näkyminen löytyy internetistä pelkästään "huolestuneiden" kansalaisten palstoilta, ei mistään virallisimmilta sivuilta, joten lienee soopaa.
        Jos valoa ei liikenteessä ole koskaan liikaa, niin miksikähän autoilijat kuitenkin vaihtavat lyhyille valoille toisen auton kohdatessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse käytän päivävaloina autoni... päivävaloja, vaikka autossani onkin sumuvalot.
        Toisekseen minulle ei ole koko autoiluhistoriani aikana tuottanut kertaakaan vaikeuksia huomata "pelkissä" ajovaloissa kulkevaa ajoneuvoa. Mites muuten ne ketkä kaipaavat sitä näkyvyyttä lisää, huomaavatko he ollenkaan esim. sumuvalottomat autot, moottoripyöräilijät tai mopot ja jalankulkijat heijastimella tai ilman? Ovatko he olleet hengenvaarassa, koska heillä ei ole sumuvaloja? Tuo näkyminen löytyy internetistä pelkästään "huolestuneiden" kansalaisten palstoilta, ei mistään virallisimmilta sivuilta, joten lienee soopaa.
        Jos valoa ei liikenteessä ole koskaan liikaa, niin miksikähän autoilijat kuitenkin vaihtavat lyhyille valoille toisen auton kohdatessaan?

        Valoa ei ole koskaan liikaa. Piste.
        Taidan ajaa jatkossa pitkät lisävaloni päällä jatkuvasti ihan vain kiusaksesi. Ja tietysti sumuvalot myös. Herää jo nykyaikaan, kaikkihan sumareita käyttävät. Valot tykkäävät, että niitä käytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse käytän päivävaloina autoni... päivävaloja, vaikka autossani onkin sumuvalot.
        Toisekseen minulle ei ole koko autoiluhistoriani aikana tuottanut kertaakaan vaikeuksia huomata "pelkissä" ajovaloissa kulkevaa ajoneuvoa. Mites muuten ne ketkä kaipaavat sitä näkyvyyttä lisää, huomaavatko he ollenkaan esim. sumuvalottomat autot, moottoripyöräilijät tai mopot ja jalankulkijat heijastimella tai ilman? Ovatko he olleet hengenvaarassa, koska heillä ei ole sumuvaloja? Tuo näkyminen löytyy internetistä pelkästään "huolestuneiden" kansalaisten palstoilta, ei mistään virallisimmilta sivuilta, joten lienee soopaa.
        Jos valoa ei liikenteessä ole koskaan liikaa, niin miksikähän autoilijat kuitenkin vaihtavat lyhyille valoille toisen auton kohdatessaan?

        Saattaahan ne ajovalotkin tiettyihin olosuhteisiin saakka näkyä, mutta sumuvalojen tarkoitushan onkin parantaa sitä näkyvyyttä ja näkyvyyttä vastaanhan ei yhdelläkään järkevällä tienkäyttäjällä liene mitään?
        Sumuvalothan valaisevat lähinnä auton keulan edustaa ja piennarta, joten ei niitä voi verratakaan kirkkaisiin ja yllemmäs suunnatuihin ja paljon tehokkaampiin kaukovaloihin, jotka vastaantulijan häikäisyn estämiseksi kuuluukin vaihtaa lähivaloille, tarkoitushan ei ole suinkaan haitata muita tienkäyttäjiä, vaikka niin tunnut kuvittelevankin.
        Sumuvalothan ei häikäise ketään, paitsi ehkä sinua tuon kummallisen sumuvalofobiasi ansiosta.
        Käyttäkää ihmiset olemassaolevia valoja niin edessä kuin takana ja näkykää ja nähkää liikenteessä, sillä suomen pimeydessä valoa ei tosiaankaan ole liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse käytän päivävaloina autoni... päivävaloja, vaikka autossani onkin sumuvalot.
        Toisekseen minulle ei ole koko autoiluhistoriani aikana tuottanut kertaakaan vaikeuksia huomata "pelkissä" ajovaloissa kulkevaa ajoneuvoa. Mites muuten ne ketkä kaipaavat sitä näkyvyyttä lisää, huomaavatko he ollenkaan esim. sumuvalottomat autot, moottoripyöräilijät tai mopot ja jalankulkijat heijastimella tai ilman? Ovatko he olleet hengenvaarassa, koska heillä ei ole sumuvaloja? Tuo näkyminen löytyy internetistä pelkästään "huolestuneiden" kansalaisten palstoilta, ei mistään virallisimmilta sivuilta, joten lienee soopaa.
        Jos valoa ei liikenteessä ole koskaan liikaa, niin miksikähän autoilijat kuitenkin vaihtavat lyhyille valoille toisen auton kohdatessaan?

        Terve.
        Ajele sinä vain perä pimellä kaatosateessa, sumussa, lumituiskussa. Älä kiroile kuka "v***tun tollo ajaa MINUN perässäni pitkät päällä". Se olen minä ja muista: Se on sinulle älykääpiölle merkki LAITA TAKAVALOT PÄÄLLE. Saatan joskus ajaa jopa vähän isommalla autolla, tulee rumaa jälkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve.
        Ajele sinä vain perä pimellä kaatosateessa, sumussa, lumituiskussa. Älä kiroile kuka "v***tun tollo ajaa MINUN perässäni pitkät päällä". Se olen minä ja muista: Se on sinulle älykääpiölle merkki LAITA TAKAVALOT PÄÄLLE. Saatan joskus ajaa jopa vähän isommalla autolla, tulee rumaa jälkeä.

        Ei sinun tarvi pitkään ajaa, päästän sinut heti ohi jos ei meinaa nähdä ilman pitkiä perässäni.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti valittajalla tarvetta kunnon silmälaseille, jos ei näe enää auton peräpäätä. Tälläiselle kuskille tulisi laittaa huomio majakat eteen ja taakse että muut autoilijat osaisivat varoa tätä Corolla kuljettajaa

      • Anonyymi

        Enempää kantaa ottamatta, kyllä auton takavalotkin pitää olla päällä. Kyllähän se on ihan turvallisuuskysymys joka ei liene mitenkään kiistanalaista. Antaa jotenkin avuttoman kuvan kuljettajasta jos ei osaa käyttää autonsa laitteita. Kokeilemalla ja tutustumalla ne toiminnot selviävät, eikun rohkeasti vaan katsomaan mitä mistäkin vivusta tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enempää kantaa ottamatta, kyllä auton takavalotkin pitää olla päällä. Kyllähän se on ihan turvallisuuskysymys joka ei liene mitenkään kiistanalaista. Antaa jotenkin avuttoman kuvan kuljettajasta jos ei osaa käyttää autonsa laitteita. Kokeilemalla ja tutustumalla ne toiminnot selviävät, eikun rohkeasti vaan katsomaan mitä mistäkin vivusta tapahtuu.

        Mutta toivottavasti ei kokeile liikenteen seassa, kuten yksi sähkäristi. Testasi eli kyttäs näyttöä seilasi kaistalla.. äijä


    • Anonyymi

      Kyllähän se on sata kertaa erottuvampi liikenteessä kun edessä menee päivällä/hämärällä auto jossa ei pala taaksepäin mitään valoja.
      Vaan sitten kun painetaan jarrua tai laitetaan vilkku päälle niiden erottuminen on ihan eri toista sillä kohtaa.
      Varsinkin kun nykyautojen takavalot on vaikka millaista ledinauhaa ja välkettä palaessaan.
      Ja jos edessä menevää ei osaa seurata ilman että siinä palaa jotain punaista suosittelen miettimään muita värejä joilla saat pidettyä samalla järkevän turvavälin.
      Itse ainakin huomannut jos ajan takavalot päällä perään tullaan kiinni mutta jos ajan pelkillä etuvaloilla takana pysyy reilumpi väli.
      Poislukien nämä ketkä alkavat ajamaan pitkät päällä lähellä mutta eipä tuo ole iso vaiva päästää ne ohi pikku koukkauksella pysäkin kautta.
      Kannatan takavalotonta liikennettä äkkitilanteiden tuoman huomaamisen takia.
      Eikä ne nykyvalot lumikelissä kuitenkaan pidä muoveja sulana.
      Mukavaa syksyä kaikille!

      • Anonyymi

        Joo ja jos et käytä turvavöitä, niin ajat varovaisemmin? Kuten kesärenkailla tulee talvella ajettua rauhallisemmin, silmät kiinni vielä varovaisemmin. Jos et sido peräkärryn lastia kiinni, ajat hiljempaa, pimeässä... Ai niin, sumuvalot päällä.


      • Anonyymi

        Niitä autoilijoita, jotka määrittelevät sen hetken jolloin ne takavalot sitten sytytetään sopivan pimeällä onkin sitten yhtä paljon, kuin on autoilijoitakin.
        Takasumuvalo pitää itsensä sulana lumipöpperössäkin.


    • Anonyymi

      Mutta nythän autoilijoillakin on kellojen siirron myötä tunti enemmän aikaa, joten kenelläkään ei ole enää kiire eikä edellä ajavaa tarvitse hiillostaa. Vai ihanko tapa se vaan on, että "lähdetäänkö kisomaan"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe