Oliko hoitokokouksissa väliaikoja?

Anonyymi-ap

Olen aikoinaan käynyt ry:n seuroissa, missä oli eka puheen jälkeen tauko. Sen jälkeen tuli seuraava puhuja, joka puhui. Joku itkikin ja yhteisesti laulettiin.

78

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oli kyllä tauko. Kahviakin oli. Mutta tupakoitsijat joutuivat pyytämään, että ulko-ovi avattaisiin, sillä se oli takalukittu. Tulipalon sattuessa olisi tullut vielä rumempaa jälkeä.

      • Anonyymi

        Siis ihan oikeesti ollut ovet lukittuina?
        Eihän ihmisiltä saa vapautta riistää ilman pätevää syytä.Luulis kyllä että hoitokokuksiin osallistuminen olisi ollut vapaa ehtoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ihan oikeesti ollut ovet lukittuina?
        Eihän ihmisiltä saa vapautta riistää ilman pätevää syytä.Luulis kyllä että hoitokokuksiin osallistuminen olisi ollut vapaa ehtoista.

        Jos kysyt uskovaiselta, hän sanoo, että oli vapaaehtoista. Mutta oikeasti olisit ollut itse vielä varmemmin kiusattavana lähitulevaisuudessa, jos et olisi mennyt. Ja jos olit itse "juhlakalu" eli kiusatuksi kutsuttu, olisit lentänyt oitis ulkos porukasta, jos olisit jättänyt menemättä. Pelosta ihmiset sinne menivät.

        Aivan totta, meillä ainakin oli lukitut ovet. Eräskin hoitokokous, jonka muistan poikkeuksellisen hyvin, kesti klo 19.00- 02 yöllä. Ja yksi kahvitauko. Seuraavana aamuna töihin. Mutta se väsymys ei ollut isokaan haitta sen järkytyksen rinnalla, millaista siellä oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kysyt uskovaiselta, hän sanoo, että oli vapaaehtoista. Mutta oikeasti olisit ollut itse vielä varmemmin kiusattavana lähitulevaisuudessa, jos et olisi mennyt. Ja jos olit itse "juhlakalu" eli kiusatuksi kutsuttu, olisit lentänyt oitis ulkos porukasta, jos olisit jättänyt menemättä. Pelosta ihmiset sinne menivät.

        Aivan totta, meillä ainakin oli lukitut ovet. Eräskin hoitokokous, jonka muistan poikkeuksellisen hyvin, kesti klo 19.00- 02 yöllä. Ja yksi kahvitauko. Seuraavana aamuna töihin. Mutta se väsymys ei ollut isokaan haitta sen järkytyksen rinnalla, millaista siellä oli.

        Kuulostaa kovin tutulta.Eipä siellä aukoja juuri ollut ja oli vapaaehtoinen pakko jokaisen olla paikalla. Herra jestas sitä puhuttelurallia jos jäit pois noista hoitokokouksista joissa kaikille löydettiin ns. väärä henki. Tänä päivänä en kyllä menisi eikä taitaisi mennä monikaan tuollaisiin pakkotilaisuuksiin. Saattaisi tulla railakkaita oikeusjuttuja nykyään tuollaisista hoitokokouksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kysyt uskovaiselta, hän sanoo, että oli vapaaehtoista. Mutta oikeasti olisit ollut itse vielä varmemmin kiusattavana lähitulevaisuudessa, jos et olisi mennyt. Ja jos olit itse "juhlakalu" eli kiusatuksi kutsuttu, olisit lentänyt oitis ulkos porukasta, jos olisit jättänyt menemättä. Pelosta ihmiset sinne menivät.

        Aivan totta, meillä ainakin oli lukitut ovet. Eräskin hoitokokous, jonka muistan poikkeuksellisen hyvin, kesti klo 19.00- 02 yöllä. Ja yksi kahvitauko. Seuraavana aamuna töihin. Mutta se väsymys ei ollut isokaan haitta sen järkytyksen rinnalla, millaista siellä oli.

        Ja miten jotkut tämmöstä helvettiä yhä kehtaa pitää ihanana armon valtakuntana?
        Keskitysleiri meinikistä on enempikin kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kovin tutulta.Eipä siellä aukoja juuri ollut ja oli vapaaehtoinen pakko jokaisen olla paikalla. Herra jestas sitä puhuttelurallia jos jäit pois noista hoitokokouksista joissa kaikille löydettiin ns. väärä henki. Tänä päivänä en kyllä menisi eikä taitaisi mennä monikaan tuollaisiin pakkotilaisuuksiin. Saattaisi tulla railakkaita oikeusjuttuja nykyään tuollaisista hoitokokouksista.

        jumalanvaltakuntalaiset eivät erehdy.
        Hoitokokoukset oli siunauksellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kovin tutulta.Eipä siellä aukoja juuri ollut ja oli vapaaehtoinen pakko jokaisen olla paikalla. Herra jestas sitä puhuttelurallia jos jäit pois noista hoitokokouksista joissa kaikille löydettiin ns. väärä henki. Tänä päivänä en kyllä menisi eikä taitaisi mennä monikaan tuollaisiin pakkotilaisuuksiin. Saattaisi tulla railakkaita oikeusjuttuja nykyään tuollaisista hoitokokouksista.

        "Saattaisi tulla railakkaita oikeusjuttuja nykyään tuollaisista hoitokokouksista."

        Monista niistä olisi tullut tehdä heti ilmoitus poliisille, mutta onko tuo vieläkään myöhäistä. Hoitohommissa "räyhännyt"/ ihmisiä kusettanut ja asiansa korjaamatta jättänyt saattaa olla tällä hetkellä jopa puhujana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten jotkut tämmöstä helvettiä yhä kehtaa pitää ihanana armon valtakuntana?
        Keskitysleiri meinikistä on enempikin kysymys.

        Oikeasti hoitokokoukset olivat valitulle silmätikuille järjestetty ry:n maanpäällinen hevetti, jossa pääosin kateuden piru isännöi lähettiläidensä kautta. Hoitajilla on hirvittävä kohtalo. He halusivat kateuksissaan häpäistä ja mustamaalata ihmisiä ja nyt he eivät oman maineen menettämisen pelossa kykene korjaamaan tekojaan. Jumala ei ole unohtanut näitä tekoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis ihan oikeesti ollut ovet lukittuina?
        Eihän ihmisiltä saa vapautta riistää ilman pätevää syytä.Luulis kyllä että hoitokokuksiin osallistuminen olisi ollut vapaa ehtoista.

        Ei ollut.
        Suomessa ei rauhan aikana ole mitään niin pitkälle mennyttä ihmisen vapauden riistosta kun SRK;lla oli.
        Hoidettavaa ihmistä ei pidetty edes ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kovin tutulta.Eipä siellä aukoja juuri ollut ja oli vapaaehtoinen pakko jokaisen olla paikalla. Herra jestas sitä puhuttelurallia jos jäit pois noista hoitokokouksista joissa kaikille löydettiin ns. väärä henki. Tänä päivänä en kyllä menisi eikä taitaisi mennä monikaan tuollaisiin pakkotilaisuuksiin. Saattaisi tulla railakkaita oikeusjuttuja nykyään tuollaisista hoitokokouksista.

        Paljolti se on vankeuteen verrattavaa osallistumista nytkin, jos on pois, heti tingataan syytä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti hoitokokoukset olivat valitulle silmätikuille järjestetty ry:n maanpäällinen hevetti, jossa pääosin kateuden piru isännöi lähettiläidensä kautta. Hoitajilla on hirvittävä kohtalo. He halusivat kateuksissaan häpäistä ja mustamaalata ihmisiä ja nyt he eivät oman maineen menettämisen pelossa kykene korjaamaan tekojaan. Jumala ei ole unohtanut näitä tekoja.

        Kaikkea ihmisen tekemää tulee ajatella niin; - Tekisikö Jeesus näin?
        Olen vakuuttunut että ei ole tehnyt.
        Lahko on siinä saatanan käytössä, Hän tekee kyllä hoitopa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljolti se on vankeuteen verrattavaa osallistumista nytkin, jos on pois, heti tingataan syytä.

        Minä olen ollut seuroista pois jo kohta 12vuotta eikä kukaan ole kysynyt yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut seuroista pois jo kohta 12vuotta eikä kukaan ole kysynyt yhtään mitään.

        Minä kuuluin varmaan siihen ei toivottuun sakkiin.Niitten perään ei kukaan kysele mitään.
        Sielä ei ole sitä keskinäistä rakkautta kaikille vaikka jotkut niin kehtaa valehdellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jumalanvaltakuntalaiset eivät erehdy.
        Hoitokokoukset oli siunauksellisia.

        Te ette tiedä kuka Jumala on. Olette ilkeitä pahoja kiusaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti hoitokokoukset olivat valitulle silmätikuille järjestetty ry:n maanpäällinen hevetti, jossa pääosin kateuden piru isännöi lähettiläidensä kautta. Hoitajilla on hirvittävä kohtalo. He halusivat kateuksissaan häpäistä ja mustamaalata ihmisiä ja nyt he eivät oman maineen menettämisen pelossa kykene korjaamaan tekojaan. Jumala ei ole unohtanut näitä tekoja.

        Jeesuksen omia ovat kiusanneet myllynkivi kaulassa .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei ollut.
        Suomessa ei rauhan aikana ole mitään niin pitkälle mennyttä ihmisen vapauden riistosta kun SRK;lla oli.
        Hoidettavaa ihmistä ei pidetty edes ihmisenä.

        Synagogalla osia on myös tavattu ilkeydessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikkea ihmisen tekemää tulee ajatella niin; - Tekisikö Jeesus näin?
        Olen vakuuttunut että ei ole tehnyt.
        Lahko on siinä saatanan käytössä, Hän tekee kyllä hoitopa.

        Miten saatana löi paiseita JOBIIN juutalaiseen vaikka se ei syönyt sikaa noudatti Mooseksen lakia oli omavanhurskas ....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten saatana löi paiseita JOBIIN juutalaiseen vaikka se ei syönyt sikaa noudatti Mooseksen lakia oli omavanhurskas ....

        Miten Vanha Liitto koskettaa Sinua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synagogalla osia on myös tavattu ilkeydessä.

        Missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen omia ovat kiusanneet myllynkivi kaulassa .

        "Jeesuksen omia ovat kiusanneet myllynkivi kaulassa ."

        "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Anonyymi

      Hoitokokoukset pääosin olivat siunauksellisia, muutamia ylilyöntejäkin tapahtui.

      • Anonyymi

        No haistappa kuule vittu siunauksinesi. Oliko kiva olla kiusaajien puolella kun ei sinua silmätikuksi otettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No haistappa kuule vittu siunauksinesi. Oliko kiva olla kiusaajien puolella kun ei sinua silmätikuksi otettu.

        jeeusus ihan tarkoituksella salli hoitokokoukset että valittujen joukko ei rupee rehottaan harvoja enempää.


      • Anonyymi

        ""Hoitokokoukset pääosin olivat siunauksellisia, muutamia ylilyöntejäkin tapahtui.""

        Tämä on SRK:n kanta, se on pahoitellut tapahtumia. Tällä SRK pesee itsensä pois vastuusta ja antaa hoitajille vapauden, etteivät he ole syyllistyneet kansanmurhaan. Sitähän ne kaikessa kauheudessaan oli, monet ovat traumatisoituneet loppuiäksi, elämä on mennyt pilalle SRK:n hoitojen takia.


      • Anonyymi

        Hoitokokoukset olivat pääosin ylilyöntejä ja vain muutamia niistä oli siunauksellisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jeeusus ihan tarkoituksella salli hoitokokoukset että valittujen joukko ei rupee rehottaan harvoja enempää.

        Jeesus ei salli pahuutta, mutta jumalanne saatanalle se on vain pala kakkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitokokoukset olivat pääosin ylilyöntejä ja vain muutamia niistä oli siunauksellisia.

        Siunauksellisia olivat vain ne tilaisuudet, joissa puhuteltava teki itse aloitteen. Pääosin kaikki muut "hoidot" olivat kateellisten "hoitopirujen" organisoimaa silmitöntä kiusaamista.


      • Anonyymi

        "Hoitokokoukset pääosin olivat siunauksellisia, muutamia ylilyöntejäkin tapahtui."

        Täällä usein näkyy väitettävän tämän olevan srk:n kanta. Mitä tarkoittaa srk? Voisitko nimetä henkilön/henkilöitä kuka /ketkä näin on sanonut/ ovat sanoneet? Voisiko srk ottaa kantaa julkisesti tähän asiaan perusteluineen? Asia on todella vakava.

        Yleisellä tasolla ja pääosin kannanottto tarkoittaa vain ja ainoastaan niitä tapauksia, joissa puhuteltava itse halusi keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hoitokokoukset pääosin olivat siunauksellisia, muutamia ylilyöntejäkin tapahtui."

        Täällä usein näkyy väitettävän tämän olevan srk:n kanta. Mitä tarkoittaa srk? Voisitko nimetä henkilön/henkilöitä kuka /ketkä näin on sanonut/ ovat sanoneet? Voisiko srk ottaa kantaa julkisesti tähän asiaan perusteluineen? Asia on todella vakava.

        Yleisellä tasolla ja pääosin kannanottto tarkoittaa vain ja ainoastaan niitä tapauksia, joissa puhuteltava itse halusi keskustella.

        Jokainen henkilö, joka on itse ollut mukana kiusaamassa/"hoitamassa" hoitotilanteissa, on jäävi ottamaan minkäänlaista kantaa tähän asiaaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen henkilö, joka on itse ollut mukana kiusaamassa/"hoitamassa" hoitotilanteissa, on jäävi ottamaan minkäänlaista kantaa tähän asiaaan.

        Esimerkiksi Aimo Hautamäki on sanonut näin, siitä on kirjoitettu täällä s24:ssä, voit löytää viestit, jos etsit. Hautamäki oli silloin SRK:n pääsihteeri muistaakseni.


      • Anonyymi

        Aina tietysti saatanalle laittajaiset on laittajille ihania erityisesti kun Jeesukseen kastettuja laittaa myllynkiven omaan kaulaansa siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Hoitokokoukset pääosin olivat siunauksellisia, muutamia ylilyöntejäkin tapahtui.""

        Tämä on SRK:n kanta, se on pahoitellut tapahtumia. Tällä SRK pesee itsensä pois vastuusta ja antaa hoitajille vapauden, etteivät he ole syyllistyneet kansanmurhaan. Sitähän ne kaikessa kauheudessaan oli, monet ovat traumatisoituneet loppuiäksi, elämä on mennyt pilalle SRK:n hoitojen takia.

        Perusnormi kristityt ei edes seurustele saatanan kanssa kuin lestat.


    • Anonyymi

      Jospa nyt jätettäisiin tämä aihe pikkuhiljaa pois näiltä palstoilta, Eri paikkakunnilla oli silloin - 70- luvulla eri tyylistä nuokin "jutustelut", oletettavasti kaikki ei ole olleet tilaisuuksissa paikalla. jotka täällä tätä asiaa puivat !?
      Osittaisia kuulopuheita, mutta tietenkin ikäviä jossain paikoin.
      Normi seuroissa on usein tauko ja kahvitus puheiden välissä, jos on vain yksi puhe, niin sitten kahvitus on lopussa. En ole kuullut tai todennut, että ovia olisi missään ollut suljettuna, jossain isoimmissa paikoin ehkä ollut ?! Jos joku halusi poistua, niin varmaan myös pääsee seuroista pois, sitä ei kukaan saa estää.
      Nyt eletään tätä päivää, joten vapaa pääsy "tarkastuskäynnille" on jokaiseen ry:n taloon, kun on seurat, myyjäiset jne., pääsee sisälle ja uloskin, jos ei miellytä !

      • Anonyymi

        Mikä sinä olet määrittelemään, mistä aiheista täällä kirjoitellaan. Oletko itse hoitohenkilö, kun noin kepeästi suhtaudut siihen, miten hoitajat alistivat ihmisiä parannukseen keksityista synneistä, kuten kososlainen henki.


      • Anonyymi

        Mitä tuota historia yrittää pimentää. Tää juttu on vaikuttanut sukupolvien yli niin nyt sitä pitäs lestatyyliin hyssytellä hiljaiseksi. Ihan turha alkaa väitteleen ettei nuoremmilla ole näihin mitään osaa eikä arpaa.

        Omat vanhempani ovat näistä kärsineet henkilökohtaisesti, ja jättivät omaan lapsuuteeni sen takia omat arpensa isän ja äidin toiminnan takia.


      • Anonyymi

        Hoitokokoukset on aihe, josta tuskin koskaan vaietaan. Se olisi niin väärin kaltoin kohdeltuja kohtaan. Ymmärrettävästi vaikeneminen sopisi vanhoillislestadiolaisille. Onhan se kiusallista ja kivuliasta, että oman seurakunnan historiassa on tuollaisia raakoja tapahtumia. Mielellään vl: t puhuvat "joistakin ylilyönneistä". Joitakin oli satoja. Tuo valheellinen, vähättelevä , välttelevä ja peittelevä asenne kertoo karua kieltä siitä, että sama hoitohenki elää vielä. Myös puhutte 1970-luvusta. Niitä oli myös myöhemmin ihan reilusti.

        Vl-liike voi katsoa tässäkin asiassa peiliin. Itse oikeuttaa itselleen valikoida ihmisille taivaspaikkoja. Ja kun menee vikaan, pyydetään itseltä anteeksi ja jätetään johdonmukaisesti asiat korjaamatta asianosaisten kanssa ja koitetaan vaieta ja vaientaa. Kyllä ne korjaamattomat asiat sillä tavoin pintaan pulpahtavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitokokoukset on aihe, josta tuskin koskaan vaietaan. Se olisi niin väärin kaltoin kohdeltuja kohtaan. Ymmärrettävästi vaikeneminen sopisi vanhoillislestadiolaisille. Onhan se kiusallista ja kivuliasta, että oman seurakunnan historiassa on tuollaisia raakoja tapahtumia. Mielellään vl: t puhuvat "joistakin ylilyönneistä". Joitakin oli satoja. Tuo valheellinen, vähättelevä , välttelevä ja peittelevä asenne kertoo karua kieltä siitä, että sama hoitohenki elää vielä. Myös puhutte 1970-luvusta. Niitä oli myös myöhemmin ihan reilusti.

        Vl-liike voi katsoa tässäkin asiassa peiliin. Itse oikeuttaa itselleen valikoida ihmisille taivaspaikkoja. Ja kun menee vikaan, pyydetään itseltä anteeksi ja jätetään johdonmukaisesti asiat korjaamatta asianosaisten kanssa ja koitetaan vaieta ja vaientaa. Kyllä ne korjaamattomat asiat sillä tavoin pintaan pulpahtavat.

        ""Tuo valheellinen, vähättelevä , välttelevä ja peittelevä asenne kertoo karua kieltä siitä, että sama hoitohenki elää vielä. ""

        Siksi hoitokokouksia ei pyydetä anteeksi, eikä niitä selvitetä, koska sama hoitokokoushenki elää vieläkin vl-liikkeessä. Ihmiset elää pelon alla edelleen, puhujia on laitettu puhekieltoon, kun puheet ovat olleet liian Kristuskeskeisiä. Vain me -oppia pitäisi saarnata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitokokoukset on aihe, josta tuskin koskaan vaietaan. Se olisi niin väärin kaltoin kohdeltuja kohtaan. Ymmärrettävästi vaikeneminen sopisi vanhoillislestadiolaisille. Onhan se kiusallista ja kivuliasta, että oman seurakunnan historiassa on tuollaisia raakoja tapahtumia. Mielellään vl: t puhuvat "joistakin ylilyönneistä". Joitakin oli satoja. Tuo valheellinen, vähättelevä , välttelevä ja peittelevä asenne kertoo karua kieltä siitä, että sama hoitohenki elää vielä. Myös puhutte 1970-luvusta. Niitä oli myös myöhemmin ihan reilusti.

        Vl-liike voi katsoa tässäkin asiassa peiliin. Itse oikeuttaa itselleen valikoida ihmisille taivaspaikkoja. Ja kun menee vikaan, pyydetään itseltä anteeksi ja jätetään johdonmukaisesti asiat korjaamatta asianosaisten kanssa ja koitetaan vaieta ja vaientaa. Kyllä ne korjaamattomat asiat sillä tavoin pintaan pulpahtavat.

        "Itse oikeuttaa itselleen valikoida ihmisille taivaspaikkoja. Ja kun menee vikaan, pyydetään itseltä anteeksi ja jätetään johdonmukaisesti asiat korjaamatta asianosaisten kanssa ja koitetaan vaieta ja vaientaa."

        Todella hyvin kirjoitettu. Kateelliset hoitajat "sanelivat/valikoivat" kuka on uskovainen juorullen ja mustamaalaten "kadehdittua silmätikkua" keksityillä puhuttelusyillä. Itse puhuteltavalle ei annettu minkäänlaista saumaa ottaa kantaa. Hoitajien pääasia oli puhuteltavan uskon pilkkaaminen ja toiminnasta ulosajaminen. Kristuksen kirkkolakia käytettiin väkivallan apuvälineenä ja koolle kutsuttiin aina vain isompaa ja isompaa porukkaa - ei se ymmärrä periaatteella. Jos on myöhemmin yrittänyt saada selville, mitä asiaa puhuttelu koski, on vastaus ollut mm., että minulla on rauha Jumalan kanssa enkä keskustele asiasta. Itseoikeutetusti hoitajat itse ottavat hirvittävät tekonsa anteeksi yleisestä saarnasta ja puhuteltavia kiusattiin perättömillä puhuttelusyillä jopa johtokunnan kokoonpanolla.


      • Anonyymi

        "Jospa nyt jätettäisiin tämä aihe pikkuhiljaa pois näiltä palstoilta,"

        Jumala ei ole unohtanut näitä hirvittäviä tekoja eikä tätä aihetta jätetä. Monet kirjoittavat täällä kokemuksesta eikä kenenkään kokemuksia tule vähätellä.


      • Anonyymi

        6 vastaan yksi "jutustelu" veljellisessä hengessä seitsemän tuntia. Koko seurakunnan edessä käsiteltiin henkilön kaikki yksityisasiat harrastuksista työasioihin, makuuhuoneasioista tuttaviin ja ystäviin. Vieraat lapsetkin kuulivat tämän kaiken. Sellainen " yksittäinen ylilyönti" muiden "yksittäisten" joukossa.

        En vain ymmärrä, että jos oikeasti vl- opissa taivaspaikan tavoitteleminen on elämän tärkein asia, miksi he vetäytyvät kuoreensa viedessään niin lukemattoman monelta taivaspaikan. Luulisi sen heistäkin ihan opillisesti olevan suurin rikos, joka pitää yrittää hoitaa kuntoon.

        Siksi uskonkin, noihin tapahtumiin ja sen jälkeiseen kylmyyteen ja kyynisyyteen viitaten, että taivaspaikan tavoitteleminen ei ole tärkeintä, vaan kuuliaisuus yhteisöä kohtaan. Ja siksi uloshoidetuilta ei tarvitse pyytää anteeksi, koska he eivät olleet kuuliaisia ja lähteneet henkioppeihin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitokokoukset on aihe, josta tuskin koskaan vaietaan. Se olisi niin väärin kaltoin kohdeltuja kohtaan. Ymmärrettävästi vaikeneminen sopisi vanhoillislestadiolaisille. Onhan se kiusallista ja kivuliasta, että oman seurakunnan historiassa on tuollaisia raakoja tapahtumia. Mielellään vl: t puhuvat "joistakin ylilyönneistä". Joitakin oli satoja. Tuo valheellinen, vähättelevä , välttelevä ja peittelevä asenne kertoo karua kieltä siitä, että sama hoitohenki elää vielä. Myös puhutte 1970-luvusta. Niitä oli myös myöhemmin ihan reilusti.

        Vl-liike voi katsoa tässäkin asiassa peiliin. Itse oikeuttaa itselleen valikoida ihmisille taivaspaikkoja. Ja kun menee vikaan, pyydetään itseltä anteeksi ja jätetään johdonmukaisesti asiat korjaamatta asianosaisten kanssa ja koitetaan vaieta ja vaientaa. Kyllä ne korjaamattomat asiat sillä tavoin pintaan pulpahtavat.

        jumalanvaltakunta ei koskaan erehdy. Hoitokokoukset oli hyvä juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jumalanvaltakunta ei koskaan erehdy. Hoitokokoukset oli hyvä juttu!

        Keskusteluissa pahimmat hoitopaikkakunnat ja niissä räyhännet hoitajat ovat paljonkin esillä. Niistä puhutaan. Täällä nimiä ei vielä kovin paljon ole esiintynyt, mutta mitään sailaisuuksia tapaukset tekijöineen eivät missään tapauksessa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusteluissa pahimmat hoitopaikkakunnat ja niissä räyhännet hoitajat ovat paljonkin esillä. Niistä puhutaan. Täällä nimiä ei vielä kovin paljon ole esiintynyt, mutta mitään sailaisuuksia tapaukset tekijöineen eivät missään tapauksessa ole.

        Olisi hyvä, kun laittasitte tänne niitä hoitajien nimiä ja paikkakuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä, kun laittasitte tänne niitä hoitajien nimiä ja paikkakuntia.

        Ihmettelen suuresti saarnattua käsitystä erehtymättömästä seurakunnasta, kun hoitotilanteissa "hoitaja" esiintyi Jumalan valtakuntana sanoen että nouset Jumalan valtakuntaa vastaan, vaikka hän ei edes suostunut kertomaan mitä puhutteluasia koski. Koska syytä ei arvattu eikä suostuttu kertomaan, taas ois puhuttelukomento toistui useampaan kertaan ja eri kokoonpanoilla. Kuitenkin saarnoissa saarnataan aina kaikki anteeksi ja Jumalan valtakuntana esiintyneet hoitajat vaatimalla vaativat ihmisiä tekemään parannusta siitä keksimästään jostakin aina vain uudelleen ja uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti saarnattua käsitystä erehtymättömästä seurakunnasta, kun hoitotilanteissa "hoitaja" esiintyi Jumalan valtakuntana sanoen että nouset Jumalan valtakuntaa vastaan, vaikka hän ei edes suostunut kertomaan mitä puhutteluasia koski. Koska syytä ei arvattu eikä suostuttu kertomaan, taas ois puhuttelukomento toistui useampaan kertaan ja eri kokoonpanoilla. Kuitenkin saarnoissa saarnataan aina kaikki anteeksi ja Jumalan valtakuntana esiintyneet hoitajat vaatimalla vaativat ihmisiä tekemään parannusta siitä keksimästään jostakin aina vain uudelleen ja uudelleen.

        Ajatus seurakunnan erehtymättömyydestä lukeutuu niihin kömpelöihin keinoihin, joilla on yritetty tehdä liikkeen opetuksista ainoita ja kaikkivoipaisia. Ikäänkuin joillakin tavallisilla suksijoilla olisi kaikki valta ja oikeus päättää, kuka taivaaseen pääsee ja säännöistä, millä taivaaseen pääsee. " Vain meillä on taivasten valtakunnan avaimet". Sellainen itsensä korottaminen herätti minutkin aikoinaan huomaamaan, että vl-oppi on ihmisten oppi. Eikä mikään nöyrä sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus seurakunnan erehtymättömyydestä lukeutuu niihin kömpelöihin keinoihin, joilla on yritetty tehdä liikkeen opetuksista ainoita ja kaikkivoipaisia. Ikäänkuin joillakin tavallisilla suksijoilla olisi kaikki valta ja oikeus päättää, kuka taivaaseen pääsee ja säännöistä, millä taivaaseen pääsee. " Vain meillä on taivasten valtakunnan avaimet". Sellainen itsensä korottaminen herätti minutkin aikoinaan huomaamaan, että vl-oppi on ihmisten oppi. Eikä mikään nöyrä sellainen.

        Hoitokokouksissa kateelliset ihmiset/ "hoitajat" ottivat itselleen Jumalan aseman ja valtuudet ajaessaan omia etujaan. Mikä hirvittävintä kaikki kiusaaminen ja toisen elämän vahingoittaminen tapahtui uskonnon varjolla. Hoitajat pyrkivät sanelemaan miten kadehditun tulee elää järjestämällä jopa julkisia puhutteluja eri kokoonpanoilla levittämiensä perättömien juorujen perusteella. Kuitenkin he itse elivät ja elävät elämäänsä miten elävät. On kuitenkin olemassa vain yksi Jumala.


      • Anonyymi

        Ei muiden asiat edes kuulu lestoille yksityiset asiat ei kuulu ei sovi kirota syyttömiä ( synnitön on eri asia kuin syytön).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet määrittelemään, mistä aiheista täällä kirjoitellaan. Oletko itse hoitohenkilö, kun noin kepeästi suhtaudut siihen, miten hoitajat alistivat ihmisiä parannukseen keksityista synneistä, kuten kososlainen henki.

        Onpa hassu keksintö että jonkun demonin tai hengen nimi olisi KOSONEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jospa nyt jätettäisiin tämä aihe pikkuhiljaa pois näiltä palstoilta,"

        Jumala ei ole unohtanut näitä hirvittäviä tekoja eikä tätä aihetta jätetä. Monet kirjoittavat täällä kokemuksesta eikä kenenkään kokemuksia tule vähätellä.

        Niillä jotka syyttömiä syytti ja laittoi saatanalle Jeesuksen omia heillä on kuolemansa jälkeen se myllynkivi kaulassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 vastaan yksi "jutustelu" veljellisessä hengessä seitsemän tuntia. Koko seurakunnan edessä käsiteltiin henkilön kaikki yksityisasiat harrastuksista työasioihin, makuuhuoneasioista tuttaviin ja ystäviin. Vieraat lapsetkin kuulivat tämän kaiken. Sellainen " yksittäinen ylilyönti" muiden "yksittäisten" joukossa.

        En vain ymmärrä, että jos oikeasti vl- opissa taivaspaikan tavoitteleminen on elämän tärkein asia, miksi he vetäytyvät kuoreensa viedessään niin lukemattoman monelta taivaspaikan. Luulisi sen heistäkin ihan opillisesti olevan suurin rikos, joka pitää yrittää hoitaa kuntoon.

        Siksi uskonkin, noihin tapahtumiin ja sen jälkeiseen kylmyyteen ja kyynisyyteen viitaten, että taivaspaikan tavoitteleminen ei ole tärkeintä, vaan kuuliaisuus yhteisöä kohtaan. Ja siksi uloshoidetuilta ei tarvitse pyytää anteeksi, koska he eivät olleet kuuliaisia ja lähteneet henkioppeihin mukaan.

        Jeesus kielsi kumartamadta enkeleitä ja henkiä niille ei puhuta edes ne kyllä tietää Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä, kun laittasitte tänne niitä hoitajien nimiä ja paikkakuntia.

        Ainakin Espoon ja Lahden tapparakadun lestoilla on ollut laittajaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatus seurakunnan erehtymättömyydestä lukeutuu niihin kömpelöihin keinoihin, joilla on yritetty tehdä liikkeen opetuksista ainoita ja kaikkivoipaisia. Ikäänkuin joillakin tavallisilla suksijoilla olisi kaikki valta ja oikeus päättää, kuka taivaaseen pääsee ja säännöistä, millä taivaaseen pääsee. " Vain meillä on taivasten valtakunnan avaimet". Sellainen itsensä korottaminen herätti minutkin aikoinaan huomaamaan, että vl-oppi on ihmisten oppi. Eikä mikään nöyrä sellainen.

        Samoin opettaa hellarit jehovat mormonit metodistit babtistit vaparit ......nekin luulee itsestään jotain.


    • Anonyymi

      Sairas mieli ohjaa liikettä edelleen ja odottaa tilaisuutta puhjeta vanhaan loistoonsa.

      • Anonyymi

        Täytyy tosiaan olla vakavasti kaksipersoonainen /sairas henkilö ymmärtääkseen "seurakunnan etehtymättömyyden", mikä tosiasiassa koostuu useista erilaisista yksittäisten henkilöiden käsityksistä ja toimintatavoista. Mitään yhtenäistä yksimielistä käsitystä seurakunnalla ei ole, vaan joku kateellinen henkilö voi yksin tai ehkä yhdessä avustajansa kanssa nousta ajamaan omia etujaan seurakunnan nimissä ja esiintyä Jumalan valtakuntana pelotellen sen vastaannousemisella. Miten seurakunta voi olla erehtymätön jossakin asiassa, josta ei se/seurakunta eikä myöskään puhuteltava tiedä mitään. Hoitokokouksissa hoitajat käyttivät vilpillisesti hyväkseen käsitettä "seurakunnan erehtymättömyys" ajaessaan omia etujaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy tosiaan olla vakavasti kaksipersoonainen /sairas henkilö ymmärtääkseen "seurakunnan etehtymättömyyden", mikä tosiasiassa koostuu useista erilaisista yksittäisten henkilöiden käsityksistä ja toimintatavoista. Mitään yhtenäistä yksimielistä käsitystä seurakunnalla ei ole, vaan joku kateellinen henkilö voi yksin tai ehkä yhdessä avustajansa kanssa nousta ajamaan omia etujaan seurakunnan nimissä ja esiintyä Jumalan valtakuntana pelotellen sen vastaannousemisella. Miten seurakunta voi olla erehtymätön jossakin asiassa, josta ei se/seurakunta eikä myöskään puhuteltava tiedä mitään. Hoitokokouksissa hoitajat käyttivät vilpillisesti hyväkseen käsitettä "seurakunnan erehtymättömyys" ajaessaan omia etujaan.

        Ymmärtäkää, on kysymys Jumalan valtakunnasta ja se ei erehdy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäkää, on kysymys Jumalan valtakunnasta ja se ei erehdy.

        Koostuu ihmisistä, jotka ovat monista vl- käsitystä koskevista asioista täysin eri mieltä.


    • Anonyymi

      ONKO kukaan, koskaan ollut erehtymätön !? Täällä voisi ilmoittautua !
      Itseni tunnen, että monessa olen ollut viallinen.. ..

      • Anonyymi

        Saat matkanviat kanteeksi!


      • Anonyymi

        "ONKO kukaan, koskaan ollut erehtymätön !? "

        Ei täällä keskustella - lähinnä lipsahdusta, harhaluuloa, rikettä ym. tarkoittavasta - erehdyksestä, joka on oikaistavissa, mikäli väärintekijäosapuoli kykenee ojennettaessa korjaamaan tekonsa. Täällä keskustellaan järjestelmällisestä vuosia ja vuosikymmeniä jatkuneesta kiusaamisesta/ hoitokokous-vääryyksien salailusta ja korjaamattomuudesta.


    • Anonyymi

      Ei mittään väliä ollu.

    • Anonyymi

      Jumala meitä tuomitsee,ei ihminen. Katuva ihminen puhuu sielussaan Jumalalle koska Hänelle sinä et voi valehdella-ikinään. Ja Hän antaa anteeksi koska Hän on Hyvä.

      • Anonyymi

        Ja kun pyydät anteeksi ja antaa anteeksi.Se pitää tulla sydämestä,ei pakotettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun pyydät anteeksi ja antaa anteeksi.Se pitää tulla sydämestä,ei pakotettuna.

        Ja kuka pääsee taivaaseen?
        Sen ei tarvitse olla ihminen joka pakotettuna kuuntelee saarnoja vaikka sydän sanoo: Uskon Jumalaan.Jumala kuulee ja aina toivoo sinulle parasta.
        Ihminen on toiselle susi.Mutta hyvä ihminen joka rakastaa myös itseään,sellaisena kuin on,on ihan varmasti hyvä ihminen Jumalallekin. Emme ole täydellisiä ja jos sitä yritämme olla, ei se onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka pääsee taivaaseen?
        Sen ei tarvitse olla ihminen joka pakotettuna kuuntelee saarnoja vaikka sydän sanoo: Uskon Jumalaan.Jumala kuulee ja aina toivoo sinulle parasta.
        Ihminen on toiselle susi.Mutta hyvä ihminen joka rakastaa myös itseään,sellaisena kuin on,on ihan varmasti hyvä ihminen Jumalallekin. Emme ole täydellisiä ja jos sitä yritämme olla, ei se onnistu.

        Se joka aidosti uskoo, pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka aidosti uskoo, pelastuu.

        Se joka tulee Jeesuksen valituksi pelastuu.
        Vaikka kuin aidosti uskoo mutta ei tule Jeesuksen valituksi ei se auta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka aidosti uskoo, pelastuu.

        Miltä sellainen oikeasti pelastuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka tulee Jeesuksen valituksi pelastuu.
        Vaikka kuin aidosti uskoo mutta ei tule Jeesuksen valituksi ei se auta mitään.

        Mutta nythän on niin, että vain ihmiset itse väittävät olevansa Jeesuksen valittuja. Jeesuksen omaa ratkaisua kunei ole kuultu eikä nähty. Ei siis ole mitenkään vakuuttavaa millään.


    • Anonyymi

      KUOLEMALTA EI PELASTU KUKAAN, MILLANEN KAIHVARI SE JESSUS KUN EN 72 VUOTEEN NÄHNY MISSÄ HÄNELLÄ KORTTEERI HÄH. PASKAN PUHUJIA SIINÄ LAHKOSSA.

    • Anonyymi

      Hoitokokouskeskustelussa ei ole kyse pelkästään siitä, mitä on joskus tapahtunut, vaan mitä suurimmassa määrin siitä, millaiselle pohjalle opetus rakentuu. Koska oppi sallii sen, että niiltä, joilta uskovaiset eväsivät taivaspaikat henkioppihairahdusten ym. perusteella (näinhän se vl- opin mukaan on tulkittava) ei tarvitse pyytää anteeksi, on oppi ajanut itsensä pahasti allikkoon. Eli kyse on opillisesta keskustelusta ja siitä, onko vanhoillislestadiolaisuudessa edelleenkään oikeaa henkeä.

      • Anonyymi

        Hoitokokoustoiminta oli silmitöntä kiusaamista, joka jatkuu ja elää yhä edelleen. Tapaukset eivät ole pelkkiä anteeksipyyntöjuttuja.


      • Anonyymi

        Tällä palstalla on jo vuosia keskusteltu lähimmäisenrakkaudesta ja siitä että kaikkien ihmisten elämä on yhtä arvokas kuuluvatpa he yhteisöön tai eivät kuulu. Kaikkia ihmisiä ja heidän elämäänsä tulee kunnioittaa. Hoitokokouksissa ihmisiä kiusattiin ja ajettiin ulos yhteisön toiminnasta juurikin mm. sillä perusteella että he halusivat kunnioittaa kaikkia ihmisiä ja olivat tekemisissä myös yhteisön ulkopuolisten kanssa. Nyt yhtäkkiä pari vuotta sitten puhe lähimmäisenrakkaudesta ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamusesta alkoi kuulua myös seurapuheissa. Ohje - kaikki ovat lähimmäisiämme - oli mitä ilmeisemmin otettu seurapuheisiin tältä keskustelupalstalta. Tältä palstalta, jota on monesti jopa kielletty lukemasta. Mitään anteeksipyyntöä kuitenkaan niille, jotka ajettiin pois toiminnasta sillä perusteella, että he pitävät/ovat pitäneet tärkeänä kaikkien ihmisten kunnioittamista, ei ole esitetty. Lähimmäidenrakkauskäsite vain otettiin seurapuheisiin. Käsite oikein ja syvällisesti käsitettynä on kuitenkin paljon enemmän kuin toteaminen. Viikko sitten kuuntelin muutamaa seurapuhetta, joissa neuvottiin myös pyytämään anteeksi. Olinhan lentää selälleni, koska tältäkin palstalta saadun käsityksen mukaan monet nollaavat väärät tekonsa seurapenkissä, vaikka väärintekoon liittyisi muita henkilöitä. Ja hoitokokouksista puheenollen tällä palstalla srk:sta nimetty henkilö on ohjeistanut että hoitokokousvääryyksiä ei ole tarvetta korjata.


      • Anonyymi

        Ei ole ylpeys antanut myöden nöyrtyä ja tunnustaa virheet ja yrittää korjata, mitä korjattavissa olisi tai olisi aikoinaan ollut.

        Ylpeyshän on se vaiva, joka vaivaa kaikkia lahkoja ja lohkoja. Samanlaisia kaikki. Tornista huudellaan säännöt ja korostetaan omaa hyvyyttä ja ainutlaatuisuutta. Vuorovaikutteista keskustelua ei käydä, vaan kaikki sanellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on jo vuosia keskusteltu lähimmäisenrakkaudesta ja siitä että kaikkien ihmisten elämä on yhtä arvokas kuuluvatpa he yhteisöön tai eivät kuulu. Kaikkia ihmisiä ja heidän elämäänsä tulee kunnioittaa. Hoitokokouksissa ihmisiä kiusattiin ja ajettiin ulos yhteisön toiminnasta juurikin mm. sillä perusteella että he halusivat kunnioittaa kaikkia ihmisiä ja olivat tekemisissä myös yhteisön ulkopuolisten kanssa. Nyt yhtäkkiä pari vuotta sitten puhe lähimmäisenrakkaudesta ja kaikkien ihmisten elämän kunnioittamusesta alkoi kuulua myös seurapuheissa. Ohje - kaikki ovat lähimmäisiämme - oli mitä ilmeisemmin otettu seurapuheisiin tältä keskustelupalstalta. Tältä palstalta, jota on monesti jopa kielletty lukemasta. Mitään anteeksipyyntöä kuitenkaan niille, jotka ajettiin pois toiminnasta sillä perusteella, että he pitävät/ovat pitäneet tärkeänä kaikkien ihmisten kunnioittamista, ei ole esitetty. Lähimmäidenrakkauskäsite vain otettiin seurapuheisiin. Käsite oikein ja syvällisesti käsitettynä on kuitenkin paljon enemmän kuin toteaminen. Viikko sitten kuuntelin muutamaa seurapuhetta, joissa neuvottiin myös pyytämään anteeksi. Olinhan lentää selälleni, koska tältäkin palstalta saadun käsityksen mukaan monet nollaavat väärät tekonsa seurapenkissä, vaikka väärintekoon liittyisi muita henkilöitä. Ja hoitokokouksista puheenollen tällä palstalla srk:sta nimetty henkilö on ohjeistanut että hoitokokousvääryyksiä ei ole tarvetta korjata.

        "Viikko sitten kuuntelin muutamaa seurapuhetta, joissa neuvottiin myös pyytämään anteeksi."

        Myös anteeksipyytämisen tärkeyttä loukatulta ja siinä laajudessa kuin asia on tapahtunut on pidetty paljon esillä täällä. Eli tämäkin lienee on otettu seurapuheiseen tältä palstalta.

        Jostakin jopa luin, että olisi ohjeistettu, että yleisestä saarnasta anteeksisaatua /-uskottua vääryyttä ei enää tarvitse pyytää anteeksi kohteelta, vaan riittää että pahoittelee asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ylpeys antanut myöden nöyrtyä ja tunnustaa virheet ja yrittää korjata, mitä korjattavissa olisi tai olisi aikoinaan ollut.

        Ylpeyshän on se vaiva, joka vaivaa kaikkia lahkoja ja lohkoja. Samanlaisia kaikki. Tornista huudellaan säännöt ja korostetaan omaa hyvyyttä ja ainutlaatuisuutta. Vuorovaikutteista keskustelua ei käydä, vaan kaikki sanellaan.

        "Ylpeyshän on se vaiva, joka vaivaa kaikkia lahkoja ja lohkoja. Samanlaisia kaikki. Tornista huudellaan säännöt ja korostetaan omaa hyvyyttä ja ainutlaatuisuutta. Vuorovaikutteista keskustelua ei käydä, vaan kaikki sanellaan."

        Eri mieltä. Jumalan seurakunta ei ole demokratia. Pyhä Henki sanelee. Jos valvoo uskossa niin että lampussa on öljyä niin tuo sanelu on hyvän paimenen ääni. Jos öljy loppuu, niin ei varmasti näe mitään muuta kuin vallankäyttöä ja vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ylpeyshän on se vaiva, joka vaivaa kaikkia lahkoja ja lohkoja. Samanlaisia kaikki. Tornista huudellaan säännöt ja korostetaan omaa hyvyyttä ja ainutlaatuisuutta. Vuorovaikutteista keskustelua ei käydä, vaan kaikki sanellaan."

        Eri mieltä. Jumalan seurakunta ei ole demokratia. Pyhä Henki sanelee. Jos valvoo uskossa niin että lampussa on öljyä niin tuo sanelu on hyvän paimenen ääni. Jos öljy loppuu, niin ei varmasti näe mitään muuta kuin vallankäyttöä ja vikoja.

        "Eri mieltä. Jumalan seurakunta ei ole demokratia. Pyhä Henki sanelee. Jos valvoo uskossa niin että lampussa on öljyä niin tuo sanelu on hyvän paimenen ääni. Jos öljy loppuu, niin ei varmasti näe mitään muuta kuin vallankäyttöä ja vikoja."

        Hoitajat eivät valvoneet uskossaan ja heiltä loppui öljy lampusta. Pyhä Henki ei sanellut enää mitään, vaan hoitajat toimivat itse Jumalan paikalla. Kateuksissaan he vikoilivat ja kiusasivat sydämestään uskovaisia ihmisiä eivätkä nähneet omaa riettautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ylpeyshän on se vaiva, joka vaivaa kaikkia lahkoja ja lohkoja. Samanlaisia kaikki. Tornista huudellaan säännöt ja korostetaan omaa hyvyyttä ja ainutlaatuisuutta. Vuorovaikutteista keskustelua ei käydä, vaan kaikki sanellaan."

        Eri mieltä. Jumalan seurakunta ei ole demokratia. Pyhä Henki sanelee. Jos valvoo uskossa niin että lampussa on öljyä niin tuo sanelu on hyvän paimenen ääni. Jos öljy loppuu, niin ei varmasti näe mitään muuta kuin vallankäyttöä ja vikoja.

        Näet tuon asian omasta (aivopestystä) perspektiivistäsi. Sillä tästäkin asiasta olisi hyvä kyetä puhumään ihan äidinkielellä, mutta teillä menee heti tuon kummallisen jargonin puolelle. Menette pyhän hengen taakse, kuten ihan mikä muu yhdistys tahansa. Eli keskustelua ei voi avoimesti käydä, edes opillisista asioista. Heti alkaa tulla " ovet katua vasten, öljylamppua, lopua aika, jne - juttua.


    • Anonyymi

      Yleisintä lienee ollut että arkipäivät olivat taukopäiviä.

    • Anonyymi

      Juutalaiset elokuvat TV sarjat pilkkaa Jeesusta YLE areenassa aina on syyllinen kristitty he eivät tietysti ole.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      250
      2421
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1595
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1404
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1285
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1202
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1132
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      978
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      81
      962
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      922
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      99
      815
    Aihe