Jos yrittää luottotiedottomana muuttaa uuteen asuntoon ja vuokranantaja pyytää esim 2kk vakuutta niin pääkaupunkiseudulla tuo on äkkiä 1400e vakuus. Tietääkseni jos tilillä on x summa rahaa nii ulosotto vetää sieltä sen automaattisesti pois?
Kysymykseni on siis: paljonko tilillä voi olla rahaa ilman että ulosotto nappaa? voiko olla 1400e vakuutta varten? miten maksaisit vakuuden tässä skenaariossa? muita vinkkejä muuttoon luottotiedottomana?
Ulosotto, muutto ja vakuuden maksu
3
546
Vastaukset
- Anonyymi
Samassa tilanteessa olleena mietin myös muuttokulujen maksua. Olisi pitänyt säästää reilu tonni muuttoon (minimikulu, matka 600km) ja uuden asunnon vakuuteen. Kyselin vakuutta näistä nettifirmoista, jotka takaavat vuokravakuuden. Epäselväksi jäi, miten suhtautuvat maksuhäiriöön, kun sitten sain sukulaiselta yksityislainan. Mutta tuo tilille säästö on tärkeä kysymys. Oli kyseessä sitten mikä vain tuleva kulunki.
- Anonyymi
1,5 x suojaosuus eli reilu tonni yksinäisellä ihmisellä
- Anonyymi
En tiedä miten usein ulosotto tilejä tutkii. Minä sain perinnön ja puolen vuoden päästä soitin ulosottoon, että haluan maksaa velkani pois. Minun tapauksessani ainakaan puolen vuoden aikana ei lähtenyt euroakaan tililtä ja silloinkin kun soitin niin ulosottomies luuli, että pilailen. Ei uskonut millään, että minulla olisi mitään rahoja joilla maksaa velat pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815410Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151412- 105931
- 78831
- 50812
- 41803
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43789Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56787- 56774
Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132773