Tässä seuraillut yel vakuutukseen korotuksiin liittyviä keskusteluja ja tullut siihen tuloseen , että
myyn oman yrityksen ensi vuoden aikana.
Koko yel vakuutuksessa ei ole ollut alunperinkään mitään järkeä 23 : vuoden yrittäjäuran aikana.
Itse olen maksanut n 20k euron mukaan maksut eli ei nyt ihan minimiä ja maksut on reilu 400 eura /kk.
Eläkettä tulen saamaan reilu 1100 € /kk jos jatkaisin maksuja eläkeikään saakka eli n 9 v .
On surkea sopimus kyllä .
Ymmärsin kyllä heti yrittäjä uran alussa ettei eläke tule riittämään ja , että se on muuten hoidettava.
Otin rinnalle vapaaehtoisen eläkevakuutuksen niillä vanhoilla säännöillä mitkä vielä kannatti ( nythän nekin on pilattu) ja maksoin yrityksen kautta sen maksimin eli 8500 euroa vuodessa jota saan alkaa nostaa kun täytän 62 v. Eläke kertyy itselle ja jos kuolen niin vaimo saa rahat eikä ne mene hukkaan.
Sairaskuluvakuutus korvaa hoitokulut eikä yhteiskunta . Vakuutuksen kautta pieni päiväraha jos sattuu
sairastumaan , sitä ei tosin ole kymmeneen vuoteen tarvinnut käyttää.
Kuukausittaiset osake / rahastosäästämiset on tuottaneet huomattavasti paremmin kuin yelli tulee ikinä tuottamaan.
Nyt kuitenkin kun kommunistit meinaa ryöstää on aika vaihtaa maisemaa ja toivoa , että tulevat uudet omistajat pitää vanhojen työtekijöiden sopimukset ennallaan ja heidän hommat jatkuu.
Tämä maa menee konkkaan näiden sääntöjen , säätelyiden , eu mielistelyjen ja maksujen kanssa.
Kukaan ei ota itse vastuuta mistään vaan yhteiskunnan pitäisi hoitaa kaikki ja vähän vielä paijata.
Vihervasemmisto ei muuta keksi kuin mennä muiden lompakolle eikä mistään pidä leikata.
Ihmiset jotka ei ole päivääkään tehneet töitä saavat enemmän eläkettä kuin minimi yelliä maksaneet.
Ovat kuitenkin yrittäneet jotain maksaa kun toiset ei mitään te ja saa saman .
Joka tapaukseesa , nyt loppu pelleily ja matka jatkuu.
Onnea niille ketkä jatkavat ja jaksavat tätä kommunistista yhteiskuntaa ruokkia .
Yel vakuutuksen korotukset
24
867
Vastaukset
- Anonyymi
Maksat vakuutusmaksua 400€/kk, jolla saat eläkettä loppuikäsi 1100€/kk. Onko tuo nyt niin huono vakuutus? Kysehän on siis vakuutuksesta, ei sijoituksesta tai säästötilistä.
Tuohon yel-vakuutukseesihan sisältyy myös työkyvyttömyyseläke. Ja myös perhe-eläke, jolloin vaimosi ja lapsesi saavat eläkkeesi, jos sinä siirryt tuonpuoleiseen toisenlaisten järjestelmien piiriin. Eli ei ne mihinkään häviä, kuten kirjoituksessasi voi ymmärtää sinun luulevan.
Nuo vapaaehtoiset eläkevakuutukset ovat määräaikaisia, esim 5 vuotta, ja kalliita siihen nähden mitä niillä saa. Lisäksi ne ovat suojattomiakin, jos eläkeyhtiö menee konkurssiin. Näinhän on Suomessa tapahtunut ja maksetut eläkkeet menivät konkurssin myötä...- Anonyymi
Sillähän sitä perustellaan , että loppuelämän eläke.
Taitaa suomalaisen miehen keskiikä olla jossain 78 vuoden tietämillä.
Oman eläkeikä suosituksen mukaan jos menisi nii yelliä pitäisi maksaa vielä
12 vuota eli yhteensä olisin silooin maksanut 35 vuotta x 4800 euroa ja siitä tulisi yhteissmmaksi
168000 .
Saman summan kun laittaa esim etf rahastoihin
vaikka maltillisella 4% korolla saisi 360000euroa ja
keskimääräisen tuoton eli 7 % saisi n 690 k €.
Melkoisen paljon parempi järjestelmä ja perhe saa kaiken . Sen vapaaehtoisen eläkkeen nostoaikaa voi vanhan sopimuksen mukaan nostaa 10-12 :sta vuoteen niin halutessaan. Riippuu tietenkin siitä miten on tuottanut , mutta sekin on pitklti itsestä kiinni jaksaako niitä rahastoja seurailla ja vaihdella tarpeen mukaan. Kulut niissä vaihtelee riippuen mihin rahastoon säästää . Itsellä nyt 0,4% rahastokulu ja 0,35 hoiokulu eli yht 0,75 % .
Ei paha mielestäni kun yritys maksaa .
Yelli varsinainen yrittäminen saa jäädä ja pelkkä sijoitusyhtiö jää toimimaan mistä palkkaa en aio nostaa.
Antaa kommareitten hoitaa asiansa miten haluaa .
Mulle riitti . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12 vuota eli yhteensä olisin silooin maksanut 35 vuotta x 4800 euroa ja siitä tulisi yhteissmmaksi
168000 .
Melkoisen paljon parempi järjestelmä ja perhe saa kaiken . Sen vapaaehtoisen eläkkeen nostoaikaa voi vanhan sopimuksen mukaan nostaa 10-12 :sta vuoteen niin halutessaan. Riippuu tietenkin siitä miten on tuottanut , mutta sekin on pitklti itsestä kiinni jaksaako niitä rahastoja seurailla ja vaihdella tarpeen mukaan. Kulut niissä vaihtelee riippuen mihin rahastoon säästää . Itsellä nyt 0,4% rahastokulu ja 0,35 hoiokulu eli yht 0,75 % .
Yelli varsinainen yrittäminen saa jäädä ja pelkkä sijoitusyhtiö jää toimimaan mistä palkkaa en aio nostaa.
Mulle riitti .Otan pikkuisen kantaa nuihin laskelmiin.
Yelmaksuthan on 100% vähennyskelposia ja omat sijoitukset eivät ole.
4800€ sijoituksiin niin joudut ottamaan palkkana n. 6550€ eli veroa 1750€.
Tai toisinpäin 4800€ palkasta jää sijoitettavaa 3504€ (27% vero).
Eli sama summa sijoituksiin tuona 35v aikana on maksanut veroina 61250€.
Eli ensin sinun tulee saada voittoa tuon veron verran ja sen jälkeen alat vasta nettota jotain.
Toinen mitä ilmeisesti ajattelit on se että sijoitat firman nimissä.
Maksat ensin yhteisöveron 20% ja sitten sijoitat jos sijoitus ei ole firman bisnestä.
Sitten päästään siihen mitä itse nyt mietin, millä saan rahat omaan käyttöön järkevällä verolla?
Osinkona maksaminen on hidasta ja kokonaisvero 27% (yhteisövero osinkovero).
Palkkana maksaminen kokonaisvero 47% (yhteisövero tulovero).
Nuo pyörittelyt osakeyhtiössä, henkilöyhtiöissä eri tavalla mutta ei voi välttyä verojen maksamiselta.
Monesti unohdetaan nuo todelliset kulut ja tuijotetaan vain ja ainoastaan sijoitusten tuottoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan pikkuisen kantaa nuihin laskelmiin.
Yelmaksuthan on 100% vähennyskelposia ja omat sijoitukset eivät ole.
4800€ sijoituksiin niin joudut ottamaan palkkana n. 6550€ eli veroa 1750€.
Tai toisinpäin 4800€ palkasta jää sijoitettavaa 3504€ (27% vero).
Eli sama summa sijoituksiin tuona 35v aikana on maksanut veroina 61250€.
Eli ensin sinun tulee saada voittoa tuon veron verran ja sen jälkeen alat vasta nettota jotain.
Toinen mitä ilmeisesti ajattelit on se että sijoitat firman nimissä.
Maksat ensin yhteisöveron 20% ja sitten sijoitat jos sijoitus ei ole firman bisnestä.
Sitten päästään siihen mitä itse nyt mietin, millä saan rahat omaan käyttöön järkevällä verolla?
Osinkona maksaminen on hidasta ja kokonaisvero 27% (yhteisövero osinkovero).
Palkkana maksaminen kokonaisvero 47% (yhteisövero tulovero).
Nuo pyörittelyt osakeyhtiössä, henkilöyhtiöissä eri tavalla mutta ei voi välttyä verojen maksamiselta.
Monesti unohdetaan nuo todelliset kulut ja tuijotetaan vain ja ainoastaan sijoitusten tuottoa.Kun yrityksestä sijoitetaan tuo 400 euroa / kk
Ja oletetaan sen arvonnousun olevs se 4 % / v
niin korkoa korolle se tuottaa tuon summan minkä mainitsin. Totta on , että tuosta summasta on masettu vero 20% ennen kuin se on ollut mahdollista laitttaa sinne sijoituksiin . Tuon prosentin maksan mielelläni jos hyöty on yritykselle. Tuosta arvon noususta hyötyy kuitenkin yritys sekä omistaja kun yrityksen
tase kasvaa.. hidastahan se varojen kerääminen on , mutta palkitsevaa. Nopeita nousuja ei ainakaan meidän alalla ole ja harvalla perus alalla niihin miljooniin käsiksi pääsee. Kuitenkin itse sijoittamalla , sijoittamalla yrityksen kautta , vivuttamalla omaan ja ehkä jopa sijoitusasuntoihin sekä maksamalla mökkilainat pois pärjää huomaatavasti paremmin kuin maksamalla yelliä tappiin . Lähtökohtaisesti yelli on huonoin sijoitus ikinä ellet ole synnytysikäinen nainen tai paljon sairastava henkilö .
Nämä vannabiiyrittäjät jotka haluaa pitää isyyslomia tms ei ole yrittäjiä elleivät toimi jollain hype alalla missä joutuu ottamaan ryhmähalit heti kun jollain on paha mieli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun yrityksestä sijoitetaan tuo 400 euroa / kk
Ja oletetaan sen arvonnousun olevs se 4 % / v
niin korkoa korolle se tuottaa tuon summan minkä mainitsin. Totta on , että tuosta summasta on masettu vero 20% ennen kuin se on ollut mahdollista laitttaa sinne sijoituksiin . Tuon prosentin maksan mielelläni jos hyöty on yritykselle. Tuosta arvon noususta hyötyy kuitenkin yritys sekä omistaja kun yrityksen
tase kasvaa.. hidastahan se varojen kerääminen on , mutta palkitsevaa. Nopeita nousuja ei ainakaan meidän alalla ole ja harvalla perus alalla niihin miljooniin käsiksi pääsee. Kuitenkin itse sijoittamalla , sijoittamalla yrityksen kautta , vivuttamalla omaan ja ehkä jopa sijoitusasuntoihin sekä maksamalla mökkilainat pois pärjää huomaatavasti paremmin kuin maksamalla yelliä tappiin . Lähtökohtaisesti yelli on huonoin sijoitus ikinä ellet ole synnytysikäinen nainen tai paljon sairastava henkilö .
Nämä vannabiiyrittäjät jotka haluaa pitää isyyslomia tms ei ole yrittäjiä elleivät toimi jollain hype alalla missä joutuu ottamaan ryhmähalit heti kun jollain on paha mieli.Juu onhan se kiva ajatus hankkia firmalle omaisuutta sijoitusten kautta.
Mutta törmäät väkisin samaan ongelmaan kuin minä.
Millä saan osakeyhtiöstä rahat itselle laillisesti ja pienellä verolla?
Minulla ei henkilökohtaisesti ole ongelmaa pärjätä.
Olen maksanut yelliä sen verran että saan nyt jo osatyökyvyttömänä reilu 1000€/kk.
Lisäksi on sijoitusasuntoja sekä vapaaehtoisia eläkevakuutuksia joilla turvaan ennenaikaisen eläkkeellejäännin (58v).
Mutta kuten totesin, firman rahat ovat firman ja minun rahat on minun omia.
Tietenkin päätösvalta firmassa on minulla mutta laki määrittelee silti mitä voi tehdä.
Myynti on yksi vaihtoehto mutta kuka on halukas maksamaan kiinteistöistä yms. käyvän hinnan.
Nykytrendi tuntuu olevan ettei rahaa sidota seiniin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
168000 .
Mulle riitti .Suomalainen mies on muistaakseni vanhuuseläkkeellä n 15 vuotta keskimäärin , usein enemmänkin. Tuosta 1100€/kk tulee silloin 198.000 euroa eläkettä. Siinä ei ole huomioitu vuosittaisia indekdikorotuksia, joka esim ensi vuoden alussa on n 6.8%.
Ja tämä on riskitön tulo.
Sen lisäksi, koska kyseessä on vakuutus, joka kattaa työkyvyttömyyseläkkeen ja siihen liittyvän kuntoutuksenkin tarvittaessa sekä perhe-eläkkeen, joka maksaa eläkkeesi lapsille ja puolisolle, jos sinä et sitä enää tarvitse tässä ajassa.
Edelleenkään ei se nyt niin huono ole. Tietysti samalla rahalla voit saada riskisijoituksilla paremman tuoton. Riskisijoitukset eivät kuitenkaan ole vakuutuksia kuten YEL, sekin on hyvä mieltää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu onhan se kiva ajatus hankkia firmalle omaisuutta sijoitusten kautta.
Mutta törmäät väkisin samaan ongelmaan kuin minä.
Millä saan osakeyhtiöstä rahat itselle laillisesti ja pienellä verolla?
Minulla ei henkilökohtaisesti ole ongelmaa pärjätä.
Olen maksanut yelliä sen verran että saan nyt jo osatyökyvyttömänä reilu 1000€/kk.
Lisäksi on sijoitusasuntoja sekä vapaaehtoisia eläkevakuutuksia joilla turvaan ennenaikaisen eläkkeellejäännin (58v).
Mutta kuten totesin, firman rahat ovat firman ja minun rahat on minun omia.
Tietenkin päätösvalta firmassa on minulla mutta laki määrittelee silti mitä voi tehdä.
Myynti on yksi vaihtoehto mutta kuka on halukas maksamaan kiinteistöistä yms. käyvän hinnan.
Nykytrendi tuntuu olevan ettei rahaa sidota seiniin.Firma on toiminut yli kaksikymmentä vuotta ja jakamattomia voittovaroja kertynyt
Reilu 1,2 milliä , ne ovat sijoituksissa ja niitä sitten puretaan tarpeen mukaan. liiketoiminnan myyn ja sijoitukset jätän yritykseen . Nostan osinkoina vuosittain
tarvitsemani määrän ja lakeja noudatten. Kun palkkaa ei nosta niin Yelliäkään ei tarvitse maksaa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Firma on toiminut yli kaksikymmentä vuotta ja jakamattomia voittovaroja kertynyt
Reilu 1,2 milliä , ne ovat sijoituksissa ja niitä sitten puretaan tarpeen mukaan. liiketoiminnan myyn ja sijoitukset jätän yritykseen . Nostan osinkoina vuosittain
tarvitsemani määrän ja lakeja noudatten. Kun palkkaa ei nosta niin Yelliäkään ei tarvitse maksaa .Juu laskeskelin itsekkin tuota asiaa että miten saan yrityksestä rahat pois.
Olen nimittäin lopettanut aktiivisen uran ja jatkossa harrastusmielessä työntekoa.
Pointti on se että osingosta joutuu maksamaan veroa.
Kokonaisvero on yhteisövero 7,5%, eli tekee yhteensä 27,5%.
Jos ajatellaan että yhtiösi arvo on 1,2 M€ niin saat maksaa osinkoa 96000€ tuolla pieniimmällä verolla.
Palkkana taasen se tekee aika huiman veron, yhteisövero 20% tulovero 27% tekee 47% kokonaisvero.
Palkkaakin voi tietenkin itselle maksaa mutta yelliä ei tavitse maksaa jos määrittelee että työtä ei tehdä ollenkaan (tämän voi todentaa muunnillä, 0€ myynti = ei työtä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu laskeskelin itsekkin tuota asiaa että miten saan yrityksestä rahat pois.
Olen nimittäin lopettanut aktiivisen uran ja jatkossa harrastusmielessä työntekoa.
Pointti on se että osingosta joutuu maksamaan veroa.
Kokonaisvero on yhteisövero 7,5%, eli tekee yhteensä 27,5%.
Jos ajatellaan että yhtiösi arvo on 1,2 M€ niin saat maksaa osinkoa 96000€ tuolla pieniimmällä verolla.
Palkkana taasen se tekee aika huiman veron, yhteisövero 20% tulovero 27% tekee 47% kokonaisvero.
Palkkaakin voi tietenkin itselle maksaa mutta yelliä ei tavitse maksaa jos määrittelee että työtä ei tehdä ollenkaan (tämän voi todentaa muunnillä, 0€ myynti = ei työtä)Jep. Näinhän se menee . Aikaisemmin nostanut ihan reilun palkan , mutta yelliä en ole
maksanut kuin n 20 k palkka-arvion mukaan koska en siitä koe hyötyväni juuri mitään suhteessa maksuihin . En eläkkeen pienyydestä aio alkaa marisemaan kun itseppähän olen maksuni valinnut ja päättänyt hoitaa eläkkeeni toisella tavalla.
Nyt kun päättävät nostaa yellien maksuja on siis aika kiittää ja poistua takavasemmalle eli yritys myyntiin niin kuin kirjoitin aikaisemmin. Kommunisteille en anna penniäkään ilmaiseksi . Muutan firman holding yhtiöksi enkä tee sillä enää muuta kuin sijoituksia.
Lapsia kun ei ole nin pärjää omillaan loppuelämän ihan hyvin kun ei ala hölmöilemään .
Pitäköön tunkkinsa . Talveksi lämpimään ja kesäksi mökille - Anonyymi
Minun vaimoni ei saa senttiäkään yellistä , koska oli yli 50 v , kun mentiin avioliittoon ja muksut ex avioliitosta aikuisia.
Jään nyt huomenna 1.12 eläkkeelle , ja saan tuon suuren korotuksen eläkkeeseeni joka tulee vuoden alussa.
Minulla myös vapaaehtoinen eläkevakuutus jota olen jo pari vuotta nostanut ja se on koko loppuelämän kattava ja, jos kuolen niin siitä vaimo hyötyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun vaimoni ei saa senttiäkään yellistä , koska oli yli 50 v , kun mentiin avioliittoon ja muksut ex avioliitosta aikuisia.
Jään nyt huomenna 1.12 eläkkeelle , ja saan tuon suuren korotuksen eläkkeeseeni joka tulee vuoden alussa.
Minulla myös vapaaehtoinen eläkevakuutus jota olen jo pari vuotta nostanut ja se on koko loppuelämän kattava ja, jos kuolen niin siitä vaimo hyötyy.Aika hyvin, jos olet löytänyt jostain vapaaehtoisen markkinaeläkevakuutuksen, josta saat eläkettä loppuelämäksesi eli ei ole määräaikainen, kuten nuo vapaaehtoiset lähes poikkeuksetta ovat. Ja vaimosikin siitä vielä saisi perhe-eläkettäkin.
Mielenkiintoista olisikin tietää, miten nuo ovat arvioineet kustannukset vai ovatko tehneet sen lakisääteisten eläkevakuuttajien tapaan. Jos ovat, niin hintahan on aika kova tai vakuutuksessa on muita rajoittavia ehtoja. Mitähän ne lienevät?
Mikä vakuutusyhtiö on tuollaisen sinulle myöntänyt ja mihin hintaan?
- Anonyymi
Kertomiesi tietojen mukaan olisit aloittanut yrittämisen noin 33-vuotiaana. Yrittäjänä olet toiminut 23 vuotta ja nyt olet noin 56-vuotias.
Jos toimisit 40 vuoden ajan yrittäjänä, maksellen ilmoittamaasi noin 400€/kk suuruista YEL-maksua, niin saisit eläkeiässä kuitenkin 1500...1700€/kk suuruisen eläkkeen.
Keskiasteen tai korkea-asteen suorittaneetkin menevät työelämään jo 23...27 vuoden ikäisinä. Kysymys kuuluukin, että mitä sinä itse teit 33 vuoden ikään mennessä? Olitko silloin ollut jo 5...10 vuotta palkkatöissä jollakin vai missä olit?
Eläkepotti karttuu koko työuran ajalta. Jos ei tee sitä noin 40 vuoden työuraa vähintään, niin se kostautuu pienenä 1.100 €/kk luokan eläkkeenä.- Anonyymi
Juu, tuo on se yksi asia mitä ei tunnuta tajuavan.
Tuijotetaan vain ja ainoastaan sitä ettei esim. 10v maksuilla saa hyvää eläkettä yellistä.
Eihän mistään saa 10 vuodessa hyvää eläkettä (paitsi politiikot).
Jos ajatellaan toisinpäin, olet duunarina kartuttanut hyvän eläkepotin ja pihistelet yelliä maksaen vain minimin viimeiset 10v niin syöt jo kertynyttä eläkettä.
Eläke määräytyy koko eläkekarttuma-ajalta (tyel yel). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tuo on se yksi asia mitä ei tunnuta tajuavan.
Tuijotetaan vain ja ainoastaan sitä ettei esim. 10v maksuilla saa hyvää eläkettä yellistä.
Eihän mistään saa 10 vuodessa hyvää eläkettä (paitsi politiikot).
Jos ajatellaan toisinpäin, olet duunarina kartuttanut hyvän eläkepotin ja pihistelet yelliä maksaen vain minimin viimeiset 10v niin syöt jo kertynyttä eläkettä.
Eläke määräytyy koko eläkekarttuma-ajalta (tyel yel).Varsinaisesti, jos tarkkoja ollaan, niin mikään ei syö aiemmin ansaittua eläkepääomaa eli ansaittuja eläkkeitä. Ei, mutta mahdollisesti joskus aiemmin jollain otteella ilmoitettua laskettua tavoite-eläkettä se tietty syö, jos siinä oletettua ansiotuloa ei enää olekaan tai se on pienempi.
Tulevan työeläkkeen määrä on nykyisin periaatteessa hyvin yksinkertainen laskea. 1.5% vuositulosta niin saa ko vuoden aikana kertyneen eläkkeen. Jos on yli 53 v niin prosenttiluku on 1.7.
Sitten laskee nuo vuosittsiset kertymät yhteen, niin siinä on tuleva vuosieläke bruttona.
- Anonyymi
Kauhea valitus siitä, että maksaa 10vuoden eläkkeensä. Jos haluat, voit olla eläkkeellä 20v ja tuplata potin.
- Anonyymi
Ei käy, kun elinaikaa lääkäri antoi noin kolme - viisi vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käy, kun elinaikaa lääkäri antoi noin kolme - viisi vuotta.
Työeläkejärjestelmä ei voi mitään sairauksille ja yksittäisten ihmisten kohtaloille. Työeläkejärjestelmä on vakuutusjärjestelmä, jossa toimitaan ja riskit arvioidaan kuten vakuutuksissa yleensäkin tehdään eli perustuen tilastoihin. Työeläkejärjestelmän maksut lasketaan tilastollisten keskimääräisten elinikien perusteella kullekin ikäluokalla. Sehän tarkoittaa käytännössä karkeasti yksinkertaistettuna sitä, että noin puolet elää eläkkeellä kauemmin ja puolet vähemmän aikaa kuin keskimääräinen elinikä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työeläkejärjestelmä ei voi mitään sairauksille ja yksittäisten ihmisten kohtaloille. Työeläkejärjestelmä on vakuutusjärjestelmä, jossa toimitaan ja riskit arvioidaan kuten vakuutuksissa yleensäkin tehdään eli perustuen tilastoihin. Työeläkejärjestelmän maksut lasketaan tilastollisten keskimääräisten elinikien perusteella kullekin ikäluokalla. Sehän tarkoittaa käytännössä karkeasti yksinkertaistettuna sitä, että noin puolet elää eläkkeellä kauemmin ja puolet vähemmän aikaa kuin keskimääräinen elinikä on.
Toiset kuolee jo ennen eläkeikää, minun veli kuoli syöpään 62vuotiaana , eläkeikään oli matkaa puolitoista vuotta sillon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiset kuolee jo ennen eläkeikää, minun veli kuoli syöpään 62vuotiaana , eläkeikään oli matkaa puolitoista vuotta sillon.
Työeläkevakuutuksessa on huomioitu myös tuo tilanne. Tilastojen perusteella saadaan hyvinkin tarkkoja arvioita pidemmälle ajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri tän takia maksan pienimmän mahdollisen yellin....ja kun tulee tuo syöpä tuomio, niin pystyn nauttii niistä säästöistä, jotka olisi mennyt yel maksuihin. tai jos tuleekin joku kerta laaki, niin niistä rahoista pääsee nauttii muu perhe.
yel-maksut on ihan kusetusta. yrittäjäIsäni kuoli 40-vuotiaana ja hukkaan meni nekin maksetut yellit. Olis vaan säästäny nekin niin olis jääny muutakin jaettavaa, kuin hautauskulut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri tän takia maksan pienimmän mahdollisen yellin....ja kun tulee tuo syöpä tuomio, niin pystyn nauttii niistä säästöistä, jotka olisi mennyt yel maksuihin. tai jos tuleekin joku kerta laaki, niin niistä rahoista pääsee nauttii muu perhe.
yel-maksut on ihan kusetusta. yrittäjäIsäni kuoli 40-vuotiaana ja hukkaan meni nekin maksetut yellit. Olis vaan säästäny nekin niin olis jääny muutakin jaettavaa, kuin hautauskulut.Valitettavasti työmailla pyörii edelleen reilu 70 vuotiaita.
Kun heiltä kysytään että nauttivatko he työstä niin paljon etteivät malta jäädä eläkkeelle niin vastaus on että luulivat kuolevan aiemmin eivätkä kartuttaneet eläkettä.
Mulla itsellä ikää kohta 58v ja olen sairastellut ja jäänyt osatyökyvyttömyyseläkkeelle, ollut jo vuosia.
Tein itse laskelmia että saan lähes kaiken maksamani yellin takaisin jo ennen eläkeikää.
Varsinainen eläke on sitten plussaa.
Mutta se on sinun päätös jos olet laskenut että kuolet ennen eläkeikää, kannattaa muuten hannkkia se köysi valmiiksi jos vaikka kuolo ei muuten korjaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti työmailla pyörii edelleen reilu 70 vuotiaita.
Kun heiltä kysytään että nauttivatko he työstä niin paljon etteivät malta jäädä eläkkeelle niin vastaus on että luulivat kuolevan aiemmin eivätkä kartuttaneet eläkettä.
Mulla itsellä ikää kohta 58v ja olen sairastellut ja jäänyt osatyökyvyttömyyseläkkeelle, ollut jo vuosia.
Tein itse laskelmia että saan lähes kaiken maksamani yellin takaisin jo ennen eläkeikää.
Varsinainen eläke on sitten plussaa.
Mutta se on sinun päätös jos olet laskenut että kuolet ennen eläkeikää, kannattaa muuten hannkkia se köysi valmiiksi jos vaikka kuolo ei muuten korjaa.Kyllä ne 70 vuotiaat eläkkeellä ovat , tekevät työtä ja nostavat myös eläkettä, minä 69v käyn töissä 4-5 tuntia päivässä ja viikonloput vapaat , kyllä se palkka on kiva lisä eläkkeen päälle, uutta eläkettä ei enää kerry , kun ikää yli 68v .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne 70 vuotiaat eläkkeellä ovat , tekevät työtä ja nostavat myös eläkettä, minä 69v käyn töissä 4-5 tuntia päivässä ja viikonloput vapaat , kyllä se palkka on kiva lisä eläkkeen päälle, uutta eläkettä ei enää kerry , kun ikää yli 68v .
Niin voihan sitä kevyttä työtä käydä tekemässä.
Eräskin yli 70v joutui tekemään raudoitushommia ja täysiä päiviä.
Eihän sen ikäinen enään urakassa pärjää joten hanttihommiin joutuu ja sen takia pidentämään päivää.
Tiedän että opettajat, hoitajat, johtajat yms. ei ruumiillisen työn tekijät voivat jatkaa 100v asti jos pää pelaa.
Ruumiillisen työn tekijöillä on eri asia, harvoin pääsevät edes normaaliin eläkeikään kun on lopetettava työt.
- Anonyymi
Firman rinnalle perustettu nyt holding yhtiö . Tämä ja ensi vuosi menee sijoitusvarallisuuden siirrossa holding yhtiöön . Kun sijoitusvarat on siirretty niin liiketoimintayhtiö myyntiin ja pelkkää holdausta jatkossa. Muuta liiketoimintaa kun ei ole kuin satunnainen arvopaperikauppa niin yellin voi lopettaa . Loppuu siis ensi vuonna pyramiidihuijaukseen osallistuminen . Hyvä niin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885