Täällä tuntuu monella olevan

Anonyymi-ap

tarve kertoa kuinka tärkeää irtipäästäminen on. Että ei saisi jäädä kaipaamaan yksipuolisesti ketään ja pitäisi antaa vain anteeksi kaikki ja jatkaa eteenpäin. Pitää ottaa vastuu omista tunteistaan ja elämästään, ei saa uhriutua ja jäädä tuleen makaamaan, jne.

Sitten on olemassa sellaisia ihmisiä, jotka itse aiheuttavat omalla toiminnallaan sen, että heitä jäädään yksipuolisesti kaipaamaan. Saatetaan jopa pitää jotain yhteyttä, annetaan ymmärtää jotain, mutta ei koskaan kuitenkaan sanota, että ei olla kiinnostuneita. Pidetään varalla tai jotain muuta lapsellista. Jostain syystä alan vähän yhdistellä näitä ihmisiä heihin, jotka ovat aina kertomassa kuinka tärkeää on päästää irti, että hekin voisivat vain jatkaa elämäänsä huolettomana.

Eteenpäin menemisen kannalta kaikenlaisten ihmisuhteiden päättyessä olisi hyvin tärkeää saada jonkinlainen selvä päätös. Sanoa suoraan, etten ole kiinnostunut sinusta, en halua tutustua sinuun. En halua olla enää tekemisessä. Sanoa se suoraan eikä vain odottaa, että kaipa se joskus itse tajuaa ja voi että kuinka tyhmä tuo onkaan, kun ei mitään tajua. Kuulostaa ehkä kylmältä ja julmalta. Mutta ei missään tapauksessa saisi antaa toivoa mistään suhteesta tai yhteydenpidosta, jos ei sitä oikeasti tarkoita.

Ehkä joku sai tästä jotain irti, ehkä ei.

54

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin just. Toisen roikottaminen on ehkä pahinta mitä voi tehdä. Opetelkaa olemaan suoria ja suoraselkäisiä.

• Ennemmin se kylmä totuus, kuin sokerikuorrutettua paskaa.

• Anonyymi

Siin meillä on toooosi suoraselkäinen mies hiphei.

• Anonyymi kirjoitti:

Siin meillä on toooosi suoraselkäinen mies hiphei.

Ai en ole ollut mielestäsi rehellinen?

• Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

Ai en ole ollut mielestäsi rehellinen?

En tiedä rinssin koko tarinaa, mutta lähestyit kuitenkin ihastustasi? Antoiko hän pakit?

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä rinssin koko tarinaa, mutta lähestyit kuitenkin ihastustasi? Antoiko hän pakit?

Tavallaan joo ja lähti pakoon. Esti somessakin muutaman kuukauden päästä, kun lähestyin toistamiseen. Olin hänestä niin ahdistava ihminen. Mutta kuitenkin vähän myöhemmin taas, sain tietää, että työskentelee/työskenteli uudessa paikasssa lähellä omaani, niin että törmääminen olisi ollut monta kertaa mahdollista ihan vahingossakin. Ihme vaan ettei niin käynyt. Nyt tilanne on kuitenkin taas erilainen...

• Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

Tavallaan joo ja lähti pakoon. Esti somessakin muutaman kuukauden päästä, kun lähestyin toistamiseen. Olin hänestä niin ahdistava ihminen. Mutta kuitenkin vähän myöhemmin taas, sain tietää, että työskentelee/työskenteli uudessa paikasssa lähellä omaani, niin että törmääminen olisi ollut monta kertaa mahdollista ihan vahingossakin. Ihme vaan ettei niin käynyt. Nyt tilanne on kuitenkin taas erilainen...

Niin. No silloin tilanteesi ei ihan liity tähän. Jos hän kerran antoi pakit, on estänyt ja on kertonut ahdistuksesta. Silloin sinulle on tehty selväksi, että kiinnostuksenne ei kohtaa.

• Anonyymi

Tuntuu että elätte jossain mielikuvitusmaailmoissa, aloittaja ja kommentoijat. Missä on mennyt ymmärryskyvyssä vikaan?

• Anonyymi

Toiko tämä kommentti jotain sisältöä mielestäsi mihinkään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiko tämä kommentti jotain sisältöä mielestäsi mihinkään?

Tai toihan se tavallaan. Kun otetaan huomioon, että joillakin meistä tosiaan saattaa olla mennyt jotain vikaan ymmärryksessä niin eikös silloin tuo suoran EIn sanominen olisi entistäkin tärkeämpää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai toihan se tavallaan. Kun otetaan huomioon, että joillakin meistä tosiaan saattaa olla mennyt jotain vikaan ymmärryksessä niin eikös silloin tuo suoran EIn sanominen olisi entistäkin tärkeämpää?

En nyt yhtään ymmärrä miten tämän ein sanomisen saat liittymään tänne?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt yhtään ymmärrä miten tämän ein sanomisen saat liittymään tänne?!

En ymmärrä, mitä tarkoitat. Ymmärrän, ettet ymmärtänyt aloitustani. Mikä on ihan ymmärrettävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä, mitä tarkoitat. Ymmärrän, ettet ymmärtänyt aloitustani. Mikä on ihan ymmärrettävää.

Eli kommenttini oli kuin olikin oikeassa. Kuten olen aina itsekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kommenttini oli kuin olikin oikeassa. Kuten olen aina itsekin.

Totta! Olethan yksi kommentoijista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta! Olethan yksi kommentoijista!

Vain pakosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain pakosta

Uhataanko sinua aseella?

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus ja sanoisin, että perusmeininkiä nykyään tuollainen valitettavasti.

• Anonyymi

Vain jos sellaiselle annetaan mahdollisuus. Miten on? Onko niin käynyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain jos sellaiselle annetaan mahdollisuus. Miten on? Onko niin käynyt?

Häh?

• Anonyymi

Ihmiset tykkää leikkiä, olla ihailtuja, haluttuja ja tavoiteltuja.

• Anonyymi

Ei ihmiset ole noin lapsellisia ja pihalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ne vaan kuule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On monetkin!

• Anonyymi

Maailmassa on se hyvä puoli, että täällä on tuhansia miljoonia ihmisiä. Jos huomaa että joku ei vastaa omiin tunteisiin, niin ei se ihminen ole ainoa olemassa. Aina löytyy tilalle lämmin ja hyvän tuntuinen ja oloinen ihminen, ei tarvitse jäätyneen perään haikailla. Pitää vain tutustua uusiin ihmisiin, ja olla sosiaalinen ja ulospäin suuntautunut. Eikä jäädä tuleen makaamaan, niin kaikki aina järjestyy. Jos vain hakee pelkkää intiimi kanssa käymistä toisen ihmsen kanssa, se on hyvin helppo järjestää. Mutta sitten kun hakee tunnetta ja sielujen yhteen sovittamista, se jo vaatii aikaa ja tapahtumia. Tilanne kun on se että vaikka vastapuoli olisi kuinka näyttävä, mutta se ei vain riitä pitkässä juoksussa.

• Anonyymi

Totta, aina voi löytää sopivampaa seuraa! Se ei ollut kuitenkaan nyt tämän aloituksen pointti, vaan se, miksi se eteenpäin siirtyminen ei välttämättä ole kaikille niin simppeliä.

• Anonyymi

Joo. Itse ainakin luovun naisesta kokonaan jos näen että hänellä on jo aviomies tai on miesten kanssa tekemisissä. Mutta kaipailen siihen asti. En näe mitä irti päästäminen muuttaisi elämässäni eikä se ole edes minun asiani päättää koska hän ei enää tule mieleen.

• Anonyymi

Moni ihminen itse tekee ajatuksillaan itselleen ahdistavaa kuoppaa jossa haaveilee ihmisestä jota ei voi saada. Ihminen on voinut sanoa jo suoraan ettei ole kiinnostunut mutta silti toiset jatkaa jonkun ihme merkkien etsimistä ja tulkitsee puheita ja tekoja väärin niin että olisi muka kiinnostunut. Kiinnostuneista tulee vainoojia koska eivät usko sitten heidät estetään ja kovapäisimmät jatkavat vieläkin kuvitellen että hän on kiinnostunut. Mikä teitä vaivaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni ihminen itse tekee ajatuksillaan itselleen ahdistavaa kuoppaa jossa haaveilee ihmisestä jota ei voi saada. Ihminen on voinut sanoa jo suoraan ettei ole kiinnostunut mutta silti toiset jatkaa jonkun ihme merkkien etsimistä ja tulkitsee puheita ja tekoja väärin niin että olisi muka kiinnostunut. Kiinnostuneista tulee vainoojia koska eivät usko sitten heidät estetään ja kovapäisimmät jatkavat vieläkin kuvitellen että hän on kiinnostunut. Mikä teitä vaivaa?

Tämä on ihan totta ja aloituksessa ei olekaan kyse näistä ihmisistä, koska heille on selkeästi ilmaistu ettei kiinnostusta ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän sinua vaivaa? En ole milläänlailla vainonnut ketään. Enkä todellakaan kaipaa ketään kenellä on sinun luonteenlaatu. Vaikutat parisuhdeshoppailijalle (useita suhteita takana ym). Turha pelko että kiinnostaisit minua.

• Anonyymi

"tai on miesten kanssa tekemisissä."
        Jessus oletko tosissasi.

• Anonyymi

Kaupassa hyllyjen välillä tulee samankaltainen runsaudenpula 😋😎😁

• Anonyymi

Ahdistelua

• Anonyymi

Ihan järki kirjoitus, olen itse sortunut typerään käytökseen myös. Anteeksi eräälle miehelle, en Mä halunnut koskaan kuitenkaan loukata! Eihän iän puolesta varmaan osannut ajatella, mutta en mä vanhempana olisi saanut jatkaa törkykäytöstä, mutta nyt on vaan helpompi ehkä sanoa Anteeks, kun en kuitenkaan halunnut pahaa, mutta mä oon rakastunut toiseen.

• Anonyymi

Jotain kautta kannattais kertoa sille kenestä on kyse.
        Vaikka ei siitä mitään hyvää seuraa. Tai oikeastaan voi seurata se et toinen pääsee eteenpäin elämässään.

• Anonyymi

Sika!

• Anonyymi

En ole ikinä tavannut noin tyhmää ihmistä! Ja sama kommentoijille

• Anonyymi

Mikään ei ole pahempaa kuin ihaileva vätys joka ällöttää ulkonäöltään ja olemukseltaan. Tämä kammotus luulee että koska hän ajattelee sinusta lämpöisiä te olette kohta pari. Vielä pahempaa hän ei tajua lopettaa ennen lähestymiskieltoa.

• Eli minua tarkoitit tällä. Olisit voinut vielä senkin kertoa.

• Anonyymi

Katsokaas jos ihmiset pitää toisistaan ne hakeutuu toistensa seuraan ja se homma on silloin selkeää ei tarvitse arvailla. Se kiinnostus ajaa ujoimmankin ihmisen tekemään jotain asian eteen. Yleensä 99.9% tapauksista joissa joutuu arvailemaan ja tulkitsemaan jotain hän ei ole kiinnostunut.

• Anonyymi

Kaikkien elämä ei ole ihan näin mustavalkoista.

• Anonyymi

Ei saatana pidä paikkaansa. Onko tarkoitus jättää ihminen ilman apua?

• Anonyymi

Tavallaan ymmärrän- joskus varmasti ajattelin noin. Mutta kun sitä on itse vastuussa omista tunteistaan. Ei se toinen. Ehkä se toinen on omalla tavallaan kertonut kaiken tarpeellisen. Ei sellaista voi torjua, joka ei ole koskaan mitään pyytänytkään. Jos haluaa pakit, ne pitää itse hankkia. Mulla ei ole siihen tällä hetkellä tarvetta. Asiat tuntuu selkeiltä muutenkin.

• Anonyymi

Hienoa, jos sinulla on selkeä tilanne! Eihän pakkeja tietenkään tarvitse jaella, jos kukaan ei lähesty millään tavalla. Mutta silloin kun lähestyy, pitäisi suoraan tehdä selväksi jos ei kiinnosta olla tekemisissä. Eikä elätellä minkäänlaisia toiveita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, jos sinulla on selkeä tilanne! Eihän pakkeja tietenkään tarvitse jaella, jos kukaan ei lähesty millään tavalla. Mutta silloin kun lähestyy, pitäisi suoraan tehdä selväksi jos ei kiinnosta olla tekemisissä. Eikä elätellä minkäänlaisia toiveita.

Ei se pakkien antaminen ole aina niin helppoa. Kyllä siinä tulee paha mieli, jos toinen on yhtään läheinen tai tärkeä. Mut joo, joskus olen ajatellut kuin sinä. Nykyään teen itse johtopäätökset. Katsos, kun mies voi puhua mitä paskaa, mutta sen teot ei valehtele pidemmän päälle koskaan. Tällä on hyvin pärjännyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pakkien antaminen ole aina niin helppoa. Kyllä siinä tulee paha mieli, jos toinen on yhtään läheinen tai tärkeä. Mut joo, joskus olen ajatellut kuin sinä. Nykyään teen itse johtopäätökset. Katsos, kun mies voi puhua mitä paskaa, mutta sen teot ei valehtele pidemmän päälle koskaan. Tällä on hyvin pärjännyt.

Ei olekaan helppoa, mutta onhan sekin vastuun ottamista tunteistaan, että kertoo myös niiden puutteesta. Eikä mene vain yli siitä mistä aita on matalin ja mikä itselle on milloinkin helpoin vaihtoehto. Omista johtopäätöksistä kun puhutaan niin nopeiten päässyt yli heistä, jotka suorat pakit ovat antaneet. Ja sama toisinpäin: harmittaa eniten ne tapaukset, joille ei itse ollut tarpeeksi suora ja rehellinen. Yksilökohtaista kaikki tietenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olekaan helppoa, mutta onhan sekin vastuun ottamista tunteistaan, että kertoo myös niiden puutteesta. Eikä mene vain yli siitä mistä aita on matalin ja mikä itselle on milloinkin helpoin vaihtoehto. Omista johtopäätöksistä kun puhutaan niin nopeiten päässyt yli heistä, jotka suorat pakit ovat antaneet. Ja sama toisinpäin: harmittaa eniten ne tapaukset, joille ei itse ollut tarpeeksi suora ja rehellinen. Yksilökohtaista kaikki tietenkin.

En ole koskaan ollut muuta kuin suora tai rehellinen, jos on kysytty suoraan. Siksi en ymmärrä, mikä on ongelma. Jos ihmiseltä kysyy suoraan, voi olettaa, että se kertoo suoraan. Tosin ei aina. Poikkeuksia on tullut vastaan ja niistä on oppirahat maksettu. Ehkä sinullakin on ollut huono tuuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaveruuskin on aina vaihtoehto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan ollut muuta kuin suora tai rehellinen, jos on kysytty suoraan. Siksi en ymmärrä, mikä on ongelma. Jos ihmiseltä kysyy suoraan, voi olettaa, että se kertoo suoraan. Tosin ei aina. Poikkeuksia on tullut vastaan ja niistä on oppirahat maksettu. Ehkä sinullakin on ollut huono tuuri.

On ollut huono tuuri. Ja tässä nyt ei ole kyse pelkästään pakeista vaan myös ystävyyssuhteistakin. Sanotaan, että nähdään, mutta ei koskaan ehditäkään jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ollut huono tuuri. Ja tässä nyt ei ole kyse pelkästään pakeista vaan myös ystävyyssuhteistakin. Sanotaan, että nähdään, mutta ei koskaan ehditäkään jne.

Harmi. Todella harmi. Toivottavasti saat kunnon ystäviä ja kumppanin, jolta ei tarvitse pakkeja odotella. Teot puhuvat puolestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos toinen katoaa ja välttelee, en kyllä suosittele kaveruutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa alempana vastaan vähän tähänkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa alempana vastaan vähän tähänkin

Ylempänä siis, hölmö palsta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi. Todella harmi. Toivottavasti saat kunnon ystäviä ja kumppanin, jolta ei tarvitse pakkeja odotella. Teot puhuvat puolestaan.

Vähän itsestäänselvän asian toistoa tuo teot puhuvat puolestaan, vaikka olen siitä samaa mieltä. Pointti kun on se, että on hyvin epäreilua jättää kaikki vain toisen tulkittavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän itsestäänselvän asian toistoa tuo teot puhuvat puolestaan, vaikka olen siitä samaa mieltä. Pointti kun on se, että on hyvin epäreilua jättää kaikki vain toisen tulkittavaksi.

Se on todella epäreilua. Kiva roikottaa toisia vaikka vuosia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6535
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe