Katsoinpa tässä DVD:ltä elokuvan Deer Hunter eli suomeksi Kauriinmetsästäjä vuodelta 1978. Lapsuudestani muistan kuinka se oli paheksuttu ja sensuurin kourissa väkivaltaisuuden vuoksi.
Täysin käsittämätöntä,kyseessähän on lähinnä taide-elokuva!
Tietenkin silloisen Sovjet-Suomen kannalta oli aika kiusallista että elokuvassa kuvataan Amerikassa sijaitsevan venäläisyhteisön/ortodoksiyhteisön poikien kohtaloa Vietnamin sodassa. Kiintoisa yksityiskohta oli Robert de Niron esittämän hahmon metsästyskiväärissä olleet Venäjän valko-puna-sini värit. Kylmän sodan propagandaa parhaimmillaan?
Historia on historiaa,mutta Suomen presidentti ja ulkoministeri ovat sitä kaaderia joka parhaansa mukaan teilasi Kauriinmetsästäjät- elokuvaa. Sama linja jatkuu yhä.Koskahan kylmä sota loppuu Suomessa heidän osaltaan?
Kauriinmetsästäjä
5
459
Vastaukset
- hunter
on elokuvana aika helvatan hyvä, katselin sen itsekin juuri DVD:ltä. Kun vielä joskus sitäkin Vietnamia uskallettaisiin käsitellä suorana tregediana siitä mitä siellä tapahtui; kun Kissingeri piti vetää sotasyylliseksi niin jätkä saikin rauhannobelin. En kannata kuolemanrangasituksia, mutta toivon että kun se Kissingeri vielä elää niin kuolisi vaikka hirsipuussa, yksi niitä suurimpia saatanoita ...
- Anonyymi
pidin elokuvasta olen nähnyt sen 2 kertaa televisiosta ainoastaan sitä mä en tajua miksi sen ajan yya-suomessa leffa saa ensi iltansa vasta 1979....
- Anonyymi
Jospa vaikka esityslupa Kremlistä tuli tuolloin.
Aikakauteen Suomessa kuului sellainenkin kommentti TV-kuuluttajalta, kun kertoi Ilmestyskirja Nyt leffasta : "...Vietnamin sota päättyi demokratian voittoon..."
- Anonyymi
Vastahan se tuli jokunen päivä sitten telkusta ja ajattelin katsoa. Oli kyllä harvinaisen typerä ja pitkäveteinen ja teennäinen tekele.
Eipä tartte enää toista kertaa vaivautua. Kunnon länkkärit on sentään oikeita elokuvia missä on toimintaa ja äksöniä. Niissä loukkaantuu harvinaisen paljon statisteja kun kaatavat hevosiaan jääden vahingossa itse pahankin näköisesti alle. - Anonyymi
pojat teitä on petetty
https://www.youtube.com/watch?v=kQmDqU7wHYI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379