Sotilasarvot

Anonyymi-ap

Tässä ne nyt ovat. Kerro "sotilas" miten korkealle ylsit armejan töissä. Kiitos.
Kenraali
Kenraaliluutnantti
Kenraalimajuri
Prikaatikenraali
Eversti
Everstiluutnantti
Majuri
Kapteeni
Yliluutnantti
Luutnantti

24

163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi? Mitä merkitystä sillä on mikä on sotilasarvolta?

• Kapin mielestä se ratkaisee kaiken. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

Kapin mielestä se ratkaisee kaiken. HO HOO, HO HOO!

Etkö sinä osaa puhua mistään muusta kuin "kapista"? Eikö sinun elämällä oikeasti ole mitään muuta sisältöä kuin olla hänelle kateellinen?

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

No -kerro nyt kuitenkin minkä arvon saavutit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulu vieläkään. Ylenitkö Kapuksi saakka?

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

Oletko muistanut välillä käydä peruspalstalla Kapia etsimässä?

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

Kun puhuttelet Kapteenia, niin muista pitää kantapäät yhdessä ja käsi lipassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun puhuttelet Kapteenia, niin muista pitää kantapäät yhdessä ja käsi lipassa.

HO HOO, HO HOO Kapi! Kunnioitus pitää ansaita. Et ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

HO HOO, HO HOO Kapi! Kunnioitus pitää ansaita. Et ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan. HO HOO, HO HOO!

Näin maallikkona luulisi, että armeijan sotilasarvot olisi nimenomaan pitänyt ansaista ja siksi ylenneykset olisivatkin koskeneet vain parhaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvoni on KORPRAALI.

T: HyvääSOTILAS.

• Anonyymi

Reservissä ylensivät minut Ylilutiksi.

• Anonyymi

Sama täällä. Tosin jokainen vänskäkin on tähän arvoon ylennetty.

• Anonyymi

Yliluutnantin arvo tuli Suomessa käyttöön vasta sotien jälkeen. Se otettiin käyttöön vasta. joulukuussa 1952 ja oli hävitä 2000-luvun alussa. Yliluutnantin arvolle tuli todellista tarvetta sotien jälkeen, jolloin sotaväessä oli huomattavan runsas määrä luutnantteja.

• Anonyymi

Ei luulisi olevan vaikeata ilmoittaa sotilasarvoaan, koska jo listakin on tuossa valmiina, ei edes tarvetta lähteä etsimään tietokirjoista suomalaisia sotilasarvoja.

• Anonyymi

Onko tämä palstan suurin häirikkö, tiesmikäSOTILASääliö
      edes ollut armeijassa?

• Anonyymi

Saadessaan 4.6.1997, 1. luokan Vapaudenristin oli yliluutnantti, nyt näyttää olevan kapteeni.

• Anonyymi

1989 oli sotilasmestari. https://sotilasmusiikki.fi/historia7
        Eli hattua pitää Hänelle nostaa, oli aliupseerien arvoista korkeimmassa arvossa. Ainakin omana varusmiesaikanani nuoret luutnantit säpsähti kun sotilasmestari tulipaikalle.

• Anonyymi kirjoitti:

1989 oli sotilasmestari. https://sotilasmusiikki.fi/historia7
        Eli hattua pitää Hänelle nostaa, oli aliupseerien arvoista korkeimmassa arvossa. Ainakin omana varusmiesaikanani nuoret luutnantit säpsähti kun sotilasmestari tulipaikalle.

Minä olin Kapi erittäin monenlaisissa sotilastehtävissä, myöskin suunnittelussa. Suunnitteli Puolustusvoimien Varusmiessoittokunnan sotikaskoulutuksen pilkun tarkasti ja myös toteutin sitä aina kun lapellimestari antoi "tilaa" siihen.

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

Minä olin Kapi erittäin monenlaisissa sotilastehtävissä, myöskin suunnittelussa. Suunnitteli Puolustusvoimien Varusmiessoittokunnan sotikaskoulutuksen pilkun tarkasti ja myös toteutin sitä aina kun lapellimestari antoi "tilaa" siihen.

Kyllä siellä laitoksessa mahtaa olla hauskaa näiden harhojesi kanssa.

Vai, että olet suunnitellut ihan "sotikaskoulutuksen" ja pääsit sitä käyttämään jos "lapellimestari" suostui. HO HOO HO HOO.

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

Kapi kertoi olleensa saunanlämmittäjän esimies. Siinä olikin arpeettia laitattu yhden kannettavaksi.

• Anonyymi
        HyvääSOTILAS kirjoitti:

"PILKUNTARKASTI" = MILLIVILLE!
        Minä suunnitelin pilkuntarkasti Kapteenin minulle antamat tehtävät, enkä edes jälkeenpäin ole ymmärtänyt, että suurten linjojen vetäjät ovat ne jotka etenivät urallaan, itse tein pilkuntarkasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä suunnitelin pilkuntarkasti Kapteenin minulle antamat tehtävät, enkä edes jälkeenpäin ole ymmärtänyt, että suurten linjojen vetäjät ovat ne jotka etenivät urallaan, itse tein pilkuntarkasti.

Juuri näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmyydestäni on minua rangaistu ylentämättä jättämisellä ja sitten sanotaan etten saisi olla katkera.

• Anonyymi

Puhukaa pojat, mutta everstiluutnanttikin täällä, evp majuri reservin everstiluutnantti.
      Varmaan hiku täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. ALFA TV:N Konkurissi katastrofi media-alalle

ALFA TV:n konkurssi on katastrofi, koska paljon hyviä asiaohjelmia katoaa televisiotarjonnasta ja ALFA:lla ääneen pääsi myös yrittäjiä ja tasapuolises
      Maailman menoa
      606
      2072
    2. Tajuan, että tein virheen

kun pidin sinua hyvänä, mukavana, vaatimattomana, ymmärtäväisenä, oikeudenmukaisena ja älykkäänä ihmisenä. Sitä mielikuvaa ikävöin, en koskaan oikeaa
      Ikävä
      84
      1599
    3. Martinan jorailut

Ai että Martina on jäykän näköinen kun hän joraa muiden naisten kanssa botskilla Dubaissa..Ja onpa hänellä hiirenhäntä ponnariksi🙄 Tämä ei ole provo,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      1312
    4. Mulla on ikävä sitä aikaa

kun säkin olit ihastunut minuun mies. Siltä se silloin alussa tuntui. Sekosin susta täysin ja tuntuu että en pääse irti enää.
      Ikävä
      54
      1225
    5. Sano sano todella

Onko sinulla Ikävä minua?
      Ikävä
      78
      935
    6. Arvaapa mies

montako vuotta oon sua ihaillut salaa?
      Ikävä
      75
      882
    7. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      79
      867
    8. Miehet hoi!

Kysymys teille Jos näätte ja tapaatte naisen,joka on mielestänne mukava ja haluaisitte jatkaa vaikka siitä mihin jäitte tai haluatte nähdä tämän nais
      Ikävä
      38
      817
    9. Voiko yksi kohtaaminen

jäädä pysyvästi mieleen?
      Ikävä
      49
      739
    Aihe