Sotilasarvot

Anonyymi-ap

Tässä ne nyt ovat. Kerro "sotilas" miten korkealle ylsit armejan töissä. Kiitos.
Kenraali
Kenraaliluutnantti
Kenraalimajuri
Prikaatikenraali
Eversti
Everstiluutnantti
Majuri
Kapteeni
Yliluutnantti
Luutnantti

49

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi? Mitä merkitystä sillä on mikä on sotilasarvolta?

      • Anonyymi

        Etkö sinä osaa puhua mistään muusta kuin "kapista"? Eikö sinun elämällä oikeasti ole mitään muuta sisältöä kuin olla hänelle kateellinen?


      • Anonyymi

        No -kerro nyt kuitenkin minkä arvon saavutit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No -kerro nyt kuitenkin minkä arvon saavutit.

        Ei kuulu vieläkään. Ylenitkö Kapuksi saakka?


      • Anonyymi

        Oletko muistanut välillä käydä peruspalstalla Kapia etsimässä?


      • Anonyymi

        Kun puhuttelet Kapteenia, niin muista pitää kantapäät yhdessä ja käsi lipassa.


      • Anonyymi

        Näin maallikkona luulisi, että armeijan sotilasarvot olisi nimenomaan pitänyt ansaista ja siksi ylenneykset olisivatkin koskeneet vain parhaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No -kerro nyt kuitenkin minkä arvon saavutit.

        Arvoni on KORPRAALI.

        T: HyvääSOTILAS.


      • Anonyymi

        Jos tulee sota, se määrittää erikoistumisen ohella paikkasi. Muulta osin, se arvo ei ole voimassa, vaikka virallisesti se on, ja vain erikoisupseeri ja -aliupseeri voi olla sitä vain virassa. Mutta sellainen on tässä yhteydessä pelkkää höpötystä.
        Arvo tässä koskee sodanaikaista arvoa, vaikka sitten voi olla kertaamassakin, ja upseeriksi ei pääse korkeakouluun ellei ole koksu/reservin upseeri tai aliupseeri paitsi, jos on korkeakoulutettu normaalissa ammatissa ja teke sitä hommaa puolustusvoimissa, niin sitten on vähintään luutnantti, viran aikana, ja muulta osin on oma sotilasarvo.
        Aliupseerin arvot on kaikki ei-korkeakoulutettujen yrittäjien (vääpeli-sotilasmestari) ja amisarvoja (alikersantti-ylikersantti), ja kuten intissä, sotamies ja korpraali (papukaijamerkki) ovat ns. ei-koulutettuja.
        Elämässään yltää erilaisiin arvoihin eri saroilla, jotka ovat samaten päteviä vain siellä.


    • Anonyymi

      Reservissä ylensivät minut Ylilutiksi.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Tosin jokainen vänskäkin on tähän arvoon ylennetty.


    • Anonyymi

      Yliluutnantin arvo tuli Suomessa käyttöön vasta sotien jälkeen. Se otettiin käyttöön vasta. joulukuussa 1952 ja oli hävitä 2000-luvun alussa. Yliluutnantin arvolle tuli todellista tarvetta sotien jälkeen, jolloin sotaväessä oli huomattavan runsas määrä luutnantteja.

    • Anonyymi

      Ei luulisi olevan vaikeata ilmoittaa sotilasarvoaan, koska jo listakin on tuossa valmiina, ei edes tarvetta lähteä etsimään tietokirjoista suomalaisia sotilasarvoja.

    • Anonyymi

      Onko tämä palstan suurin häirikkö, tiesmikäSOTILASääliö
      edes ollut armeijassa?

    • Anonyymi

      Saadessaan 4.6.1997, 1. luokan Vapaudenristin oli yliluutnantti, nyt näyttää olevan kapteeni.

      • Anonyymi

        1989 oli sotilasmestari. https://sotilasmusiikki.fi/historia7
        Eli hattua pitää Hänelle nostaa, oli aliupseerien arvoista korkeimmassa arvossa. Ainakin omana varusmiesaikanani nuoret luutnantit säpsähti kun sotilasmestari tulipaikalle.


      • Anonyymi

        Kyllä siellä laitoksessa mahtaa olla hauskaa näiden harhojesi kanssa.

        Vai, että olet suunnitellut ihan "sotikaskoulutuksen" ja pääsit sitä käyttämään jos "lapellimestari" suostui. HO HOO HO HOO.


      • Anonyymi

        Kapi kertoi olleensa saunanlämmittäjän esimies. Siinä olikin arpeettia laitattu yhden kannettavaksi.


      • Anonyymi

        "PILKUNTARKASTI" = MILLIVILLE!
        Minä suunnitelin pilkuntarkasti Kapteenin minulle antamat tehtävät, enkä edes jälkeenpäin ole ymmärtänyt, että suurten linjojen vetäjät ovat ne jotka etenivät urallaan, itse tein pilkuntarkasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "PILKUNTARKASTI" = MILLIVILLE!
        Minä suunnitelin pilkuntarkasti Kapteenin minulle antamat tehtävät, enkä edes jälkeenpäin ole ymmärtänyt, että suurten linjojen vetäjät ovat ne jotka etenivät urallaan, itse tein pilkuntarkasti.

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "PILKUNTARKASTI" = MILLIVILLE!
        Minä suunnitelin pilkuntarkasti Kapteenin minulle antamat tehtävät, enkä edes jälkeenpäin ole ymmärtänyt, että suurten linjojen vetäjät ovat ne jotka etenivät urallaan, itse tein pilkuntarkasti.

        Tyhmyydestäni on minua rangaistu ylentämättä jättämisellä ja sitten sanotaan etten saisi olla katkera.


      • Anonyymi

        No kerro nyt pilkuntarkasti sen, minkä sotilasarvon noilla ansioillasi saavutit palvelusakasi lopussa.


    • Anonyymi

      Puhukaa pojat, mutta everstiluutnanttikin täällä, evp majuri reservin everstiluutnantti.
      Varmaan hiku täällä.

      • Anonyymi

        Puskaruikku pankkomajuri siellä vaan on. Ei reservissä, ei nostoväessä vaan joutoväessä kumipääkomppanian miehenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puskaruikku pankkomajuri siellä vaan on. Ei reservissä, ei nostoväessä vaan joutoväessä kumipääkomppanian miehenä.

        HERRA EVERSTILUUTNANTTI. KOMMUNISTIT TÄNÄÄN AISOISSA.
        ILMOITTI RESERVIN LUUTNANTTI.


      • Anonyymi
        Humaanioikeisto kirjoitti:

        HERRA EVERSTILUUTNANTTI. KOMMUNISTIT TÄNÄÄN AISOISSA.
        ILMOITTI RESERVIN LUUTNANTTI.

        Kommunisti mainittu, selvästi persutrolli tää on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommunisti mainittu, selvästi persutrolli tää on.

        Persutrolli mainittu selvästi kommunistibotti tää on.


    • Anonyymi

      Miten Ossi päädyin soittokuntaan, soitatko itse jotain soitinta, vai olitko ainoastaan sotilaskouluttaja?

      • Anonyymi

        Hän oli suunsoittaja. Ei hän osaa "soittaa" mitään muuta soitinta. :D


    • Anonyymi

      Helppoon kysymykseen odotetaan yhden sanan vastausta.

      • Anonyymi

        Aisa on niin katkera edelleen Puolustusvoimille, että vastausta et tule saamaan. Liian hapokasta sanoo ossi. Vasta reservissä ylensivät kapteeniksi ja se syö ossin herkkää mieltä ja taloudellisesti myrkkyä.


    • Anonyymi

      aisa on ihmeen hiljaa tässä tapauksessa.....

    • Anonyymi

      Ei osaa aisa vastata, käy pahasti aisan luonteelle;-))))

    • Anonyymi

      Vastaa vihdoinkin ja pilkuntarkasti.

    • Anonyymi

      Kruksaapa vihdoinkin.

    • Anonyymi

      Eläkeläinen entinen eversti. Mutta en Suomen enkä Euroopan armeijasta. 7qv...ja siinä se menee päivä kerrallaan. 50v olin ulkomailla..nyt kotona..

    • Mutta mitkä ovatkaan käpykaartin sotilasarvot ?
      Kaverin puolesta kyselen...

      • Anonyymi

        Käpykenraali on korkein arvo. Hänen kutsumanimensä on käpytikka.
        Seuraavaksi tulee ylikäpy. Hänellä on astalona koivukarahka ja rinnanpieluksessa puukokardi.
        Alimpana on käpy. Asteikolla noustaan mankumalla. Sinnikkyys palkitaan. Jokaiseen soluun kuuluu 1 käpytikka, 1 ylikäpy ja loput ovat käpyjä. Solut eivät pidä mitään yhteyttä toisiinsa. Solun sisäinen kasvu tapahtuu köyrimällä. Lipun väri on musta ja tunnuksena A.


    • Anonyymi

      Palstalla taitojaan paljon kehuneena hänen täytyy olla Kenraali, vähintäinkin jonkin tason sellainen,. Luulisi joka tapuksessa jokaisen sotilaan olevan ylpeän saavuttamastaan tasososta organisaatiossa ja kiireen vilkkaa sellaisen ilmoittavan kaikille teidonjanoisille, kuten Kapikin on ilmoittanut olevansa Kapteeni.

    • Anonyymi

      Kuitenkin Vänskä?

    • Anonyymi

      Hah, minä olin varusmiesaikana pipohiiri. (pion.)

      Nyt olen alle 50 vuotiaana vapautettu rauhan aikana, kun tuli 2-tyypin diapetes. Ei se kuitenkaan ole koskaan haitannut raskasta tehdastyötä, vieläpä vuorotyötä.

      Saisi armeija pikkuhiljaa tulla nykyaikaan.

      >simiti>

      • Anonyymi

        Rakkaalla lapsella on monta nimeä? Meilläpäin pioneereja kutsuttiin pinohiiriksi. Mitäs näitä kaikkia lemppareita ylipäätään olikaan....

        -nurmipora
        -kelaperse
        -rattimasa
        -kumipää
        -spolle

        Muistaakos joku lisää?


    • Anonyymi

      Olen arvoa vailla eli ihan arvoton ihmisenä ja kansalaisena. Koska en kaipaa kunniaa, en osaa hävetäkään. Selkärangaton mato ihmiseksi, sanoisin.

      Mutta vapaa.

    • Anonyymi

      Omakehusta päätellen ainakin kuuden leijonan kenraali.

    • Anonyymi

      Vai oikein kapteeni evp. ? Hih hih HII!


      >>Uusien toimiupseerien valmistuminen kyllä päättyi v. 1989 jolloin toimiupseerien peruskoulutus muuttui opistotasoiseksi ja tutkinto muuttui samalla opistoupseerin tutkinnoksi:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Toimiupseeri

      Tuolloin luutnantin arvossa palveluksessa olleista tuli kyllä vielä myöhemmin useimmista yliluutnantteja, muutamista vielä kapteenejakin. Esimerkki sellaisesta on mm. Ossi A - joka ainakin haluaa identifioitua tällä palstalla ahkeroivaksi SOTILAAKSI.

      Vuoden 1989 toimiupseerimatrikkelissa tuo 1952 syntynyt mies on vielä sotilasmestari. Tiedän hänen sen jälkeen ylenneen luutnantiksi ja vielä yliluutnantiksikin, jossa arvossa hän sitten jäi eläkkeelle. Sitten jo tämän vuosisadan puolella hän sai vielä reservissä ylennyksen kapteeniksi. Viimeisiä edeltävissä kuntavaaleissa muistaakseni persujen ehdokkaana ollessaan hän ilmoitti titteliksen kapteeni evp.<<

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17937742/sotilasarvon-luonteesta

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vaikka tiedämmekin jo, että olet suuri Johtaja, niin kerro nyt kuitenkin avoimesti, että ylsitkö Kenraalitasolle, vain jäitkö sittenkin esiupseeritasolle?

      • Anonyymi

        Pääsitkö aivan tunne alkupään seutuville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsitkö aivan tunne alkupään seutuville?

        Tietoa odotellen.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe