Paljonko kauppakirjan teko maksaa?

mie

Paljonko kauppakirjan teko maksaa pankissa tai kii nteistönvälittäjällä? Kyseessä on määräalan kauppa.

6

28781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppakirjan teossa ainoa kiinteä kulu on kaupanvahvistajalle tuleva kaupanvahvistusmaksu. Se on 77 euroa. Kauppakirjan tekstin laadinnasta menee yleensä eri maksu mutta se on kilpailutuskysymys: kalleimman kauppakirjan laatii asianajaja, seuraavaksi tulevat pankin notariaatit ja kiinteistönvälittäjät joilla on oma "virallinen" (=itse laadittu) hinnastonsa. Edullisimman - mutta yhtä pätevän - kauppakirjan saat, kun käyt katsomassa kaupanvahvistajaluetteloa virastotalon ilmoitustaululla ja otat yhteyttä johonkin yksityiseen kaupanvahvistajaan.

Jos välttämättä haluat teettää ja vahvistuttaa kauppakirjasi pankilla tai kiinteistönvälittäjällä, tee vertailu eri tarjokkaiden kesken ja TINGI! Kuten sanottu, kiinteää hintaa ei ole. Kauppakirjan tekijöillä on koneellaan valmiit kauppakirjapohjat joihin ei tarvitse lisätä kuin kaupan osapuolten ja kohteen tiedot, he tekevät sen varttitunnissa. Ei kannata maksaa ainakaan yli 100 euroa.

• Palvelun sisältö

Täytyy ottaa myös huomioon, mitä muita palveluita kauppakirjan tekemisen lisäksi saat. Kaupanvahvistuksen tilaaminen, lainhuudon hakeminen, mahdollinen veroneuvonta ovat kaikki erikseen hinnoiteltavia palveluita. Jos itse et osaa tai halua näitä tehdä, on parempi ostaa palvelut, jolloin varmasti saat sitä mitä haluatkin. Toki lompakkosikin tästä kevenee jonkin verran, mutta pääset itse vähemmällä vaivalla ja huolella.

• Jaakkoo

Kumpi osapuoli maksaa kauppakirjan laadinnasta aiheutuneet kulut?
        Entäs meneekö siitä leimavero tai yleensä jokin vero?

• MMM LKV

on varmaan melko käypänen hinta. Kauppakirjan voi toki tehdä itse, ja luetuttaa vaikkapa kaupanvahvistajalla. Teen itse jonkinverran kaupakirjoja. Tehdessä on otettava vastuu tietojen oikeellisuudesta. Hankittava lainhuutotodistukset ym, sekä veivattava sanamuotoja ostajien ja myyjien kanssa. Keskimäärin kolmas versio sanamuodoista kelpaa molemmille.. 400 euron kauppakirjan tekoon on varattava 4 tuntia kaikkineen. Kokonaisen kiinteistön kauppakirjan, jossa ei ole rasitteita eikä muuta ihmeellistä, voi ostajan myyjän sovittua asiasta ja hankittuaan paperit tosiaan tehdä vaikka 100 eurolla.

• haapalapena

yleensä kiint.väl.tekee sen.

• määräalan ostaja

Jos haluat varmistaa ettei myyjän kantatilaan kohdistuvat kiinnitykset jäisi rasittamaan ostamaasi määräalaa kehottaisin sinua kääntymään asiantuntijan puoleen (pankki tai kiinteistönvälittäjä LKV). Sillä voi olla että jos myyjä on luovuttamassa panttaamastaan tilasta osan ja hänen pantinhaltijansa ei anna kiinnitysten purkamiseen lupaa jää määräalasi pian lohkomatta. Voit kyllä itse laatia kauppakirjan mutta jos em. seikka jää kauppakirjaan merkkaamatta ja sen jälkeen myyjän saama kauppahinta menee muualle kuin pantinhaltijalle lainojen lyhennykseen niin se on aika ikävää ostajalle. Määräalan kauppa on edelleen kaikkein vaikein kaupan laji. Itsenäisen tilan kauppa on helpompi hallita jos saat kauppahintaa vastaan kaikki rasitustodistuksessa mainitut pantit kauppahintaa vastaan. Olen maksanut mielelläni kauppakirjan laatijalle (pankiille) palkkion sillä olen voinut luottaa että saan ostamani määräalan vapaana kaikista rasitteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe