Fasismi on tulossa meille

Fasismi on tulossa meille

Suomen hallitus harrastelee jo pikkufasistisia virastokäytöstapoja ja lainsäädäntöä, ja hyppää fasismin kelkkaan heti kun EU:n laajempi poliittinen lainsäädäntö siihen suostuu. Unkari meni edeltä ilman lupaa, mutta siitä seuraa pientä valitusta niiltä poliitikoilta, jotka ovat vielä vallassa. Heillä ei ole mitään keinoja estää Unkaria, ja kun vaaleilla pikku hiljaa hivuttaudutaan ylöspäin, useampi fasistinen ajattelija päätöksentekijäksi, niin kohta voidaan kääntää retoriikka Unkarin puolustamiseksi ja kopioida sen malli Euroopan unioniin. Niin ei fasistien kanssa pärjää, hiljaa olemalla. Miten vaaleilla voi syrjäyttää fasistit, jos kansalaisten tunnetason käsitykset fasismin ideoista ovat sen kannalla ja vaaleissa eikä eduskunnassa ole mitään aitoa keskustelua totuudesta? Useimmat ihmiset eivät tiedä oman järjen käytön ja auktoriteetin seuraamisen eroa tai oikeiston ja vasemmiston eroa. Mitä sä oikein puhut, ei nappaa. Mitä muuta on tehtävissä poliittiseen muutokseen sananvapauden ja tasa-arvon sallivan yhteiskunnan puolesta? Ovatko levottomuudet ainoa looginen tie, jotka nekin vain murskataan "laillisuuden" nimissä, josta seurauksena on kaiken fasisminvastaisen mielipiteen hajoaminen?

Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukrainan sota on jo ensimmäinen "vapauden" varjolla, NATOn laajenemiseksi ja fasismin puolesta tehtävä sota ja Venäjä on fasisminvastainen valtio.

Joo, valitettavasti ja hyvää tarkoittaenkin, miten päin tahansa kääntämällä, näin on. Meitä ujutetaan rauhanomaisesti kohti väkivaltaa ja kaiken pitäisi näyttää terveeltä. Sinä olet syypää meidän käyttämään väkivaltaan. Höh höh höö!

• Anonyymi

Miksi kannatat Ukrainan sotaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsotaanpa. Kusipää, joka ei kunnioita vähääkään yhteisiä arvoja ja sopimuksia vaan yrittää alistaa muita oman mielivaltansa alle, ja sitten alkaa uhriutua, kun kukaan ei haluakaan moista perseilyä katsella.

Tämä oli siis kuvaus Venäjästä.

• Anonyymi kirjoitti:

Katsotaanpa. Kusipää, joka ei kunnioita vähääkään yhteisiä arvoja ja sopimuksia vaan yrittää alistaa muita oman mielivaltansa alle, ja sitten alkaa uhriutua, kun kukaan ei haluakaan moista perseilyä katsella.

Tämä oli siis kuvaus Venäjästä.

En kutsuisi niitä arvoiksi ja sopimuksiksi vaan

komentelijan oikeuksiin tottumiseksi,

vihamielisyydeksi niitä kohtaan, jotka luovat itse asioita kääntymättä autoritaarisen ihmisen kautta ja

kiusaamiseksi.

Tuohan vihjaa, että häiritsen jotain tieten tahtoen, mutta et ole vain ansainnut luottamusta siihen, että uskoisin sinua, tekisin kaiken tasan sinun tahtosi mukaan ja kohtelisin sinua kunnioituksella.

Käännät sen tahallaan siten saadaksesi muut ajattelemaan toisista pahaa.

Tsot, tsot, tsot

• Anonyymi kirjoitti:

En kannata ukrainalaisten kärsimystä. Olen pahoillani heidän ja venäläisten puolesta, jotka pakotetaan kuolemaan. En haluaisi olla kummankaan saappaissa. On ikävää puhua sivusta, mutta Venäjä ehdotti asioita ennen sodan julistamistaan, ja Ukraina sekä länsimaat torjuivat ne kaikki ehdottomalla ja jyrkällä tavalla. Venäjän hallituksen on täytynyt reagoida siihen ongelmaan, jonka Ukrainan NATO-jäsenyys aiheuttaa. En voi sille mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kannatan Venäjän viestiä ennen sotaa, en sotaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109