Mitä on nämä Filosofia Saarnaajat

Anonyymi-ap

Erikoisesti he tahtovat tehdä kristillisyydestä sellaista että se seisoisi ainoastaan sanassa, mutta ei Hengessä ja Voimassa!

He ovat tällaisia lipilaari saarnaajia ilman totuuden tuntoa rinnassaan!

Mutta mitä se minulle kuuluu, kunhan ilmoitin, jos joku ei heistä tiedä, niin nyt tiedät, että on myös tällaisia lipilaareja!

Blaablaablaablaablaa

KroohPyyh!

13

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta eihän se minulle kuulu. Tehkööt lipilaarit mitä lystää sanan voimassa! Eli sanassa, jos siis sanassa on voima!

Minä kuitenkin luulen, että sanassa on voima, koska se on Jumalasta.

Mutta sen tarkoitus ei kuitenkaan ole eksyttää filosofiaan vaan Hengen ja Voiman tuntemiseen!

Ainiin, kristillisyys ei seiso tuntemisissa! Niin on saarnattu! Kuitenkin Pyhä apostoli Paavali sanoo korintolaisille että tuntekaa Jeesusta ja niin kehoittaa myös Lars Levi Laestadius!

Mutta heräämättömät tahtovat opettaa jotakin uutta, ettei heidän tarvisi koskaan herätä synnin ja kuoleman unesta, siksi he saarnaavat, että kristillisyys ei seiso tuntemisissa, mutta kristillisyys seisoo Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa! Hengessä ja voimassa ja Jumalan sanassa ja syntien anteeksi saamisessa!

Ei ole kyse siitä onko ne tuntemiset pienet tai isot, mutta elävään uskoon kuuluu Kristuksen tunteminen enemmän tai vähemmän!

• Anonyymi

En minä tiedä sitä miksi he ovat niin paatuneet etteivät he enään tunne Jeesusta Kristusta, en minä tiedä mitä syntejä heille on luvalliseksi tullut, etteivät he enään pidä syntiä syntinä, ja niin eksyttävät elävästä Jumalasta ja elävästä armon tuntemisesta, koska ei synnitömät armoa tarvitse vaan syntinsä tuntevat! Niin on armo heille elävä jotka synnin syntinä pitävät. Mutta heille joille maailman rakkaus päässyt luvalliseksi sydämeen, heiltä on kadonnut synnin tunto, ja koska heiltä on kadonnut synnin tunto, niin on myös heiltä kadonnut armon tunto, ja koska heiltä on kadonnut armon tunto, niin on heiltä myös kadonnut Jeesuksen Kristuksen tunteminen!

Älkää siis hyljätkö elävää Israelin Jumalaa, ettei hän teiltä pois ottaisi Poikaansa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä tiedä sitä miksi he ovat niin paatuneet etteivät he enään tunne Jeesusta Kristusta, en minä tiedä mitä syntejä heille on luvalliseksi tullut, etteivät he enään pidä syntiä syntinä, ja niin eksyttävät elävästä Jumalasta ja elävästä armon tuntemisesta, koska ei synnitömät armoa tarvitse vaan syntinsä tuntevat! Niin on armo heille elävä jotka synnin syntinä pitävät. Mutta heille joille maailman rakkaus päässyt luvalliseksi sydämeen, heiltä on kadonnut synnin tunto, ja koska heiltä on kadonnut synnin tunto, niin on myös heiltä kadonnut armon tunto, ja koska heiltä on kadonnut armon tunto, niin on heiltä myös kadonnut Jeesuksen Kristuksen tunteminen!

Älkää siis hyljätkö elävää Israelin Jumalaa, ettei hän teiltä pois ottaisi Poikaansa!

Anemiaa sairastavat saarnaajat, älkää kääntäkö katsettanne pois Israelin Jumalasta. Ei ole muita Jumalia kuin yksi Jumala!

Älä yritä tehdä itsestäsi synnitöntä sen varjolla että sinä Kristukseen turvaat!

Ei se ole sinusta synnitöntä tehnyt, vaan armoitetun syntisen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anemiaa sairastavat saarnaajat, älkää kääntäkö katsettanne pois Israelin Jumalasta. Ei ole muita Jumalia kuin yksi Jumala!

Älä yritä tehdä itsestäsi synnitöntä sen varjolla että sinä Kristukseen turvaat!

Ei se ole sinusta synnitöntä tehnyt, vaan armoitetun syntisen!

Ja tällainen armoitettu syntinen kyllä tuntee Jeesuksen voiman ja jos ei tunne niin eipä taida teikäläisessä paljon syntiä olla. Mutta meikäläisillä on synnin tunto, ja sitä kautta myös armon ja Jeesuksen tunto!

No kerros nyt lipilaari daarnaaja miksi sinulta uupuu synnintunto?

Mitäs syntejä sinä pidät luvallisena armon varjolla?

Ehkä viinan juomista tämän kysyn Anssilta?

"Anemiaa" ääneni on hyviin "aneeeminen" Mutta sydämessäni elää Jeesus!

Jeesus elää, eli tunnet Jeesuksen, eli huuda sitten, että takarivillä istuvatkin kuulevat mitä siellä sydämessäsi on kun ei tahdo kuulua takariviin asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tällainen armoitettu syntinen kyllä tuntee Jeesuksen voiman ja jos ei tunne niin eipä taida teikäläisessä paljon syntiä olla. Mutta meikäläisillä on synnin tunto, ja sitä kautta myös armon ja Jeesuksen tunto!

No kerros nyt lipilaari daarnaaja miksi sinulta uupuu synnintunto?

Mitäs syntejä sinä pidät luvallisena armon varjolla?

Ehkä viinan juomista tämän kysyn Anssilta?

"Anemiaa" ääneni on hyviin "aneeeminen" Mutta sydämessäni elää Jeesus!

Jeesus elää, eli tunnet Jeesuksen, eli huuda sitten, että takarivillä istuvatkin kuulevat mitä siellä sydämessäsi on kun ei tahdo kuulua takariviin asti.

Jeesus on aneeminen eikä ole, sydämessäsi vain on synnin luvallisuutta siksi olet aneeminen älä valehtele Anssi! Myönnä olet juoppo siksi äänesi on sellainen. Tai sitten teet jotain muuta syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on aneeminen eikä ole, sydämessäsi vain on synnin luvallisuutta siksi olet aneeminen älä valehtele Anssi! Myönnä olet juoppo siksi äänesi on sellainen. Tai sitten teet jotain muuta syntiä.

Kaivan sen vielä esiin ja kun se selviää niin saarnaan sen synniksi päin naamaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaivan sen vielä esiin ja kun se selviää niin saarnaan sen synniksi päin naamaasi.

Mistä minä näitä tiedän, no kai nyt koira koiran tunnistaa. Samassa veneessä itsekin. Tiedän kyllä mistä se aneemisuus tulee kun syntiä omallatunnolla. Siitä se tulee, kun ei ole puhdas omatunto. Eikä varmaan edes osaa puhdistaa kun pitää sitä uskon varjolla luvallisena, siis mitä, en minä tiedä, mutta hänen äänensä sen kertoo. Kaikki nämä tasapaksu äänet sen itsekin paljastaa kun niitten saarnoja kuuntelee tarkemmin, "lapsuuden kristityt ei aina saa sellaista armonmerkkiä jnejne seliseli" he elävät synnin luvallisuudessa ja sitä kautta sidotuilla omallatunnolla ja eivät siksi tunne Kristuksen armoa ja siksi heidän äänensä ei ole samanlainen kuin muilla saarnaajilla. Kyl mä tiedän nämä, ei vaan ole huvittanut sanoa, meinasin sanoa jo 10 vuotta sitten mutta koska lopetin seuroissa käymisen niin jätin sanomatta. Ihmettelin vaa sillon, purtanen pois Sorsa tilalle sellanen facebalm löin otsaa varmaa tuhannesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä minä näitä tiedän, no kai nyt koira koiran tunnistaa. Samassa veneessä itsekin. Tiedän kyllä mistä se aneemisuus tulee kun syntiä omallatunnolla. Siitä se tulee, kun ei ole puhdas omatunto. Eikä varmaan edes osaa puhdistaa kun pitää sitä uskon varjolla luvallisena, siis mitä, en minä tiedä, mutta hänen äänensä sen kertoo. Kaikki nämä tasapaksu äänet sen itsekin paljastaa kun niitten saarnoja kuuntelee tarkemmin, "lapsuuden kristityt ei aina saa sellaista armonmerkkiä jnejne seliseli" he elävät synnin luvallisuudessa ja sitä kautta sidotuilla omallatunnolla ja eivät siksi tunne Kristuksen armoa ja siksi heidän äänensä ei ole samanlainen kuin muilla saarnaajilla. Kyl mä tiedän nämä, ei vaan ole huvittanut sanoa, meinasin sanoa jo 10 vuotta sitten mutta koska lopetin seuroissa käymisen niin jätin sanomatta. Ihmettelin vaa sillon, purtanen pois Sorsa tilalle sellanen facebalm löin otsaa varmaa tuhannesti.

Vaikka kyllä minä purtasta ja sorsaa kristittynä pidän, mutta ei he saarnaajia ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka kyllä minä purtasta ja sorsaa kristittynä pidän, mutta ei he saarnaajia ole.

Kovaa puhetta, kyllä Anssi on Helsingin saarnaaja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siellä muitakin kenen ei pitäisi olla lähetysmiehiä. Lähti muutama lipilaari ja tilalle tuli kymmenkunta hengetöntä ja voimatonta, minä kysyn, todellako seurakunta on kasvanut? Lihassa vai hengessä sen voisin myös kysyä. Kyllä minä näin kun tulin sinne että hengessä myös vahvistunut, ei ollut sellainen maailman ja huoruuden rakkaus mitä siellä silloin oli kuin lopetin seuroissa käymisen. Mutta ihmettelen että kuinka se on mahdollista kuin tuollaisia lipilaareja saarnavirassa. Kuinka siis hengetön tekee hengellisiä, en minä usko siihen, he ovat Hengen saaneet muuta kautta niin sen täytyy olla. Jos seurakunnassa on yksikin hengellinen saarnaaja niin teoriassa se on mahdollista että seurakunta vaeltaa hengessä ja ei lihassa vaikka muut saarnaajat olisivatkin hengettömiä. Niin sen täytyy olla.

Anteeksi kuin olen tällainen, minkäs minä itselleni mahdan. Kun on omatunto itsellä ehkä puhdistamatta niin silloin alkaa kasvamaan sellainen kriittinen Henki!

Mutta sitten voidaan kysyä, miksi Jumala salli sen?

Ja siitä voidaan vetää johtopäätökset että näin pitikin käydä.

Nää asiat on tarkoitettu että ne sanotaan, jos ei olisi tarkoitus, niin sitten Jumala olisi minua varjellut siitä, mikä minut tekee tällaiseksi että minä alan tällaista puhumaan!

Niin uskon. En usko omaan johdatukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovaa puhetta, kyllä Anssi on Helsingin saarnaaja!

Vitsi ku mä en oo kuullut noita uusia lipilaareja sitä mukaan kun kuulen niin kerron ketkä heistä on saarnaajia ketkä ei!

Vasta näistä 3 voin sanoa.

Anssi Sorsa korkeintaan saarnaaja ei lähetysmies.
        Timo Hämäläinen korkeintaan saarnaaja ei lähetysmies!
        Eerik Peltomaa rivimies eli kuuntelija. Ei pitäis olla edes saarnaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vitsi ku mä en oo kuullut noita uusia lipilaareja sitä mukaan kun kuulen niin kerron ketkä heistä on saarnaajia ketkä ei!

Vasta näistä 3 voin sanoa.

Anssi Sorsa korkeintaan saarnaaja ei lähetysmies.
        Timo Hämäläinen korkeintaan saarnaaja ei lähetysmies!
        Eerik Peltomaa rivimies eli kuuntelija. Ei pitäis olla edes saarnaaja.

Kuuntelupalvelussa ei voi valita kumpaa paikkakuntaa kuuntelee jos isotseurat 2 eri paikassa. Niin menee varmaa yli vuosi että saan kaikkia uusia kuunnella. Puolen tusinaa lähetysmiehiä kuulematta.

• Anonyymi

Synnin luvallisuutta ei Jumala hyvällä katso, ei Kristus armahda synnissä nukkuvaa, siis herää nouse synnin unesta, käänny siis, tee jo parannus!

Usko syntisi tuntevana armosta niin kaikki anteeksi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, vaan ei syntisenä vaan syntis tuntevana!

Niin on saarnattu, ja niin saarnataan yhä ja ajan loppuun asti!

Ettei synti ja maailma rakkaamaksi kasvaisi, kuin elon Herra ja Viinipuu Jeesus Kristus!

Käänny käänny pian synneistäsi, nukkuva ihminen, pian tulee aikas jo koittaa, saapuu vieraat taivahan, ylkä morsiamen kanssa hääsaliin viedään, ovet suljetaan iäksi,

Älä synnissä nuku vaan herää nukkumasta niin saarnaa Jumala, pian nouse kadotuksesta, kadotuksen lapsi, syntisi vie sinua helvettiin kohti, pian saarnaa itsellesi syntis niin synniksi, korjaa itses karitsan verellä puhtaaksi ja pestyksi! Lumivalkiaksi!

Syntinen löydä armo, vaan ei synnistä, vaan armosta, niin ei lihasta vaan Hengestä, Kristuksen voimasta!

Niin löytää syntinsä tunteva armon uskon kautta Kristuksesta! Vaan ei löydä synnin kieltäjä lepoa ajassa eikä iankaikkisuudessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      156
      6349
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      50
      1806
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1464
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      47
      1051
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1019
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      941
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      919
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      898
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      877
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      875
    Aihe